Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - najwyższej jakości lakier bezbarwny

car painter - 28-02-2013, 12:23
Temat postu: najwyższej jakości lakier bezbarwny
witam , poszukuję lakieru bezbarwnego ( cena nie gra roli) lakier który można wylewać grubo , ale najważniejsze , lakier który po mocnym wypolerowaniu zachowa połysk na lata , jeśli ktoś zna taki lakier ,prosze o pomoc , pozdrawiam
No-limit - 28-02-2013, 16:17

DP CC6300. Po 2 h. po wystudzeniu można nakładać następne warstwy.Duża odporność na zarysowania/w karcie tech. napisali:"wyjątkowa odporność"/ .Stosowany wyłącznie z wolnym wysokostężonym utwardzaczem.Można lać na 2 pełne warstwy/z zachowaniem czasu na odparowanie 10 min./ w jednym cyklu czyli 4 w 2 cyklach /dla jasności :)

[ Dodano: 28-02-2013, 16:32 ]
P.s.w Polsce jak na tą chwilę niedostępny.Kiedyś pokazał się na Allegro.Osobiście nie używałem,ale podobno rewelwcja.Miałem kilka zapytań od ludzi.Niestety DP Polska nie sprowadza tego klaru.

Chali68 - 28-02-2013, 17:25

Jeżeli maks to PPG CeramiClear D8105 to starszy i drugi max
CeramiClear DC4125 i pozamiatane!
A do polerki oczywiście Pastka SPP 1001 .
Pozdrawiam.

Moris - 28-02-2013, 17:49

Ja bym polecił Chronolux CP ze stajni RM
ronin.79 - 28-02-2013, 20:19

jak już z RM

Diamontclear CP
Crystalclear CP lakier bezbarwny o obniżonej zawartości rozpuszczalników oraz podniesionym współczynniku rozlewności.
jeden i drugi moge polecic cały czas na nich pracuje

pawel1108 - 28-02-2013, 21:09

ronin.79 napisał/a:
jak już z RM

Diamontclear CP
Crystalclear CP lakier bezbarwny o obniżonej zawartości rozpuszczalników oraz podniesionym współczynniku rozlewności.
jeden i drugi moge polecic cały czas na nich pracuje


Również polecam R-M Diamondclear CP, jeszcze ew.Starlux CP
Po trzech latach użytkowania auta na Diamondclear CP połysk I liga
Pozdrawiam

martek - 28-02-2013, 21:15

Chali68,
Chali68 napisał/a:


A do polerki oczywiście Pastka SPP 1001 .


a co to je Chopie? ;-)

Chali68 - 28-02-2013, 21:47

martek napisał/a:
Chali68,
Chali68 napisał/a:


A do polerki oczywiście Pastka SPP 1001 .


a co to je Chopie? ;-)


A to jest PPG pastka one step na sucho. Moim skromnym zdaniem dużo lepsza od 3M-a.
Pozdro.

car painter - 01-03-2013, 15:30

dzięki za pomoc , najważniejszym kryterium jest utrzymywanie połysku po pełnej polerce , w tanich lakierach ( spectral 575 sr ) nie jest wylewanie grubo ,tylko gaśnięcie lakieru , po polerce utrzymuje sie połysk kilka miesięcy a potem mat ;/ tego muszę uniknąć ..
robert100 - 01-03-2013, 17:53

Ostrożny byłbym z CeramiClear. Miałem ten problem co jest opisany tutaj.
http://www.detailingworld...ad.php?t=257951
Wszystko było ładnie do pierwszego polerowania. Klient przyjechał po około roku na spolerowanie kilku rys a skończyło się na malowaniu. Efekt polerowania był taki, ze widać było plamy w miejscach przycinania rys i za cholerę nie mogłem się ich pozbyć. Po telefonie do PPG dowiedziałem się ze wszyscy są zachwyceni tylko ja jeden mam z tym problem i powinienem bardziej się przyłożyć do roboty zamiast narzekać. Po jakimś czasie na szkoleniu w PPG okazało się ze nie jestem jedyna osoba z tym problemem a prowadzący szkolenie jak usłyszał o polerowaniu i CeramiClear zarządził przerwę na kawę.
Od dłuższego czasu nie dotykałem się do niego wiec morze coś się zmieniło.

Barcik - 01-03-2013, 18:19

Nie czytam postwó...wczesniejszych UPOL UHS przetwardy i przesliczny
Chali68 - 01-03-2013, 19:44

Kolego robert100, A kto poleruje rysy na ceramiku?
Przecież to samo w sobie mija się z celem.
Po to się lakieruje tego typu lakierem aby nie było rys i połysk na długie lata.
Jak ktoś podrapie to się praelakierowuje i tyle.
Tego typu lakiery poleruje się raz po lakierowaniu i koniec.
Później tylko kosmetyka woski i tego typu pierdoły.
Tak to jest z ceramikami ale lata można się cieszyć połyskiem po umyciu!
:)

Kaes91 - 01-03-2013, 19:50

Tak się wtrącę trochę z innej beczki ale nie do końca, bo temat by pasował. Do rzeczy, czy Mercedesy z lat 2004 i w górę mogą być lakierowane jakimś twardym ceramikiem? Mam na myśli E klasę. Kiedyś chciałem teściowej maskę wypolerować bo ktoś narobił rys i nic nie szło, a był w ori lakierze.
kamilbusko - 01-03-2013, 20:03

teściowej. To jest odpowiedz dlaczego nie szło :)
kalbi - 01-03-2013, 20:06

Kaes91 napisał/a:
czy Mercedesy z lat 2004 i w górę mogą być lakierowane jakimś twardym ceramikiem
tak, da radę wypolerować spokojnie ale trzeba się przyłożyć bardziej
Chino - 02-03-2013, 17:31

Rafał, wiesz co powiem :)
W kwestii bezbarwnych HOK nie ma sobie równych.

