Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Narzędzia-techniki PDR - Nasze prace PDR

PDRART - 03-07-2013, 18:58
Temat postu: Nasze prace PDR
Postaram sie przelamac pierwsze lody w tym temacie bo pan unek dopominal sie prac ;]
pozatym
unek napisał/a:
Nie masz czasem urlopu???

Wlasnie skonczyl mi sie w poniedzialek a bylem w polsce na mazurach ;)
bylo wczesniej mowic ;]

Od poniedzialku mam tyle lakierowania po urlopie ze niestety nie mam dla was tutaj mega bomby (raczej mala wiocha) ale trafila mi sie 5 zlotowka wiec poszla fotka by rozwinac ten temat ;)
zajelo mi to tyle czasu ze zdazylem wypic kawe zjesc i wypolerowac blotniczek zanim mi sie skonczyla przerwa ;]

PDRKRK - 04-07-2013, 21:23

no to i ja :)











EFEKT KOŃCOWY:





1.5 h i zrobione, oczywiście nie samym klejem 8)

efekt = BEZ NAJMNIEJSZEGO ŚLADU ;)

adam74 - 04-07-2013, 21:27

Wszystko ładnie, tylko że bardzo mocno zeszlifowałeś i wypolerowałeś na "kolano" a sztuką jest zostawić strukturę :)

[ Dodano: 04-07-2013, 22:31 ]
W moim wcześniejszym poście chodzi o prace PDRART

PDRKRK - 04-07-2013, 21:31

i jeszcze dwa, maska jak na uszkodzenia wyszła bardzo ładnie, klient był bardzo szczęśliwy bo spadł mu śnieg na maske z dachu i ogólnie była do wymiany :paker:

przed:



po:



przed



po



:P

[ Dodano: 04-07-2013, 22:34 ]
adam74 napisał/a:
Wszystko ładnie, tylko że bardzo mocno zeszlifowałeś i wypolerowałeś na "kolano" a sztuką jest zostawić strukturę :)

[ Dodano: 04-07-2013, 22:31 ]
W moim wcześniejszym poście chodzi o prace PDRART


mylisz się, auto było całe lakierowane i jest wypolerowane na gładź. Jak przyciołem trochę karbonem ale delikatnie :)

pozatym tam jest felc błotnika i niczym tego nie wypchniesz na 100% igłe, to jest zbyt twarde.

adam74 - 04-07-2013, 21:50

Przepraszam pisałem o tym pierwszym poście kolegi z niemiec
PDRKRK - 04-07-2013, 21:51

adam74 napisał/a:
Przepraszam pisałem o tym pierwszym poście kolegi z niemiec


spoko, chyba napisaliśmy w jednym czasie i dlatego się tak stało ;]

ty też robisz PDR ? :)

adam74 - 04-07-2013, 21:59

A kto z was robi takie wgniotki?
PDRKRK - 04-07-2013, 22:02

spoko, będę miał Merca R Klase z dużymi wgniotami to zrobie foto, ogólnie nie robia foto każdego wgniota ;)

a ten garaż coś znajomy, skąd dokładnie jesteś :D

PDRART - 04-07-2013, 22:03

adam74 napisał/a:
Wszystko ładnie, tylko że bardzo mocno zeszlifowałeś i wypolerowałeś na "kolano" a sztuką jest zostawić strukturę :)

[ Dodano: 04-07-2013, 22:31 ]
W moim wcześniejszym poście chodzi o prace PDRART



Aha ciekawa teoria bede musial w takim razie przeprosic klijenta ze jego blotnik wyglonda teraz lepiej niz orginal :(

jak bym sloszyal sfego szefa mowi do mnie nie mozesz lakierowac na lustro bo wtedy widac ze byl malowany . Odpowiedzialem ze jak chce strukture to niech pierdol... se barankiem i na to lakier bezbarwny , nie moja wina ze powino sie tak naprawde poprawiac producenta ;] , po drugie wypolerowalem bo oto bylem proszony , jak widac nie bylo polerowane miejsce pracy tylko blotnik ?
a po trzecie daj mi spokoj takie gowno mialem do roboty to sfotografowalem ;] zeby rozwinonc troszke ten temat ;)
Pozdro ;)

adam74 - 04-07-2013, 22:13

PDRKRK napisał/a:
spoko, będę miał Merca R Klase z dużymi wgniotami to zrobie foto, ogólnie nie robia foto każdego wgniota ;)

a ten garaż coś znajomy, skąd dokładnie jesteś :D


A jak myślisz? :siema:

PDRART - 04-07-2013, 22:17

Przydalo by sie podzielic nasza wiedza na youtubie jakas pomoc o pdr filmik co i jak przed wtrakcie po .... bo tak naprawde nie wiedzialem na youtubie zeby polacy chcieli podzielic sie wiedza a po angielsku niemiecku itd nie ma problemu zresta chcial bym zobaczyc tak ze inne techniki pdr (Bo to jest wspaniale ) ;)
jak bede mial jakas fuszke i kamezyste postrugam z siebie pajaca i cos zrobie w tym kierunku ;] pozdrawiam
Ps. ladne prace PDRKRK ;)

[ Dodano: 05-07-2013, 01:09 ]
Adam74 jak mozna sie zapytac najpierw wypychales a potem uwalniales napieta blache czy zaczoles od uwalniania spietej blachy bo widze i domyslam sie ze szybko nie poszlo by pzelamac lody ;) ?

