Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Youngtimerowe Mercedesy

stomek - 10-01-2013, 00:30
Temat postu: Youngtimerowe Mercedesy
Chcialbym pokazac kilka aut, ktorymi hobbystycznie sie zajmuje w czasie wolnym od pracy, sam lub z pomoca innych.
Pierwszy to C123 230CE, najzdrowsze blacharsko 123 jakie w swoim zyciu widzialem, po delikatnej stluczce i z luszczacym sie klarze po lakierowaniu w niemieckim serwisie. Moja czesc pracy to calosciowe polakierowanie jej w oryginalnym DB876. Wszystkie materialy to Palinal, epoxy 7777, szpachel 0099, podklad 2K51, baza Multicryl 900, klas HS98. Pistolet Sata Jet 3000 RP 1.3

stomek - 10-01-2013, 10:34

A tutaj zdjęcia ;)

Posprzątałem trochę ..unek

Kaes91 - 10-01-2013, 10:43

Ładnie ;) Podoba mi się. Fajne pomieszczenie do malunków. Wnęki pozaklejane, czy tylko koła?
stomek - 10-01-2013, 10:58

Tu tylko kola. Od czasu, kiedy go robilem minelo juz 3 albo 4 lata, teraz juz oklejam cale wneki (pokaze przy okazji nastepnych projektow). Auto pochodzilo z DE i bylo czyste pod spodem i na szczescie nic nie polecialo.
Pomieszczenie to stworzyl moj poprzednik na wzor jakies komory. Mam plenum 4x1m z filterm sufitowym i spory wentylator nadmuchowy. Ja sobie dorobilem tylko wymiennik ciepla, filtr wstepny, teraz dokladke cieplego powietrza przed filtr wstepny z grzania nadmuchowego. Planuje jeszcze pobawic sie w regulacje predkosci obrotowej wentylatora w przyszlosci. Na moje potrzeby ( ok. 10 staruchow na rok) w zupelnosci wystarcza.


Tak wygladala mniej wiecej po roku, gdy mnie znow odwiedzila.


Dzieki Unek za porzadki ;)

Kaes91 - 10-01-2013, 16:19

Ładnie wygląda klasyk ;) A tak wracając do Twojej "kabiny" to czym tam grzejesz? Gazem, czy olejem opałowym? To jest osobny budynek czy pomieszczenie w hali? Czym ocieplone? No i jak byś mógł mi jeszcze do tego powiedzieć jakiej wydajności masz wentylator... :) Pod gradobiciem pytań ;) Muszę popytać bo też mam w planach coś takiego.
stomek - 10-01-2013, 17:10

Kaes91 napisał/a:
A tak wracając do Twojej "kabiny" to czym tam grzejesz? Gazem, czy olejem opałowym? To jest osobny budynek czy pomieszczenie w hali? Czym ocieplone? No i jak byś mógł mi jeszcze do tego powiedzieć jakiej wydajności masz wentylator... :) Pod gradobiciem pytań ;) Muszę popytać bo też mam w planach coś takiego.


Wymiennik ciepla wlasnej konstruckcji (chyba Car_painter pokazywal cos podobnego) zasilony palnikiem na opal 30kW. Wydajnosc wentylatora ok. 6000 m3/h, ale w rzeczywistosci nie wiadomo ile, bo to osiowy i ma jakies opory na ssaniui tloczeniu. Dla mnie wystarcza, jak mam nowe filtry to moge pylic raz po razie wartwy klarem i nie ma zadymy w srodku. Do bazy to nawet za duzo, wiec kombinuje ze zniana predkosci obrotowej wentylatora, powinno to podniesc temperature w zimne dni kosztem ilosci wymian powietrza. Przy okazji up gradu wentylacji nadmuchowej dorzucilem rure nadmuchu w okolice czerpni, do poczytania o tym tutaj:
http://www.lakiernik.info...574cbd55f#80732

Lakiernia jest oddzielnie wymurowanym pomieszczeniem , ale nie jest szczegolnie dobrze wyizolowana, podczas nieuzywania nadmuchu przestawiam klapy na nadmuchu cieplego powietrza z kilkoma filtrami po drodze i tak je ogrzewam. Zazwyczaj spelnia jeszcze role przechowalni gotowych aut lub miejsca na jakies czyste prace.

W miare jedzenia apetyt rosnie i moje miejsce jest dla mnie "za male". Nie chodzi tu o metraz, a rozklad pomieszczen w celu usprawnienia cylku i nie wchodzenia sobie na glowe.. Mam juz w tym celu zakupione inne miejsce , ktore przerabiam na warsztat z prawdziwego zdarzenia i tam komora bedzie tez z adaptowanego pomieszczenia o wymiarach 8x4 m i tak policzona , aby spelniala minimum norm wymaganych. Moja obecna jest za mala gabarytowo i przy autach calkowicie rozebranych czy lakierowaniu elementow schodow, jakie mi sie trafiaja czasami nie miesci wszystkiego na jeden cykl. Tak poza tym do wydajnosci wentylatorow nie mozna sie czepic, moze bardziej zautomatyzowac i dorobic recyrkulacje. Teraz takie qp przy zmianie koloru musialem podzielic na dwa razy, foty ponizej:

Nastena furka to kolejne C123 tym razem polseryjne 230C o stosunowo niskim numerze kolejnym. Do przeszycia bylo poszycie dachu, zmiana koloru na oryginalny i wykonanie calej kosmetyki silnika. Ponownie wszystkie materialy Palinala (chyba juz po raz ostatni), pistolety to Sata 4000RP 1.2 do Bazy i 3000RP 1.3 do klaru. Auto polakierowane z zewnatrz, zostala do prysniecia kabina i skladanie.

