Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - JAK NAJLEPIEJ ZAKONSERWOWAĆ

firemann - 06-06-2012, 22:20
Temat postu: JAK NAJLEPIEJ ZAKONSERWOWAĆ
Mam zamiar zakonserwować podwozie oraz ramę na zewnątrz i wewnątrz. Tak do końca nie wiem jak to dobrze zrobić. Rama wewnątrz rudej trochę a na podwoziu miejscami nalot rdzawy.
To_mas - 07-06-2012, 09:58

wypiaskować, zapodkladować, i na to środki do konserwacji :)
firemann - 08-06-2012, 06:50

No tylko jaki podkład? A co z wnętrzem ramy napewno jest trochę rdzy/
Boxxing - 11-06-2012, 16:28

podklad epoksydowy ale niech wypowiedza sie fachowcy
Simon32 - 19-06-2012, 07:23

Wszystko zależy w jakim stanie masz to podwozie...jeśli przerdzewiałe to ciężki temat... i należy wypiaskować>podkład reaktywny>akrylowy>epoksydowy>baranek jeśli nie ma dużo rdzy może być bez piaskowania i wystarczy oczyszczenie wiertarką/szlifierką. Najlepsza sytuacja jeśli niema rdzy i chcesz tylkko zakonserwować wtedy epoksyd+baranek
Z doświadczenia to robiłem kiedyś Vito które jak wiadomo rdzewieją na potęgę w każdym zakamarku. Mimo dokładnego oczyszczenia i użycia odpowiednich materiałów rdza po dwóch latach znów się pojawia. Nie ma na to reguły :angry:

To_mas - 19-06-2012, 10:00

Simon32 napisał/a:
i należy wypiaskować>podkład

Simon32 napisał/a:
epoksydowy>

wg mnie ta kombinacja z reaktywnym i akrylowym na wypiaskowaną blachę jest nie potrzebna, jak dobrze wypiaskowane dajesz epoksyd i potem baran czy konserwacja do podwozia.

firemann - 24-06-2012, 20:08

Wewnątrz myślałem żeby dać Cortaninu na to wosk do profili.
FUCKER - 28-06-2012, 21:47

Żaden cortanin. Do profili zamkniętych tylko konserwacja na bazie olejów.

Tu masz przykład, jak ja robię konserwacje.





po piaskowaniu




i w podkładzie epoksydowym


i konserwacja do podwozi


Nie uznaję nic innego jak piaskowanie, jest to na razie najlepsza metoda usunięcia ognisk korozji. Poprzez piaskowanie wybijamy z blachy "rdzę". I nie zbieramy dobrej blachy, jak to jest w przypadku używania szlifierki.

Sw.Piotrek - 09-07-2012, 18:58

Jak podniosłeś /przechyliłeś/ to auto?
FUCKER - 09-07-2012, 19:15

Sw.Piotrek napisał/a:
Jak podniosłeś /przechyliłeś/ to auto?


Mam taki specjalny boczny hydrauliczny podnośnik. Na zdj. go nie widać. Bo zawsze podkładam auto i podnośikiem odjeżdżam, bo przy piaskowaniu szlak, by go trafił.

firemann - 23-07-2012, 14:44

Myślałem żeby dać reaktywny na to epoksyd i konserwacja lub epoksyd i konserwacja.
FUCKER - 23-07-2012, 20:21

firemann,

Epoksydowy jest lepszy, najlepiej taka grubość warstwy, jak zaleca producent.

Na podwozie daje BOLL do podwozi, bo jest sprawdzony. Dałem 8 kg na podłogę osobówki, żeby uzyskać grubość jaką zalecają. Po 4 latach jeszcze nic zeszło. Wiem, że konserwacja na bazie "bitumu" dobrze nie brzmi, ale spełnia swoją rolę. Jeszcze lepsze by było, położyć na epoksyd warstwę poliuretanu, ale taki dobry środek poliuretanowy kosztuje sporo i klienci nie chcą tego zapłacić.

