Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - Błotniki Merc W124 akryl 651, morka

mieciu29 - 16-06-2013, 20:17
Temat postu: Błotniki Merc W124 akryl 651, morka
Witam,

Lakierowałem błotniki od merca w 124 i mialem bardzo duzy problem z wylaniem lakieru na lustro...

Pistolet Iwata Air Gunsa AZ3HTE2AV dysza 1.3
Lakier DuPont z utwardzaczem 2;1 + ok 10% rozpucha.

pierwsza warstwa na ciśnieniu 2 atm to była wogole tragedia, ostatnią zrobiłem na 3 atm i wyszło tak:

Według mnie i tak bardzo źle, mialem takie problemy z wylaniem, że aż popłynęly 2 baty..:/

PS. Lakier został kupiny jakos w listopadzie-grudniu tamtego roku. Może to jest przyczyna, że tyle stał?

Snopek - 16-06-2013, 22:26

Może po prostu nie ustawiłeś dobrze guna. Jakie przerwy między warstwami? Akryle z DP mi się zawsze dobrze rozlewały nie miałem z nimi problemów. Ogólnie albo tnij to i poleruj albo od nowa próbuj :)
mieciu29 - 16-06-2013, 22:59

przerwy to 10-15 min, pierwszą zrobiłem przepyłkę tylko i 2 pełne tylko ze słabo mi sie wylały:/ Gun ustawiony na miotłe max, wypływ materiału max, ciśnienie na manometrze pod pistoletem 2 atm na 1 pelnej i 3 na 2 pelnej.

Czy wy też tak macie, że na sprężarce musicie ustawić ok. 6 atm na wyjściu aby pistolet mógl miec te 2 - 3 atm? Jeśli ja ustawie na sprężarce mniej czyli np 3-4 atmosfery to dupa nic nie chce leciec z pistola..

Snopek - 16-06-2013, 23:29

Ja bym dał krótsze czasy na odparowanie. Może za ciepło miałeś w pomieszczeniu i za szybki utwardzacz :D

A co do tego ciśnienia to pewnie za cienkie przewody, przestudiuj sobie trochę forum to znajdziesz przyczynę.

mieciu29 - 17-06-2013, 15:19

Utwardzacz szczerze powiem to nie wiem jaki byl. To dawac 5 min na odparowanie? Temp to okolo 20 stopni może ciut więcej. A przewód mam spiralny no i nie jest za gruby. Powinien byc o śrdnicy 10 mm ?
pellek - 17-06-2013, 15:39

mieciu29 napisał/a:
A przewód mam spiralny

Dziadostwo... Wiem bo sam mam. Ale powiem Ci, że też używam tego pistoletu i mam najzwyklejszy przewód który się załamuje i wylewałem normalnie ;) na reduktorze przy sprężarce ustawiłem 3 atm, ale w rezultacie na pistolecie było o wiele mniej z powodu jakości przewodu... i normalnie wylewam ;)

michalLbn - 17-06-2013, 18:13

Za szybki utwardzacz lub rozcieńczalnik lub temperatura w pomieszczeniu wyższa niż 25 stopni.
ksenonn - 18-06-2013, 21:18

mieciu29 napisał/a:
przerwy to 10-15 min, pierwszą zrobiłem przepyłkę tylko i 2 pełne tylko ze słabo mi sie wylały:/ Gun ustawiony na miotłe max, wypływ materiału max, ciśnienie na manometrze pod pistoletem 2 atm na 1 pelnej i 3 na 2 pelnej.

Czy wy też tak macie, że na sprężarce musicie ustawić ok. 6 atm na wyjściu aby pistolet mógl miec te 2 - 3 atm? Jeśli ja ustawie na sprężarce mniej czyli np 3-4 atmosfery to dupa nic nie chce leciec z pistola..



szybkozłączka wychodząca z kompresora może Ci dławić powietrze
wąż spiralny pewnie o małym przekroju
jakieś kiepskie filterki

dla porównania powiem Ci, że ja mam na odwadniaczu ustawione 4 bary za nim 10m przewodu 10mm średnica wew. manometr przy pistolecie muszę skręcać na 2 - 2,5 bara - straty może z pół bara max 1bar, a jeszcze kompresor od odwadniacza mam z 15-20m dalej, tylko że przewody mają 12,5mm średnicy wew

manometr przy pistolecie też sporo Ci dławi, robiłem porównanie badziewka za 30zł do manometru saty za prawie 10 razy więcej, ok. 1bara róznicy straty przy 4 barach jak nie więcej, już nie pamiętam..

tak więc mały przekrój przewodów, pseudo odwadniaczy, filterków, badziewnych manometrów = strata ciśnienia

poza tym obstawiam że posiadasz nie najlepszej jakości pistolet, a one lepiej psikają na wyższym ciśnieniu ok 3.5 bara, choć materiał też może za gęsty..

mieciu29 - 18-06-2013, 22:05

Tak jak wczesniej napisalem pistolet to AirGunsa Az3 Hte2AV, narazie na nic lepszego mnie nie stac a ze nie lakieruje zawodowo dla klientow to i sie tym nie przejmuje bo na tych blotnikach to ja się ucze :) pozdrawiam
ksenonn - 19-06-2013, 22:16

a to nie doczytałem..

w takim razie poza pistoletem reszta sprzętu du..y nie urywa i stąd te spadki ciśnienia

możesz jeszcze spróbować rozcieńczyć lakier

madmax - 20-06-2013, 14:15

Za gesty lakier. Utwardzacz jest do dupy. I nic innego. Poprostu za gęsto i koniec. Przy okazji wymień sobie wąż.
lackspec - 20-06-2013, 21:41

Niewłaściwa temperatura przechowywania lakieru, i niewłaściwe ciśnienie.
Na 90 % jestem przekonany że problem w całości dotyczy tego co piszą madmax i ksenonn.

Dla tego guna ustawiam na reduktorze przy ścianie ok. 3,5 bara i elegancka morka wychodzi.
To co ci wyszło na zdjęciach to jest Baranek nie Morka.

mieciu29 - 22-06-2013, 18:19

Kurde starałem się mieszać lakier w odpowiednich proporcjach.. A to, że lakier był w niewłaściwych temperaturach to akurat prawda bo w zime w nocy temp w garazu raczej ni byla wyzsza niz 5-10 st.

PS. Teraz bede mial wąż 11 mm średnicy wewnętrznej, prosty nie spiralny długości okolo 10m. Teraz bede w tym mercedesie lakierowal tylne błotniki i prawe przednie drzwi. Mam nadzieje, że wyjdzie lepiej. A błotniki mam nadzieje, że uda mi się spolerować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group