Kaes91 - 10-01-2013, 17:17

Dzięki za info ;) To może jeszcze pochwal się co masz za promiennik ;) Masz tylko ten i go przestawiasz co kilka minut? Wygrzewasz nim tak całe auto?
stomek - 10-01-2013, 17:29

Promiennik kupiony na probe, swietnie sie spisuje do teraz. Nic zaawansowanego, jeden zarnik tylko z wylacznikiem czasowym. Tak sobie chodze i przestawim co kilka minut, ale lepsze to niz nic. Rozgladam sie za czym bardziej profesjonalnym, ale za granica. Niestety w Polsce to wciaz nowinka dla wiekszosci, wiec handlowcu lupia po portfelu niemilosiernie. Ostatni przykladgarbiezy tego typu to szczotka Karchera do mycia podwozi- na allegro 450,- z dostawa, a ebay.de 75EUR.
To_mas - 10-01-2013, 17:48

ja mam taki sam tylko ze 2 żarniki i bardzo sobie chwalę :) )
ładna robota :D

Kaes91 - 10-01-2013, 18:03

To jest Teoterm RC coś tam czy jakaś inna marka?
stomek - 10-01-2013, 18:15

Nie mam pojecia jaka marka. Sam tez sie zastanawialem, czy nie dokupic nastepnego, przerzezbic stojak dokladajac pozione ramie i nie skonczyc inwestycji na tym- przynajmniej narazie
Kaes91 - 10-01-2013, 18:26

stomek napisał/a:
Nie mam pojecia jaka marka.
Szkoda, szkoda... muszę sam coś kupić, nawet taki lub z 2 żarnikami i jedyne co mam na oku to ten o którym wspomniałem w poście wyżej. Tylko sporo kosztuje. No nic, dzięki za odp. ;)
Chali68 - 10-01-2013, 19:27

Bardzo fajna robota te Beczki! No i jak fajnie się zrobiło na forum jak oglądamy prace kolegów! Pozdrawiam. :)
marcinck1 - 11-01-2013, 00:17

odnośnie promiennika to mam taki sam jak kolega pokazał ... daje sobie rade a zaplacilem w granicach 450 na allegro. ps robota bardzo fajna widać efekt:]
Thumper - 11-01-2013, 00:29

Jaki obszar jest w stanie ogrzać ten promiennik ze zdjęcia?
Kaes91 - 11-01-2013, 08:18

marcinck1 napisał/a:
odnośnie promiennika to mam taki sam jak kolega pokazał ... daje sobie rade a zaplacilem w granicach 450 na allegro.
Emituje fale krótkie? Czy po prostu grzeje? ;)
mkautos - 11-01-2013, 10:18

A skąd on ma to wiedziec.
:D

stomek - 11-01-2013, 10:42

Thumper napisał/a:
Jaki obszar jest w stanie ogrzać ten promiennik ze zdjęcia?


W instrukcji bylo ze z odleglosci ok. 40cm pokrywa powierzchnie 80x40cm. Nie jest to zwykla grzalka. Zaraz po zakupie robilem nowego szwagrowego plastika z premedytacja zostawiajac sznyty. Wszystko po kolei wygrzewane , nie polerowane do teraz wyglada po 2 latch ok.

stomek - 16-01-2013, 16:39

Robota przy felgach. Baza DB002A PPG Deltron i test klaru Duxone..... Pistolet Iwata W-89 1.2
stomek - 08-02-2013, 20:55

Mały up date. Nowe maty bitumiczne i oryginalne przednie wytłumienia grodzi po lakierowaniu. Farba poliuretan Palinal serii 600 z utwardzaczem 993.MS

Swoją drogą czy ktoś spotkał w sprzedaży większe arkusze mat bitumicznych niż 50x50 cm?? Pytałem w APP o arkusze 1x1 m , ale nawet przy 50szt nie są zainteresowani sprowadzeniem czegoś takiego.

stomek - 01-03-2013, 19:18

Powoli zaczynamy skladac...
piotus23 - 01-03-2013, 21:05

fajna robota i super podejscie nie na sztuke jak do handlarza :D
stomek - 01-03-2013, 23:58

Nie mam cisnienia na czas, wiec staram sie dopiescic jak najwiecej szczegolow. W zasadzie tylko zalozony budzet ogranicza rozmach dzialan. Na pewno przy bardziej wartosciowych autach mozna sobie pozwolic na jeszcze wiecej/lepiej, bo ta sama praca przeklada sie na wyzszy wzrost wartosci calego projektu.
stomek - 24-03-2013, 14:49

Zaczyna powoli wygladac jak samochod
Kaes91 - 24-03-2013, 16:14

Wnętrze było takie ładne czy coś robione?
stomek - 24-03-2013, 17:44

Tapicerka tylko po praniu i czyszczeniu. Auto w calosci ma okolo 180Tkm, poza tym to I-sza seria , wiec material o wiele wytrzymalszy niz gowniane III-cio seryjne szmaty. Renowacji beda wymagaly elementy drweniane, widac jasniejsze przebarwienia (odchodzi klar), ale to juz na spokojnie podczas usuwania bolaczek wieku dzieciecego.
Chali68 - 24-03-2013, 21:40

Super! Nic dodac! :)
stomek - 24-03-2013, 22:44

Dziwie sie poprzedniemu wlascicielowi , ze zakryl oryginalny kolor tym zielonym ostowym (DB 881). Dla mnie ten zolty wygrywa. Dostanie jeszcze po wszystkim stalowe kola z oryginalnymi kolpakami w zoltym malowaniu i moze zaslepke prawego lusterka . Bedzie najstarszym C123 w Polsce z najmniejszym jednoczesnie wypasem ;) Bedzie to pierwsze auto, ktoremu po robocie zrobie profesjonalna sesje zdjeciowa, tak mi sie podoba :)
GranD_ - 24-03-2013, 23:32

Bardzo mi się spodobała twoja praca przy Samochodzie :) odwaliłeś kupę roboty zerkając na twoje fotki , na pewno cię to kosztowało dużo pracy jak i wkładu finansowego .

Sam jestem zwolennikiem starych Mercedesów, przede wszystkim takiego modelu jak: W126(S-klasa)

stomek - 25-03-2013, 00:41

Dzieki, ale gratki naleza sie tez mojemu zakreconemu koledze, ktory grzebal , dalej grzebie i mam nadzieje ze bedzie tez w przyszlosci mial nadal tyle cierpliwosci. Bez niego moja robota by tak nie lsnila.
A co by nam za niedlugo sie nie nudzilo znalezlismy sobie nastepne 123, tym razem w kombi- 230TE w automacie w kombinacji DB876/154 (dattel MB-Tex). Tu jednak pozwolimy sobie na pewne odstapienie od oryginalu, ale w stopniu latwo odwracalnym. Zakres robot o wiele szerszy niz na 230C.