mst - 05-07-2013, 00:33

No panowie ,widzę że dajecie radę.
Długo,nie byłem zwolennikiem tej metody naprawiania małych,większych dentów,myśląc że to jakaś ściema...
Świetnie wam to idzie!!!
pozdr

PDRART - 05-07-2013, 04:09

mst,
Zapraszamy do nauki ;)
i my cie pozdrawiamy :&

adam74 - 05-07-2013, 06:46

PDRART napisał/a:
Przydalo by sie podzielic nasza wiedza na youtubie jakas pomoc o pdr filmik co i jak przed wtrakcie po .... bo tak naprawde nie wiedzialem na youtubie zeby polacy chcieli podzielic sie wiedza a po angielsku niemiecku itd nie ma problemu zresta chcial bym zobaczyc tak ze inne techniki pdr (Bo to jest wspaniale ) ;)
jak bede mial jakas fuszke i kamezyste postrugam z siebie pajaca i cos zrobie w tym kierunku ;] pozdrawiam
Ps. ladne prace PDRKRK ;)

[ Dodano: 05-07-2013, 01:09 ]
Adam74 jak mozna sie zapytac najpierw wypychales a potem uwalniales napieta blache czy zaczoles od uwalniania spietej blachy bo widze i domyslam sie ze szybko nie poszlo by pzelamac lody ;) ?


90% wyciągnąłem na kleju na 8 razy, następnie odprężanie blachy plus przesuwanie i wypychanie, czas to max 2h

unek - 05-07-2013, 08:47

PDRART napisał/a:
pan unek

Jaki pan?? :nono:
Łukasz poprostu ...albo unek

A może trochę wiecej prac w trakcie... taki tam szybki kurs wyciagania :D czyli od a do z fotkami :aniolek:

PDRART - 05-07-2013, 17:12

Cytat:
90% wyciągnąłem na kleju na 8 razy, następnie odprężanie blachy plus przesuwanie i wypychanie, czas to max 2h

To niezly winik , super wyszlo

unek napisał/a:
A może trochę wiecej prac w trakcie... taki tam szybki kurs wyciagania czyli od a do z fotkami


Yh to duzo by bylo zdjec :plaża:
Ja z checia bym mogl pomoc zebym wiedzial jakie fotki unek bys chcia ,l co cie interesuje czego nie wiesz czego nie rozumiesz mogl bym cos wyprodukowac klijenta mam wtygodniu albo na sobote to na stowke mogl bym cos poczarowac ;) pozdro

PDRKRK - 05-07-2013, 20:45

a ja tak zapytam z ciekawości, używacie coś takiego do wypychania dużych wgnieceń ?

http://www.ebay.com/itm/P...305a128&vxp=mtr

adam74 - 05-07-2013, 21:16

do tego służy u mnie taśma papierowa zawijana na końcówce
PDRKRK - 05-07-2013, 21:43

ja stosuje izolacyjną :)

ale mam dwie sztuki takich końcówek i fajne są, mam do szpicy i kuli. Z tymi końcówkami zrobi wgniota po gradzie wielkości jajka, moge śmiało powiedzieć w 99% bez śladu, chodzi mi o naciągniętą blache.

Adam74 to powiesz skąd jesteś ?, bo jestem ciekawy ;)

wyślij mi na PW :)

adam74 - 05-07-2013, 21:57

PDRKRK napisał/a:
ja stosuje izolacyjną

ale mam dwie sztuki takich końcówek i fajne są, mam do szpicy i kuli. Z tymi końcówkami zrobi wgniota po gradzie wielkości jajka, moge śmiało powiedzieć w 99% bez śladu, chodzi mi o naciągniętą blache.

Ja też mam kulki i takie prawie płaskie 2 cm średnicy, w tej pracy liczy się funkcjonalny sprawdzony sprzęt marka jest ostatnim na co patrzę, niestandardowe podejście cięrpliwość i odwaga bo jak jest ryzyko to jest zabawa :) i wiele innych bo każdy chwyt w tej robocie jest dozwolony
Zobacz na PW

PDRKRK - 05-07-2013, 23:30

adam74 napisał/a:



Ja też mam kulki i takie prawie płaskie 2 cm średnicy, w tej pracy liczy się funkcjonalny sprawdzony sprzęt marka jest ostatnim na co patrzę, niestandardowe podejście cięrpliwość i odwaga bo jak jest ryzyko to jest zabawa :) i wiele innych bo każdy chwyt w tej robocie jest dozwolony
Zobacz na PW


co racja to racja ;)

umiejętności i wprawa to podstawa, bo wgniota można kluczykiem usunąć :)
ja niejednokrotnie używam śrubokręta :)

PDRART - 06-07-2013, 11:53

Jézeli juz temat lekko odbieg w strone nazedzi mam pytanie do was , bo kazdy znas zapewne ma swoja technike tak ze do swojich narzedzi , jakimi zakonczeniami pracujecie koledzy ? czy uzywacie plastikowych zakonczen zamiast tasm np. . i jakimi koncuwkami pracujecie bo na rynku jest teraz tyle rozmaitosci okragle szpicowate itd . czy old school zakonczenia przypominajace koniec srubokreta ( nie wiem jak to wyrazic ) bo ja wsumie pozakupowalem chyba wszystkie rodzaje i nigdy sie tak naprawde nie zastanawialem ktorymi mi sie lepiej pracuje , zawsze mam raczej pod reka te zakonczeniami srubokreta i tymi wiekszosc czasu pracuje ;)

