Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Osobne pomieszczenie do lakierowania

guzikmasters - 12-01-2013, 19:06
Temat postu: Osobne pomieszczenie do lakierowania
Witam. To mój pierwszy temat. Nie jestem profeska lakiernikiem,jednak lubie to zajęcie i interesuje sie tym. Robie dorywczo samochody. Jednak teraz kiedy mam juz jakies zaplecze maszyn warsztat itp chciałbym sie zając tylko tym. Posiadam duzy warsztat który okazał sie nie do dogrzania zimą i lakierowanie nie idzie juz tak dobrze (spływa lakier, baza sie gryzie itp). Chciałbym sie zapytac czy budowa osobnego pomieszczenia z ogrzewaniem (kocioł co poza pomieszczeniem) jest dobrym rozwiazaniem. Mam mozliwosc pod wiata murowaną dostawienia ścianki i drzwi tworząc pomieszczenie 5,20m*4m*3m (dł,szer,wys). Zastanawiam sie czy to jest wystarczające pomieszczenie i czy po prostu dam rade tam cos zadziałać. Chciałbym sie dowiedziec jak to rozplanowac (jak usytuowac wentylatory itp). Jezeli chodzi o długosc jest mozliwosc zrobic 1,5 m dostawki nakładanej na drzwi. Czy to jest dobre rozwiązanie na pierwsze 4 lata pracy? Prosze o porady. Wiem ze jeszcze do ciepłych dni zostalo troche czasu ale juz bym chciał wdrazac plan w realizacje. prosze o pomoc i z góry pozdrawiam wszystkich:)
Kaes91 - 12-01-2013, 19:26

Witam, proponuję zapoznać się z tym tematem http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=1405 Jest tam wszystko co powinieneś wiedzieć budując oddzielne pomieszczenie do lakierowania.
guzikmasters - 12-01-2013, 19:34

No tak czytałem ten temat. Jednak chciałem sie zapytac czy ktos ma wiedze i doswiadczenie w pracy w takich warunkach. Chodzi mi o to czy wystarczajace jest to pomieszczenie. Tam nie bedzie zadnych wyciagów 5,5 kW tylko ma byc tylko dwa wentylatory i ogrzewanie z fawir warsztatowych. Czyli to nie bedzie kabina. Lakieruje niecały rok mam mozliwosc zrobienia tego pomieszczenia w kosztach 5 tys a nie 25 tys. Chciałem sie dowiedziec czy na początek mi to wystarczy. Jak bedzie dobrze szło to wtedy bede myslał nad czyms profesjonalnym. ;)
Kaes91 - 12-01-2013, 19:44

5.20 długość to trochę mało. Zobacz sam z metrówką ile ma np BMW 7. Nie oblecisz jej po całości w takim pomieszczeniu. 7 metrów to raczej takie minimum. Jeśli ogrzejesz to pomieszczenie do 20 stopni w czasie lakierowania to OK. Jeśli utrzymasz tą temperaturę gdy będzie pracować wyciąg/nawiew to tym bardziej OK. Jeśli nie będzie wyciągu to tam padniesz jak mucha :) Nawiew z góry, wyciąg z dołu. PS. 5 tys to na prawdę malutko, żeby takie pomieszczenie miało ręce i nogi i jakoś działało.
Cytat:
Jak bedzie dobrze szło to wtedy bede myslał nad czyms profesjonalnym
Tak to nie ma kolego... Jak nie zrobisz od razu porządnie to uwierz mi, nie będzie szło.
Chali68 - 12-01-2013, 19:53

