Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Szkolenia - Szkolenie w SPIES HECKER

unek - 21-12-2011, 11:23
Temat postu: Szkolenie w SPIES HECKER
Szkolenie odbyło sie w Broniszach koło Warszawy 12-13 grudzien..
tematem szkolenia była technologia lakierowania(technologia napraw samochodów osbowych)prowadzona przez panów Tomasz Kazakidis i Paweł Chmielecki

Całe szkolenie mozna podzielic na dwa działy...teoretyczna i praktyczna.
1 TEORIA
panowie nie bede opisywał tego działu ponieważ wszystko jest opisane juz tutaj na forum ;)
ale kilka fajnych rzeczy:
-szpachel aplikowany na goła blache
http://www.spieshecker.pl...ategory=Putties
- grunt Priomat® 1K Wash Primer 4085 zamiast epxydu.
http://www.spieshecker.pl...Primers_Fillers
- szarosc widmowa tylko jedna czyli szary podkład
- baza Hi-Tec aplikowana na jedna warstwe plus ewentualna wypyłka w mokra baze..
2 PRAKTYCZNA
Niestety ale zdjec ze samego szkolenia nie bedzie poniewaz nie mozna używac tel.na lakierni taka jest polityka firmy a aparatu nie miałem..
Opisze jak to było zeszlismy do szatni a tam czekały na nas kombinezony,maski 3M i okularki ochrone wszystko nowe ..jak przystało na profesjonalistów ;] przebrani poszlismy na lakiernie a tam mielismy do dyspozycji:
- 2 kabiny USI Italia
- strefe przygotowawcza USI spokojnie mogło na niej pracowac 8 osób...
- ramie Hercules i do niej 8 podłaczonych maszynek mimosrodowych lub oscylacyjnych (3M i Festol)
- promiennik IRT
- mieszalnie SH
- szafke z pistoletami Sata było ich chyba 20 sztuk
- papiery 3m i Festola
Dobra teraz testy:
1 przygotowanie elementu z kataforezy czyli nowy element..
- obmycie zmywaczem
-zamtowany papierem 400 nastepnie poprawiny 500 na sucho
- na przecierki Priomat® 1K Wash Primer 4085 w formie sprey a jak kto chciał na pistolet.
- po 20 min delikatny szlif i do komory
- tam poszedł podkład
- matowanie podkładu i znowu do komory
2 Standardowa aplikacja
http://www.spieshecker.pl...lication_pl.pdf

tutaj mielismy do wyboru konwencje i wode HI -TEC
konwencja na 2 warstwy plus wypyłka w mokra baze i woda na 1 warstwe plus wypyłka...
mozna smiało powiedziec ze woda wypada dużooo lepiej poniewaz szybciej odparowuje i miej jej wychodzi..
nie ma róznicy w kolorze czy czarny podkład czy szary taki sam odcien wychodzi..
robilismy testy na 2 elementach w-w tle widmowym ;] ps Jacek :czesc:
na to lakier bezbarwny 8650 w zaleznosci od ilosci elementów do lakierowania rózne rodzaje utwardzaczy..
- od szybiego i bardzo szybkiego na 1 - 2 elementy
- do wolnego i bardzo wolnego na boki badz całosci..
3 Cieniowanie
http://www.spieshecker.pl...Blend_in_pl.pdf
czyli poprostu na żywice lub kropelkowo...
na zywicy mozna sprawdzi własnie jak wychodzi miejsce cieniowane a i tak dla przypomnienia zywice nie kładziemy do konca elementu :nono:
i taki mały gratis cieniujemy zasze pod katem na nie w prostej kresce ! !!
4 Aplikacja bazy i lakieru bezbarwnego!!(to jest gratis ode mnie ;] )
tego jeszcze nie było na forum w sumie tylko na szkoleniu to sie dowiedziałem czyli baze i klar aplikujemy od dołu do góry ;)
-wiadomo ,ze baza na dole i tak samo klar wyscha wolniej wiec skracamy czas odparownia jak robimy tym sposobem!!
- wychodzi miej syfu na lakierze sami domyslcie sie czemu ;]
- jak lakierujemy dach to nie od srodka tylko od słypka do połowy dachu i tak z 2 strony...
- maske starajmy sie lakierowac tak sam jak dach a najlepiej pasami dołu do góru przesuwajac pistoletem od poczatku do konca maski...
- morka:
1 .przykład lakierujemy błotnik to zaczynamy od dołu do góry na pól warstwe potem lakierujemy felc i na to odrazu pełna od dołu do góry warstwa lakieru bezbarwnegoo..
morka podona jak w VW
2 .tak samo błotnik tylko tutaj zaczynamy od felców potem lakierujemy klarem na pół warstwe cały element i odrazu pełna warstwa ...( tak samo od dołu do góry)
morka jak w japonskich autach czyli mniejsza