[ Dodano: 06-07-2013, 12:55 ]
PDRKRK napisał/a:
bo jak jest ryzyko to jest zabawa

Tez tak sadze ;] to jest najciekawsza opcja ;)

PDRKRK - 06-07-2013, 12:07

ja np. jeśli chodzi o grad to jak jest duży wgniot to owijam koncówkę kule taśmą albo nakładam tą koncówkę jak z ebay z poprzedniego posta, robie z tego małego wgniota i potem szpica z nakładką a na koniec sama szpica, wychodzi bardzo ładnie. Jak mniejszy wgniot to sama kula bez niczego i ewentualnie szpica na koniec. Tak naprawde to nie ma receptury ( przynajmniej ja jej nie mam ) że jak użyje sie tego i tego to wtedy wyjdzie na 100% bez śladu.
PDRKRK - 11-07-2013, 10:20

temat coś umarł, dodam nowego kotleta ;)

Przed :






Po :





Samochód to Mercedes R-Klasa, dostęp bardzo ograniczony wszystko robione na kleju, prętami i szbelkami przez klapke wlewu paliwa :)

PDRART - 11-07-2013, 22:56

Ladnie to wyglada ;) szkoda ze nie pokazales tego na liniach bylo by widac rospietosc blachy jak i glebokosc , ja ostatnio mam tyle lakierowania ze nie mam narazie nic dla was ;]
Jeszcze raz dobra robota Pozdrawiam

PDRKRK - 12-07-2013, 10:09

zrobiłem linie ale po robocie bez polerki, jedynie przejechałem pastą żeby nabłyszczyć :)
PDRART - 12-07-2013, 19:55

Chcial bym wiedziec ile kasujesz w polsce klijenta za taka usluge ?
adam74 - 23-08-2013, 20:56

Coś tu cisza, kończyć ten sezon urlopowy i do pracy ;) na zachętę coś z dzisiaj :cisza:
PDRKRK - 23-08-2013, 21:15

ty się w parkingówki bawisz?, jak z gradem tyle roboty :nono:
adam74 - 23-08-2013, 21:30

PDRKRK napisał/a:
ty się w parkingówki bawisz?, jak z gradem tyle roboty :nono:

Młody jeszcze jesteś, to pamiętaj że grad to nie wszystko bo dziś jest a jutro nie, a klienta trzeba przyciągać przez cały rok, a od gradu to mi się już w oczach mieni :)
Pozdrawiam :piwosz:

PDRKRK - 23-08-2013, 21:42

dobrze mistrzu, wezmę sobie twoje rady do serca, w końcu stary wyjadacz z ciebie...
PDRKRK - 29-08-2013, 19:38

skoro koledzy popędzają to coś dodam, zdjęcia z mojej ulubionej jak dotąd roboty po gradzie z renault megane, adam74 wie które ;)

prawie cały samochód wyglądał jak to foto, masakra :killer:

przed:



po:



adam, jak tam robota z golfem ? :nono:

[ Dodano: 29-08-2013, 20:41 ]
a bym zapomniał, teraz drobny gradzik sie trafił, mój ulubiony bo szybko idzie :aniolek:

niestety na całości ponad 500 sztuk :angry:


To_mas - 29-08-2013, 19:54

Konkretna robota :) )
PDRKRK, mam pytanie czy jak bym Ci wrzucił foto np pw zeby nie zaśmiecać tematu to byś mi napisał czy jesteście to w stanie zrobic i jak cena ?

PDRKRK - 29-08-2013, 20:08

poszło na PW
adam74 - 29-08-2013, 21:40

No pięknie wyszło, moje gratulacje, aż pojadę to zobaczyć. Pozdrawiam. :piwosz:
PDRKRK - 29-08-2013, 23:14

już ją oddałem, a raczej nie już tylko nareszcie :D ale jak chcesz mnie odwiedzić to zapraszam, daj wcześniej znać to schłodze browary :piwosz:

no chyba że pojedziesz do klienta :)

adam74 - 30-08-2013, 22:41

Byłem widziałem ...
PDRKRK - 31-08-2013, 10:03

adam74 napisał/a:
Byłem widziałem ...


tak wiem, nie jest zrobione w 100% bez śladu w szczególności maska która jest cała zabudowana od spodu i nie ma gdzie pręta wcisnąć za bardzo. Ale ten samochód miał dużo wgniotów i były one duże więc nie sądze żeby ktoś zrobił to na 100% igłe, jak masz inne zdanie to chętnie oglądne robote po tobie z taką ilością wgniotów i tak głębokich...