Napisałeś jak dobrze pójdzie to.....
Jak ma pójść chcesz łapnąć klienta na stary kaloryfer? :boże:
W tym pomieszczeniu to tylko skutery rozbierać ale to już jest w Kaliszu
na ul.Stawiszyńskiej!
Pomyśl trochę! Za 5tysi? to tylko na :narty:

guzikmasters - 12-01-2013, 20:03

Tam jest kwestia dobudowania jednej ściany. Brame sam wyspawam i ocieple. Wiesz narazie lakieruje w otwartym warsztacie 400m2. Do długosci to tak jak pisałem jak sie trafi dłuższe auto to jest opcja zrobienia dokładki ktora by sie wsówało na drzwi czyli około 2m. Po prostu nie chce wszystkich funduszy ładowac. Wiesz grzebia po garazach i tez jest ok. Ja wiem ze pazerny traci. Ale tez wole np zamiat budowac od początku i wsadzic 30 tys. to wole zainwestowac w spotter, szlifierki promienniki. A to pomieszczenie ma byc tylko na malowanie. Od kwietnia do listopada nie ma problemu ,ogarne warsztat i zrobie wieksze auto. Chodzi głównie o zime. A wiadomo jak garaz bedzie zarabiał i wyrobi sie renome to mozna kasowac i mozna wtedy nawet zainwestowac w kabine. Zrozum ze ja lakieruje niecały rok i to jest moja niewiadoma. Srednio auta typu van maja po niecałe 4m. Im mniejsze pomieszczenia tym mniejsze koszty, im mniejsze koszty tym mniej moge krzyknąc za element. Ja moge nawet po roku przebudowac na wiekszą typu 5m dł i szerokosci 8m robiąc wjazd od boku:) Pytam sie bo chce usłyszec plusy i minusy takich pomieszczeń:)
Kaes91 - 12-01-2013, 20:11

To może nic nie rób i zaraz nam powiesz, że będziesz j*bał po 150 za element nazywając to w dodatku chwytem marketingowym. Nie wyrobisz renomy lakierując w norze. Nawet jak ta nora ma hektar powierzchni. Ja Ci szczerze powiem, że takie pomieszczenie jak chcesz zrobić nie ma absolutnie żadnych plusów. Żadnych ! Jak Ty to sobie wyobrażasz? Dłuższe auto i bach ciach jak Inspektor Gadżet zrobisz nadstawkę i będzie banglać? :nono: Przestań... I na prawdę nie wyskakuj, że będziesz mógł tym sposobem obniżać ceny, bo wywołasz burzę ;)
guzikmasters - 12-01-2013, 20:11

Chali68 jestem ciekawy jak ty zaczynałes. Pewnie stac cie było zeby od razu na pomieszczenie do lakierowania wydałć 50 tyś:) Tez bym chciał ale niestety ja musze sam sobie radzic, sam wszystko kupywałem i nikt mi na nic nie dał. Takze według twojej wypowiedzi najlepiej jak nie mam wystarczajaco pieniędzy to rzucic to w pizdu:) hehe

[ Dodano: 12-01-2013, 20:16 ]
No to w takim wypadku najlepiej nic nie robić? ;] tak po prostu zrezygnowac. :) bez spinki:)

[ Dodano: 12-01-2013, 20:27 ]
To co byście proponowali? W takim razie jezeli kazdy wie ze to jest juz spalone to chcialbym sie dowiedziec co według was jest do zrobienia. Co byście zrobili na moim miejscu? :)

Kaes91 - 12-01-2013, 21:28

Jeżeli chcesz się tym zająć na poważnie to tak w skrócie: Pomieszczenie o wymiarach wewnętrznych 7x4x2.5m. Ocieplone, szczelne, białe w środku, tyle świetlówek, że jak wszystkie odpalisz to Ci oczy wypali ;) . Na dole krata podłogowa, na górze filtr i plenum nawiewu, jakaś nagrzewnica powietrza lub cała jednostka termo-wentylacyjna. Ewentualnie wymiennik ciepła na wodę z ogrzewania CO warsztatu i wentylator promieniowy (niektórzy mają osiowe) o jakiejś tam wydajności (sam sprawdź jakiej potrzebujesz).
Chali68 - 12-01-2013, 21:29