NOVOL rafman - 30-07-2012, 09:46
Temat postu: NOVOL for classic car-ad. zabezpieczenie podwozia
Witam!
Rzeczywiście zgadzam się z jednym z kolegów, który twierdzi ,że na dobrze wypiaskowaną i oczyszczoną (szczególnie z pyłu) powierzchnię lepiej jest zaaplikować grubą warstwę epoksydu i na to ,,baranek" dla mechanicznej ochrony.
Antykorozyja podkładów epoksydowych rozpoczyna się od grubości 100 mikronów w górę . Szczególnie jest to ważne jeśli jest to powierzchnia mocno porowata i jeszcze w dodatku z fragmentami spawania lub cynowania( pasty które są używane przy cynowaniu są bardzo niebezpieczne,same w sobie są wręcz jest przyspieszaczem korozji).
Jeśli chodzi o profile zamknięte to trzeba podchodzić do tego indywidualnie.


Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL

firemann - 20-08-2012, 16:14

Mam pytanie czy PROTECT 340 Novola można na rdzę czy lepiej oczyścić. Chodzi mi o nalot rdzawy.
martek - 20-08-2012, 17:23

firemann napisał/a:
Mam pytanie czy PROTECT 340 Novola można na rdzę czy lepiej oczyścić


mozna, ale lepiej oczyscic ;)

-mozna to znaczy ze Cie za to nikt nie ukamieniuje :D

pusty24 - 20-08-2012, 19:02

no chyba ze klijent ;)
Greg - 21-08-2012, 21:41

Podpinam się- znacie jakieś dobre konserwacje, ale koloru BIAŁEGO?? Konkretnie potrzebuję na rajdowego Puga, także trochę musi wytrzymać ;)
Ryba - 22-08-2012, 07:26

Ja za dobrą konserwację uważam APP u210, ponieważ w przeciwieństwie do innych nie pęka po czasie, co jest rajem dla rudzielca (porównuję do novol gravit 600). Nie zmienia również koloru - novol był szary, jest już prawie biały. Z tego co pamiętam występuje też w kolorze białym. Żeby uzyskać strukturę baranka trzeba nieco rozcieńczyć produkt rozcieńczalnikiem akrylowym, gdyż w puszce jest bardzo gęsty i nie będzie wyglądał jak trzeba.
Greg - 22-08-2012, 20:27

Ryba napisał/a:
Z tego co pamiętam występuje też w kolorze białym

No niestety nie występuje ;) Gdyby tak było już dawno bym tego użył, ale dzięki za odpowiedź.

Ryba - 23-08-2012, 08:27

http://www.klakiernik.pl/..._APP_1L-85.html

Masz do wyboru kolory, jest też biały. :)

Greg - 23-08-2012, 09:17

Ryba napisał/a:
http://www.klakiernik.pl/..._APP_1L-85.html

Masz do wyboru kolory, jest też biały. :)

Aj, faktycznie- jest biały :) Podziękował!! ;)

Ryba - 24-08-2012, 07:37

Pińcet złoty piekny kawalerze :)
tomix11 - 14-12-2013, 15:12

takie pytanie

na styku progu z nadkolem wewnetrzym zrobila sie dziura, i w jednym miejscu tego samego progu byla zrobiona wstawka,

jak to zakonserwowac od srodka

tzn jest to zakonserwowane czyms takim od srodka http://kolorysta.pl/mobil...-Teroson-1L/835

ale niestety nie bylo to w srodku zadnym podkladem potraktowane

od zewnatrz wiadomo ze na spawy podklad epoksydowy + baranek, + kolor + bezbarwny

ale zabezpieczenie od wewnatrz mnie martwi,

bedzie sie to jako tako trzymac w srodku, czy rdza nie bedzie spawow chrupac od srodka?

teoretycznie wszedzie pisza fachowcy zeby progow nie naprawiqca wymieniac cale,
ale ja uznalem ze mimo wszystko chyba lepsza opcja bedzie zrobic wstawke i ta dziurke zalatac, niz wykrawac caly próg,

na a teraz te spawy od wewnatrz mnie martwią

pozdr

szkielo82 - 22-12-2014, 00:25

Mam podobne pytanie do poprzednika.
Będę wstawiał reperaturki tylnych błotników.
Jak zabezpieczyć spawy od wewnątrz?
Epoksydem wszędzie nie podejdę. Mam bezpośrednio na spaw położyć wosk?
Jak robi się to fachowo?