[ Dodano: 31-08-2013, 23:18 ]
dodam coś jeszcze z dziś :)

rysa zrobiona tylko i wyłącznie na kleju z braku dostępu.








po





rysa znikła bez śladu, dla ciekawskich zapraszam do oglądnięcia na żywo :pokłon:

adam74 - 01-09-2013, 06:26

PDRKRK napisał/a:
ty się w parkingówki bawisz?, jak z gradem tyle roboty :nono:

PDRKRK - 01-09-2013, 09:58

no widzisz, mam pdodbnie jak ty jak widać. Pilna robota, a na grad mam tydzień czasu więc moge sobie pozwolić na takie manewry.
Mart-Dent - 01-09-2013, 11:43

adam74, coś Ty się tego gradu tak uczepił, ja np: gradu już wcale nie robię i bardzo dobrze mi z tym. Parkingówkę robisz od 5min do godziny i bierzesz normalną kasę. Grad robisz od 3dni do tygodnia i na końcu się okazuję że zrobiłeś 250 wgniotów, a zostawiłeś 5 po jednym na każdym elemencie w takich miejscach gdzie są bardzo widoczne, a nie idzie ich usunąć ani drutem ani klejem, więc element do lakierowania co za tym idzie kasa już nie taka na jaką się umawiałeś.

[ Dodano: 01-09-2013, 12:46 ]
sorki adam74 bom się zamotał :D nie zczaiłem ironii do PDRART-A

[ Dodano: 01-09-2013, 12:48 ]
Do PDRKRA

Z tymi nikami PDR to przesadzacie.

[ Dodano: 01-09-2013, 12:51 ]
Z tą wyłączoną edycją postów to trochę przesada, nie idzie się nawet poprawić jak się babola zrobi.

PDRKRK - 01-09-2013, 11:55

nick to nie dopatrzenie z mojej strony, nie chciałem nikogo kopiować tylko taki mi do głowy przyszedł więc taki dałem a nie sprawdziłem że kolega ma PDRART, jak sie da zmienić nick to zmienie żeby nas nie mylono :aniolek:
PDRART - 05-09-2013, 00:11

Dawno nie bylem na forum i niestety nic nie dodam bo mam mlyn roboty od groma . ale znalazlem chwile zeby tu zajzec i powiedziec ze swietne roboty robicie PDRKRK super fotosy tak trzymac pozdrawiam ;)
stomek - 22-09-2013, 00:35

Mam pytanie odnosnie PDR, mianowicie czy znacie kogos kto wykonuje takie uslugi w zachodniopomoskim?? Mam kilka wgniotek na Mercedesie 123, ktory nigdy nie byl lakierowany.
adam74 - 22-09-2013, 21:00

Znów coś ciekawego na ożywienie tematu: VW Crafter Maxi 2,85 wys XXXX długi po gradzie jutro będzie gotowy. Pozdrawiam
PDRKRK - 22-09-2013, 21:13

no toś adam przyszalał, ile wgniotek?, ile czasu to robisz, i chyba tylko klej wchodzi w gre :)
bo pręta na stylu od miotły byś musiał zamocować :D

adam74 - 22-09-2013, 21:19

Około 100-150, maska, boki i dach tylko ten skośny :) a sztyl od miotły trafiłeś bo też się przydał :) :czarownica:
PDRKRK - 22-09-2013, 21:22

w sumie to nie dużo jak taki gabaryt, a jakby klient chciał robić dach to były by jaja :D
i jak to wyszło, bez śladu to marne szanse, bo na kleju :D

adam74 - 22-09-2013, 21:25

Prawie cały ten daszek wypychany, troszkę na kleju, maska jak zwykła, boki jutro klej, jak będzie pogoda :) :) :)
PDRKRK - 22-09-2013, 21:29

ja kiedyś koledze wziołem craftera bo był pozagniatany, ale oddałem mu go bo nie chciało mi sie z nim szarpać, auto i tak miało być malowane, ale tam jest tyle konstrukcji na bokach że masarka, przyklejone na masie to jest. Szkoda nerwów...

To ten daszek stylem od miotły robiłeś? :D
hartowany?? ;]

adam74 - 22-09-2013, 21:41

PDRKRK napisał/a:
To ten daszek stylem od miotły robiłeś?

Jak jesteś dobry to potrafisz wystukać wgniotkę młotkiem gumowym, a jak trochę lepszy to nawet nawet na 80cm sztylu. :cisza:

PDRKRK - 22-09-2013, 21:43

to jesteś dobry czy lepszy jak dobry? :D
unek - 22-09-2013, 21:45

A ja jestem lepszy bo taki wgniotek mam zrobine w 40 min hehe tradycyjnie :D
PDRKRK - 22-09-2013, 21:46

1 w 40 minut?
unek - 22-09-2013, 21:49

PDRKRK,
No tak szpachel max 6 min ...podkład 10 min ..baza klar 20 min ;)

PDRKRK - 22-09-2013, 21:51

a czas na wyschnięcie kiedy?, mokro na mokro :D
unek - 22-09-2013, 21:53

PDRKRK, w Standoxie wszystko M/M oprócz szpachlu... :D a w SH trzeba odparowania.... ;]
PDRKRK - 22-09-2013, 21:58

a ja nie znam tych nowych metod :)

a powiedz mi jak sie nazywa ten specyfik Standox do wpyłek na bezbarwny, ten taki środek zgryzający żeby sie wcioł lakier jeden w drugi.

unek - 22-09-2013, 21:58

Dałem rebus teraz?? co ?? ;)
adam74 - 22-09-2013, 22:00

PDRKRK napisał/a:
to jesteś dobry czy lepszy jak dobry?