Kol.guzikmasters, ależ ja się wcale nie śmieje tylko chcę Ci powiedzieć że
jak gówniano wystartujesz to tak zostanie na wieki ,wieków!
Nie neguję tego że masz chęci i zapał do pracy! Tylko Twoją logikę w tym przypadku!
Jeżeli na starcie podchodzisz tak do tematu to skazane jest to na wegetację!
Ja to mówię na swoim przykładzie. Niestety ale przerobiłem ten temat od A...Z.
I wcale nie miałem tak złej bazy sprzętowej! Pewnego dnia obudziłem się z przysłowiową ręką w nocniku! Tak kolego jak byś czytał tematy na forum dogłębnie to byś to wiedział! Drugą sprawą jest to że mieszkasz w mieście gdzie jak wiemy nie jest za ciekawie. Także myślę i podchodzę nader poważnie do twojego tematu.
Zostaje pytanie skąd klienci z ulicy czy z komisów? To też jest ważne!
Czy to twój budynek czy po warsztacie jakimś? Napisz coś więcej!

guzikmasters - 13-01-2013, 01:31

Ogolnie mam warsztat. Tam były lakierowane samochody przez 2 lakiernikow(jakies 6 lat) jest to warsztat na 4 samochody max. Ja tez tam lakieruje jednak przy mrozach nie ma juz tego komfortu i sa poprawki. Nie mam cierpliwosci do tego a zwłaszczaze jest to tak dokładna praca. :) obok pomieszczenia mam wiate 12m szer podzieloną na 3 części o 5,2m dł. chciałem jedno to pomieszczenie oddzielic ścianą i bramą. Z zewnatrz zrobic kotłownie. po prostu mam suporexy z budowy, steropian, podwiesić sufit z ociepleniem. Prąd tam jest tylko rozprowadzic, kompresor mam, oprawy mam. Mysle ze łatwiej mi bedzie ogrzac mniejsze pomieszczenie niz caly warsztat. Wolał bym pieniadze przeznac do urządzen ktore zdadza mi sie bardzie do przygotowania podłoza. Sam nie wiem. ja nie chce nikomu robic konkurenci tylko chce jak kazdy zarobic na normalne zycie:) a to ile ja biore za element to moja sprawa. Nie patrze na to, po prostu uwazam ze z roczna praktyką moja praca nie jest warta tyle co u profesjonalisty:) Chce zeby to miało ręce i nogi. Dla tego zjawiłem sie na tym forum. Nie wszyscy zaczynaja od kabin. :)
mkautos - 13-01-2013, 02:32

guzikmasters napisał/a:
Nie wszyscy zaczynaja od kabin.

No to poczekamy co koledzy doradzą, może i mi uda się parę groszy dołożyć.
Ale nic, poczekam na rozwój tematu.

guzikmasters - 13-01-2013, 10:37

mkautos, To jak masz jakies doświadczenie to dorzuć coś:) Przemyslalem w nocy i rozwazam równiez opcje dostawienia ścianek z suporexu przedłuzając pomieszczenie o te 1,5m. :) do budowy jeszcze daleko ale warto juz sie rozpedzac:) i wiedziec co i jak:) pozdrawiam
Hamir - 13-01-2013, 10:51

guzikmasters,posłuchaj kolegow i wez sie odrazu za konkretny.
Chali68 napisał/a:
wcale nie miałem tak złej bazy sprzętowej! Pewnego dnia obudziłem się z przysłowiową ręką w nocniku!
to tak jak ja,i teraz zaczynam budowe pomieszczenia od podstaw,choc robie tylko swoje auta praktycznie ;)
Poprostu niema co sie sugerowac ze jak bedzie szlo to bede robil,a jak nie to zwine!Albo w to wchodzisz z jakiegos pułapu i pozyskujesz klientow i robisz w ludzkich warunkach,albo zostajesz "prawdziwkiem" na zasadzie "jo tyż omaluje w szopie i to za stówke,a warsztaty niech stawiaja frajerzy,bo jo jestem gryfny i se poradze"
Niestety Ci co maja kase,umia ja tez liczyć.to moje zdanie w tym temacie ;)

marcinck1 - 13-01-2013, 11:02

ja powiem tak... Ja też robię w garażu jak wielu "lakierników" ale moja rada : jeśli jesteś początkujący w temacie i chcesz się z tego utrzymywać tzn z lakierowania to moja rada:

