|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Szkolenia - Szkolenie w SPIES HECKER
unek - 21-12-2011, 11:23 Temat postu: Szkolenie w SPIES HECKER Szkolenie odbyło sie w Broniszach koło Warszawy 12-13 grudzien..
tematem szkolenia była technologia lakierowania(technologia napraw samochodów osbowych)prowadzona przez panów Tomasz Kazakidis i Paweł Chmielecki
Całe szkolenie mozna podzielic na dwa działy...teoretyczna i praktyczna.
1 TEORIA
panowie nie bede opisywał tego działu ponieważ wszystko jest opisane juz tutaj na forum
ale kilka fajnych rzeczy:
-szpachel aplikowany na goła blache
http://www.spieshecker.pl...ategory=Putties
- grunt Priomat® 1K Wash Primer 4085 zamiast epxydu.
http://www.spieshecker.pl...Primers_Fillers
- szarosc widmowa tylko jedna czyli szary podkład
- baza Hi-Tec aplikowana na jedna warstwe plus ewentualna wypyłka w mokra baze..
2 PRAKTYCZNA
Niestety ale zdjec ze samego szkolenia nie bedzie poniewaz nie mozna używac tel.na lakierni taka jest polityka firmy a aparatu nie miałem..
Opisze jak to było zeszlismy do szatni a tam czekały na nas kombinezony,maski 3M i okularki ochrone wszystko nowe ..jak przystało na profesjonalistów przebrani poszlismy na lakiernie a tam mielismy do dyspozycji:
- 2 kabiny USI Italia
- strefe przygotowawcza USI spokojnie mogło na niej pracowac 8 osób...
- ramie Hercules i do niej 8 podłaczonych maszynek mimosrodowych lub oscylacyjnych (3M i Festol)
- promiennik IRT
- mieszalnie SH
- szafke z pistoletami Sata było ich chyba 20 sztuk
- papiery 3m i Festola
Dobra teraz testy:
1 przygotowanie elementu z kataforezy czyli nowy element..
- obmycie zmywaczem
-zamtowany papierem 400 nastepnie poprawiny 500 na sucho
- na przecierki Priomat® 1K Wash Primer 4085 w formie sprey a jak kto chciał na pistolet.
- po 20 min delikatny szlif i do komory
- tam poszedł podkład
- matowanie podkładu i znowu do komory
2 Standardowa aplikacja
http://www.spieshecker.pl...lication_pl.pdf
tutaj mielismy do wyboru konwencje i wode HI -TEC
konwencja na 2 warstwy plus wypyłka w mokra baze i woda na 1 warstwe plus wypyłka...
mozna smiało powiedziec ze woda wypada dużooo lepiej poniewaz szybciej odparowuje i miej jej wychodzi..
nie ma róznicy w kolorze czy czarny podkład czy szary taki sam odcien wychodzi..
robilismy testy na 2 elementach w-w tle widmowym ps Jacek
na to lakier bezbarwny 8650 w zaleznosci od ilosci elementów do lakierowania rózne rodzaje utwardzaczy..
- od szybiego i bardzo szybkiego na 1 - 2 elementy
- do wolnego i bardzo wolnego na boki badz całosci..
3 Cieniowanie
http://www.spieshecker.pl...Blend_in_pl.pdf
czyli poprostu na żywice lub kropelkowo...
na zywicy mozna sprawdzi własnie jak wychodzi miejsce cieniowane a i tak dla przypomnienia zywice nie kładziemy do konca elementu
i taki mały gratis cieniujemy zasze pod katem na nie w prostej kresce !!
4 Aplikacja bazy i lakieru bezbarwnego!!(to jest gratis ode mnie )
tego jeszcze nie było na forum w sumie tylko na szkoleniu to sie dowiedziałem czyli baze i klar aplikujemy od dołu do góry
-wiadomo ,ze baza na dole i tak samo klar wyscha wolniej wiec skracamy czas odparownia jak robimy tym sposobem!!
- wychodzi miej syfu na lakierze sami domyslcie sie czemu
- jak lakierujemy dach to nie od srodka tylko od słypka do połowy dachu i tak z 2 strony...
- maske starajmy sie lakierowac tak sam jak dach a najlepiej pasami dołu do góru przesuwajac pistoletem od poczatku do konca maski...
- morka:
1 .przykład lakierujemy błotnik to zaczynamy od dołu do góry na pól warstwe potem lakierujemy felc i na to odrazu pełna od dołu do góry warstwa lakieru bezbarwnegoo..
morka podona jak w VW
2 .tak samo błotnik tylko tutaj zaczynamy od felców potem lakierujemy klarem na pół warstwe cały element i odrazu pełna warstwa ...( tak samo od dołu do góry)
morka jak w japonskich autach czyli mniejsza
Panowie to jest wszystko robione w warunach ASO i w dziupli bedzie ciezko osciagnac te przykłady...
A i jak cos sobie przypomne to napisze...