Pamiętaj że używam tego sztyla, ;) a tak na poważnie to ta robótka to taki przerywnik od "typowego" gradu, ogólnie nie polecam, bo można spaść z drabiny :)

unek - 22-09-2013, 22:00

Poczekam do jutra ... może ktoś znajdzie to ;)
PDRKRK - 22-09-2013, 22:01

czemu?, teraz jest tyle wynalazków że masakra. Wiesz o co mi chodzi z tym środkiem czy nie?

[ Dodano: 22-09-2013, 23:03 ]
adam74 napisał/a:
PDRKRK napisał/a:
to jesteś dobry czy lepszy jak dobry?

Pamiętaj że używam tego sztyla, ;) a tak na poważnie to ta robótka to taki przerywnik od "typowego" gradu, ogólnie nie polecam, bo można spaść z drabiny :)


że ci sie chciało, podziwiam.

ja bym tego nie wzioł jakbym miał robić na polu, jakbym miał miejsce to może bym sie skusił, może... :D

unek - 22-09-2013, 22:04

PDRKRK,
Nie wiem ...jaki to w standoxie ale wiem jaki to w Sh ;)

PDRKRK - 22-09-2013, 22:07

to podasz nazwe czy będziesz dalej mówił jak pan zagatka :D
i ogólnie to jak to sie stosuje, lejesz do bezbarwnego i robisz zakończenie czy najpierw robisz smuge tym specyfikiem a potem domalowujesz bezbarwnym?

adam74 - 22-09-2013, 22:10

PDRKRK napisał/a:
że ci sie chciało

Czasami tak jest że ludzie widzą w tobie ostatnią nadzieję na obronę przed tą "40 minutową" szpachlą.

PDRKRK - 22-09-2013, 22:11

bo to jest ostatnia obrona :D
unek - 22-09-2013, 22:15

PDRKRK,
Sorryyy net mnie wywala...
Zalezy co chcesz ?
Tutaj o tym pisałem ...
http://lakiernik.info.pl/...ighlight=#86640

PDRKRK - 22-09-2013, 22:18

spoko, poczytam
dzięki!

adam74 - 09-11-2013, 21:44

Coś ciekawego z tego tygodnia /trochę słaba jakość zdjęcia/ golf 6 po gradzie na całym aucie ponad 650 wgnieceń, a na zdjęciu dach naprawiony przez pół. Pozdrawiam :piwosz:
PDRART - 11-12-2013, 22:21

Stypa ja nadal ciacham parkingowki nie mam dalej czym sie chwalic ale przypomne sie ze tu jestem ;]

Bmw 1 nie smaczne miejsce bez otwartego dostepu twarda blacha mojim zdanim wyszlo calkiem niezle jak na 12 wnocy po skonczonej pracy ;)

[ Dodano: 11-12-2013, 22:22 ]
pokickalem podpisy zdjec ale kazdy wie o co kaman ;)

adam74 - 11-12-2013, 23:33

to tylny błotnik przed kołem? wyszło OK, miałeś tam jakąś dziurkę czy na kleju?
PDRART - 12-12-2013, 20:54

tak tylni blotnik przed kolem dzurki nie bylo musialem robic .... akurat to wybaczalne bylo bo pod nadkolem ladna zaslepka pod plastikiem wyglada jak orginal , np. bmw piatka ma orginalnie dzurke w tamtym miejscu i jest tam dojscie . klejowo nawet do tego niechcialem podchodzic moze to ekstremalnie nie wyglada ale byl maly szpicek i rozbijajac tam wgnioa za duzo razu mysle ze syf by sie narobil wiec wybralem takie rozwiazanie ;]
PDRKRK - 01-01-2014, 17:05

dadam coś bo tu cisza, z mojego ULUBIONEGO SAMOCHODU (jak do tej pory )
wgniot na słupku, robione na kleju i prętem ale dostęp bardzo ograniczony.

[ Dodano: 01-01-2014, 17:06 ]
adam to ten wgnioit co widziałeś na słupku, tylko taki był oryginalnie, ty już widziałeś podciągnięty klejem.

adam74 - 01-01-2014, 19:35

Jest OK, a co z tym na dole?
PDRKRK - 01-01-2014, 19:49

jutro bede kończył to bo normalnie ani mi sie już nie chce patrzeć w strone tego złomu :angry:

Ten młotek co ci pokazywałem jest śmieszny ale robi rewelacyjną robotę, w 95% do zbijania używałem tylko tego młotka :)

[ Dodano: 01-01-2014, 20:04 ]
a tak wyglądał słupek, tylny błotnik miał takie wgnioty jak tam widać na foto.

adam74 - 12-01-2014, 15:54

Co tu taka cisza, przecież już 12 stycznia, czas najwyższy wziąć się do pracy ! :welcome: :cisza: :gilotyna: :czytaj to!!: :piwosz:

[ Dodano: 12-01-2014, 22:46 ]
BMW E46 coupe, wgniotki na tylnym błotniku

PDRART - 14-01-2014, 19:15

adam74 napisał/a:
Co tu taka cisza, przecież już 12 stycznia, czas najwyższy wziąć się do pracy ! :welcome: :cisza: :gilotyna: :czytaj to!!: :piwosz:

