Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - SODA BLAST SYSTEM

Chali68 - 25-08-2012, 15:56
Temat postu: SODA BLAST SYSTEM
Witam. Mam pytanie do kolegów , którzy używają metody sodowania. Gdzie kupić sodę rust. I jak to wychodzi cenowo. Pozdrawiam.
Chali68 - 27-08-2012, 13:16

Sorki że napisałem taki temat. Odpowiem sobie sam. Witaj chali sodę kupisz w firmie soda blast system. 1000Kg ok. 2000zł. Dziękuję za pomoc koledze chali! Bardzo mi pomogłeś. Ahahahahahaha!!! To taki monodram!
Thumper - 27-08-2012, 14:57

Do sodowania używasz zwykłej piaskarki czy jakoś ją zmodyfikowałeś? Jakiej używasz dyszy, jakie ciśnienie, jaka wydajność sprężarki?
Chali68 - 27-08-2012, 18:18

Piaskarka dobra jest. Chodziło o sodę granulat do rdzy. Normalna niebierze będzie korund,szkiełkowanie. I po temacie. Dzisiaj nastąpiła zmiana planu. Gość się wycofał z sody bo za drogo. Dodam że zlecenie będę robił u gościa niestety. Tylko blacharka. Pozdr.
mlody67 - 28-08-2012, 07:00

Chali68 napisał/a:
Piaskarka dobra jest. Chodziło o sodę granulat do rdzy. Normalna niebierze będzie korund,szkiełkowanie. I po temacie. Dzisiaj nastąpiła zmiana planu. Gość się wycofał z sody bo za drogo. Dodam że zlecenie będę robił u gościa niestety. Tylko blacharka. Pozdr.


a jakie auto jeśli można spytać?

Chali68 - 28-08-2012, 16:27

Cześć kolego młody67. Można i nawet trzeba w mysl powiedzenia"niewiesz to się pytaj, ja wiecznie żyć niebędę. A jeszcze dzięki za sprostowanie które napisałeś w drugim temacie. Wracając do tematu. To jest Ford Granada 77r. Cupe. W wersji europa z mniejszym bo 3.0l motorem. Za to ma piękne żułte skóry i fuel wersja. Nawet klima dwó strefowa. Dzisiaj zacząłem robótkę już praktycznie jest rozebrane do piaskowania i czyszczenia. Pozdr.
Thumper - 28-08-2012, 21:06

Piękna maszyna z duszą. Dzisiaj się już takich nie robi. Obecnie najważniejsze pytanie dla większości to ile pali gazu na 100km? Nastały żenujące lata dla fanów motoryzacji...
madmax - 15-09-2012, 07:21

Cytat:
Thumper
Masz coś do LPG :)
gugun - 15-09-2012, 09:08

madmax, podpisujesz sie a nie przyedytujesz
Chali68 napisał/a:
żułte
Chali68 napisał/a:
dwó
;)
a tak apropo to mozesz cos wiecej o sodowaniu napisac co i jak bo googlowac mnie sie nie chce a do mnie na te wypizdowo jeszcze takie techniki nie dotarły

Chali68 - 15-09-2012, 09:47

Cześć guguś. Masz rację ale jestem narawdę słaby z ortografii i za co chciałem przeprosić formułowiczów. Zazwyczaj piszę ze smartfona gdyż mi jest wygodniej a niemam w nim wyszukiwarki typu chrom. Moim skromnym zdaniem liczy się treść wiadomości a nie ilość błędów w nim zawartych. Odnośnie Soda Blasting napiszę obszerniej popołudniu bo tak jak stwierdził guguś jesteśmy wszyscy 40lat do tyłu z nowinkami technologicznymi. Pozdrawiam.