Chali68 - 02-03-2013, 19:35

Ty już przestań z tym Twoim HOKiem!
Przecież to badziewie z ameryki.
Najlepszy jest profux 1500! Ze stodoły od wója Henia!
:smiech:

Smile ! !!

Mart-Dent - 03-03-2013, 00:53

Chino napisał/a:
Rafał, wiesz co powiem :)
W kwestii bezbarwnych HOK nie ma sobie równych.


A co powiesz jak po roku zacznie złazić płatami. Oddasz lakiernikowi kasę za następne lakierowanie? Czy powiesz że to on popełnił błąd(kupując to .....)

car painter - 03-03-2013, 08:04

właśnie dlatego że nie wiem jak dany lakier zachowa sie po ostrej polerce po kilku latach powstał ten temat ,

jeśli ktoś z was używa takiego lakieru i widział co z nim jest po 3 latach to dla mnie wiarygodne źródło , jak zadzwonię do swojego dystrybutora (MIX)to słyszę jakie to zajebiste maja lakiery a jak pytam o gwarancje to rozmowa zaczyna sie nie kleić , moge zapłacić 150 -200 za litr ,ale muszę miec swiadomość że klient po 2-3 latach dalej będzie zadowolony

Chino - 03-03-2013, 09:23

Przestańcie. HOK to nie tylko lakiery do wstawiania fur na hale i zeby staly i błyszczały w dobrym oświetleniu.

Chevrolet kolegi został pomalowany Kandy HOK i bezbarwnym tego samego brandu jakos ok 2003r
Poprzedni właściciel zamieszkiwał texas - a wiecie jakie tam słońce trzaska. I co? ok 2010 przyciagnął fure z texasu do siebie i ma nadal ten sam lakier (z drobnymi poprawkami "bo wiadomo"). A robi mega show.
DO polerki sie HOKi też nadają - mój caddy oberwal strasznym odkurzem pod warsztatem u kolegi. 3 miesiace później chcialem to spolerować, nie bardzo sie dawało wiec oberwał bardzo mocno polerką i jaki efekt? Lakier gładziutki jak pupcia niemowlęcia i zadnych problemów a przecież u siebie mam najdelikatniejszy kar z HOK bo UFC35. Więc scen nie róbcie ;)

Mart-Dent - jak zacznie złazić płatami to wyłącznie z winy lakiernika.

mkautos - 03-03-2013, 10:18

Chino napisał/a:
Mart-Dent - jak zacznie złazić płatami to wyłącznie z winy lakiernika.


Humorem z rana zarażasz :glupek:

michalLbn - 03-03-2013, 11:08

Myślę że przy konkretnej robocie za dobry pieniadz nie ma mowy o eksperymentach, tutaj liczy się profesjonalizm, dlatego powinno się zastosować bazę i lakier jednego producenta. Doskonale wiemy że mieszanie potrafi wychodzić dobrze i nic się nie dzieje, jeżeli sprawdzimy konkretna kombinacje na przestrzeni czasu, ale są takie kombinacje po których schodzi właśnie klar lub inne wianki. To jest chemia, niby taka sama a jednak są różnice. Zmiana rozcieńczalinka na innej firmy potrafi zrobić spustoszenie. Uda się albo się nie uda, a jeden system to jeden system.
Kamil208 - 03-03-2013, 11:25

A ja troszke z innej strony, proponuję zwrócić uwagę na obecnie najbardziej popularne mycie chemiczne/ bezdotykowe. Jest to bardzo agresywna metoda niszcząca plastiki i uszczelki, lampy matowieją bardzo łatwo. (widzieliście bmw shadowline lub merce gdzie czarne błyszczące wykończenia robią się niebiesko szare? Dla mnie w zielonym mercedesie nie dokładnie wypłukane wnęki drzwiowe wypaliło na biało NA ORYGINALNYM LAKIERZE)
Technik od materjałów polerskich festoola powiedział mi że po ok 5-6 takich myciach widać już matowienie lakieru- to jest naprawdę ostra chemia.
Podsumowując uszkodzenie chemiczne lakieru bezbarwnego jest bardzo trudne do zdiagnozowania ale musimy je brać pod uwagę stwierdzając po czasie niezadowolenie z wyglądu lakieru nawet gdy był bardzo dobrej jakości.

Mart-Dent - 03-03-2013, 11:27

Chino napisał/a:
Mart-Dent - jak zacznie złazić płatami to wyłącznie z winy lakiernika.


I właśnie tego się chciałem dowiedzieć. :)

CM Punk - 02-10-2013, 23:30

Dobra,to ja ponownie poruszę temat,najprawdopodobniej stanie na tym,że moja fura będzie lakierowana pełną linią Spies Heckera,chciałem jako klar zapodać to,co firma ma najlepsze,czyli Permasolid HS Optimum Klarlack 8600,teraz jest dostępny 8650,ale jest jeden problem-występuje tylko w 5 litrowych baniakach,a 1200 zeta za klar w takiej ilości nie pisze mi się wydawać,może gdzieś sprzedają go na litry? :)
Czy jeszcze coś godnego ze Spiesa jest na rynku?
Ewentualnie co można zapodać z innych firm jako bezpieczną alternatywę?
Cenowo tak 200-300 zeta za litrowy komplet bym dał.

unek - 03-10-2013, 19:23

CM Punk napisał/a:
Czy jeszcze coś godnego ze Spiesa jest na rynku?


8035 najmłodsze dziecko SH ;)

CM Punk - 03-10-2013, 20:19

unek napisał/a:
CM Punk napisał/a:
Czy jeszcze coś godnego ze Spiesa jest na rynku?