[ Dodano: 12-01-2014, 22:46 ]
BMW E46 coupe, wgniotki na tylnym błotniku


ja odpoczywam po swietach i sylwestrowej nocy ...... reka polamana i prawdo podobnie czeka mnie operacja na nia wiec bede mial niezly przestoj ,
ladna robota podzielisz sie z nami jaka technika jakie narzedzia , dojscie , czas ;)
PS. Czy sledziliscie MTE 2014 ? duzo nowych fajnych zabawek doszlo , jedna z nich ktora mnie zainteresowala to lampa z bateria makity mozna ja znalesc
u producenta http://www.elimadent.net/#!store/c140s tak ze na http://www.ultradenttools...uction-cup.html
i juz u mike na denttime na stronie http://autolecture.com/new-store.html#!/~/product/category=755459&id=32887676 jak i u innych znanych producentow
Pozdrawiam ;)

adam74 - 14-01-2014, 23:05

W sumie było 4 takie wgniotki na tym błotniku/ na zdjęciach widać dwie/ dostęp po zdjęciu boczków i lampy idealny, pusto, technika jak zwykle w takich przypadkach młotek gumowy :cisza: i lekka korekta zbijakiem z zewnątrz, czas nie liczyłem ale jakieś max 2h. i na końcu :czytaj to!!:
PDRART to święta się udały, wracaj do zdrowia.

dark743 - 31-01-2014, 19:51

Jako że jestem nowy na forum dodam co ostatnio przerabiałem a mianowicie znienawidzoną vectre C z mniej więcej takim gradem
https://imageshack.com/i/eucqzcj
https://imageshack.com/i/gvhe0cj

adam74 - 31-01-2014, 20:29

Wygląda OK, z skąd jesteś na tym Podkarpaciu?
piotrekradom81 - 31-01-2014, 21:05

Ja ci odpowiem Darek jest z iwonicza wszyscy spotkamy sie na targach w Niemczech :)
adam74 - 31-01-2014, 21:14

No to A4 nasze, kiedy wyjeżdżacie?
piotrekradom81 - 31-01-2014, 22:26

W Radomiu w tamtym roku też dwa razy pierdyknoł w przeciągu 2 msc ;)

[ Dodano: 31-01-2014, 22:27 ]
Pierwszy meteoryty drugi deserek ;]

PDRKRK - 02-02-2014, 23:54

chłopacy kiedy będziecie jechać?, fajnie by było jechać jedną paczką :D
adam zmień rezerwacje na ten hotel co ci mówiłem, chłopaki tam śpią :D :D

dark743 - 03-02-2014, 20:27

Się ugadamy bliżej wyjazdu bo plany się zmieniają co chwile :)
My tu gadu gadu a jako że temat zobowiązuje zarzucam fotki z roboty małysza przedni błotnik

i po


czas ok półtorej godziny

[ Dodano: 03-02-2014, 20:28 ]
https://imageshack.com/i/g9cul3j
https://imageshack.com/i/5h4c4sj

[ Dodano: 03-02-2014, 20:29 ]
jakoś mi nie idzie dodawanie zdjęć :)

adam74 - 03-02-2014, 21:50

PDRKRK napisał/a:
chłopacy kiedy będziecie jechać?, fajnie by było jechać jedną paczką :D
adam zmień rezerwacje na ten hotel co ci mówiłem, chłopaki tam śpią :D :D

może lepiej nie, bo jakby się impreza za bardzo rozkręciła to można by przegapić nawet targi :) ja jak wszystko dobrze pójdzie jadę w piątek rano.

PDRKRK - 03-02-2014, 21:53

szkoda :D
PDRART - 05-02-2014, 11:09

Ciekawe jak ja was wszystkich poznajduje na tych targach ;] ......
Ja bd w sobote numer do mnie macie na stronie jak by ktos chcial
Do zobaczyska niedlugo...
Aaaa znak rospoznawczy lewa lapa zlamana :nono:

adam74 - 05-02-2014, 11:46

Proponuję jako znak rozpoznawczy białe skarpety :)
PDRKRK - 05-02-2014, 15:11

spoko spoko, my z Adamem się znajdziemy :D
PDRART - 05-02-2014, 16:25

adam74 napisał/a:
Proponuję jako znak rozpoznawczy białe skarpety :)


leprze by bylo na jednej biala na drugiej czerwona ;]

piotrekradom81 - 05-02-2014, 17:23

Rafał my bedziemy w sobote to musze cos dodatkowo znaleźć zeby sie przekomarować a poźniej spotkamy sie już w tamtym hotelu :siema: :piwosz: :piwosz:
krzychu147 - 09-02-2014, 22:55

mam takie pytanko do znawców tematu. Otóż chciał bym zacząć swoją przygodę z PDR i pomyślałem, że na początek warto było by przejść jakieś szkolenie. Czy możecie coś polecić ? myslałem o firmie K-J metale a może istnieje jeszcze jakas inna godna polecenia albo ktoś z was udziela takich porad odpłatnie? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
dark743 - 10-02-2014, 13:38

kolego dwudniowe szkolenia to przeważnie koszt do 2tys są też dłuższe ale i odpowiednio droższe. Praktycznie na każdym szkoleniu dostaniesz podstawy i jak dobrze pójdzie będziesz potrafił zrobić gładkie wgniecenie o wielkości 2mm. Natomiast żeby zrobić ostre wgniecenie na rancie z przemieszczeniem materiału czekają cię lata ćwiczeń i praktyki a i wtedy coś cię jeszcze będzie mogło zaskoczyć.
krzychu147 - 10-02-2014, 15:51

próbowałem dowiedzieć się co nieco na temat szkoleń ale kwoty jakie usłyszałem np 5500 za 3 dniowe szkolenie albo 6000 za 5 dniowe wydaja mi się zbyt wysokie tym bardziej, że nie wiadomo czy faktycznie można się czegoś się na nich nauczyć. Panowie ile trzeba przeznaczyć na taki początkowy zestaw narzędzi? Czy jest szansa opanować to samemu oglądając filmy instruktażowe itp?
dark743 - 10-02-2014, 16:37