Kamil208 - 22-12-2014, 04:39

Fachowość i wstawianie reperaturek nie idzie w parze.
Strzykawka rurka i dojdziesz epoxydem wszędzie gdzie trzeba, ale ten spaw i tak jest nie oczyszczony z przepalonej farby wosków itp. więc co byś nie robił to w pewnych miejscach pewnych rzeczy nie zrobisz.

szkielo82 - 23-12-2014, 22:24

Kamil208 napisał/a:
Fachowość i wstawianie reperaturek nie idzie w parze.


Też mi się to nie podoba, no ale wyjścia nie ma.
Dzięki za odpowiedź.

specmerc - 26-12-2014, 13:07

Ja w swojej beczułce pomalowałem spawy od środka farbą rust oleum pędzlem do malowania kaloryferów na długim trzonku ile doszedłem potem lałem fluidol ile wejdzie ,7 lat i narazie nic nie wychodzi na całe auto poszło ok 14 puszek fluidolu
misias - 27-12-2014, 21:16

Ryba, Zgadzam się z tobą jak sie przerzuciłem z bolla na U210 APP u 100 też używałem ostatnio bardzo dobra jakość niestety unas wycofali się z współpracą z APP bo za drogi staf byłem trochę z bulwersowany.Pojawiła się natomiast grupa CSV ze swoją konserwacją z lini FM UBS robiłeś tym kiedyś czy ktoś z forum, może coś o tym powiedzieć.

[ Dodano: 27-12-2014, 21:21 ]
Czym wy nakładacie te masy 2 w 1 mam taką z bola za chiny ludowe nie pójdzie SICO UBS zarzygało zapchało a nie wypchnie normalnie gówno z makiem i pasternakiem jak to mawiała moja babuszka świętej pamięci. :D

Van Zan - 03-01-2015, 01:06

podpinam się pod temat może mi doradzicie czym najlepiej zakonserwować samochód od środka są małe naloty korozji na podłodze i nie mam pojęcie czym to zamalować podwozie mam zamiar prysnąć barankiem bolla ale raczej do wewnątrz on się nie będzie nadawał w necie znalazłem tylko tyle ze ktoś to robił farbą okrętową i jeszcze czymś o nazwie czarny lód ale nie wiem co to jest pomóżcie mi po bo praca stoi
misias - 03-01-2015, 16:11

Van Zan, A no widzisz mi też nikt nie odpisał,nawet pocałuj się w dupę,ale tak już jest na tym świecie.

Nawiązując do twojego pytania,jak masz pistolet do konserwacji to powinieneś mięć wężyk gumowy z rozpylaczem powinieneś go mieć w zestawie z pistoletem.

Kup sobie konserwacje do profili zamkniętych(używałem jest bardzo wydajna i szybko się tym robi),ewentualnie wosk do konserwacji.
Jak masz jakąś mieszalnię albo sklep z artykułami do samochodówki to na pewno taki materiał powinni mieć od ręki. :D

Van Zan - 05-01-2015, 15:29

misias, dzięki ze chociaż ty odpisałeś bo zastanawiałem się czy ktoś tu jest na tym forum a co do pytania to chyba źle mnie zrozumiałeś nie chodziło mi o konserwację profili od środka tylko środek samochodu podłogę w kabinie właśnie tego nie wiem czym to zamalować bo nie chcę żeby mi w lecie śmierdziało smołą albo guma jak się samochód nagrzeje wiesz może czego mam użyć ?
ralfs - 06-01-2015, 17:21

Witam.
Te miejsca o które pytasz najpierw musisz wyczyścić , potem zamalować reaktywnym lub epoxydem , jeśli zamalujesz epoxydem to możesz od razu po wysuszeniu pomalować lakierem akrylowym w kolorze podobnym do auta żeby ładnie wygladało. Jeśli wybierasz reaktywny to musisz przykryć go podkładem akrylowym i dopiero lakier akrylowy. No i dopiero teraz możesz konserwować najlepiej jakimś środkiem o właściwościach tiksotropowych bo dobrze penetruje a potem zastyga. Ja polecam coś z firmy Sika lub Teroson bo tego używam. W profile możesz dać więcej towaru ale po całej podłodze starczy cieniutka wartwa.

misias - 06-01-2015, 20:33

Van Zan, Zrób tak jak chłopy piszą ,popraw konserwację tylko poczekaj aż porzadnie wyschnie, lakierek na to i będzie git. :)
OTRO - 06-01-2015, 21:02