8035 najmłodsze dziecko SH ;)

Na tym forum:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=6359
ktoś wyraził niezbyt pochlebną opinię o tym lakierze,ba,nawet pisze,że jest żółty w porównaniu do innego lakieru,a konkretnie 8007.
Kurde,gdyby nie te 5-litrowe opakowania.... :angry:

unek - 03-10-2013, 20:58

CM Punk,
Nie wiem nie znam kolegi ....a czemu tak napisał też nie wiem ja nie zauważyłem nic takiego ...a lakierowałem nim jak i 8650 na szkoleniu ...
U siebie stosuję 8007 i też mogę śmiało polecić ;)

CM Punk - 03-10-2013, 21:24

O,skoro masz doświadczenie z tymi dwoma lakierami,to napisz,to jaka jest różnica między tym 8035 i 8650?
Który jest bardziej "przyjazny" lakiernikowi?
Chodzi mi tu konkretnie o morkę,bo będę naciskał,żeby gość postarał się maksymalnie dociągnąć strukturkę do fabrycznej,która jak wiadomo-jest trochę drobniejsza w porównaniu np. do niemców ;) .

MarcinGSI - 03-10-2013, 22:17

A mam pytanie z innej beczki ale związane z klarem,jakimi klarami są lakierowane takie auta jak np.Audi R8 czy zasługą tego że takie auta są po lakierowaniu wygrzewane z ,,piecach,,.
CM Punk - 03-10-2013, 22:39

MarcinGSI napisał/a:
A mam pytanie z innej beczki ale związane z klarem,jakimi klarami są lakierowane takie auta jak np.Audi R8 czy zasługą tego że takie auta są po lakierowaniu wygrzewane z ,,piecach,,.

Każdy fabrycznie położony lakier jest wygrzewany w piecu,bodajże w 120*,a refinish zazwyczaj w 60*,oczywiście zależy od wskazań w instrukcji,bo są też lakiery z refinishu,które nie wymagają grzania.
A twardość to cecha indywidualna,lakiery ceramiczne są najtwardsze.
Unek,jak możesz,to odpisz odnośnie tych dwóch klarów :) .

unek - 04-10-2013, 18:32

CM Punk, Nie będę kłamał przecież tylko na szkoleniu robiłem na nich tak jak pisałem wcześniej ;)
Ale z tego co pamiętam 8650 szybciej wysycha w kabince więc lepiej dla twojego lakiernika..
Jeżeli chodzi o morkę wszystkie klary są elastyczne ponieważ masz klika rodzajów utwardzaczy i rozpu w zależności ile elementów lakierujesz ... jeżeli chodzi o aplikację to liczą się naprawdę sekundy miedzy pół warstwa a drugą pełną ...aby osiągnąć wymaganą strukturę.
A o samej aplikacji i morce pisałem w dziale szkolenia a temat wiadomo jaki...
I czy wybierzesz 8035 czy 8650 aplikacja jest prosta tzn w kabinie ;)
A więcej może napisze kolega mst widzę, że ostatnio robi na SH....

Ps jakiej firmy będzie baza??

CM Punk - 04-10-2013, 18:50

Baza też Spies Heckera,podkłady również,chciałbym,żeby to był w miarę możliwości pełen system,być może będzie jeszcze opcja z Du Pontem,ale z tego,co mi mówił lakiernik,to w mieszalni,skąd bierze lakiery jest bardzo dobry kolorysta i ma właśnie Spies Heckera.
Co do samej technologii i rozpuszczalników nie będę się mieszał,bo moja wiedza jest typowo amatorska,ale coś tam ogarniam przynajmniej w teorii ;) .
Kiedyś wspominałem,że kumplowi robił tylny błotnik IMPĄ Magic HS i podobał mi się efekt,strukturka wyszła prawie jak fabryczna-głównie dlatego,że wcześniej auto było już lakierowane i nie było możliwości "dociągnąć" do reszty elementów,niedługo minie rok od lakierowania i będę najprawdopodobniej miał okazję zobaczyć niedługo,jak ten lakier wygląda po zimie i lecie :) .

unek - 04-10-2013, 23:21

CM Punk napisał/a:
będzie jeszcze opcja z Du Pontem,
Hym pozostanie w domu więc chyba można się pokusić ;) chociaż - może tak nie można ?? :D
propsiak - 05-10-2013, 00:19

Ja porabiam na Cristalu z stx'a. Lakier całkiem ładny, niestety nie można lać grubo bo głuchnie;/
Z tańszych lakierów które mnie miło zaskoczyły to Grasolin HS (lakier po 5 latach utrzymuje połysk)

CM Punk - 05-10-2013, 08:58

unek napisał/a:
CM Punk napisał/a:
będzie jeszcze opcja z Du Pontem,
Hym pozostanie w domu więc chyba można się pokusić ;) chociaż - może tak nie można ?? :D

W domu,to znaczy że fabrycznie też był Du Pont? :)
Jeśli już,to bym wtedy też robił całym systemem Du Ponta,tylko nie wiem,czy gość ma system Cromax,czy Cromax Pro i jak to się ma do lakieru bezbarwnego.
Aha,dodam,że wolałbym robić bazą w konwencji,bo chyba taka też fabrycznie była użyta (chyba,że się mylę-auto 2005 rok),ale widzę,że Du Pont raczej skupił się na wodnych i chyba lakier CC6600,którego używa Jacklack jest typowo do bazy wodnej.
No nic,zobaczymy,będę dzwonił do lakiernika w przyszłym tygodniu,to się zobaczy :) .
Aha,gdzieś jeszcze padło hasło odnośnie wodnego Standoxa,ale gdzieś na forum wyczytałem,że lakiery bezbarwne tej firmy nie są najwyższej jakości.

unek - 05-10-2013, 09:31

CM Punk, Bardziej chodziło mi o to, że Standox, DP i SH to wielka rodzina ;)
MarcinGSI - 05-10-2013, 15:29

propsiak napisał/a:
Ja porabiam na Cristalu z stx'a. Lakier całkiem ładny, niestety nie można lać grubo bo głuchnie;/
Z tańszych lakierów które mnie miło zaskoczyły to Grasolin HS (lakier po 5 latach utrzymuje połysk)


Też lubię Grasolina,ja dla mnie fajny lakier,swoją Astrę będę właśnie lakierował nim i zobaczymy jaki będzie efekt.

