Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - czy da się coś z tym zrobić? błąd lakiernika?

mm8255 - 16-07-2013, 18:33
Temat postu: czy da się coś z tym zrobić? błąd lakiernika?
Witam odebralem auto od lakiernika, lakierowane byly błotniki przednie i zrobione przejście na drzwi + klar. Nie wiem skąd na drzwiach tak zauważalna różnica, auto ma 236 tyś km, wszystkie elementy w oryginale, blotniki robilem bo niestety rdza... przypadłość tego modelu.
Co z tym zrobić? Myślalem że polerka pomoże niestety... różnica jest nadal...
Świeży klar tak mógł tak zmienić odcień?



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

schlegeis - 16-07-2013, 18:39

Nie widzialem jeszcze, żeby klar aż tak sciemnił sreberko..
mm8255 - 16-07-2013, 18:41

lakiernik zarzeka się że nie lakierował całych drzwi tylko przejście + klar
schlegeis - 16-07-2013, 18:42

To chyba najprosciej dojechać tym klarem do tyłu teraz?
Bo on Ci tego nie wycieniuje bo znowu klar sciemni starą powłokę.

kalbi - 16-07-2013, 18:45

prawdopodobnie bezbarwny ściemnił. Miałem niestety taki przypadek ze Spectralem 505
mm8255 - 16-07-2013, 18:45

Czy to może być źle dobrany lakier?
No to chyba jedyne rozwiązanie...
Zrobie więcej zdjęć najgorzej widać to w cieniu

Chali68 - 16-07-2013, 19:47

Bezapelacyjnie bezbarwny zmienił barwę tak jak napisał kalbi,
i nie ma co szukać!
Nawet jak lakiernik dobrze wycieniował to i tak poległ na bezbarwnym.
Znam dosłownie parę dobrych lakierów bezbarwnych , które mają odpowiednią przezroczystość i oczywiście brak poświat z kąta i różnych dziwnych efektów po
zetknięciu z UV, które można zastosować na akurat TO sreberko.
Powiem tak już wielu nawet dobrych fachowców poślizgnęło się na takiej robocie.
Także nie ma co szukać winnego tylko poprawić bezbarwnym do końca i po zabiegu.
Pozdr.

MarcinGSI - 16-07-2013, 22:54

Drzwi wyglądają jakby były z innego auta,nie wiedziałem że klar może tak ściemnić srebro.
mm8255 - 16-07-2013, 23:02

No właśnie...a na drzwiach tylko nowy klar..
madmax - 16-07-2013, 23:18

Bezbarwny potrafi ściemnić kolor ale chyba nie aż tak bardzo mocno. Zdarzyło mi sie ale nie aż tak, bez przesady. COś mi tu śmierdzi. Zapytaj sie jakim klarem malowal.
schlegeis - 17-07-2013, 00:17

No wlasnie dla mnie tez to jest bardzo dziwne i podejrzane. A zaproponuj mu, zeby klarem cały tył dokonczyl, jak uzyje tego samego to powinno rowniez sciemnic w ten sam sposob jak zaaplikuje identyczną grubość itd.
Sw.Piotrek - 17-07-2013, 17:18

Chali68 napisał/a:
Bezapelacyjnie bezbarwny zmienił barwę tak jak napisał kalbi,
Znam dosłownie parę dobrych lakierów bezbarwnych , które mają odpowiednią przezroczystość i oczywiście brak poświat z kąta i różnych dziwnych efektów po
zetknięciu z UV, które można zastosować na akurat TO sreberko..

Czy możesz nam je zarekomendować?

Kaes91 - 17-07-2013, 17:59

Skoro tak bardzo to ściemniło to ciekawe jak wygląda błotnik przód przy pokrywie silnika, powinna być spora różnica, która będzie też, jak sądzę, po poprawce samym bezbarwnym między tylnym błotnikiem a klapą bagażnika i tylnym zderzakiem... Czyż nie?
Chali68 - 17-07-2013, 18:21

Kol.Sw.Piotrek, Proszę uprzejmie:
Standox Premium Klarlack
Standox Easy
Debeer Hs 420
Palinal Hs 90
Mipa CX3
App Hs 3060

To tak poglądowo.
Widzicie a na przykład dając App1360 Hs na te sreberko, które samo wpada w niebieski dokładamy jeszcze jedną poświatę niebieską poliuretanową i ZONK
mórowany. I tutaj widzimy tego efekty. Mamy przecież bezbarwne różnego typu
na rynku. Jedne są przezroczyste, drógie żółte, trzecie zielone, czwarte mleczne, piąte z efektem soczewki,poświat różnego typu i barwy.
Lakiernik powinien wiedzieć czym lakieruje, zrobić sobie test suchy etc.
Ale myślenie boli oj bardzo boli!!!!
Nie wystarczy kupić lak.bezbarwny pierwszy z półki i polecieć.
To chyba tyle na ten temat. ;)
Pozdrawiam.

unek - 17-07-2013, 20:34

Chali68 napisał/a:
Standox Premium Klarlack

Robiłem nim i nic takiego nie zauważyłem ;)

michalLbn - 17-07-2013, 20:48

To na 100 procent wina klaru. Miałem takie duże różnice na duxone.
Chali68 - 17-07-2013, 21:22

unek, przeczytaj dobrze! Właśnie o to chodzi że nie zauważyłeś, bo te
lakiery,które wymieniłem nie zmieniają tegoż sreberka.
Pozdro Łukaszu! ;)

mst - 17-07-2013, 21:31

Hej
Można też wyjść z takiej opresji kładąc pierwszą warstwę lakieru bezb. do połowy drzwi(tam gdzie kończy się cieniowanie) a przy drugiej warstwie zamknąć całość...