- poświeć trochę czasu na przeczytanie tego całego forum ponieważ są tu ludzie z doświadczeniem, którzy tez zaczynali od "niczego" i bardzo mądre rzeczy tu piszą odnośnie tej branży i źle nikomu nie radzą :)

- to ile bierzesz jest ważne [usiądź i przelicz sobie koszta materiału (szpachla, podkłady, papiery, taśmy itp, itd i dolicz światło, wodę )] zobaczysz ile Ci zostaje .... "NIC"

- Paru kolegów z tego forum napisało kilka fajnych rzeczy odnośnie tej branży; "jeśli jesteś dobry to wtedy wyrabiasz renomę i się cenisz, jeśli robisz lipę i tanio to niczego ie osiągniesz "

- jest różnica miedzy malowaniem a lakierowaniem: malować to możesz pędzlem lub wałkiem farbą olejna lub plakatówkami za 150 i 200, a lakierowanie polega na odpowiedniej technologi i odpowiednich materiałach czyli cena od 300 w górę ... morał z tego taki że tanio to dobrych materiałów nie użyjesz:)

- jeśli sobie złapiesz klientów za 150 lub 200 a później podniesiesz ceny to zaczną wydziwiać i marudzić wiec zmienią na kogoś innego

- lakierowanie wymaga czasu i cierpliwości;p ponieważ każdy z nas chce żeby jak najlepiej zrobić autko i żeby oko cieszyło;)

- co do garażu to w warunkach zimowych tez musisz mieć odpowiednia temperaturę do szpachlowania i podładowania nie tylko do lakierowania 400m2 to nie mała powierzchnia

- kolega że Chali68 dobrze powiedział:" że jak gówniano wystartujesz to tak zostanie na wieki ,wieków!" takie inwestycje muszą mieć sens to nie jest "byk na krowę już się cieli" czasem trzeba to dokładnie przemyśleć a po drugie nikt Ci dobrze nie doradzi jak pomieszczenia nie widzi tak w ciemno to można sobie...

Hamir - 13-01-2013, 11:03

guzikmasters napisał/a:
budowy jeszcze daleko ale warto juz sie rozpedzac:) i wiedziec co i jak:)
dokladnie!lepiej zaplanowac prace i koszta zeby niebylo niespodzianek.zrobisz raz a dobrze to mozesz sie skupic na lakierowaniu,a nie na poprawianu 'patencikow' pozdro

[ Dodano: 13-01-2013, 11:06 ]
marcinck1,ladnie ujete :radocha:

marcinck1 - 13-01-2013, 11:07

Hamir napisał/a:
guzikmasters,posłuchaj kolegow i wez sie odrazu za konkretny.
Poprostu niema co sie sugerowac ze jak bedzie szlo to bede robil,a jak nie to zwine!Albo w to wchodzisz z jakiegos pułapu i pozyskujesz klientow i robisz w ludzkich warunkach,albo zostajesz "prawdziwkiem" na zasadzie "jo tyż omaluje w szopie i to za stówke,a warsztaty niech stawiaja frajerzy,bo jo jestem gryfny i se poradze"
Niestety Ci co maja kase,umia ja tez liczyć.to moje zdanie w tym temacie ;)



i to mi sie podoba podejście kolegi:) tego tu brakowało:)

[ Dodano: 13-01-2013, 11:08 ]
niestety taka branża :) albo konkrety albo dajmy sobie spokój:) trzeba wiedzieć czego się chce :) tak to same straty od początku;///

mkautos - 13-01-2013, 11:11

marcinck1 napisał/a:
Ja też robię w garażu jak wielu "lakierników"

marcinck1 napisał/a:
zobaczysz ile Ci zostaje .... "NIC"

Czyli Ty robisz za darmo wychodząc na zero?
To z czego żyjesz?
marcinck1 napisał/a:
kolega że Chali68 dobrze powiedział:" że jak gówniano wystartujesz to tak zostanie na wieki ,wieków!"