Pajtek - 25-03-2013, 22:30

Piąteczka za podejście do merców ;) Przyjemnie się ogląda wasze prace ;] Co za motorek stoi za tym kombi ? :D
stomek - 26-03-2013, 12:02

Motorek to SHL M11 z 1965 roku. Miala byc na sprzedaz, ale chetnych brak, wiec wraca na strych z powrotem.

Przypomnialo mi sie , ze mam pytanie do Szanownego Grona. Jako ze zakonczylem wspolprace z jednym dostawca systemu lakierniczego jestem w trakcie poszukiwania innego. Przecwiczylem juz kilka i tak: Lechler nie bardzo, tak samo jak CSV (konfekcjonerzy mie wiadomo czego). APP opdowiada mi pod niektorymi wzgledami, ale handlowiec nie potrafi okreslic producenta poszczegolnych produktow (czyli tez konfekcja). Na forum jest wiele dobrego napisane o DP, wiec sklaniam sie w te strone. Ostatnim pomyslem jest SH, bo w okolicy mam mieszalnik tej firmy i nie musialby inwetowac w niego. Zalezy mi na systemie gdzie bedzie w miare prosto wszystko rozwiazane, w mozliwie najmniejsza licznba rozpuszczalnikow do calego systemu i gdzie bedzie klar , ktory jak trzeba to nie boi sie grubosci. Cena to wazny czynnik, ale jakosc przede wszystkim. Chcialbym aby to kombi poszlo juz w nowym systemie. Jakies sugestie??

stomek - 14-04-2013, 10:38

Kombi już rozebrane, w przygotowaniu do piskowania. Będzie co przy niej robić :)
arka - 15-04-2013, 10:33

fajny ten stelaż na auto do postawienia w pionie jak by nie bylko to problemem prosil bym o fotki samego stojaka zrobiles jakas regulacje do roznych podwozi?
Chino - 17-04-2013, 11:57

Gruba robota :)
Zainspirowałeś mnie. Teraz ja rozgrzebałem moja 280CE i też sprawilęm jej "mały remoncik" :)

stomek - 01-05-2013, 16:32

arka napisał/a:
fajny ten stelaż na auto do postawienia w pionie jak by nie bylko to problemem prosil bym o fotki samego stojaka zrobiles jakas regulacje do roznych podwozi?


Obrotnice zrobilismy praktycznie z glowy, na szybko pod jeden typ nadwozia. O ile przednie mocowanie mozemy wykorzystac do innych W/S/C 123 , tak z tylem bedzie trzeba kombinowac. Jest zrobiona pewna regulacja wysokosci, miejsce na silowniki hydrauliczne do podnoszenia, jak i opcja zmiany elementow mocujacych nadwozie. Chcemy popracowac na tym co dotad stworzylismy i w trakcie dopracowac szczegoly. Pewnie jej wyglad bedzie sie zmienial jeszcze wielokrotnie.
Jest jeden minus, nie mozna wrzucic tego na lawete, wiec do piaskowania nadwozie musi byc przerzucone na rame pomocnicza, na ktorej pracowalismy do teraz.

stomek - 10-06-2013, 21:41

Wycinanek ciąg dalszy,usuwanie wszelkich gum i mastyk oraz przygotowanie do piaskowania
mst - 11-06-2013, 02:33

Fajna sprawa ta obrotnica
stomek - 11-06-2013, 18:36

Istotnie, bardzo ułatwia wszelkie prace przy takich staruchach. ;)

Auto wypiaskowane, teraz powinno już zacząć przybywać blachy

stomek - 25-09-2013, 21:42

Trzeba podnieść temat do góry , a że blachy przybywa, więc kilka nowych fotek
propsiak - 26-09-2013, 00:14

Podziwiam wszystkich którzy podejmują się takich projektów, naprawdę wielki szacunek i chwałą wam za to ;)
Dzięki wam młodsze pokolenia bd mogły zobaczyć jak wyglądały samochody
(a nie dzisiejsze wyroby samochodo podobne)

Powodzenia w dalszych etapach :)

stomek - 26-09-2013, 02:03

Dzięki za dobre słowo ;)
Trochę dorabiasz ideologie do tego. To po prostu dobra zabawa i sposób spędzania wolnego czasu i wolnych pieniędzy :) Przychodzisz po pracy do warsztatu i sobie dłubiesz w spokoju, a żadna handlarzyna nie mędzi nad głową, że musi być taniej , bo on nie zarobi.

Nowe auta to zawsze coś nowego, bardziej zaawansowanego , czego większość mechaniowrów nie ogarnia , no i nie wszystkich stać na to. Stąd więc te legendy i teorie o księgowych zamiast inżynierów robiący auta. Kiedyś nie było tak rozwinętej ogólnie pojętej technologii, więc przewymiarowywali wszystko, aby sie już w katalogu nie rozpadło. Teraz po prostu tego nie muszą robić. Tak było na początku z CDI , wszyscy sie ich bali, częsci były drogie, a teraz nabijaja kolejne mlny km i wsyscy chwalą ,że takie trwałe. Sam prawie 20lat temu nie chciałem patrzeć na 123 , " bo za młody", a teraz garaz pełen beczek i na codzien beczka do latania ;] . Stare auta kręcą nas najbardziej te, które pamiętamy z dzieciństwa i do nich najbardziej wzdychamy i chcemy je posiadać. Dopiero później , jak już się przesiąknie tym na dobre, szuka się naprawdę wartościowych okazów. Ot cała prawda o tej ideologii.

Najlepszym zaś sposobem , aby przyszłe pokolenia poznały historię motoryzacji naocznie jest zwyczaj przekazywania aut z ojca na syna , dbanie i przestrzeganie zaleceń serwisowych .Społeczeństwo musi się najpierw jednak wzbogacić , aby takie nawyki sie mógły wykształcić, no i musi nauczyć się też ciężko na to wszystko pracować :nono:

michalLbn - 26-09-2013, 15:57

stomek napisał/a:
Dzięki za dobre słowo ;)
Trochę dorabiasz ideologie do tego. To po prostu dobra zabawa i sposób spędzania wolnego czasu i wolnych pieniędzy :) Przychodzisz po pracy do warsztatu i sobie dłubiesz w spokoju, a żadna handlarzyna nie mędzi nad głową, że musi być taniej , bo on nie zarobi.