Panowie to jest wszystko robione w warunach ASO i w dziupli bedzie ciezko osciagnac te przykłady... :nono:
A i jak cos sobie przypomne to napisze... ;)

PROJEKTER - 21-12-2011, 12:23
Temat postu: Re: Szkolenie w SPIES HECKER
unek napisał/a:
Szkolenie odbyło sie w Broniszach koło Warszawy 12-13 grudzien..
tematem szkolenia była technologia lakierowania(technologia napraw samochodów osbowych) prowadzona przez panów Tomasz Kazakidis i Paweł Chmielecki


Unek ? ... Tomek Kazakidis to jest orzeł lakiernictwa ... CO ? :) Znam go od wielu wielu lat ... od 1992 roku ;) a on pamięta jeszcze mnie z czasów jak latałem w kabinie z pistoletem :)

Fajnie to opisałeś. Spiec Hecker to materiał do którego osobiście mam ogromny sentyment. Dobrze że w końcu będzie już na forum ktoś kto napisze o tych produktach jakieś szersze informacje.

unek - 21-12-2011, 18:14

PROJEKTER napisał/a:
Tomek Kazakidis to jest orzeł lakiernictwa ... CO ?

dokładnie wiedze ma ogromna powiem tak jeżeli chodzi własnie o wiedze to to samo jak pan Rafał z novola ;]
ojj pan Tomek dużo miał cierpliwosc bo począwszy od technik lakierowania i wszystkiego w sh pytałem co jest pod filtrami w komorze- konczywszy na promienniku i zarnikach :D
PROJEKTER napisał/a:
Fajnie to opisałeś.

starałem sie ;] w sumie chciałem tylko napisac to w jasny sposób ...
acha maski ,kombinezony dostalismy do domu....
Panowie nie macie wiecej pytan??
ps mody możecie mi poprawic moje błedy w pierwszym poscie :glupek:

To_mas - 21-12-2011, 18:38

ciekawe czy ta aplikacja z dołu do góry faktycznie lepsze efekty daje :) muszę sprawdzić przy najbliższej okazji bo jak dotąd zawsze robiłem standardowo czyli z góry na dół.

jaki to dokładnie kolor sprawdzaliście na 2 roznych vs'ach ??

martek - 21-12-2011, 18:48

To_mas napisał/a:
standardowo czyli z góry na dół.


kolega @online aplikuje standardowo od dołu do góry

kosior - 21-12-2011, 21:22

wszystko fajnie ale gdzie fotki z aplikacji same pdf-y to tylko wiedza teoretyczna .
Greg - 21-12-2011, 21:34

kosior,
unek napisał/a:
Niestety ale zdjec ze samego szkolenia nie bedzie poniewaz nie mozna używac tel.na lakierni taka jest polityka firmy a aparatu nie miałem..

kosior - 21-12-2011, 21:57

a co to niby za polityka nie rozumiem czym rózni sie aparat w tel a zwykły jeden i drugi robi przecież zdjęcia .
unek - 21-12-2011, 22:34

To_mas napisał/a:
jaki to dokładnie kolor sprawdzaliście na 2 roznych vs'ach ??