Tak powiedział, ale powiedział też
Chali68 napisał/a:
Drugą sprawą jest to że mieszkasz w mieście gdzie jak wiemy nie jest za ciekawie.

Więc jaki sens stawiać delikatesy gdzie w koło 10 supermarketów i ledwo przędące małe sklepiki ? ? ?
Dlatego też kolega gdyby chciał wydać kilkaset tysięcy zł widząc niszę na swoim rynku, to by tu nie szukał porady jak poprawić swoje warunki robiąc pomieszczenie do lakierowania.
Na co zwrócić uwagę, co jest ważne i jak to ma działać prawidłowo.

Tak to rozumiem i wątpię czy tu uzyska porade, bo sami wiecie jacy jesteście profesjonalni.
Znam to po ostatniej wymianie poglądów na temat profesjonalnej szarej strefy. . . dlatego popatrze na razie jak świetnie pomagacie koledze. ;)

[ Dodano: 13-01-2013, 11:13 ]
marcinck1 napisał/a:
albo konkrety albo dajmy sobie spokój:)

Czyli zamykasz garaż?

:glupek: :glupek: :glupek:

marer - 13-01-2013, 11:14

mkautos,
Brawo , popieram :)

mkautos - 13-01-2013, 11:16

guzikmasters,
Napisz do @Homer lub odwiedź jego temat na sąsiednim forum.
On tam zrobił sobie wentylację i filtry w pomieszczeniu, dokładnie takie jakich potrzebujesz.
Opisał dokładnie a o resztę zapytaj jego samego.

marcinck1 - 13-01-2013, 11:17

czy ja pow ze robię za darmo??? nic tak nie powiedziałem tylko stwierdziłem ze koszty które zainwestujesz w dobry materiał są niemałe wiec jaki jest sens brać 150 czy 200???

odnośnie tego co kolego "mkautos" ja w obrębie 2 km mam 8 zakładów blacharsko- lakierniczych i jakoś nie narzekam wiec jak by mi się to nie opłacało to bym nie robił zgadza się???

Hamir - 13-01-2013, 11:18

mkautos napisał/a:
Więc jaki sens stawiać delikatesy gdzie w koło 10 supermarketów i ledwo przędące małe sklepiki ?
guzikmasters, to tez wez pod uwage!
marcinck1 - 13-01-2013, 11:22

też nie ma co na to patrzeć większość zakładów teraz woli robić dla ubezpieczycieli lepsza kasa... a jak przyjedzie pan KAZIU to marudzi i stęka bo może da się błotnik uratować i kitu nakłaść a takie zakłady wymiana i z bani:)
Hamir - 13-01-2013, 11:23

marcinck1 napisał/a:
w obrębie 2 km mam 8 zakładów blacharsko-
takie sa realia.tylko ile z tych 8 jest na jako takim poziomie?u mnie to w co drugiej stodole sa "blachorze,malorze".