Ja u siebie zrobiłem inny sposób ale uważam że zgodnie z technologią.Jak nie to proszę mnie poprawić :)
Miałem taki nalot jak zdjeciu to uznałem to najlepiej wypiaskować później zastosować podkład reaktywny ,następnie akrylowy ale wersji m/m i na koniec położyć lakier. A zapomniałem dodać że po wypiaskowaniu przeszlifowałem podłogę papierem ściernym aby tyle podkładu nie marnować aby zalać te pory. ;)

powolniak40 - 06-01-2015, 21:46
Temat postu: podwozie od wewnątrz
Witam.
Odpowiadając koledze z Bochni-
W swoim MGB na podłogę z zewnątrz położyłem epoksyd, na niego teroson- po wcześniejszych, nieprzyjemnych doświadczeniach z masą 2w1.
Z podłogą od wewnątrz miałem problem- nie wiem czy zastosowany przeze mnie sposób jest najlepszy z możliwych, rezultat jest jednak niezły.
Szło to tak:
Blachy wyczyszczone ściernicą listkową prawie do czysta, miejsca trudno dostępne przepiaskowane małym pistoletem- pracochłonne to i zdecydowanie odradzam, lepiej dmuchnąć z przemysłowej piaskarki, nawet jeśli później stracimy dniówkę na usuwaniu piasku:)
Następnie odkurzenie, przetarcie zmywaczem- zostawały mi mazy po piasku, przetarłem jeszcze raz, ale idealnie nie było.
Podkład epoksydowy konstrukcyjny.
Nawierzchnia epoksydowa konstrukcyjna x 2.
Tak podkład, jak i nawierzchnię, nakładałem pędzlem- zależało mi, aby "wcisnąć" je jak najgłębiej w zakładki blach. Powierzchnie poprawiałem wałkiem gąbkowym, ślady po pędzlu wyglądały tragicznie:).
Nie znam nazw użytych przeze mnie farb- znajomy malujący linie wysokiego napięcia po prostu mi je przyniósł, w gratisie:). Tak nawierzchnia, jak i podkład, są to grubowarstwowe epoksydy, chociaż jednoskładnikowe- mam nadzieję że to możliwe:). Cena ok. 50-70 PLN/litr, jak sądzę.
Farby konstrukcyjne które budzą moje zaufanie to Hempel, może też Tikkurilla.
Wrzucam zdjęcie- widoczne są dokładnie zalane łączenia.
Teraz niech spadną na mnie gromy purystów używających tylko chemii samochodowej:)
Mój sposób był pewnym kompromisem pomiędzy kosztami a jakością- czas zweryfikuje jakość powłoki:)
Pozdrawiam Marcin

marer - 07-01-2015, 20:25

No ładnie to wygląda.
awo_marek - 16-02-2015, 22:11

a co sądzicie o farbach okrętowych rozważam zastosować ją jako podkład?
powolniak40 - 17-02-2015, 18:14

Sądzę że w pewnych sytuacjach można stosować, jak dajmy na to lakierowanie ramy.
Łączy się to jednak z zastosowaniem i innych materiałów z linii producenta, czyli np. podkład epoksyd, na nią emalia poliuretanowa.
Nie są to jednak tanie środki, ceny porównywalne są z chemią samochodową.
Mam nadzieję że nie piszesz o podkładzie okrętowym "magazynowym" tym po 15-20 PLN/litr:)
Jeśli nie mamy 100% pewności że "coś" można na "coś" położyć, lepiej tego nie robić, mniejsza już z kosztami materiału, ale ponowne skrobanie czy piaskowanie to masakra:)
Pzdr Marcin

FSO-Team - 17-02-2015, 20:53

powolniak40 napisał/a:
ponowne skrobanie czy piaskowanie to masakra


+1

szczególnie jak się coś robi samemu, to pozorne oszczędności na materiale mogą się odbić dzięsiątkami roboczogodzin w plecy.

awo_marek - 21-02-2015, 12:42

przemyślałem sprawę nie będę szukał wynalazków w farbach okrętowych. Zdecydowałem się na produkty firmy NOVOL. Chcę zagruntować wszystko Novol protect 340. Teraz mam dylemat czy kupić podkład Novol 300, czy może 360, macie może doświadczenie w tych podkładach czym się różnią? wiem jedynie że 300 to podkład akrylowy a 360 może być stosowany na gołą blachę, nie mogę się zdecydować....
michalLbn - 21-02-2015, 13:20