[ Dodano: 15-09-2012, 19:18 ]
Soda blast system to tech.rodem z usa. Jest to technologia zastępująca piaskowanie. Zamiast szkodliwego piachu,korundu,szkiełkowania. Przedewszystkim jest to ekologiczne i bezpieczne dla człowieka. Jest to metoda bezinwazyjna czyli nie uszkadza powierzchni czyszczonej także okolicznych jak szyby,chrony,gume itd. Urzywa się do tego specjalnego granulatu sody oczyszczonej czyli wodorowenglanu sody. Są różne rodzaje tego czyściwa np nowe Soda Anti–Rust na rdzę. Granulki sody rozpędzane do prędkości około 900km/h skutecznie usówają rdzę,farbę i nieczystości a element sodowany jest odrazu zabezpieczony antykorozyjnie do np. etapu blacharskiego. Potem wystarczy spłukać wodą i mamy czystą gładką powierzchnie. Mamy tu dwa systemy na sucho i na mokro. Otatnio pokazywali to na Reaktywacji w Discovery. Do tego oczywiście potrzebne jest urządzenie np. SB500 trailer. Powiem tak niema sprawniejszego i bezpieczniejszego systemu.

[ Dodano: 15-09-2012, 19:27 ]
Ktoś powie ja mam piach za pare złoty. To jednak niema się wogule do kożyści jakie płyną z sodowania. Przedewszystkim czas,brak szkodliwości,nienaruszona gładka blacha,brak piachu korundu i innych w zakamarkach sodowanego pojazdu a jak wiemy w lakiernictwie to bardzo ważne! Jest już na rynku pare firm, które zakupiły ten system i świadczą takie usługi. Pozdrawiam.

madmax - 15-09-2012, 19:15

Chciałem kiedyś kupić tą sodę i zobaczyć jak sie tym robi ale raz ze ciężko było znaleźć druga sprawa to kawał od mojej miejscowości a kwota za worek niebotyczna więc zlałem temat. Poczekam jeszcze ze dwa lata jak już to w polsce bedzie miał co drugi warsztat i wtedy to będzie tanie bo jak narazie to sie nie wypowiem.
Krzychuautim - 15-09-2012, 21:51

Soda jest bardzo fajna jeżeli chcemy usunąć niezbyt grubą warstwę farby. Czyści doskonale, bez naruszenia powierzchni blachy. Gorzej jest gdy na nadwoziu jest gruba warstwa szpachlu, żywicy itp.
madmax - 16-09-2012, 08:21

Zasadniczo jak jest szpachla i co innego to piaskiem też ciężko idzie.
ZIEMBA - 16-09-2012, 10:16

I co Chali, bawiłęś się już tą sodą? Napisz jak to idzie bo ciekawy jestem :) Jakie ciśnienie do tego jest potrzebne? Ile sody poszło na cały samochód?
Chali68 - 16-09-2012, 11:24

Powiem tak miałem bańkę sody rust firmy estwood przywiezioną z usa. Piaskarka zwykła dysza 8mm taka zabawka ciśnienie 6–8bar. Idzie przepięknie najważniejsza tak jak napisał krzychuautim jest gładka nienaruszona powierzchnia i lakier schodzi szybciej niż materiałami tradycyjnymi. Widz jest w tym że szukałem sody w granulacie. Szukałem u producentów itd. W polsce produkuje się w kryształkach. W końcu znalazłem generalnego dyst.systemu SBS na polskę który posiada sodę lecz ilości 1000kg na palecie cena tony ok. 2000–2400zł. Już prawie bym zamówił lecz klient się wycofał. Robiłem próby inną sodą ale to nie to jak granulatem. Morał taki wróciłem do średniowiecza i jechałem piachem kwarcowym. Powiem tak soda moim zdaniem powinna być używana szerzej w blacharstwie sam. np.aut nowszych, do nowych gatunków blach gdyż nienagrzewa powierzchni czyszczonej jest to metoda na zimno. A tradycyjna nagrzewa blachę, która jest podatna na odkształcenia. Czyszczenie pod spoter zamiast koksu,szczotek, i jak niektórzy flamelką. Czyszczenie pod zgrzewanie,spawanie,częsci mechanicznych itd. Ogulnie dużo bezpiecznych zastosowań w warsztacie naprawczym. Pozdr.
ZIEMBA - 16-09-2012, 11:28

