Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Czy da się malować na chromie?

xylo - 05-01-2012, 23:47
Temat postu: Czy da się malować na chromie?
Witam, trafiłem tu bo zmagam się z problemem, na Który nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam motocykl dość nowy, który ma sporo elementów chromowanych. Niestety ja nie lubię chromów i chciałbym ten chrom zamalować na czarno. Część elementów jest metalowych a część plastikowych. Wszystkie są fabrycznie pokryte chromem, który idealnie się trzyma. Czy do malowania muszę się tego chromu pozbyć galwanicznie lub mechanicznie? Czy wystarczy go zmatowić papierem wodnym np.800? Czy po tym musiałbym kłaść podkład? Zamierzałem to malować akrylem z utwardzaczem, nie chce mi się bawić w bazę i klar. To są dość małe elementy np. obudowy kierunkowskazów, zegarów, lamp czy lusterek. Zależy mi na trwałości powłoki, wyglądzie i prostej technologii pomalowania tych elementów. Kilka dni temu zmatowiłem papierem 800 chromowaną kierownicę i pomalowałem akrylem z utwardzaczem (dwie warstwy). Nie dałem podkładu żadnego. Na razie wygląda bardzo dobrze i się trzyma. Czy tak można zrobić z resztą? Ma tu ktoś doświadczenie z zamalowywaniem chromowanych elementów? Proszę o pomoc i z góry dziękuję - xylo.
Deca-Durabolin - 05-01-2012, 23:51

J robiłem p400 na maszynce oscylacyjnej, podkład akrylowy w wersji m/m i baza klar.
Moim zdaniem p800 za drobno i koniecznie podkład.

xylo - 06-01-2012, 00:05

Maszynowo u mnie nie da rady bo to dość skomplikowane kształty, muszę to ręcznie szorować. Poza tym p400 wodny czy na sucho bo to chyba różnica. Co to jest podkład akrylowy w wersji m/m? Wybrałem akryl już z utwardzaczem bo jest dla mnie prostszy sposób a efekt zadowalający. Problemem jedynie jest jak przygotować pod malowanie żeby się dobrze trzymało. Czyli podkład konieczny OK. Chociaż nie wiem do czego tak na prawdę?? Kierownica o której pisałem bez podkładu wyszła idealnie gładka jak czarne szkło. Tak jakby ten chrom pod spodem dał jeszcze jakiś dodatkowy efekt. W sumie to mi się spodobało ale jak pójdzie podkład to chyba już tego nie będzie. Podkład oczywiście mogę dać, proszę tylko dwa słowa do czego on jest potrzebny w tej sytuacji?

PS: Maluje to wszystko aerografem na dyszy 5, akryl z utwardzaczem 2:1 i odrobina oryginalnego rozpuszczalnika.

sebi - 06-01-2012, 13:17

xylo, gdybym kupił rocketa 3 i miał go kaleczyc nie majac doswiadczenia w lakiernictwie... :killer:
xylo - 06-01-2012, 14:04

Sebi, zanim wydasz takie kategoryczne osądy to miej najpierw jakieś informacje na dany temat. Pomalowałem już sporo motocykli głównie aerografem bo jestem z wykształcenia plastykiem ale nie malowałem nigdy na chromie. Dlatego pytam bo kto pyta, mniej błądzi. Chętnie poczytam jak będziesz miał do napisania coś na temat ale obrażanie mnie nie jest tu tematem. :killer:
Deca-Durabolin - 06-01-2012, 14:20

Cytat:
Maszynowo u mnie nie da rady bo to dość skomplikowane kształty, muszę to ręcznie szorować.

Tak więc ręcznie.
xylo napisał/a:
Poza tym p400 wodny czy na sucho bo to chyba różnica.

Możesz wodnym , możesz także na sucho papierem tzw. na gąbce.
xylo napisał/a:
Co to jest podkład akrylowy w wersji m/m?

wersja Mokro NA mokro. Czyli bez szlifowania w określonym czasie od nałożenia nakładasz lakier.
xylo napisał/a:
Chociaż nie wiem do czego tak na prawdę??

Jako promotor przyczepności. Lakier nie może być nakładany na metal. czyt. karty techniczne.
Możesz to pominąć i nie użyć podkładu ale wtedy nie masz 100% pewności co do jakosci i trwałości. Chodzi o to, żeby zrobić raz a porządnie.
Z biegiem czasu jak powstanie odprysk lakier od tego miejsca może się złuszczać.
W tym wypadku twoja wola.
zapytałeś - odpowiedziałem.
xylo napisał/a:
Kierownica o której pisałem bez podkładu wyszła idealnie gładka jak czarne szkło.

Na to wpływa ma raczej technika natrysku. Przy podkładzie także możesz zrobić lustro/morkę - co tam chcesz. Do tego aparat natryskowy ma regulacje.
xylo napisał/a:
Podkład oczywiście mogę dać, proszę tylko dwa słowa do czego on jest potrzebny w tej sytuacji?