CM Punk - 05-10-2013, 20:28

unek napisał/a:
CM Punk, Bardziej chodziło mi o to, że Standox, DP i SH to wielka rodzina ;)

Tylko który z członków tej rodziny jest najlepszy? :)

unek - 06-10-2013, 09:23

A tego to nie wiem ;) przecież wybierasz klary z górnej półki więc wszystkie z tych systemów lakiery na pewno sprostają twoim wymaganiom ....
acer - 06-10-2013, 12:14

Co do SH to 8035 stosuję ten lakier dość długo od paru lat także nie jest to jakiś nowy klar,8007też stosujemy pare razy 8450 oraz 8600,co do szpachlówek z tej firmy to mogę polecić 911 nie ma na świecie lepszej szpachli finish jak ktoś na niej pracował to potwierdzi,co do klaru 8035 ma lepszy połysk od 8007,jak byś miał dostęp do kabiny to bierz 8450
stomek - 06-10-2013, 12:44

MarcinGSI napisał/a:
propsiak napisał/a:
Ja porabiam na Cristalu z stx'a. Lakier całkiem ładny, niestety nie można lać grubo bo głuchnie;/
Z tańszych lakierów które mnie miło zaskoczyły to Grasolin HS (lakier po 5 latach utrzymuje połysk)


Też lubię Grasolina,ja dla mnie fajny lakier,swoją Astrę będę właśnie lakierował nim i zobaczymy jaki będzie efekt.


Grasolin jak najbardziej w temacie. Pisałem już tu na forum ,że mam dokładnie takiego Civica częściowo polakierowanego Grasolina (Standox). Ten klar staje dokładnie gdzie go zostawisz, więc morka wpasowała się bardzo dobrze, po 5 latach bez polerowania dalej ładnie wygląda, mimo że nikt nie spuszczał się na autem jak Ty nad swoim. Przez ten okres non stop pod chmurką, nigdy nie woskowane, zrobił 120Tkm, a myty tylko i wyłącznie na bezdotykowych, typowy wołek do codziennej jazdy.

acer - 06-10-2013, 13:08

1200zł za 5L 8600 nie złą marże daje twój sprzedawca
unek - 06-10-2013, 13:56

acer napisał/a:
8035 ma lepszy połysk od 8007

Nic dziwnego jak 8007 jest o połowę tańszy ;) do tego jest od czasów konwencji ....poza tym gdzie tu porównanie jak 8035 to technologia VHS ....

CM Punk - 06-10-2013, 21:57

acer napisał/a:
Co do SH to 8035 stosuję ten lakier dość długo od paru lat także nie jest to jakiś nowy klar,8007też stosujemy pare razy 8450 oraz 8600,co do szpachlówek z tej firmy to mogę polecić 911 nie ma na świecie lepszej szpachli finish jak ktoś na niej pracował to potwierdzi,co do klaru 8035 ma lepszy połysk od 8007,jak byś miał dostęp do kabiny to bierz 8450

Kabina to mus,bez tego ani rusz :) .
Ten lakier to chyba ma zwiększoną odporność na rysy.
acer napisał/a:
1200zł za 5L 8600 nie złą marże daje twój sprzedawca

To nie mój,ja jestem klientem,a jeśli chodzi o te 1200 zeta,to jest opakowanie 5l 8650,ale cały komplet,czyli do tego rozpuszczalnik i utwardzacz.
A da się gdzieś kupić ten 8600 w lepszej cenie?
No i czy te wymieniane przez Was lakiery występują w mniejszych opakowaniach,bo ja potrzebuję na max 4 elementy plus trochę lakieru,żeby lakiernik poćwiczył "morkę" ;) .

Mart-Dent - 06-10-2013, 22:04

CM Punk napisał/a:
bo ja potrzebuję na max 4 elementy plus trochę lakieru,żeby lakiernik poćwiczył "morkę" ;) .


A nie uważasz ze to przerost formy nad treścią?

CM Punk - 06-10-2013, 22:09

Mart-Dent napisał/a:
CM Punk napisał/a:
bo ja potrzebuję na max 4 elementy plus trochę lakieru,żeby lakiernik poćwiczył "morkę" ;) .


A nie uważasz ze to przerost formy nad treścią?

A czemu?
Jeśli lakiernik pierwszy raz będzie robić tym lakierem,to chyba zaleta,że zapłacę za więcej materiału,a on po prostu będzie mógł zapoznać się z nim w praktyce,a nie trenować na moim aucie :nono: .
I nie uważam,żeby to była jakaś ujma dla niego,gdybym ja miał pracować na nowym materiale,to też bym wolał go wypróbować.

Mart-Dent - 06-10-2013, 22:37

Nie chodzi mi teraz o lakiernika, a o twoje podejście ze na 4 elementy będziesz szukał najlepszego lakieru na świecie :D A i tak ten samochód wpierdzieli rdza.
CM Punk - 07-10-2013, 00:15

Mart-Dent napisał/a:
Nie chodzi mi teraz o lakiernika, a o twoje podejście ze na 4 elementy będziesz szukał najlepszego lakieru na świecie :D A i tak ten samochód wpierdzieli rdza.