No tak, ale ja zaczniesz tym dmuchac na chali to nie zrobi się taki bałagan jak po piachu? U mnie jest oddzielne pomieszczenie gdzie piaskuje sie samochody bo robi się od tego straszny bałagan :)
Chali68 - 16-09-2012, 11:40

Ja mówię o małej dyszy do spot napraw. A jak masz całościówkę to w innym pomieszczeniu ok. Ale piach i kurz jest wszędzie a sodę wystarczy polać wodą i się rozpuści tak że niema porównania.
madmax - 16-09-2012, 11:55

A da się tą sode odzyskać po urzyciu np tak jak piasek przesiewając? Fajna cena za tone. HEHEHEHE mam nadzieje ze to stanieje wkońcu o połowę.
Chali68 - 16-09-2012, 12:16

Widzisz tego materiału nieda się odzyskać dlatego ponieważ granulki się rozbijają przy zetnieciu z materiałem powodując mini wybuchy i właśnie o to chodzi. To teraz ile czasu zajęło by Ci piaskowanie całego klasyka?
madmax - 16-09-2012, 12:26

Kurde to szkoda że tak sie dzieje. Jak by szło pół tony zużyć na cale auto żeby je wypiaskować to jeszcze cena do przebolenia ale kurde jak nie to troche kapa. Żeby całe auto wypiaskować to ja przewaliłem conajmniej tone piasku. A powiedz mi jeszcze dysza sie jakoś wogole ściera?? Ile milimetrów maja te granulki? Przez dysze 4 mm przeleci?
Chali68 - 16-09-2012, 12:41

No właśnie raz to czas żeby przewalić tonę,dwa to ile prądu ile nerwów ile czyszczenia i wydmuchiwania. A tutaj przyjeżdża koleś z urządzeniem SBS na platformie i 2–3godź. Leci calaka. Płacisz 2koła i cię nic nieinteresuje. Czyli zużycie sody jest nieporównywalnie niższe. Bo się kolesiowi nieopłacało tego robić tak! Problem w zużyciu jest w maszynie to jest specjalna maszyna z patentem która niejest zwykłą piaskarką. I tu jest pies pogrzebany! Myślę że soda jest napewno w innej cenie dla firm które mają zakupione urządzenia.
madmax - 16-09-2012, 12:49

Kiedyś rozmawiałem z takim kolesiem o piaskowaniu i sodowaniu. Za sodowanie mnie trochę z trampków wyrwało. Z piaskowaniem nie było źle. ostatecznie się nie dogadalismy bo on był z bardzo daleka, miał zadzwnić nie zadzwonił a ja takich ludzi nie lubie i koniec końców sam wypiaskowałem.
ZIEMBA - 16-09-2012, 12:57

Nie wiem jak z cena takiego stacjonarnego urzadzenia do samochodówki ale w parametrach jest napisane że kompresor musi mieć wydajność 3,5tysl/min :O
Chali68 - 16-09-2012, 13:25

Dlatego sprzedają to przeważnie w zestawach z agregatem. To wszystko jest super tylko nie dla małych warsztatów. Ale sama usługa czemu nie. Sama technologia jest ok. A my jak zwykle jak epoce kredowej.Pozdr.
ZIEMBA - 16-09-2012, 16:16

Nie no, z tego co patrzyłem to mają oferte tych maszyn dla samochodówki i właśnie one potrzebują sprężarki z wydajnością 3,5tysl/min. Po co komu w warsztacie taki kolos co ma pewnie ze 25kw. No, chyba że ktoś zatrudnia z 10 pracowników i wszystko pneumatyczne jest.
sodablastsystem - 02-04-2013, 15:49

Panowie odgrzeję kotleta, bo dopiero teraz wyszukałem go w google :)

Reprezentuję dystrybutora SodaBlast Systems na Polskę. Technologii z USA.

Sprostuję kilka tutaj poruszonych kwestii, jeśli pozwolicie.