Nowe auta to zawsze coś nowego, bardziej zaawansowanego , czego większość mechaniowrów nie ogarnia , no i nie wszystkich stać na to. Stąd więc te legendy i teorie o księgowych zamiast inżynierów robiący auta. Kiedyś nie było tak rozwinętej ogólnie pojętej technologii, więc przewymiarowywali wszystko, aby sie już w katalogu nie rozpadło. Teraz po prostu tego nie muszą robić. Tak było na początku z CDI , wszyscy sie ich bali, częsci były drogie, a teraz nabijaja kolejne mlny km i wsyscy chwalą ,że takie trwałe. Sam prawie 20lat temu nie chciałem patrzeć na 123 , " bo za młody", a teraz garaz pełen beczek i na codzien beczka do latania ;] . Stare auta kręcą nas najbardziej te, które pamiętamy z dzieciństwa i do nich najbardziej wzdychamy i chcemy je posiadać. Dopiero później , jak już się przesiąknie tym na dobre, szuka się naprawdę wartościowych okazów. Ot cała prawda o tej ideologii.

Najlepszym zaś sposobem , aby przyszłe pokolenia poznały historię motoryzacji naocznie jest zwyczaj przekazywania aut z ojca na syna , dbanie i przestrzeganie zaleceń serwisowych .Społeczeństwo musi się najpierw jednak wzbogacić , aby takie nawyki sie mógły wykształcić, no i musi nauczyć się też ciężko na to wszystko pracować :nono:


Cała racja. Naprawdę tak jest.

stomek - 27-09-2013, 04:53

A żeby z czasem nie zabrakło zabawy to mamy już kolejny projekt kombi :) Narazie tylko szybkie oszacowanie stanu ogólnego i potrzebnych w przyszłości części i w odstawkę, musi poczekać na swoją kolej
michalLbn - 27-09-2013, 08:59

Ładnie, rzadko spotykane na naszych drogach Kombi.
mst - 28-09-2013, 01:36

Klasyka w 100-tu%-tach,faktycznie rzadki model.Jest jeszcze rzadszy model Binz...wyprodukowano je gdzieś w belgii w ilości 250szt
stomek - 28-09-2013, 03:58

mst napisał/a:
Klasyka w 100-tu%-tach,faktycznie rzadki model.Jest jeszcze rzadszy model Binz...wyprodukowano je gdzieś w belgii w ilości 250szt


Takiego też udało nam się upolować i to w Polsce :) Tu sie jednak należy sprostowanie, bo Binz był produktem niemieckim, Sanos portugalskim, zaś w Belgii kombi wychodziło z IMA Universal.

stomek - 05-10-2013, 15:48

Mały up date, fartuch już na miejscu. Jak dobrze pójdzie to w przeciągu tygodnia powinna zakończyc się blacharka. :radocha:


W międzyczasie ogarnięty bagażnik w sedanie po naprawach blacharskich ;)

stomek - 08-11-2013, 22:53

Blacharka w 230TE zakończona :)

Teraz kolejny etap, czyli zabawa w przygotowanie do lakierowania ;]

mst - 08-11-2013, 23:20

Zaj...ście to wygląda!!! klapę i kufer od środka leciałeś przemysłówką w macie? czy?
pozdr

stomek - 09-11-2013, 09:10

Tak, bagażnik w całości polakierowany poliuretanem w wersji matt, w odpowiednim kolorze dla MB.
paciak - 12-11-2013, 19:45

stomek napisał/a:
mst napisał/a:
Klasyka w 100-tu%-tach,faktycznie rzadki model.Jest jeszcze rzadszy model Binz...wyprodukowano je gdzieś w belgii w ilości 250szt


Takiego też udało nam się upolować i to w Polsce :) Tu sie jednak należy sprostowanie, bo Binz był produktem niemieckim, Sanos portugalskim, zaś w Belgii kombi wychodziło z IMA Universal.


Nie możliwe ! Jeszcze na tablicach z mojego rejonu. :O

madmax - 12-11-2013, 20:28

Fajnie że jest osoba na tym forum która zajmuje się mercedesami lat 70-80.
Jutro na placu pojawi sie moje w 123 do totalnie kapitalnego remontu i nie omieszkam się do ciebie odezwać abyś mi co nieco podpowiedział. :)

stomek - 14-11-2013, 16:28

paciak napisał/a:
stomek napisał/a:
mst napisał/a:
Klasyka w 100-tu%-tach,faktycznie rzadki model.Jest jeszcze rzadszy model Binz...wyprodukowano je gdzieś w belgii w ilości 250szt


Takiego też udało nam się upolować i to w Polsce :) Tu sie jednak należy sprostowanie, bo Binz był produktem niemieckim, Sanos portugalskim, zaś w Belgii kombi wychodziło z IMA Universal.


Nie możliwe ! Jeszcze na tablicach z mojego rejonu. :O


Nie sugeruj sie tablicą rejestracyjną, to wytwór Paint'a ;)


madmax napisał/a:
Fajnie że jest osoba na tym forum która zajmuje się mercedesami lat 70-80.
Jutro na placu pojawi sie moje w 123 do totalnie kapitalnego remontu i nie omieszkam się do ciebie odezwać abyś mi co nieco podpowiedział. :)


Spoko, odzywaj się ;) Przygotuj się jednak na sporo roboty, C/W/S 123 to już skomplikowana konstrukcja blacharska z wieloma udziwnieniami w porównaniu np. do
C/W 114/115. Przekłada to się na roboczogodziny, to kombi pochłonęło ich blisko 400.

madmax - 14-11-2013, 20:39

stomek napisał/a:
Spoko, odzywaj się ;) Przygotuj się jednak na sporo roboty, C/W/S 123 to już skomplikowana konstrukcja blacharska z wieloma udziwnieniami w porównaniu np. do


Wiem że czeka mnie sporo roboty bo auto stoi na placu i wstępnie je obejrzałem. WIem na pewno że muszę już szukać przedniego pasa oraz lewej całej ćwiartki aż pod sam słupek B no i progi oczywiście trochę podłogi, wszystkie 4 drzwi i w bagażniku też rewelacji nie ma. Ale najgorsza jest ta ćwiartka. Już wiem że to auto nie będzie fajnym klasykiem.