Nie ma na nim grama rdzy,już kiedyś pisałem,że auto nie widziało śniegu,soi itp.
A klar ma być właśnie dlatego wysokiej jakości,bo nie mam zamiaru sprzedawać fury i poprawiam ją dla siebie ;) .

Mart-Dent - 07-10-2013, 09:03

CM Punk, Źle mnie kolego zrozumiałeś. To jest mniej więcej tak. Jedzenie które skonsumujemy jakie by nie było czy to z sheratona czy z butki na ulicy, prędzej czy później wydalimy z siebie. Tak jak i twoje auto kiedyś strawi rdza.
CM Punk - 07-10-2013, 15:13

Mart-Dent napisał/a:
CM Punk, Źle mnie kolego zrozumiałeś. To jest mniej więcej tak. Jedzenie które skonsumujemy jakie by nie było czy to z sheratona czy z butki na ulicy, prędzej czy później wydalimy z siebie. Tak jak i twoje auto kiedyś strawi rdza.

No to po co wogóle produkować i sprzedawać lakiery wysokiej jakości,skoro wszystkie fury strawi rdza?
Z Twojego toku myślenia można wywnioskować,że lakierujesz lakierami niskiej jakości,bo to i tak wszystko jedno,a car painter,czy Jacklack powinni pracować na jakiejś MIPIe czy APP,ewentualnie malować sprayami MOTIPa,bo i tak fury zardzewieją,a jak już zardzewieją :D .
Robi się mały OT.

Mart-Dent - 07-10-2013, 16:03

Lakieruje czym lakieruje, moja sprawa. Na pewno nie przyjmę materiału od zleceniodawcy, chyba ze jest to materiał na którym pracuję. Więc taki klient jak Ty kolego został by oddelegowany do drzwi.

Co do klaru to prostu nie widzę sensu wydawania na klar ponad 200zł na za litr bo uwierz albo nie, ale i tak nie będziesz widział różnicy między tym za 200 a za 100.

CM Punk - 07-10-2013, 17:16

Mart-Dent napisał/a:
Lakieruje czym lakieruje, moja sprawa. Na pewno nie przyjmę materiału od zleceniodawcy, chyba ze jest to materiał na którym pracuję. Więc taki klient jak Ty kolego został by oddelegowany do drzwi.

Co do klaru to prostu nie widzę sensu wydawania na klar ponad 200zł na za litr bo uwierz albo nie, ale i tak nie będziesz widział różnicy między tym za 200 a za 100.

A ja widzę i wcale nie muszą to być cechy wizualne,ale chemiczne,a lakiernik ma mieć komfort pracy wysokiej jakości materiałem,który jednocześnie ma mu pasować.
I chyba się nie zrozumieliśmy-ja lakiernikowi nie mam zamiaru dostarczać materiałów,tylko licząc na opinie osób pracujących wyżej wymienionymi lakierami podpowiedzieć,żeby spróbował tego konkretnego lakieru o określonych cechach,gdyż nie ma chyba lakiernika,który byłby w stanie przetestować lakiery wszystkich firm,czy to tak trudno zrozumieć? ;)

marcus - 07-10-2013, 18:47

CM Punk napisał/a:
Jeśli lakiernik pierwszy raz będzie robić tym lakierem,to chyba zaleta,że zapłacę za więcej materiału,a on po prostu będzie mógł zapoznać się z nim w praktyce,a nie trenować na moim aucie

jezeli mozna wiedziec to jakim pistoletem lakieruje ten lakiernik tak z ciekawosci ,bo wkoncu chodzi tu chyba o zrobienie dobrej morki tzn takiej jak na sasiadujacych elementach a to jest akurat czasami trudne do zrealizowania szczególnie jak sie ma kiepski sprzet i małe doswiadczenie i tzw schematycznosc działania czyli wszystko wychodzi zawsze jednakowo ta sama morka lub na gładko , pozatym to jezeli przyjac ze producent pistoletu zalecił ustawienie wartosci nastawczych na max i odpowiednie cisnienie ,lepkosc materiału to tym bardziej mamy powtarzalnosc aplikacji wiec sprawa morki bez kombinowania(w przypadku kombinowania moze sie okazac ze to bład lakierniczy) i doswiadczenia lakiernika sie komplikuje ;) :)

schlegeis - 07-10-2013, 18:48

Nie rozumiem w czym problem. Facet chce mieć super zrobione auto, jakość fabryczna lub lepsza. Chce użyć materialow z najwyzszej polki, chce by lakiernik odtworzył "fabryke" i sobie nawet mogl pocwiczyc nowy produkt. Niektorzy maja duze wymaganie i tyle, po co sie wtracac? Ja na swoje 16 letnie auto (zj) też trzasnalem materiały, ktore normalnie poszłyby pewnie na jakieś porsche albo w BARDZO dobrej lakierni.
CM Punk - 07-10-2013, 19:06

marcus napisał/a:
CM Punk napisał/a:
Jeśli lakiernik pierwszy raz będzie robić tym lakierem,to chyba zaleta,że zapłacę za więcej materiału,a on po prostu będzie mógł zapoznać się z nim w praktyce,a nie trenować na moim aucie

jezeli mozna wiedziec to jakim pistoletem lakieruje ten lakiernik tak z ciekawosci ,bo wkoncu chodzi tu chyba o zrobienie dobrej morki tzn takiej jak na sasiadujacych elementach a to jest akurat czasami trudne do zrealizowania szczególnie jak sie ma kiepski sprzet i małe doswiadczenie i tzw schematycznosc działania czyli wszystko wychodzi zawsze jednakowo ta sama morka lub na gładko , pozatym to jezeli przyjac ze producent pistoletu zalecił ustawienie wartosci nastawczych na max i odpowiednie cisnienie ,lepkosc materiału to tym bardziej mamy powtarzalnosc aplikacji wiec sprawa morki bez kombinowania(w przypadku kombinowania moze sie okazac ze to bład lakierniczy) i doswiadczenia lakiernika sie komplikuje ;) :)