[ Dodano: 13-01-2013, 11:25 ]
marcinck1 napisał/a:
większość zakładów teraz woli robić dla ubezpieczycieli lepsza kasa..
nie to zloto co sie swieci :nono: ;)
marcinck1 - 13-01-2013, 11:27

szczerze zakłady duże i niby renoma ale jak widzę ich prace to osobiście bym się wstydził ... z tych 8 to 6 robi praktycznie na ubezpieczalnie;p szybka fucha nowe elementy, punktowe poprawki,podkład,kolor i next i kasa
guzikmasters - 13-01-2013, 11:37

Ogólnie mam odlozone troche pieniędzy. Chciałbym tez wejsc w auto handel. Wiem jakie są koszty i potrafie wypośrodkowac cene tak zeby było dobrze. Materiał oprócz bazy mam w cenie hurtowej:) Jak bym przez ten rok widział ze nie idzie to bym dał sobie sianna z tym. Ogólnie brakuje mi tylko pomieszczenia mniejszego ktore mozna szybciej, łatwiej ogrzac niż cały warsztat. W warsztacie nie moge uzyc nagrzewnic bo gaz jest tłusty olej tłusty, prąd jest bardzo drogi na taka powierzchcie. Palic nie moge w garazu podczas malowania bo mam piec cyganek:) więc nie chce wyleciec w powietrze. Moze dzisiaj zrobie zdjęcia warsztatu i wiaty gdzie chce to zrobić:) odnośnie ceny za element w kaliszu biorą 350 zł za element ale lakiernicy z 20 letnim stażem. Więc jak ja młody kot krzykne nawet 300zł to sam bym wolal dolozyc 50 zł i zawieź do profesjonalnego garazu gdzie dostane fakture itp. Wolam ile wołam a to czy mi sie opłaca to moja sprawa:) Ja moge nawet robic to za darmo:) Chce tylko dobrej rady odnosnie pomieszczenia Kaes91, mkautos, Propsy dla was:) Za ogarniecie jakos mojego tematu. Pozdro
marcinck1 - 13-01-2013, 11:44

jak kolego robisz dobrze to dlaczego masz nie cenić swojej pracy?? ja nie neguje Ciebie tylko podejscia do budowy pomieszczenia ,dobrze kombinujesz i to popieram ale jak tu chlopaki mówią trzeba zrobic odpowiednie zaplecze do tego wentylacjia itp.... znam lakiernikow ktorzy robia samochody od parunastu lat i czasem sie zastanawiam dlaczego maja on robote jak taka lipe robia :P kilka razy zdarzylo mi sie poprawiac po nich:D
Kaes91 - 13-01-2013, 11:48

guzikmasters napisał/a:
W warsztacie nie moge uzyc nagrzewnic bo gaz jest tłusty olej tłusty,
Wystarczy nagrzewnica z zamkniętą komorą spalania i odprowadzeniem spalin i problem rozwiązany. Ostatnio na alledrogo ktoś sprzedawał taką "kabinę" gdzie ogrzewanie i zarazem wentylacja była rozwiązana za pomocą takiej nagrzewnicy olejowej.
marcinck1 - 13-01-2013, 12:08

http://moto.allegro.pl/na...2920283630.html


http://www.allegromat.pl/aukcja128924

mkautos - 13-01-2013, 12:15

marcinck1,
Zmień link za pomoca www.allegromat.pl bo warna dostaniesz ;)

Chali68 - 13-01-2013, 12:23

Chcę dobrej rady odnośnie pomieszczenia napisał nam kolega z Kalisza!
Fajnie że napisałeś że masz warsztat! Tylko jednego nie rozumiem masz warsztat na cztery auta. A Ty chcesz przerabiać wiatę To jakiś horror!
Postaw ściankę w środku i po temacie! I ogrzej to pomieszczenie! Co to jest!
Forum budowlane czy lakiernicze!!!
Chcesz wiedzieć ile pustaków wrzucić na ściankę!? Bez przesady!
Powiem tak koledzy tu chcieli podpowiedzieć ale widzę że temat skazany jest na porażkę! Po prostu kolego guzikmasters, Ty mówisz o ściankach i wiatach a koledzy o tym jak zacząć i co zrobić żeby nie popsuć na starcie!
Jedno z drugim niema nic wspólnego!
Tak jak napisałem wyżej zapraszam na drugie forum pod tytułem "BETON"!
Tam kolega zgłębi tajniki przeróbek wiat na garaże!