Jakiej firmy środkiem robisz nową konserwację podłogi?

stomek - 16-11-2013, 22:02

Jak nie znajdziesz żadnych sensownych części używanych to daj znać, mam trochę tego ;)

Nie bardzo kojarzę , o jaką konserwację chodzi. Na koniec idzie Mike Sander.

madmax - 17-11-2013, 02:07

Na podwoziu masz oryginalnie taką gumę żeby sie kamienie odbijały. Jakiej firmy to potem nakładasz?

Hehe części?? A druga karoseria by sie przydała :D

stomek - 17-11-2013, 09:14

Jeżeli chodzi o podwozie to trafia po naprawie natryskowa masa polimerowa z kartuszy 310ml aplikowana pistoletem. Koszt jest dość spory aby odtworzyć całą podłogę, no ale jesli na byc max. blisko powtórzenia fabryki to nie ma kompromisow.
madmax - 17-11-2013, 11:52

Chodzi ci o coś takiego?

http://app.com.pl/products/?prid=492

stomek - 17-11-2013, 22:28

tak, ten zestaw z tym droższym pistoletem da radę.
madmax - 17-11-2013, 22:50

No to będę sie musiał w to zaopatrzyć.
stomek - 28-11-2013, 23:31

Kolejne cudo na tapecie. :)
propsiak - 29-11-2013, 00:33

uuuuuuuuuu ciężki temat :)
mst - 29-11-2013, 01:08

stomek napisał/a:
Kolejne cudo na tapecie.

One maja coś w sobie(duszę?),te modele z lat 70-tych,z lat 50-tych i starsze również...ówczesne to magia.
Ten na fotce powyżej,można śmiało powiedzieć szczęściarz uratowany od zagłady.
pozdr

stomek - 29-11-2013, 10:44

propsiak napisał/a:
uuuuuuuuuu ciężki temat :)


E tam ;) Kombi to byl ciezki temat , tu to luzik. Widzialem w swoim zyciu juz setki tych aut, ale wciaz nie pojmuje procesu ich zaglady. Tak np. 230TE przyjechalo w jednym kawalku, niby super fura do drobnych poprawek , a przy blizszym poznaniu okazal sie projektem, gdzie jak dotad spedzilismy najwiecej godzin.

Ten tutaj wrastal ponad 20 lat pod chmurka w ziemie i trafil jako dawca. Podczas rozbiorki okazalo sie ,ze do naprawy blacharskiej kwalifikuja sie tylko progi z przodu na dlugosci 30cm oraz ich zaslepki z tylu, trojkaty podlogi pod nogami z przodu (obie strony), doly blotnikow tyl i w zasadzie koniec.

Jako ,ze kosztowal drobne posluzy jako swoiste pole doswiadczalne.

madmax - 30-11-2013, 12:09

Dobra polerka załatwi wszystko :)
stomek - 03-12-2013, 20:06

Ten musi być tak zrobiony , aby polerka nie była wogóle potrzebna. ;]
Maciek_K - 08-12-2013, 08:51

masz może zrobioną sesyjke zdjęciową tamtego C123 z poprzedniej strony ?? Bardzo ciekawie to wygląda :D

ps. skończyłem syrene :killer:

martek - 08-12-2013, 19:01

Cytat:
ps. skończyłem syrene :killer:


to zakładaj galerię i się pochwal ;)

stomek - 09-12-2013, 11:19

Maciek_K napisał/a:
masz może zrobioną sesyjke zdjęciową tamtego C123 z poprzedniej strony ?? Bardzo ciekawie to wygląda :D


Auto wciąż wymaga dopieszczenia paru detali, nie ma zalożonej kompletnej biżuterii na zewnątrz, wciąż sie waham czy zdemontować drewno z zewnatrz i zabrać się za jej renowację. Silnik dalej unieruchomiony, niedawno gaźnik wrócił z myjki ultradźwiękowej i czekam jeszcze na dostawę wszystkich płynów ustrojowych od jednego producenta.

Nie było cisnienia na auto za bardzo i cisnęliśmy bardziej z innym 300D, od którego klapa tylna i bagażnik są gdzieś tu w temacie.

No i jeszcze ten w międzyczasie ;)

stomek - 12-01-2014, 16:03

Maciek_K napisał/a:
masz może zrobioną sesyjke zdjęciową tamtego C123 z poprzedniej strony ??



Qpejka skończona w zielonym korku, pozostało jeszcze przeciągnąć zółtym i fioletowym.

Właśnie skończyliśmy lakierowanie srebrnej strzały 300D

Maciek_K - 12-01-2014, 16:35

Ładnie rozlany bezbarwny. Cały czas na Palinalu ?
stomek - 12-01-2014, 19:47

Tak, dalej Palinal. Baza Multicryl900 aplikowany Iwata LPH 400 1.3, klar HS98 z Saty 4000 RP 1.2
madmax - 12-01-2014, 19:54

Ale będzie piękny wóz. Tą piaskarkę kabinową to używasz czy stoi jako eksponat?:P
stomek - 12-01-2014, 22:08

madmax napisał/a:
Ale będzie piękny wóz. Tą piaskarkę kabinową to używasz czy stoi jako eksponat?:P


Czy będzie piękny to się okaże na koniec, musi się właścicielowi spodobać.

Piaskarka wykorzystywana jest dość często , ale pistolet eżektorowy równie często doprowadza do białej gorączki. Planuje zamienić na zewnętrzną piaskarkę dynamiczną i wprowadzić do środka tylko wąż ze ścierniwem.

madmax - 12-01-2014, 23:23

Mnie by się przydało takie pudło bo często mam do piaskowania duperele a to już jest zależne od pogody. A jak z widocznością w środku ?? I tą szybą często ją wymieniasz?
stomek - 14-01-2014, 21:57

Szybka trochę zachodzi matem , ale to do przejścia niewielkim kosztem. A tak to bardzo przydatne marzędzie
piotrek301 - 15-01-2014, 00:15

Stomek osłaniasz płytki płynem do kabin w pomieszczeniu w którym lakierujesz?
stomek - 15-01-2014, 17:17

Tak, ściany są zawsze sprayowane żelem po czyszczeniu pomieszczenia. Dopiero na żelu widać , ile lata w kabinie pyłu i dzięki żelowi nie osiada na elemencie, mimo filtrów 600 na suficie.
stomek - 23-01-2014, 23:58

Maciek_K napisał/a:
masz może zrobioną sesyjke zdjęciową tamtego C123 z poprzedniej strony ?? Bardzo ciekawie to wygląda :D


Sesji brak, ale 230C prawie ku końcowi , więc kilka roboczych fotek

stomek - 10-02-2014, 20:47

Kombi etap kolejny... Poliuretoanowa masa natryskowa na podwozie
Damian1212 - 10-02-2014, 20:53

robota świetna :) jaka masa poszła na spód ???
pawel1108 - 10-02-2014, 21:04

Damian1212 napisał/a:
jaka masa poszła na spód ???