Gdyby ta różnica pomiędzy drzwiami była trochę mniejsza można byłoby przednią furtkę,od połowy w stronę tylnej,przelecieć gąbką z woda i z niewielką ilością pasty do matowania.
Spróbować można...
pozdr

mm8255 - 17-07-2013, 23:26

Widzę w temacie zawrzało... Co mogę powiedziec gadalem z lakiernikiem to bylo robione miesiac temu bo auto sprowadzilem dla siebie stalo u mechanika rozrzad itp. i nie widzialem że taka roznica... Generalnie nie pamięta ile warstw jakie cisnienie itp. Dlatego mowi że może zrobić resztę na moją odpowiedzialnosc, bo moze byc tak że znowu tył bedzie się różnił od przodu. Dla mnie to jakis bezsens, jak można lakierując blotniki lakierować cale auto po prawej i lewej stronie? to jakiś absurd... A miałem całe auto w oryginale... bezwypadkowe

Zderzak (porysowany od bagaży) z tyłu też był lakierowany tym samym lakierem i jakoś pasuje do reszty dużo lepiej niż te drzwi...


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: 17-07-2013, 23:34 ]
Czy są jakieś sposoby żeby chociaż trochę zminimalizować tą różnicę bez ponownego lakierowana?

Sw.Piotrek - 17-07-2013, 23:52

Tylne drzwi wydają się być nieco matowe. Może będzie się to mniej rzucało w oczy dzięki spolerowaniu tylnych drzwi.
Na ostatnim zdjęciu wygląda to wręcz jak inny odcień srebrnego.

unek - 18-07-2013, 00:08

Chali68,
Przeczytaj też moj post przecież tylko napisałem, że nic ,,nie zuważyłem,, - czyli zgadzam się z twoją opinią ;) reszty klarów nie sprawdzałem....
Kwestia interpretacji ... tutaj a raczej wszędzie- zawsze wychodzą nie potrzebne zgrzyty :D
Pozdr Ciebie również ;]

mm8255,
sorrry kolego srebrny zawsze był i będzie tematem z archiwum X ...
Tutaj macanie polerką nic nie da ..trzeba po cieniować teraz najlepiej cały bok .. uwierz teraz tak wyjdzię :D Chyba, że będzie kumaty lakiernik i zrobi tylko dźwi(tzn przednie i tylnie) ;)

pawel1108 - 18-07-2013, 08:12

Moim zdaniem nie ma co się czepiać klaru, z tego co widać na zdjęciach jakby przedni błotnik przyłożyć do tylnych drzwi to by pasowało.
Myślę, że lakiernik miał rozmach i za daleko dojechał bazą na drzwiach lub popełnił parę podstawowych błędów (temperatura, ciśnienie!- może nie stabilna instalacja w jednym miejscu 1,8atm a w innym 2,3atm, odległość od lakierowanego elementu), których nie wypada popełniać na srebrach i tyle.
Zderzak do błotnika z tyłu pasuje, błotnik z przodu do zderzaka również a drzwi jednak nie.
Używam klarów które nie są w pełni transparentne. Np.Supremelux CP już całkiem w kubku wygląda jak poranny mocz po szparagach i z tego powodu nie zauważyłem różnic na cieniowanych elementach.
Każdy jednak ma swoje doświadczenia i szuka rozwiązania problemu na swój sposób.
Pozostaje tak, jak Kolega Unek napisał wycieniować dwoje drzwi i tyle, żadne polerowanie a i z czasem też nie będzie jaśniejsze ;)
Pozdrawiam

masato - 19-07-2013, 00:40

Najprościej i najtaniej...nie ruszać tego. Auto niedługo się zestarzeje i zmieni właściciela, a Ty stracisz kilka stówek na lakierowanie bezpowrotnie.
propsiak - 20-07-2013, 16:24

Miałem podobny problem z bemk'a (bezowy metalik) lakierowalem 2x zderzak blotnik+drzwi na przejscie.
clear jakiego uzylem to Grasolin, element cieniowany zrobil sie bardziej zolty :D . Wiem jaki blad popelnilem poprostu przeciagnolem 2 razy clearem po calosci, a wystarczylo przypruszyc po bazie+warstwa na lustro. No niestety czlowiek mlody to sie uczy na bledach. Bemka byla na szczescie byla zaprzyjaznionego pana, nie mial zadnych watow a 4 miesiachach ta roznica zniknela ...