Nie trzeba kupować od razu całej tony jednego czyściwa, minimum to 5 worków po 25kg z jednego rodzaju tj. jedna warstwa na palecie.
Mamy kilka granulatów sody oczyszczonej, o różnych kształtach i twardości do oryginalnego sodowania - SodaBlast Systems.
Takie które nie uszkadzają powierzchni i takie, które usuwają rdzę do klasy Sa 2.5.

Każdy nasz Klient zakupujący urządzenie otrzymuje na próbę każde czyściwo, a także szkolenie z obsługi. Sprzedajemy całą technologię, od A do Z.
Serwis gwarancyjny, pogwarancyjny, czyściwa wysyłamy kurierem, zawsze można zadzwonić i pytać poradzić się podczas wykonywania danego zlecenia.

Soda ta nie działa w zwykłych piaskarkach. Urządzenia Eastwood powyżej wspomniane to zwykłe piaskarki, produkowane w Chinach. Te same, które widzi się na allegro, lecz w czerwonym kolorze. Nie popracuje się na takim urządzeniu. Czemu ? Nie ta prędkość wylotowa (3x niższa niż w naszych oryginalnych urządzeniach SodaBlaster), nie radzi sobie z poborem tak higroskopijnego i drobnego czyściwa (piasek ma znacznie większą masę i rozmiar, to jak porównywać piórko do kamyka), a także blokuje się natychmiast, bo z kompresora o tych wydajnościach wciąż leci strumień z wodą (wilgotność pobieranego powietrza). Nie mają CE (Deklaracji Zgodności zatwierdzonej przez Jednostkę Notyfikowaną, a nie wypisaną przez Chińczyka na kolanie), nie spełniają technicznych wymagań Państwowej Inspekcji Pracy, instrukcją obsługi jest jedna kartka papieru, zazwyczaj tylko po angielsku...

Są również i inne maszyny, produkowane w UE, które są nazywane urządzeniami do sodowania, ale takimi nie są. Po pierwsze to również piaskarki, lecz trochę zmodyfikowane. Nie jest to jednak ta sama opatentowana technologia. Maszyny te nie są wydajne, stosują czyściwo sodę oczyszczoną, ale z dodatkami typu tlenek glinu, a w specyfikacji tego czyściwa nie doszukacie się szczegółowej rozpiski co w tym siedzi, co wdychacie... Czemu tak jest ? Bo te urządzenia nie pobierają i nie wyrzucą tak wydajnie i szybko czystej sody, aby się rozbiła i oczyszczała. Dodatki robią robotę... Nigdy jednak nie uzyskacie gładkiej powierzchni tak jak przy SodaBlast Systems. Równie dobrze można do piasku dorzucić sodę i nazywać to sodowaniem :/

Zużycie SodaBlast Systems - przykłady z mojego doświadczenia:
Cadillac DeVille 1975, dł. 5.8m 4drzwiowy z twardym dachem, 7 warstw lakieru na aucie = 8 godzin pracy. Zużycie 12 worków najtańszego czyściwa po 25kg. Najwięcej czasu zajmują powierzchnie poziome (maska, dach), bo jest gorszy dostęp dla operatora (dla auta ustawionego na kołach). Drzwi i błotniki oczyszcza się w trzy migi :D

Co do szpachli, zabytkowy Merc. 6 warstw lakieru, a na dodatek na oryginalnym lakierze gruba warstwa szpachli (taka grafitowa, jakby z opiłkami szkła). Jeden dzień 8h na farby i częściowo na szpachlę. Na drugi dzień doczyszczenie szpachli do gołej blachy, dla całkowitego jej usunięcia.

Bloki silników, czterocylindrowa rzędówka, z zewnątrz mocnozabrudzony w oleju, 2-3 minuty na stronę. Czysty jak nowy, bez destrykcyjnego efektu szkiełkowania. Można również oczyszczać kolektory i inne trudno dostępne otwory.