Kolego masz napisane u góry poliuretanowa, natryskowa
... chyba,że pytasz o markę to sorry

dużo kartuszy idzie na takie podwozie?

Damian1212 - 10-02-2014, 21:07

no a jak myślisz??? :killer:
czytać potrafie.
oczywiście że o marke...

stomek - 10-02-2014, 21:53

Dystrybutor i rodzaj w rodzaj masy w załączeniu.

Ilość.... Plan był aby odtworzyć oryginalną grubość jak w fabryce, czyli 3-4mm po całości. Zakupione zostało 5 kartonów (60szt). Na to , co na zdjęciach zużyliśmy 4 kartony i nie chcieliśmy kontynuować na fartuchach przednich z obawy ,że pozostały jeden nie wystraczy. Domówione zostały jeszcze dwa kartony. ;]

Damian1212 - 10-02-2014, 22:01

no ale elegancko :)
pistolet do mas jaki masz?

Kaes91 - 10-02-2014, 22:08

Jak to się nakłada? Ta masa ma właściwości wytłumiające czy tylko jako ochrona antykorozyjna w przypadku obić kamieni itd?
stomek - 10-02-2014, 22:27

Damian1212 napisał/a:
no ale elegancko :)
pistolet do mas jaki masz?


W sumie trzy: kiedyś zakupiony w Normfest, jakaś niemiecka produkcja, no name z APP i Iwata

Kaes91 napisał/a:
Jak to się nakłada? Ta masa ma właściwości wytłumiające czy tylko jako ochrona antykorozyjna w przypadku obić kamieni itd?


Specjalny pistolet do tego rodzaju mas wspomniany wyżej, pakujesz masę do magazynku, ustawiasz cisnienie i przepływ materiały i jazda.;) Masa ma właściwości tłumiące , a że to poliuretan, więc najmocniejsze chyba spoiwo do twego typu napraw, to automatycznie antykorozyjne. Jest sporo bardziej elastyczna niż baranek, a grubość powoduje jej lepszą spójność.
Zrywamy fabryczne mastyki tego typu i szczerze powiem, że mocne to cholerstwo, trzyma wiekszość beczek w Polsce w całości :)

Damian1212 - 10-02-2014, 22:35

i z ktorego jestes najbardziej zadowolony???

bo ja zamierzam kupic taki pistolet a przyjezdza do mnie przedstawiciel z APP ;)

stomek - 10-02-2014, 22:42

Z "no name" najmniej. Nie pistolet robi jednak finalną robotę, tylko umiejętność jego ustawienia, no i pewnie sama guma. Jak dotąd testowałem tylko Wurtha i tę z APP, ale w zbyt odległych odstepach czasu, aby porównywać.
Damian1212 - 10-02-2014, 22:51

no rozumiem, pytam żeby kasy nie wyrzucić w błoto ;] grunt to dobry sprzęt umieteności zdobędę poćwiczę ;)
unek - 10-02-2014, 23:04

Damian1212, Masz w APP teraz promocję akurat na ten pistolet do mas ...nie pamiętam ale chyba trzeba 60 sztuk tych mas zakupić i dostajesz za darmo ;)
Krzychuautim - 11-02-2014, 08:14

stomek napisał/a:
Masa ma właściwości tłumiące , a że to poliuretan, więc najmocniejsze chyba spoiwo do twego typu napraw, to automatycznie antykorozyjne. Jest sporo bardziej elastyczna niż baranek, a grubość powoduje jej lepszą spójność.

Zrywamy fabryczne mastyki tego typu i szczerze powiem, że mocne to cholerstwo, trzyma wiekszość beczek w Polsce w całości


To jest polimer a nie poliuretan, masy poliuretanowe na ogół są twardsze( mają większą liczbę w skali Shore`a) i zdecydowanie trudniej się je natryskuje.
Fabrycznie są nakładane plastoizole PCV a to całkiem coś innego.
Masy używane w rzemiośle raczej tylko udają masy fabryczne a nie konieczne mają takie same właściwości.

unek - 11-02-2014, 08:19

Krzychuautim napisał/a:
Masy używane w rzemiośle raczej tylko udają masy fabryczne a nie konieczne mają takie same właściwości.

To co używać ?? aby było dobrze??

Krzychuautim - 11-02-2014, 11:21

Co używać....?

Problem polega na tym że do napraw używa się w większości materiałów tanich i kiepskiej jakości, jest to zrozumiałe bo wartość auta w stosunku do kosztów naprawy jest bardzo niska( do naprawy butów z marketu raczej nie używa się porządnej skóry). Poza tym naprawiacze aut kierują się nalepką na puszce i reklamówką od dostawcy. Dlatego poliuretan w tubie Wurth będzie droższy od poliuretanu w tubie Sika, dodając do tego że w Europie są trzy lub cztery firmy robiące masy poliuretanowe....
O pewnej głupocie naprawiaczy aut świadczy chociażby to że np proces produkcji tzw."baranka" nie wymaga aby był czarny(szczególnie żywiczny), producenci oferują "baranki" w innych kolorach, to jednak baranka w innym kolorze niż czarny nie da się sprzedać, bo naprawiacze chcą czarny.
" Panie ja podłogę smołuje a spawy i połączenia gumuje"
Jest to o tyle dziwne że w fabrykach praktycznie nie używa się mas w kolorze czarnym.

Wniosek z tego taki...nie ma zapotrzebowania ze strony rynku na używanie dobrych materiałów, a więc dostawcy dostarczają kiepskie, nie zawsze tańsze.

stomek - 11-02-2014, 12:48

Krzychuautim napisał/a:
To jest polimer a nie poliuretan


Dzięki za sprostowanie. Powinienem w tym przypadku poczytać dokładniej kartę niż bezmyślnie słuchać przedstawiciela :glupek:




Krzychuautim napisał/a:
Co używać....?