acer - 20-07-2013, 17:23

możliwe że nie klar zawinił tylko żywica którą kładzie się pod bazę (jak używał takiej zamiast blendera)po prostu przeleciał z nią do końca a ta ściemniła kolor lub baza za daleko w każdym razie na 99% stawiam winę lakiernika,spierdolił robotę i się nie chce przyznać ja bym go :killer:
Chali68 - 20-07-2013, 17:53

U K A M I E N I U J M Y kolegę Lakiernika! A CO! Niech wiedzą!
Brawo za solidaryzm etc. ;)

marcus - 26-07-2013, 23:41

propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)

stomek - 14-09-2013, 18:59

marcus napisał/a:
propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)


Ten klar idzie bez ropuszczalnika wylac na lustro, dodatkowo staje dokladnie w tym miejscu , gdzie skonczyles aplikowac, nawet w obnizonych temepaturach (wtedy z krotkim utwardzaczem). Mam go zaaplikowanego od 5 lat na wlasnym aucie i jest rewelacja, nie ma zadnej roznicy w porownani z fabrycznym Hondy (nigdy nie polerowany). Jeden z lepszych na rynku w przyzwoitej cenie.

A co do sreberka to standard z niektorymi klarami kazda dodatkowa warstwa klaru na stary sciemnia odcien. Czasami lepiej pocieniowac baze na sasiednim elemencie i zaraz za nia wycieniowac klar.

propsiak - 05-10-2013, 01:10

stomek napisał/a:
marcus napisał/a:
propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)


Ten klar idzie bez ropuszczalnika wylac na lustro, dodatkowo staje dokladnie w tym miejscu , gdzie skonczyles aplikowac, nawet w obnizonych temepaturach (wtedy z krotkim utwardzaczem). Mam go zaaplikowanego od 5 lat na wlasnym aucie i jest rewelacja, nie ma zadnej roznicy w porownani z fabrycznym Hondy (nigdy nie polerowany). Jeden z lepszych na rynku w przyzwoitej cenie.

A co do sreberka to standard z niektorymi klarami kazda dodatkowa warstwa klaru na stary sciemnia odcien. Czasami lepiej pocieniowac baze na sasiednim elemencie i zaraz za nia wycieniowac klar.


Trochę późno ale przeczytałem posty powyżej i zdałem sobie sprawę że to może nie clear zawinił tylko żywiczka do cieniowania.... hmmm pewnie tak bo robiłem cieniowania bez niej i jest ok. A grasolina mogę polecić każdemu stosunek jakości do ceny zajeb*sty :)

madmax - 05-10-2013, 10:13

Śmieszna sprawa bo malowałem niedawno cały bok takiego pasata tylko że sedana kolor to był chyba LA7W. Malowane drzwi a na błotniki cieniowane. Użyłem do tego środka do cieniowania bazy ze spectrala a bezbarwny był z U-pola.
Efekt był taki że i przedni i tylny błotnik mega różni się od zderzaków. Jak pojazd do mnie wróci na pomalowanie listew pod kolor auta to moze zrobie fotki i pokaże. Nie wiem co zawiniło. Wiem jedno:) jak sie patrzy na auto to bok wygląda jak by był z innego auta :glupek: .

BOGSTER - 05-10-2013, 22:59

witam ja miałem identyczny przypadek pare latek temu na a4 lakierowałem cały bok podczas składania uszkodziliśmy przedni błotnik ,no to prysnołem jeszcze raz i okazało sie że zmienił się całkiem kolor jakiś taki na złotawy
ten sam lakier bazowy i klar , podejrzewam wine w ciut większej ilości rozpucha

niestety srebro zaskakuje trzeba być sprytnym .

michalLbn - 06-10-2013, 09:13

Jeżeli chodzi o la7w to ja ostatnio lakierowałem tylny błotnik. Doświadczenie ze srabrami pozwoliło mi od razu wycieniować tylny zderzak ( przy okazji usunąłem rysę i klient dopłacił) i drzwi. Drzwi cieniowałem w taki sposób, że pierwsza warstwa bezbarwnego do połowy drzwi, druga ca całe drzwi, z tym że w okolicach styku tylnych drzwi z przednimi, lakieru położyłem cieniutko. Dzięki temu nie ma żadnych różnic. Już ja się w życiu napoprawiałęm sreberek, także od jakiegoś dłuższego czasu wszystko jest cieniowane.
lackspec - 12-10-2013, 16:22

Wygląda na to że lakiernik się uwinął i na niedoschniętą jeszcze bazę położył klar być może to sprawiło ten efekt lub też zamiast cieniować drzwi bazą położył bazę na całość drzwi i kolor się ściemnił na drzwiach a na błotnikach nie.
Reasumując efekt na drzwiach jakby 4 warstwy bazy, a na błotniku 2 warstwy, jeszcze co mi przychodzi do głowy to za dużo rozpuszczalnika tak jak poprzednicy piszą i zrobił się żółtawy klar.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group