Odpowiedź wyżej.
Niech wypowiedzą się też inni.
Pozdrawiam.

xylo - 06-01-2012, 14:40

To się nazywa merytoryka, dzięki ci bardzo. Podsumuje tylko:

1. matowię chrom papierem wodnym 400
2. odtłuszczam benz. ekstrakcyjną
3. maluje podkładem
4. drobne poprawki papierkiem 800
5. odtłuszczam benz. ekstrakcyjną
6. maluje akrylem z utwardzaczem 2 warstwy w odstępie 20 minut

Tak będzie OK? ;)

Andix - 06-01-2012, 15:03

Żadną benz. ekstrakcyjną tylko zmywaczem silikonowym.
Deca-Durabolin - 06-01-2012, 20:24

żadnym zmywaczem silikonowym tylko ZMYWACZEM ANTYSILIKONOWYM. Możesz też benzyną ekstrakcyjną tylko kilkukrotnie i dokładnie. Np . grupa csv
xylo napisał/a:
1. matowię chrom papierem wodnym 400
2. odtłuszczam benz. ekstrakcyjną
3. maluje podkładem
4. drobne poprawki papierkiem 800
5. odtłuszczam benz. ekstrakcyjną
6. maluje akrylem z utwardzaczem 2 warstwy w odstępie 20 minut
jako zmywacz silikonowy stosuje i zaleca zmywacz w którym mają 100% składu benzyny ekstrakcujnej.

zle kolego.

podkłak akrylowy musisz wszędzie przeszlifować. Bo wyschnięty nie łączy się z lakierem. musisz mu nadać przyczepności stosując szlif. możesz to zrobić przy użyciu szarej włókniny i matpasty/cifa lub p1000/800 na mokro bądź p500 na oscylacyjnej. są to gradacje które stosuje sięprzed powłokami wierzchnimi

Simon32 - 06-01-2012, 22:24

a czy p500 na rot-osc to jedyna gradacja jakiej używasz?? Bo ja stosuję p600 raczej i poprawiam p800 wtedy wychodzi dobrze i niema żadnych rys.
dd1991 - 06-01-2012, 23:29

To jakim papierem się posługuje to zależy chyba, od tego jakim pistoletem się położy podkład( lepkość tez ma wpływ) czyli struktura, bo ja kładę chińskim pistoletem i aby uzyskać równą powierzchnię szlifuję 400 czasem 600 poprawiam.Mogę się mylić...
Jak bym używał saty, to struktura była by lepsza i pewnie 600 by stykło.Ciekaw jestem co na to profesjonaliści.

xylo - 07-01-2012, 04:01

Ja kupuje podkład w sprayu i zawsze go po wyschnięciu lekko szlifuje wodnym 800. Najbardziej mnie zastanawia ciągle czy to wszystko będzie się trzymało chromu? Z tego co słyszałem malowanie na chrom jest mocno wredne. O dziwo na mojej kierownicy malowanej bez podkładu trzyma się doskonale. Dzisiaj sprawdzałem trwałość powłoki chcąc zdrapać chociaż kawałek nożyczkami i nie idzie nic, jest twarde jak szkło. Niestety czy malowanie dobrze wyszło weryfikuje najlepiej czassss......czas pokaże. Dzięki za cenne rady i zawsze chętnie poczytam nowe, papa.

PS: Mam jeszcze drugi temat z tej bajki. Chodzi o pomalowanie na chromie osłon wydechu i tłumików. Dodatkowa trudność polega na tym, że te elementy się nagrzewają prawie do 300C. Są oczywiście farby termoodporne do piecyków ale wszystkie są matowe niestety. Najgorsze jednak jest to, że te farby są na bazie silikonu i mają wyraźny napis " nie stosować na chrom". Zna ktoś farbę termoodporną, którą można położyć na zmatowiony chrom? Jeśli takiej nie ma pozostaje mi tylko galwanicznie usunąć chrom z elementów i dopiero położyć farbę termo. Jest w tym tylko jeszcze jeden haczyk, galwanizernia nie chce ściągać chromu z tłumików bo im sadze ze środka zanieczyszczają kąpiel kwasową. Piaskowanie chromu podobno też odpada, rozmawiałem z człowiekiem od piaskowania i mówił, że chrom się pali a nie złazi. Dziwna historia........radzcie co robić???

Deca-Durabolin - 08-01-2012, 14:12

Simon32 napisał/a:
a czy p500 na rot-osc to jedyna gradacja jakiej używasz?? Bo ja stosuję p600 raczej i poprawiam p800 wtedy wychodzi dobrze i niema żadnych rys.


Czarem nawet p400 :) :):
i uważasz że są rysy ?
Skok 2,5
A p400 x 2 daje p800 :)
Ty poprawiasz na mokro a ja przechodzę na suchą obróbkę.
Rzadko na mokro.

unek - 08-01-2012, 14:28

400 na suchoo popraw 500 i starczy
Simon32 - 10-01-2012, 22:08

No właśnie Panowie p400 może być ale na skoku 2,5 :D a jak ja mam skok mimośrodu 5mm...to inna sprawa...i u siebie zauważyłem że p600 to minimum a pod srebra poprawiam p800 lub p1000. A Wy jakiej gradacji używacie na skoku 5mm? A np wnęki??? lub wloty powietrza w zderzakach czym na sucho robicie??? Papierem na gąbce?jaka gradacja?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group