Problem polega na tym że do napraw używa się w większości materiałów tanich i kiepskiej jakości, jest to zrozumiałe bo wartość auta w stosunku do kosztów naprawy jest bardzo niska( do naprawy butów z marketu raczej nie używa się porządnej skóry). Poza tym naprawiacze aut kierują się nalepką na puszce i reklamówką od dostawcy. Dlatego poliuretan w tubie Wurth będzie droższy od poliuretanu w tubie Sika, dodając do tego że w Europie są trzy lub cztery firmy robiące masy poliuretanowe....
O pewnej głupocie naprawiaczy aut świadczy chociażby to że np proces produkcji tzw."baranka" nie wymaga aby był czarny(szczególnie żywiczny), producenci oferują "baranki" w innych kolorach, to jednak baranka w innym kolorze niż czarny nie da się sprzedać, bo naprawiacze chcą czarny.
" Panie ja podłogę smołuje a spawy i połączenia gumuje"
Jest to o tyle dziwne że w fabrykach praktycznie nie używa się mas w kolorze czarnym.

Wniosek z tego taki...nie ma zapotrzebowania ze strony rynku na używanie dobrych materiałów, a więc dostawcy dostarczają kiepskie, nie zawsze tańsze.



Wciąż poszukuję nowszych, lepszych sposobów naprawy, więc chętnie poznam inne metody, człowiek uczy się całe życie. Obecnie stosuję to co uznałem na najwłaściwsze na tym etapie i dostepne na rynku. Jakiś czas temu np. zaprzestałem używać "masy na pędzel" wogóle, bo każda z nich siada. W zamian wszystkie spawy, mimo że ciągłe ,po epoksydzie są pokrywane masą poliuretanową , ktorą można dokształtować po wyschnięciu , a pokryte barankiem absolutnie maskuje naprawiane miejsce.

Dlaczego kolor podłogi jest czarny w całości? Mercedes rzeczywiście stosował fabryczne wytłumienie/zabezpiecznie podłogi w kolorze szaro-brązowym. Polożone to na czarną katoforezę , dodatkowo zapryskane pozostałościami farby galinitgrau z progów i koloru karoserii nie dawalo odpowiedniego efektu estetycznego, bo w sumie nie o to im wtedy chodziło. Teraz przy okazji zabezpieczania staramy się też uzyskać taki efekt.

Nadkola jednak, które fabrycznie były lakierowane , są już jednak traktowane inaczej, jak poniżej na zdjęciach białym Terosonem, który można lakierować. Na wykończenie probów natomiast użyłem ten sam Teroson, ale w klorze czarnym.

Damian1212 - 11-02-2014, 19:03

Unek zapytam w poniedziałek jak u mnie bedzie :) tylko ten z App to chyba bedzie ten no name jak dobrze rozumiem?? ja zastanawiam sie nad pistoletem firmy SIKA zna może ktoś?
stomek - 11-02-2014, 20:29

Damian1212 napisał/a:
Unek zapytam w poniedziałek jak u mnie bedzie :) tylko ten z App to chyba bedzie ten no name jak dobrze rozumiem?? ja zastanawiam sie nad pistoletem firmy SIKA zna może ktoś?


Tak, to no name, ale do Iwaty przy 60szt. chyba będziesz musiał sporo dopłacić.


Krzychuautim napisał/a:
To jest polimer a nie poliuretan


A czy poliuretan nie jest polimerem?

Damian1212 - 11-02-2014, 20:38

rozumiem, pogadam z nim zobaczymy jaka cene mi powie, lepiej raz a dobrze zainwestwoać ;) ;)
unek - 11-02-2014, 21:20

Damian1212 napisał/a:
tylko ten z App to chyba bedzie ten no name jak dobrze rozumiem?
Nie wiem co to za firma ale kosztuje ten pistolet według APP 660zł ;)

http://app.com.pl/products/?prid=492

A na sika jest promocja widać :D

http://kolorysta.pl/pl/p/...kowych-SIKA/822

Damian1212 - 11-02-2014, 22:18

Sika wyglada nawet bardziej profesjonalnie ale czy pracuje profesjonalnie? :) a ty unek co byś doradził? ;)
unek - 11-02-2014, 22:29

Damian1212, Nie mam żadnego ...ale we wniosku z PUPu wpisałem od giowa za 550zł jakiś pistolet :D
Krzychuautim - 11-02-2014, 22:31

Cytat:
A czy poliuretan nie jest polimerem?

Zgadza się, poliuretan to też polimer. Poliuretan jest jedną z wersji polimeru.
W omawianym przypadku jest to raczej rozróżnienie handlowe. Klasyczne masy poliuretanowe dostępne na rynku a przynajmniej te które kiedyś testowałem nie nadają się do natryskiwania(tworzą się cienkie włoski) testowałem różne rozwiązania pistoletów, wyprodukowałem ich chyba kilkanaście....w końcu zmodyfikowałem masę i zaczęło działać .
Pistolet sprzedawany razem z masami firmy Sika http://pol.sika.com/pl/solutions_products.html jest całkiem dobry w połączeniu z masami tej firmy http://pol.sika.com/pl/so...01a001sa02.html

stomek - 11-02-2014, 22:59

Czyli wszystko sie rozjaśniło, ta masa właśnie pozostawia drobne włoski przy natrysku, jednak przy umiejętnym ustawieniu daje sie to ogarnąć.

Teraz odnośnie pistoletów:
1. Ten z APP za 660,- to tzw. no name
2. Ten Sika to właśnie to co mam zakupione kiedyś w Normfest, ale kartusz wrzuca się w zakręcaną tubę. Nota bene Niemcy zunifikowali ten pistolet i dwa niemal identyczne odlewy korpusów mam przy dynamicznym pistolecie do aplikacji baranków, jak i dynamicznej konserwacji przestrzeni zamkniętych.