Kolego niestety ten zawód nie jest tani. Moim zdaniem opanowanie samemu graniczy z cudem ale wcześniej pewnie zostaniesz alkoholikiem lub zapiszesz się do psychiatry. Sensowne szkolenie jest w Opatowie w firmie Auto-tom. Ja byłem najpierw w k-j metale a później u Tomka w Opatowie. Jeśli myślisz że ktoś ci taką wiedzę przekaże za pare stów i będzie nad tobą siedział i pokazywał to zapomnij. Jeśli chcesz kompletny sprzęt na którym możesz zrobić wszystko będziesz musiał wydać ok 8tys wyższa półka to ponad 20tys. Możesz wydać mniej ale tanie lance miałem w rękach i nadają się jedynie żeby w piecu pogrzebać ale i tak strach żeby się nie pogięły :)
krzychu147 - 10-02-2014, 19:31

nie liczę na to, że szkolenie wszystkiego nauczy, po prostu dla mnie wydatek rzędu 6 tysięcy to zbyt wiele w momencie gdy nikt nie zapewni, że faktycznie można się czegoś tam nauczyć. A to szkolenie w firmie auto-tom jak oceniasz?
dark743 - 10-02-2014, 19:45

Tomek jest bardzo dobrym technikiem i fajnie przekazuje wiedzę. Jeśli nie spróbujesz to się nie dowiesz. W k-j metale było nas 9 osób na szkoleniu i roman powiedział że jak jeden z was zacznie przy tym pracować to i tak będzie sukces. Wiele sie nie pomylił bo tylko ja w tym siedze. Trzeba mieć na to bardzo dużo czasu, chęci i nerwów.
piotrekradom81 - 10-02-2014, 20:23

Z filmików można też sporo sie dowiedzieć ale tylko wtedy kiedy wiesz na co patrzeć tak czy siak szkolenie podstawowe musisz odbyć nie ma bata ;)
krzychu147 - 10-02-2014, 22:29

panowie ile średnio trzeba poświęcić czasu aby w miare ogarnąć temat i brać się za pierwsze wgniotki na autach? przyjmijmy opcję, że przeszedł bym takie szkolenie podstawowe
adam74 - 10-02-2014, 23:52

Jak masz predyspozycje to 1-3 mc a jak nie to rok albo nawet wieczność :) zasada jest taka że po szkoleniu umie to robić 10% z nich 10% próbuje zrobić interes a z nich 10% robi to dobrze.
unek - 11-02-2014, 08:10

adam74, Ciekawe wyliczenia ;) Powiedz jak tą średnią wyliczyłeś?? :D
Też jestem na tym samym etapie i jestem ciekawy w który przedział ,,wpadnę,,

dark743 - 11-02-2014, 08:13

Moim zdaniem po paru miesiącach zrobisz małe grady na poziomych płaszczyznach, piony to już trochę inna bajka. Oczywiście jeśli będziesz miał na tyle silnej woli. Bo chyba każdy mi przyzna kto już pracuje że chciał tym rzucić jak zaczynał. Ja średnio pare razy w tygodniu :)
piotrekradom81 - 11-02-2014, 11:51

dark743 napisał/a:
Moim zdaniem po paru miesiącach zrobisz małe grady na poziomych płaszczyznach, piony to już trochę inna bajka. Oczywiście jeśli będziesz miał na tyle silnej woli. Bo chyba każdy mi przyzna kto już pracuje że chciał tym rzucić jak zaczynał. Ja średnio pare razy w tygodniu :)

:dobrze: dokładnie tak

PDRART - 11-02-2014, 20:54

dark743 napisał/a:
Kolego niestety ten zawód nie jest tani. Moim zdaniem opanowanie samemu graniczy z cudem ale wcześniej pewnie zostaniesz alkoholikiem lub zapiszesz się do psychiatry. Sensowne szkolenie jest w Opatowie w firmie Auto-tom. Ja byłem najpierw w k-j metale a później u Tomka w Opatowie. Jeśli myślisz że ktoś ci taką wiedzę przekaże za pare stów i będzie nad tobą siedział i pokazywał to zapomnij. Jeśli chcesz kompletny sprzęt na którym możesz zrobić wszystko będziesz musiał wydać ok 8tys wyższa półka to ponad 20tys. Możesz wydać mniej ale tanie lance miałem w rękach i nadają się jedynie żeby w piecu pogrzebać ale i tak strach żeby się nie pogięły :)