360 to podkład typowo epoksydowy.
awo_marek - 21-02-2015, 23:05

a 300 to jaki?
dawid257 - 22-02-2015, 10:35

tak ciezko wpisac w google? 300 to akrylowy wypełniający
awo_marek - 22-02-2015, 19:30

Dawid wpisywałem w google nie raz ale otrzymałem suche wiadomości od producenta a pytanie zadałem konkretne czy lepiej zastosować NOVOL 300 czy 360 do wypiaskowanego zabytkowego auta.
nalpio - 22-02-2015, 19:35

Marek(albo Marka?) jeżeli nie wiesz czym pokryć wypiaskowane zabytkowe auto i nie chce Ci się przejrzeć przynajmniej forum żeby te wiadomości uzyskać to odpuść sobie tę robotę i zajmij się czymś co umiesz robić. A żeby nie było że nie na temat - lepiej "NOVOL 360"
awo_marek - 23-02-2015, 19:03

naplo nie jestem lakiernikiem jak wpisałem w profilu mam 0 staż lakierniczy, nigdy tego nie będę robił. Nie chcę oddawać samochodu do lakierowania pierwszemu lepszemu pseudo fachowcowi, wiem jakie są koszty renowacji w profesjonalnych firmach. Dlatego chcę zaczerpnąć choć trochę fachowej wiedzy...
szukałem na forum i w google niestety nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi dla tego podpytuję czy to źle???

marcin- - 23-02-2015, 23:41

używał ktoś baranek firmy Rosch ? będę czyścił progi w aucie i konserwował od nowa i chciałem się dowiedzieć czy warto tego użyć na progi. Jakieś sugestie? Czy lepiej kupić APP 210 ?
NOVOL rafman - 24-02-2015, 08:00
Temat postu: Klasyczne auta NOVOL
Witam!
Marku ,jeśli zabierasz się za zabytkowy samochód to zajrzyj na naszą stronę i przeczytaj sobie opisy produktów linii Novol for Classic Car.
Myślę ,że powinno Ci to pomóc w rozeznaniu tematu.

Rafał Mania NOVOL

awo_marek - 26-02-2015, 22:02

Dzięki Rafał za informację naprawdę wasza strona i rozmowa tel (bo myślę że właśnie z Tobą rozmawiałem) rozwiała wszystkie wątpliwości naprawdę wyczerpująco pozdrawiam!
michalkazanice - 03-03-2015, 08:00

Może nie oldtimer ale chodzi o konserwację.
Podwozie będzie wypiaskowane. Na to przyjdzie podkład epoksydowy Novol 360.
Co dalej ? Konserwacja baranek jakiej firmy? I co wwpuścić w profile zamknięte ?
Ktoś już może widział te pytania, ale nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi wiec pisze ponownie. Dzięki za wszelkie informacje :)

powolniak40 - 03-03-2015, 18:03

Witam
Odnośnie profili zamkniętych- nie pamiętam linku, ale poszukuj przez google oldtimerowego rankingu 10 środków, lektura powyższego sporo ci wyjaśni.
Odnośnie podłogi od spodu
Pierwsza opcja: epoksyd, a na niego gruba warstwa masy rodzaju 2w1. Ja dodatkowo przed wspomnianą masą pociągnąłem łączenia masą uszczelniającą do spawów.
Druga opcja: epoksyd , masa lakierowalna najlepiej także2w1, lakier.
Podłoga od wnętrza- epoksyd, uszczelnienie łączeń, lakier, miejscowo wygłuszenie.
Niestety środki które ze spokojem sumienia mógłbym polecić są drogie.
Zerknij może na mój temat o problemach z masą 2w1.
Właściwie powinieneś od tego zacząć:)

mickry - 18-09-2021, 11:00

Panowie, podwozie mojego auta ma 4l jest czysciutkie, chce je oddać na konserwacja to zaproponowano od razu na podwozie konserwację. Pytanie czy nie lepiej by było dac podklad epoksydowy i dopiero na to konserwację? Środki marki Forch

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group