Jeśli masz co zrobic z 60szt masy to weź pistolet za darmo, wystaw na allegro.pl, a w zamian kup ten Sika, sporo lepszy. ;)

Damian1212 - 12-02-2014, 17:37

pomysł dobry tylko że aż tyle jej nie używam:> chyba kupie Sika :) ;]
stomek - 01-04-2014, 22:12

RAT już "prawie" na ukończeniu. Pozostała zabawa w detale, opony z białym pasem do ogarnięcia i felgi pod małe kapsle. Tak czy inaczej do sezonu się wyrobimy :nono:
martek - 01-04-2014, 22:14

jeszcze leka polerka go czeka zapewne ;)
stomek - 01-04-2014, 22:26

Uważaliśmy jak się tylko dało, niestety podczas remontu i tak się trochę wyczyścił, a mech obumarł i stracił wyrazistość swego koloru. Chyba podczas eksploatacji spadnie nam wogóle z ramek szyb itd ;]

Na szybach wciąż ten sam , oryginalny brud sprzed 20 kilku lat :)

unek - 01-04-2014, 22:29

A ten szperacz to po co ?? jakiś milicyjny czy cu ?? :D
stomek - 01-04-2014, 22:32

unek napisał/a:
A ten szperacz to po co ?? jakiś milicyjny czy cu ?? :D


To z jego podwórkowego kolegi L319 Feuerwagen'a. Otwór był po antenie i to taka inwecja twórcza na jego zatkanie.

madmax - 01-04-2014, 22:36

Air ride by mu sie przydał.

[ Dodano: 01-04-2014, 22:37 ]
Ja mam troche mchu na moim, chcesz to zapakuje w paczke i prześlę:D

[ Dodano: 01-04-2014, 22:38 ]
Nie masz gdzieś czasem trójkątnej szybki do beczki w kolorze białym lewy tył?? Chętnie odkupie.

stomek - 01-04-2014, 23:11

madmax napisał/a:
Air ride by mu sie przydał.


To projekt rozwojowy, mamy w zanadzrzu zestaw hydrauliki na dwoch pompach. Mielismy wstawiac od razu, ale nie wyrobilibyśmy sie na początek sezonu, więc narazie zawiecha po bandzie robiona ;)

madmax - 01-04-2014, 23:29

Z czego macie hydraulikę?
stomek - 02-04-2014, 00:02

Z USA, Competition Pro Hopper Kit czy coś takiego
Sw.Piotrek - 02-04-2014, 02:31

Wygląda bardzo ciekawie. Na pewno będzie budził duże zainteresowanie na spotach i zlotach :)
stomek - 04-04-2014, 23:47

Rat opuścił warsztat , więc powrót do kombi. Mastyki na całości podwozia skończone, więc zajęliśmy się profilami zamkniętymi, komorą silnika i wnętrzem. Pół dnia zajęło wtryśnięcie we wszystkie profile zakmnięte epoksydu. Plan był , aby rozcieńczony epoksyd uzupełnił/zalał wszelkie ubytki powstałe przy spawaniu i łączeniu blach. Pomocna była obrotnica, aby grawitacyjnie wpłynął także "pod górkę". Mam nadzieję że pomoże mu to maksymalnie przedłużyć jego żywot. Reszta prac już będzie wykonywana na ramie pomocniczej/wózku.
stomek - 01-05-2014, 22:24

230C już jeździ :)
Młodziutki93 - 02-05-2014, 18:15

Mam pytanie czy podjąłbyś się napraw blacharskich w W126? Mogę przesłać zdjęcia na priv. Proszę o pomoc bo moja wiedza na temat lakierowania jest zerowa.
stomek - 04-05-2014, 22:01

Spoko, możesz zdjęcia podesłać. W okolicy nie masz nikogo, kto by ogarnął takie auto, do mnie masz kilkaset kilometrów.
mst - 20-05-2014, 08:05

Piękna rzecz,pod maską jak nowy. Kołpaki dawales do chromowana?
Deca-Durabolin - 04-06-2014, 21:03

Piękne mercedesy. Co prawda wożę się nieco nowszym bo 88' ale merce to super auta. Pozdrawiam i podziwiam.
Damian1212 - 08-06-2014, 11:54

świetny, szeroka listwa przód e klasa i widze po błotniku ze turbo ;) ;) 3.0 pewnie :)
madmax - 08-06-2014, 12:30

Błotnik z mojego RIP merola :)

[ Dodano: 08-06-2014, 12:31 ]
Ale z wlotem od razu poważniej wygląda :P

Kaes91 - 08-06-2014, 15:15

Damian1212, 2.5 :D
Damian1212 - 08-06-2014, 18:05

2.5 słabizna ;p wolalbym 3.0 wrzucić : :)
Deca-Durabolin - 10-06-2014, 18:51

Tym autem będę się poruszał do momentu kiedy będzie mnie stać na range rovera.
Dokładnie 2.5. Wolniossący, mało mocy... tylko że ja mam już przekręcone pół miliona i jak narazie cyka jak zegarek. A jak gra Twoje TDI ? :) :)

stomek - 10-08-2014, 14:46

Deca-Durabolin napisał/a:
Piękne mercedesy. Co prawda wożę się nieco nowszym bo 88' ale merce to super auta. Pozdrawiam i podziwiam.


124/201 , z racji swojego wieku, zaczynają pretendować do miana youngtimera , więc automatycznie wpychają się do warsztatu obok 123 i starszych ;)

pawel997das - 18-08-2014, 16:05

Cześć,
znalazłem w123 w okolicy z 1979r. do renowacji tzn. gośc ju zaczął przy niej działać bo jest wstępnie rozebrana i wstawione kilka rzeczy no ale cały spód do roboty i lakierowanie . No i teraz mam mętlik w głowie bo podobają mi się te autka , gośc by pewnie za 1500zł sprzedał ja chciałbym to robić sobie po godzinach, termin realizacji to wrzesień przyszłego roku co by mnie powiózł na stracenie (znaczy na ślub :) ). Myślałem żeby też nim jeździć na wesela tylko że pewnie było by ciężko jeszcze- trochę za młody w porównaniu do w115np. z drugiej strony śledząc ich ceny myślę że dobrze zrobiony nie tracił by już na wartosci ale wręcz przeciwnie. No i nie wiem już sam czy się za to brać czy nie bo to w sumie popularny sedan 2.4 a nie jakieś coupe czy rządówka

Kaes91 - 18-08-2014, 21:12

Za 1500zł brać z zamkniętymi oczami. Jak się rozmyślisz to przecież miliona nie stracisz.
rafal. - 19-08-2014, 23:39

Piekne merolki,szacunek za wytrwalosc i duzo wlozonej pracy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group