Tego akurat nie wiem,jakim pistolem się posługuje,ale przy okazji się dowiem ;] .
schlegeis napisał/a:
Nie rozumiem w czym problem. Facet chce mieć super zrobione auto, jakość fabryczna lub lepsza. Chce użyć materialow z najwyzszej polki, chce by lakiernik odtworzył "fabryke" i sobie nawet mogl pocwiczyc nowy produkt. Niektorzy maja duze wymaganie i tyle, po co sie wtracac? Ja na swoje 16 letnie auto (zj) też trzasnalem materiały, ktore normalnie poszłyby pewnie na jakieś porsche albo w BARDZO dobrej lakierni.

;)

Mart-Dent - 07-10-2013, 19:27

No i OK. Tylko co to za lakiernik który ma czas na testowanie wymysłów klienta? No chyba ze liczy za dodatkowy czas extra.

Jeśli chodzi o 8650 i nie straszna Ci droga :) to przyjedz, odleje Ci i sprzedam ile będziesz chciał.

CM Punk - 07-10-2013, 20:04

Właściciel jest akurat moim znajomym i wie,jak zależy mi na aucie,nie zawsze kasa gra tu najważniejszą rolę,choć ja nie zamierzam wykorzystywać nadmiernie tej znajomości.
A co do przyjazdu po lakier,to raczej wykluczone,ale jeśli będzie możliwa wysyłka,to można się dogadać :) .

Mart-Dent - 07-10-2013, 20:15

Wysyłka wykluczona, nie chciał bym żeby mnie ktoś później osądził że wlałem jakieś gówno, a policzyłem za złoto. A 8650 dupy nie urywa.
CM Punk - 07-10-2013, 20:50

Mart-Dent napisał/a:
Wysyłka wykluczona, nie chciał bym żeby mnie ktoś później osądził że wlałem jakieś gówno, a policzyłem za złoto. A 8650 dupy nie urywa.

A co w takim razie urywa dupę? ;)

Chino - 08-10-2013, 09:47

CM Punk napisał/a:
Mart-Dent napisał/a:
Wysyłka wykluczona, nie chciał bym żeby mnie ktoś później osądził że wlałem jakieś gówno, a policzyłem za złoto. A 8650 dupy nie urywa.

A co w takim razie urywa dupę? ;)


Albo to:




albo to:



UFC35 to juz wybitnie pokazowy klar :)
Kładliśmy go m.in na moim Cadillacu :) Jest naprawde kosa. Fakt, ze jest dośc miękki ale wbrew pozorom można go użytkować na drogach pod warunkiem, że nie mówimy o ciężarówce pracującej w kamieniolomach.



Mart-Dent - 08-10-2013, 14:44

Chino, przestań z tą reklamą, po tym co mi napisałeś na poprzedniej stronie ja na pewno hok-a w życiu nie kupię, ani nie będę nim lakierował.
CM Punk - 08-10-2013, 18:06

No jest to typowa reklama,a ja oczekuję porady,który z tych lakierów będzie:
trwały,ładnie się rozleje (morka),nie będzie miękki (na pokazy się nie wybieram).
Po prostu będzie w swoim wyglądzie jak najbardziej zbliżony do fabrycznego oryginału i jednocześnie trwały.
Wolałbym też,żeby był tej samej firmy,co reszta komponentów.
Na razie były do wyboru Permasolid 8035 i 8450 (twardszy,z tego,co czytałem w opisie i nie widzę go także na polskiej stronie Spies Heckera).
8650 odpada ze względu na dostępność w mniejszych opakowaniach niż 5-cio litrowe.

acer - 09-10-2013, 00:19

8450 twardy, dobra to twoje zdanie ja tylko powiem że jest to lakier z efektem reflow,a po drugie jak lakiernik nie miał z nim do czynienia to odpuść bo łezki napewno nie usuniesz (lakier ten nie toleruje błędów)a wtrącenie jak dobrze nie wypolerujesz to po czasie ujawi się placek,trochę się z tym lakierem napracowałem i znam go dosyć dobrze, jest porównywalny do standox platinum

[ Dodano: 09-10-2013, 00:28 ]
W sumie SH masz jeszcze 8030,8033,8034,8040 aż się z tymi liczbami w głowie pierniczy:-),

CM Punk - 09-10-2013, 18:04

O! I to jest cenna porada,czyli kolejny lakier odpada ze względu na zbyt duże ryzyko powstania błędów,bo jednym z czynników ma być łatwość aplikacji :) .
A 8040 to zdaje się lakier MS,czyli trzeba więcej warstw wylać,nie wiem,czy lakiernik to kupi,wiem,że nieźle radził sobie IMPą HS.
Na razie wygrywa 8035 (jeśli to będzie SH).
Czy jeszcze jakieś doświadczenia i opinie na temat tych lakierów ma ktoś?

unek - 09-10-2013, 18:21

acer napisał/a:
W sumie SH masz jeszcze 8030,8033,8034,8040



8033 nie ma w samochodówce

8030 idealny do matu

8040 to MS -STARY w dodatku i nie zgodny z lzo

Jedyny co podałeś to 8034 z lepszej półki czyli VHS...

CM Punk napisał/a:
to jest cenna porada

Bardzo cenna ;) Bierz 8035 albo 8650 i nie zwracaj gitary .
Albo kup coś z DP i już....