jedna maska miała szary podkład a 2 była wczesniej polakierowana na czarno i zmatowana ...
a i SH ma rózne kolory podkładów ale stosuje sie je np.na wneki kół ,pod maska i takie tam...
martek napisał/a:
kolega @online aplikuje standardowo od dołu do góry

wiem pamietam po szkoleniu w Novolu ;)
kosior napisał/a:
nie rozumiem czym rózni sie aparat w tel a zwykły jeden i drugi robi przecież zdjęcia

kolego maja takie wytyczne od góry ,ze nie mozna uzywac tel w lakiernii ...i co ma ci powiedziec ...
jest róznica miedzy tym a tym przeciez ;] pomysl ;)

PROJEKTER - 22-12-2011, 11:09

Pewnie nie chodzi o o aparat tylko o sam sygnał w telefonie i urządzenia elektroniczne ... to daleko posunięta interpretacja Oceny Zagrożenia Wybuchem wynikająca z Dyrektywy ATEX 100. W wielu lakierniach przemysłowych też jest taki zakaz. Trochę nie ma się im co dziwić dmuchają wprawdzie na lodowate ... ale nie można im zarzucić że są nieostrożni :nono: ... Tak wogóle to z tego samego powodu ... jest zakaz używania komórek na stacjach benzynowych.
Deca-Durabolin - 06-05-2012, 11:33

unek napisał/a:
1 przygotowanie elementu z kataforezy czyli nowy element..
- obmycie zmywaczem
-zamtowany papierem 400 nastepnie poprawiny 500 na sucho
- na przecierki Priomat® 1K Wash Primer 4085 w formie sprey a jak kto chciał na pistolet.
- po 20 min delikatny szlif i do komory
- tam poszedł podkład
- matowanie podkładu i znowu do komory


nie sądzisz że to porażka ?
przy nowym elemencie szlifować podkład ?
nie lepiej m/m ? czy nie mają w ofercie takiego podkładu ?

pozdro

unek - 06-05-2012, 13:39

Deca-Durabolin,
to jest przykład... ;)
Deca-Durabolin napisał/a:
nie lepiej m/m ?
Deca-Durabolin napisał/a:
czy nie mają w ofercie takiego podkładu ?

tak mają ;)

http://www.spieshecker.pl...Primers_Fillers

lub
http://www.spieshecker.pl...011203253524848

albo
http://www.spieshecker.pl...011143256535748
badz na plastik
http://www.spieshecker.pl...011143251514848

lakmat - 30-05-2012, 16:24

Witam wszystkich na forum!!!
unek - 30-05-2012, 20:44

lakmat, chyba nie ten temat?? ;)
mst - 11-07-2013, 23:15

Hej
Wracam do tematu.
Biorąc pod uwagę to że człowiek cały czas się uczy,zwłaszcza na błędach,to pomyślałem o uczestnictwie w
http://www.spieshecker.pl...=49&catid2=5257
interesowało by mnie,
-Szybki System Napraw
-Aplikacja i cieniowanie
-Spektrofotometr ColorDialog
-Profesjonalne przygotowanie podłoży
może ktoś byłby chętny?najbardziej chodzi mi dokładnie o bazy wodne( z wieloma jest problem)chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat ponieważ lakieruję w większosci materiałami tej firmy.
Jutro będę tam dzwonił to dowiem się o terminach szkoleń.
pozdr

[ Dodano: 12-07-2013, 00:44 ]
Daty następnych szkoleń można sprawdzić tutaj
http://www.spieshecker.pl...aining_Category

unek - 12-07-2013, 09:00

mst,
Już odpisalem w tamtym temacie

Wybrałeś szereg szkoleń, więc musisz mieć dużo czasu ;]


Napisz tutaj co jest nie tak w wodzie??

mst - 12-07-2013, 21:42

To fakt...miesiąc urlopu to duzo czasu.

[ Dodano: 12-07-2013, 23:06 ]
Dzwoniłem dziś tam,rozmawiałem z bardzo miłą panią,która stwierdziła że nie ma żadnego problemu jeśli chodzi o uczestnictwo w szkoleniach,które śa zaplanowane na konkretne daty do końca roku,mam również nr.tel do pana Mariusza i z nim mam się kontaktować.
Zadzwonię do niego w poniedziałek bo dziś byłem mocno busy,on pewnie też.
pozdr

unek - 13-07-2013, 00:17

mst napisał/a:
pana Mariusza

to ja też znam ;]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group