Wnętrza aut (rozmontowane, ale wciąż na kołach, z szybami). Współczesny pojazd, rajdówka. Jedna warstwa i podkład. Usunięcie tylko pierwszej warstwy z pozostawieniem podkładu = 30 minut z bagażnikiem. Później odkurzacz Karcher do sprzątnięcia wszystkiego, pędzelek na przewody i to co pod deską rozdzielczą - zajęło dodatkowe 2 godziny. Na drugi dzień malowane.

Przy SodaBlast Systems blacha zawsze jest gładka, bez schropowacenia. Zerowe nagrzewanie płaskiej blachy czy profili karoserii.

Po oczyszczeniu całego auta stosuje się czyściwo Soda Anti-Rust tam gdzie wyszła rdza.

Jak wychodzi porównanie kosztowe do piaskowania ?
Przy piaskowaniu zużyjecie 1 tonę czyściwa lub więcej, dodatkowo po piaskowaniu zostaje jej znacznie więcej, trzeba ją zutylizować...
Przy technologii SodaBlast Systems zużyjecie na karoserię 300kg, pozostaje tego znacząco mniej do zebrania, nie ma takiego problemu z utylizacją jak z piaskiem.
Ekologiczne dla środowiska, wodo-rozpuszczalne, nie ma zagrożenia pylicą jak przy piaskowaniu, nie trzeba nosić ciężkich strojów - wystarczy maska 3M 6800, ochronniki słuchu, tradycyjny ubiór roboczy dostępny w każdym sklepie BHP. Można pracować w pomieszczeniu typu garaż.

Po więcej szczegółów zainteresowanych proszę o kontakt bezpośrednio z firmą - www.SodaBlastSystems.pl

Robimy u nas bezpłatne prezentacje, jak to działa, jakie efekty. Trzeba się tylko wcześniej umówić.

Od razu nadmieniam, czyściwo sprzedajemy tylko Klientom naszych maszyn. Taka polityka. Dbamy o naszą markę.
Nie chcemy, aby ktoś używał ich do piaskarki po czym "reklamował" na prawo i lewo, że mu to nie działa. Nie będzie działać.

Nie wykonujemy usług.

Pajtek - 05-04-2013, 11:36

Jak wygląda cenowo taka maszyna do sodowania ? :D

http://www.sodablastsyste...=135&Itemid=152

deredas - 11-01-2014, 20:55

czy w woj. lodzkim jest jakas firma wykonujaca uslugi na tym sprzecie ?
florri - 30-01-2014, 11:17

Ja robie blacharkę staruszków z PRLu kupić nowej to nie kupisz a jeśli trzeba by dorobić to musiałbym to auto robić żeby to ręce miało
sebix - 19-02-2015, 10:50

Bardzo praktycznym urządzeniem jest Soda Blas ( www.sodablastsystems.pl ). Można używać na sucho, ale też na mokro – odpada problem z pyleniem. Ja mam akurat model z serii Trailer. Super rzecz. Skontaktuj się z nimi. Firma jest jedynym autoryzowanym dystrybutorem marki w Polsce.
marekszabla - 27-12-2018, 14:05

Sporo hobbystów zleca renowację skomplikowanych mechanizmów, a piaskowaniem niestety nic nie zrobisz. Takiego dobrze płatnego zlecenia po prostu nie przyjmiesz. A sodowanie już taki potencjał posiada. Rozszerzyłem u siebie, bo jestem z zawodu malarzem, ale postanowiłem się pobawić. Zainwestowałem w https://www.sodablastsystems.pl/, jak wróciłem z robót u naszych zachodnich sąsiadów. Może nie jest lekko, ale jak już pierwsze zlecenie zrobisz to widać duże zalety sodowania i tej technologii. Dla mnie w Polsce zarobek rzędu 3000 złotych netto dziennie był niewyobrażalny, natomiast teraz takie zlecenia wpadają regularnie. Realizuję na cały kraj. Jakieś poświęcenie jest, ale oczyszczarka mobilna i w sumie najważniejszych rzeczy mnie nauczyli.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group