8450 też może być ciekawy ale ja go nie stosowałem :) :)

CM Punk - 09-10-2013, 19:31

No to na razie wchodzi w grę 8035,bo 5 litrów 8650 nie kupię,ścian w domu nie będę malował :) .
Zobaczymy jeszcze,co będzie z DP,bo tą markę też biorę pod uwagę ;) .

acer - 09-10-2013, 21:58

unek że 8033 nie ma na stronie SH to nie znaczy że go nie ma w samochodówce! z tego co wiem niektóre sklepy jeszcze go posiadają,8040 brillant niezgodny ale dobry lakier i bardzo niemieccy lakiernicy go sobie chwalą,ja go rok temu kładłem go na serie 285 lc9z od znajomego touran ostatnio go widziałem i lakier nadal przyzwoicie wygląda a gościu jeździ tylko na myjnie.

[ Dodano: 09-10-2013, 22:01 ]
w sumie tyle co lakierników tyle i lakierów dobrych na koncu nie będziesz sie umiał zdecydować i opierdzielisz folią samochód,bierz tak jak unek napisał 8035 łatwy w aplikacji i ma niezły połysk

unek - 09-10-2013, 22:48

acer napisał/a:
8033 nie ma na stronie SH to nie znaczy że go nie ma w samochodówce

Wiem o tym ... wcześniej spr w necie ;) ale ten klar to coś po między MS a przejściem na HS ...więc chyba dla CM Punk, to nie bardzo ;)

acer napisał/a:
8040 brillant niezgodny ale dobry lakier i bardzo niemieccy lakiernicy go sobie chwalą

Ale przecież kolega celuje w VHS


acer napisał/a:
w sumie tyle co lakierników tyle i lakierów dobrych na koncu nie będziesz sie umiał zdecydować

A z tym w 100% zgadzam się z tobą ... więc dalsza konwersacja nie ma sensu...
Ja już napisałem wcześniej co ma wybrać ...

TeeM - 09-10-2013, 23:52

Witka!
Nie zapominajmy o najważniejszym!
Jakiego producenta baze kupisz takiego samego powinien być klar!
Ps. Co kolwiek wybierzesz ze znanych producentow bedzie więcej niż dobrze, szczególnie wysoką półke a szczególnie vhs.

michalLbn - 10-10-2013, 09:58

Tak jak teem napisał, wysoka półka renomowanych producentów to lepiej niż dobrze. Jak się zastanawiasz jeszcze nad marką lakieru i bazy to zagadaj do Jacka administratora o jakości i łatwości aplikacji cromaxa, cromaxa pro, bo on codziennie na tym robi, a produkty te są naprawdę mega.
Chino - 10-10-2013, 11:05

Mart-Dent napisał/a:
Chino, przestań z tą reklamą, po tym co mi napisałeś na poprzedniej stronie ja na pewno hok-a w życiu nie kupię, ani nie będę nim lakierował.


Dlatego nie lubię większośc polskich lakierników. Nie wie, nie próbował a się mądrzy.
Rynek jest ograniczony i zamkniety .. a tlyko nieliczni mają jaja próbowac naprawdę fajnych produktów. I nie mówię tu tylko o HOK. Tyle w tym temacie - reklama? Nie. Już nie musze HOKów reklamowac - ludzie siedzacy w temacie wiedzą o co chodzi, wiedza gdzie ich szukac i kiedy tylko mają okazję - wracają do nich. I nie dlatego, ze złazi płatami i trzeba poprawiać - bo nic nei złazi.
Skoro temat dotyczny NAJWYŻSZEJ jakości lakieru bezbarwnego to podałem NAJWYŻSZEJ jakości polyurethanowy lakier bezbarwny. Tyle w tym temacie.

Mart-Dent - 10-10-2013, 14:13

A Ty jakie masz porównanie, do czego np:? Ja nie mam jaj próbować dziwnych wynalazków bo daję gwarancję. A z takimi wynalazkami nigdy nic nie wiadomo. Taki połysk i głębię jaką ty pokazujesz zrobię każdym klarem.

Co do złażenia płatami, wystarczy pooglądać trochę zdjęć samochodów lakierowanych w stanach lub oglądać niektóre programy na discovery, też można wyszukać niezłe perełki lakiernicze :)

CM Punk - 10-10-2013, 17:47

michalLbn napisał/a:
Tak jak teem napisał, wysoka półka renomowanych producentów to lepiej niż dobrze. Jak się zastanawiasz jeszcze nad marką lakieru i bazy to zagadaj do Jacka administratora o jakości i łatwości aplikacji cromaxa, cromaxa pro, bo on codziennie na tym robi, a produkty te są naprawdę mega.

Tak,jeszcze biorę pod uwagę Du Ponta,a ponieważ śledzę galerię Jacklacka,to widzę,że robi naprawdę ładnie,przynajmniej na części fotek widać,jak ładnie położona strukturka itp. :)
Oczywiście będę się starał,żeby wszystkie komponenty były tej samej firmy,więc jak SH to SH,jak DP to DP ;) .

martek - 10-10-2013, 18:28

Cytat:
Tak,jeszcze biorę pod uwagę Du Ponta,a ponieważ śledzę galerię Jacklacka,to widzę,że robi naprawdę ładnie,przynajmniej na części fotek widać,jak ładnie położona strukturka itp. :)


CM Punk, tylko pamięta, że ten lakier sam się na karoserii nie ułoży, na to po za umiejętnościami składa się jeszcze kilka ważnych czynników..