Ja bym to wzial na poprawke :
ja jestem samo lukiem , i ja bym to podsumowal tak :
jezeli chcesz zostac chcemikiem i chodzisz do szkoly i chcesz sie tego nauczyc to nie znaczy ze bedziesz tym chemikiem , a na wlasnych doswiadczeniach prob i bledow i zapalem mysle ze dojdzie sie daleko , mysle ze filmiki instruktazowe i np. maska i dotego lanca i cwiczenia cwiczenia dadza leprzy efekt niz wydania pare tysiecy na szkolenie , jezeli czlowiek sam sie nie nauczy patrzec na swojich dzialaniach jak blacha reaguje na co reaguje , zaden kurs nie bedzie tu pomocny bo beda kazali ci stukac bedziesz tsukal beda kazali pchac bedziesz pchal beda ci tlumaczyli co poco dlaczego ale i tak to bedzie podstawa ..... akurat do danej sytulacji ... jezeli plote bzdury mozecie mnie pojechac ;)
przynajmniej to moje doswiadczenie i nie mowie tylko o pdr ale we wszystkim co robilem ...

dark743 - 11-02-2014, 22:15

Sam się nauczysz ale na pewno zejdzie z tym duuuuuuużo dłużej niż po szkoleniu bo kto już chwile pracuje to cie pokieruje na co zwrócić uwagę itd. Wyciągnąć małe wgniecenie można się nauczyć szybko ale duże zrobić żeby nie było śladu patrząc z paru metrów to jest trudniejsza sztuka.
PDRART - 12-02-2014, 00:11

mysle ze jak ma sie kasy jak lodu i placic pare tysiecy 1 na 1 treningi kontynulowane przez pare dni jasne szybciej wyciagniesz pewne wnioski niz z filmika np.
ale jakies 90 % nie moze se na to pozwolic wiec wiedza rospowszechniana w internecie YouTube Forum filmiki instruktarzowe i inne...
Wystarcza w zupelnosci by podjac sie nauki i nie wydawac tysiecy na cos na co nie trzeba , wydaje mi sie ( kieruje te slowa do chcacych nauki PDR ) jezeli ich nie stac no ruznego rodzaju szkolenia , zeby sprobowali tych krokow a puzniej zdecydowali w trakcie ... czy potrzebowac beda doszkolenia do dalszych skomplikowanych prac ,
W jakich kolwiek poradach krokach trudnosciach sluze pomoca by odpowiedziec na wszelkie rodzaju pytania , jestem tu by pomuc ;)

krzychu147 - 12-02-2014, 13:40

PDRART napisał/a:
mysle ze jak ma sie kasy jak lodu i placic pare tysiecy 1 na 1 treningi kontynulowane przez pare dni jasne szybciej wyciagniesz pewne wnioski niz z filmika np.
ale jakies 90 % nie moze se na to pozwolic wiec wiedza rospowszechniana w internecie YouTube Forum filmiki instruktarzowe i inne...
Wystarcza w zupelnosci by podjac sie nauki i nie wydawac tysiecy na cos na co nie trzeba , wydaje mi sie ( kieruje te slowa do chcacych nauki PDR ) jezeli ich nie stac no ruznego rodzaju szkolenia , zeby sprobowali tych krokow a puzniej zdecydowali w trakcie ... czy potrzebowac beda doszkolenia do dalszych skomplikowanych prac ,
W jakich kolwiek poradach krokach trudnosciach sluze pomoca by odpowiedziec na wszelkie rodzaju pytania , jestem tu by pomuc ;)


chyba nie ma takich zawodów które człowiek potrafił by od razu beż żadnych przygotowań, ale pocieszający jest fakt ze da się to zrobić samemu tak jak mówisz ćwicząc i obserwując materiał. Myślę, że po jakimś czasie spędzonym na ćwiczeniach byłbym w stanie wykorzystać wiedzę ze szkolenia lepiej niż bez żadnych samodzielnych prób. Panowie jaki polecicie podstawowy zestaw lanc na początek abym mógł próbować na elementach ze szrotu coś samemu kombinować. Sprzęt do metody klejowej też powoli kompletuję.

dark743 - 14-02-2014, 11:41

Panowie luty jest! Wstawać i do pracy :) Ja dam coś z dzisiaj ;]




Fiat linea czas operacyjny półtorej godziny.

[ Dodano: 14-02-2014, 11:43 ]
https://imageshack.com/i/jmo1d7j
https://imageshack.com/i/nhhp3lj

Może mnie ktoś poinstruuje jak się zdjęcia wstawia bo próbuje przez ten przycisk magiczny IMG i coś nie halo :killer:

argo - 17-02-2014, 22:50

BMW 3.

przed
[img][/img]

po


Dojście super po wyciągnięciu lampy.

bajtekch - 28-04-2014, 21:04

witam chcial bym sie pochwalic moja jakas praca lecz mam maly problem bo dosc czesto zostaje mi malutka wgniatka wielkosci koncowki zapalki mozna nawet mniejsza i nie wiem jak ja wyciagnac.
Narazie ucze sie na metodzie klejowej bo na zadne lance mnie nie stac.
Mogl by mnie ktos pokiwrowac jak takie cos wyciagnac?

adam74 - 03-07-2014, 22:50

Temat coś umiera więc go odświeżę, Mercedes R Classe, dach po gradzie ok 30 ogromnych wgnieceń, przedstawiam naprawę największego z nich o średnicy 15 cm, w trakcie powstał potworny guz. :cisza:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group