AMEN!

marer - 13-01-2013, 12:32

marcinck1,
Tak nagrzewnica się nie nadaje moim zdaniem .
Miałem webasto, działało na podobnej zasadzie nie zdawało egzaminu.
Brak 100 % szczelności odprowadzenia spalin.
Sprzedałem, teraz mam palnik olejowy z automatyką i muszę wy spawać do niego wymiennik tylko nie wiem do końca jak :(

guzikmasters - 13-01-2013, 15:38

chodzi mi o to ze w warsztacie chce tylko przygotowywac. I wtedy moga stac nawet trzy auta nie musze przerywac pracy nad nimi, wypychac ich, czyscic całego garazu do kazdego auta:) Chodzi mi po prostu o to ze w tamtym pomieszczeniu bede tylko lakierował. Warsztat mam tak ocieplony ze nawet teraz nie paląc od 3 tyg mam 3 stopnie . Male pomieszczenie nagrzeje w 3 h i długo utrzymam to ciepło:) We warsztacie szybko sie rozchodzi i zostaje mi 7/8 stopni na dwa dni.Polowe materiał mam na to dla tego koszt to tylko 5 tyś. Nawet niech dojdzie do 8 to i tak będe zadowolony. Wiem ze w takiej kabinie nie polakieruje lux i trzeba bedzie matowac i polerowac:)
mkautos - 13-01-2013, 15:53

guzikmasters napisał/a:
Wiem ze w takiej kabinie nie polakieruje lux i trzeba bedzie matowac i polerowac:)


Jak dobrze zrobisz to się zdziwisz ilością wtrąceń.

guzikmasters - 13-01-2013, 15:53

Chali68, ja nie chce informacji budowlanej. Bo na tym akurat troche sie znam i sam będe budował. ogólnie jezeli co to chce informacji na temat, czyli jak sie pracuje w takim pomieszczeniu, czy jest to dobry pomysł, i ewentualnie jakiejs informacji technicznej odnosnie wentylacji pokrycia scian w srodku itp. Ogrzewanie i budowa scian drzwi itp to ja mam zakrs wiedzy jak to zrobic. A ty tak piszesz jak ja bym sie pytał czy pustak stawiac w popszek albo w powietrzu hehe:) Pozdrawiam

[ Dodano: 13-01-2013, 16:00 ]
mkautos, Nie zabardzo kumam? tzn ? załanczam pliki warsztatu i wiaty.Na wiace jest kwestia zrobienia ściany, sufitu,ogrzewania oswietlenia. :) Ale jak by nie było to konstrukcja juz stoi:)

Hamir - 13-01-2013, 16:38

zamiast babrac sie z ta wiata,ja na Twoim miejsci rozgladna bym sie za plytami dwuwrstwowymi i skrecil to w tym warsztacie!miejsca masz na tyle!wyszla by Ci kabinka,wczesniej troche pomyslec nad wentylacja i oswietleniem.
mkautos - 13-01-2013, 16:44

guzikmasters napisał/a:
mam wiate 12m szer podzieloną na 3 części o 5,2m dł.

I o co chodzi?

2/3 długości stawiasz ścianę, wjazd pod dachem i masz pomieszczenie do lakierowania długie 8 metrów szerokie 5 metrów.

A warsztat niech pozostanie warsztatem.

[ Dodano: 13-01-2013, 16:46 ]
Hamir napisał/a:
zamiast babrac sie z ta wiata,ja

No co ty taki dziwny ?
Brakuje jednej ściany a Ty proponujesz budowę od podstaw?

Hamir - 13-01-2013, 16:52

on zadecyduje jak zrobi,tylko czasami to co wydaje sie proste i tanie nie zawsze takie jest ;) ja poprostu napisalem jak mozna to zrobic bez murarki np.