CM Punk - 10-10-2013, 19:21

Domyślam się-sprzęt,warunki,przygotowanie powierzchni itp.
Choć osobiście uważam,że jednak dominującą kwestią są umiejętności ;) .

kalbi - 10-10-2013, 22:49

a tak z innej beczki, kiedy plany lakierowania? bo kurka rok już strzelił od zamiarów ;)
CM Punk - 11-10-2013, 05:28

kalbi napisał/a:
a tak z innej beczki, kiedy plany lakierowania? bo kurka rok już strzelił od zamiarów ;)

Wiem,teoretycznie w tym roku odpuszczę,chyba,że lakiernik trochę czasu wyłuska (bo na to trzeba czasu) i pogoda dopisze,to może jeszcze w tym ;] .
No i czekam jeszcze na "wielki finał" z załatwieniem poprzedniej sprawy,dopóki nie zakończę,to nie mogę ruszyć ;) .
W międzyczasie byłem jeszcze "kuszony" oddaniem gdzie indziej,ale po oględzinach naprawionej fury stwierdziłem,że raczej zostaję przy "swoim".

propsiak - 20-10-2013, 17:38

stomek napisał/a:
MarcinGSI napisał/a:
propsiak napisał/a:
Ja porabiam na Cristalu z stx'a. Lakier całkiem ładny, niestety nie można lać grubo bo głuchnie;/
Z tańszych lakierów które mnie miło zaskoczyły to Grasolin HS (lakier po 5 latach utrzymuje połysk)


Też lubię Grasolina,ja dla mnie fajny lakier,swoją Astrę będę właśnie lakierował nim i zobaczymy jaki będzie efekt.


Grasolin jak najbardziej w temacie. Pisałem już tu na forum ,że mam dokładnie takiego Civica częściowo polakierowanego Grasolina (Standox). Ten klar staje dokładnie gdzie go zostawisz, więc morka wpasowała się bardzo dobrze, po 5 latach bez polerowania dalej ładnie wygląda, mimo że nikt nie spuszczał się na autem jak Ty nad swoim. Przez ten okres non stop pod chmurką, nigdy nie woskowane, zrobił 120Tkm, a myty tylko i wyłącznie na bezdotykowych, typowy wołek do codziennej jazdy.


Na audi akurat jest cristall. Ale znajomy również civica v gen 5 lat temu albo i lepiej lakierował i lakier jest całkiem spoko !

CM Punk - 26-02-2014, 17:39

Witam :) .
Były pierwsze testy lakierem Spies Hecker 8035,lakiernik twierdzi,że ładnie się rozlewa,jest twardy,jednak jest jedno ALE -w kubku podobno ma odcień słomkowy,czyli nie jest krystalicznie czysty,co może mieć mieć wpływ na odcień całego elementu,słyszałem,że sporo lakierów wysokiej jakości tak ma i związane jest to z zawartością cząstek stałych i filtrów UV,ale mam w związku z tym obawy,jak to będzie wyglądać na elemencie,czy macie z tym jakieś doświadczenia?
I pytanie do osób "robiących" na lakierach DuPont (zapewne duże doświadczenie z tą firmą ma Jacklack),jak wygląda sytuacja w bezbarwnych lakierach tej firmy? Oczywiście mowa o lakierze wysokiej jakości.
Czy "słomkowy" lakier może popsuć odcień tylko w jasnych kolorach,czy też niebieski jest w gronie kolorów "wysokiego" ryzyka?

Kamil208 - 26-02-2014, 18:59

Ten słomkowy odcień uzyskujesz w kubku, przy normalnej warstwie nie będzie tego widać ew. na białych, jasnych srebrnych ale robisz sobie próbke na test karcie razem z lakierem bezbarwnym i widzisz jak jest.
CM Punk - 26-02-2014, 19:45

No właśnie "słomka" była w kubku,a tam lakier ma "grubość" kilku cm,a nie kilkudziesięciu mikronów po aplikacji :)
Mam klapkę polakierowaną wcześniej w sztuce,wspomniałem lakiernikowi,żeby okleić ją do połowy i psiknąć dla porównania,myślę,że to może być wiarygodny test.
Czyli nie ma się co martwić?
A co do tych filtrów UV i cząstek stałych to prawda,że mogą trochę "barwić" klar?
Z góry dzięki za odpowiedzi ;) .

unek - 26-02-2014, 20:53

Nie zauważyłem aby ściemniał ten klar .. a robiłem na nim na szkoleniu ;)
Kamil208 - 26-02-2014, 21:09

Tak to prawda, większośc lakierów w kubku ma kolor.
unek - 26-02-2014, 21:13

Kamil208, Ale na elemencie tego nie widać tzn przy tym klarze ;)
jacklack - 26-02-2014, 22:24

Cytat:
Ten słomkowy odcień uzyskujesz w kubku, przy normalnej warstwie nie będzie tego widać .

Jest dokładnie tak jak kolega Kamil208, pisze, trzeba by było wybitnie odbiec od technologii aplikacji i naładować takiego lakieru na element aby uzyskać zmianę odcienia.

Z drugiej strony o to wcale nie jest tak trudno ;) ...wystarczy tylko dać jedną warstwę więcej ponad zalecaną, lub mieć źle dobraną dyszę i ciśnienie robocze do danego materiału i efekt przyciemnienia szczególnie na kolorach jasnych mamy jak na zawołanie :)
Również temperatura panelu na który nanosimy lakier bezbarwny i temp. otoczenia też ma wpływ na odpowiednią rozlewność i co za tym idzie odpowiednią grubość warstwy...im temp. panelu i otoczenia bliższa zalecanej, tym warstwa powłoki ma odpowiednią grubość po naniesieniu, przez to również eliminuje się ryzyko przelania lakieru. Na szczęście mamy też odpowiednio szybkie lub wolne utwardzacze i rozcieńczalniki do lakierów, aby odpowiednio nimi regulować czasy odparowania i utwardzania w zależności od temp. otoczenia, ale wyższej niż zalecana.

CM Punk - 28-02-2014, 18:53

Okej,dzięki Panowie,czyli nie ma obaw,że coś wyjdzie nie tak,jeśli nie będzie za grubo :) .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group