[ Dodano: 13-01-2013, 16:56 ]
mkautos, jesli postawi sciane to mu raczej obora wyjdzie narazie,jakos musi to chyba wykonczyc,ogrzac idt.

unek - 13-01-2013, 17:07

mkautos napisał/a:
I o co chodzi?

o jeden box z tej wiaty...

guzikmasters,
Kolego ale wiesz ,że trzeba adaptację zrobić z tej wiaty??
Chyba ,że kolejna ,,szopka z płotu ,, i modlić się aby nikt nie podp...

Hamir - 13-01-2013, 17:14

unek napisał/a:
trzeba adaptację zrobić z tej wiat
to nielepiej mu zrobic pomieszczenie na warsztacie? ;)
Chali68 - 13-01-2013, 17:18

No i po co te napinanie się z wiatą! Masz normalny warsztacik i tylko trzeba go posprzątać i odpowiednio zagospodarować po to aby wyglądał normalnie!
Po pierwsze musisz wywalić wszystko oprócz podnośnika!
Po drugie zrobić podłogę w płytki to daje dużo a nie jest tak kosztowne.
Położyć instalację w rurkach na ściany to a żeby nie wchodzić w ściany.
Oddzielić pomieszczenie do lakierowania.
Założyć centralne. Pomieszczenie na piec pod wiatą od razu za ścianą.
Potem w pomieszczeniu wydzielonym zrobić porządek. Wentylacja i oświetlenie.
I dopiero do roboty.
Jesteś dobry w budowlance to sam wszystko zrobisz!
W mojej drugiej fotogalerii masz przykład jak małym nakładem pomieszczenie wygląda schludnie. W tym przypadku właściciel robił wszystko sam i to nie są żadne wygórowane kwoty. Popatrz jak można to osiągnąć małym nakładem.
Dlatego też koledzy piszą że niema co szkłem D.. podcierać!
Czy jest to jasne czy po chińsku trzeba ;)

Kaes91 - 13-01-2013, 17:31

Dokładnie tak jak Chali68 mówi, masz pomieszczenie które po ogarnięciu i "odszczurzeniu" będzie jak ta lala! Czyste, schludne, po co strugać jakąś wiatę z bambusa? I będzie wszystko w jednym. Pooglądaj na alledrogo aukcje chińskich kabin, tam są zdjęcia i pokazane jak ludzie mają warsztaty urządzone, można co nieco podpatrzeć :)
guzikmasters - 14-01-2013, 08:45

Ja jednak chciałbym zrobic osobne pomieszczenie poniewaz lubie przy przygotowaniu miec miejsce. Będe mial spokojnie miejsce na kilka aut naraz. a tak to warsztat podziele i dupa:) szczególnie ze mechanika tez sie zajmuje:) Chce ogolnie zajac sie remontami aut i sprzedaza:) W warsztacie sobie przygotuje itp wyjade i będe mial juz gotowe pomieszczenie. Zdecydowwałem ze po prostu wydłuze ją do 7m będzie miała 4m szer:) Mysle ze to mi wystarczy:) Dobre ocieplenie, brama, ogrzewanie z kotła c.o zasypowego z pomieszczenia obok i 4 fawiry warsztatowe(Według mnie to nie musi wyglądać wazne zeby spełniało swoją rolez a poza tym ja nie oprowadzam kazdego goscia co mi zostawia samochód przedstawiając mu cały proces naprawy jego auta:). Na ścianach jakiś biały lateks,Sufit wyspawana konsrukcja przyspawana do kozłow na dachu ocieplona wełną i zasłonieta płytą. Mysle ze uda mi sie to wszystko postawic szczelne:) A jak nie to zawsze jest pianka montazowa do łączen dachu ze ścianami:) No i oczywiscie wentylacja i oświetlenie:) Mysle ze było by dobrze:) :)
marcinck1 - 14-01-2013, 09:14

no widać ze masz dobry plan:) trzymam kciuki, jak zakończysz budowe to wrzuć fotki:)

to chyba mamy temat zakończony??:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group