PROJEKTER - 21-12-2011, 12:23 Temat postu: Re: Szkolenie w SPIES HECKER
unek napisał/a: | Szkolenie odbyło sie w Broniszach koło Warszawy 12-13 grudzien..
tematem szkolenia była technologia lakierowania(technologia napraw samochodów osbowych) prowadzona przez panów Tomasz Kazakidis i Paweł Chmielecki |
Unek ? ... Tomek Kazakidis to jest orzeł lakiernictwa ... CO ? Znam go od wielu wielu lat ... od 1992 roku a on pamięta jeszcze mnie z czasów jak latałem w kabinie z pistoletem
Fajnie to opisałeś. Spiec Hecker to materiał do którego osobiście mam ogromny sentyment. Dobrze że w końcu będzie już na forum ktoś kto napisze o tych produktach jakieś szersze informacje.
unek - 21-12-2011, 18:14
PROJEKTER napisał/a: | Tomek Kazakidis to jest orzeł lakiernictwa ... CO ? |
dokładnie wiedze ma ogromna powiem tak jeżeli chodzi własnie o wiedze to to samo jak pan Rafał z novola
ojj pan Tomek dużo miał cierpliwosc bo począwszy od technik lakierowania i wszystkiego w sh pytałem co jest pod filtrami w komorze- konczywszy na promienniku i zarnikach
PROJEKTER napisał/a: | Fajnie to opisałeś. |
starałem sie w sumie chciałem tylko napisac to w jasny sposób ...
acha maski ,kombinezony dostalismy do domu....
Panowie nie macie wiecej pytan??
ps mody możecie mi poprawic moje błedy w pierwszym poscie
To_mas - 21-12-2011, 18:38
ciekawe czy ta aplikacja z dołu do góry faktycznie lepsze efekty daje muszę sprawdzić przy najbliższej okazji bo jak dotąd zawsze robiłem standardowo czyli z góry na dół.
jaki to dokładnie kolor sprawdzaliście na 2 roznych vs'ach ??
martek - 21-12-2011, 18:48
To_mas napisał/a: | standardowo czyli z góry na dół. |
kolega @online aplikuje standardowo od dołu do góry
kosior - 21-12-2011, 21:22
wszystko fajnie ale gdzie fotki z aplikacji same pdf-y to tylko wiedza teoretyczna .
Greg - 21-12-2011, 21:34
kosior, unek napisał/a: | Niestety ale zdjec ze samego szkolenia nie bedzie poniewaz nie mozna używac tel.na lakierni taka jest polityka firmy a aparatu nie miałem.. |
kosior - 21-12-2011, 21:57
a co to niby za polityka nie rozumiem czym rózni sie aparat w tel a zwykły jeden i drugi robi przecież zdjęcia .
unek - 21-12-2011, 22:34
To_mas napisał/a: | jaki to dokładnie kolor sprawdzaliście na 2 roznych vs'ach ?? |
jedna maska miała szary podkład a 2 była wczesniej polakierowana na czarno i zmatowana ...
a i SH ma rózne kolory podkładów ale stosuje sie je np.na wneki kół ,pod maska i takie tam...
martek napisał/a: | kolega @online aplikuje standardowo od dołu do góry |
wiem pamietam po szkoleniu w Novolu
kosior napisał/a: | nie rozumiem czym rózni sie aparat w tel a zwykły jeden i drugi robi przecież zdjęcia |
kolego maja takie wytyczne od góry ,ze nie mozna uzywac tel w lakiernii ...i co ma ci powiedziec ...
jest róznica miedzy tym a tym przeciez pomysl
PROJEKTER - 22-12-2011, 11:09
Pewnie nie chodzi o o aparat tylko o sam sygnał w telefonie i urządzenia elektroniczne ... to daleko posunięta interpretacja Oceny Zagrożenia Wybuchem wynikająca z Dyrektywy ATEX 100. W wielu lakierniach przemysłowych też jest taki zakaz. Trochę nie ma się im co dziwić dmuchają wprawdzie na lodowate ... ale nie można im zarzucić że są nieostrożni ... Tak wogóle to z tego samego powodu ... jest zakaz używania komórek na stacjach benzynowych.
Deca-Durabolin - 06-05-2012, 11:33
unek napisał/a: | 1 przygotowanie elementu z kataforezy czyli nowy element..
- obmycie zmywaczem
-zamtowany papierem 400 nastepnie poprawiny 500 na sucho
- na przecierki Priomat® 1K Wash Primer 4085 w formie sprey a jak kto chciał na pistolet.
- po 20 min delikatny szlif i do komory
- tam poszedł podkład
- matowanie podkładu i znowu do komory |
nie sądzisz że to porażka ?
przy nowym elemencie szlifować podkład ?
nie lepiej m/m ? czy nie mają w ofercie takiego podkładu ?
pozdro
unek - 06-05-2012, 13:39
Deca-Durabolin,
to jest przykład...
Deca-Durabolin napisał/a: | nie lepiej m/m ? | Deca-Durabolin napisał/a: | czy nie mają w ofercie takiego podkładu ? |
tak mają
http://www.spieshecker.pl...Primers_Fillers
lub
http://www.spieshecker.pl...011203253524848
albo
http://www.spieshecker.pl...011143256535748
badz na plastik
http://www.spieshecker.pl...011143251514848
lakmat - 30-05-2012, 16:24
Witam wszystkich na forum!!!
unek - 30-05-2012, 20:44
lakmat, chyba nie ten temat??
mst - 11-07-2013, 23:15
Hej
Wracam do tematu.
Biorąc pod uwagę to że człowiek cały czas się uczy,zwłaszcza na błędach,to pomyślałem o uczestnictwie w
http://www.spieshecker.pl...=49&catid2=5257
interesowało by mnie,
-Szybki System Napraw
-Aplikacja i cieniowanie
-Spektrofotometr ColorDialog
-Profesjonalne przygotowanie podłoży
może ktoś byłby chętny?najbardziej chodzi mi dokładnie o bazy wodne( z wieloma jest problem)chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat ponieważ lakieruję w większosci materiałami tej firmy.
Jutro będę tam dzwonił to dowiem się o terminach szkoleń.
pozdr
[ Dodano: 12-07-2013, 00:44 ]
Daty następnych szkoleń można sprawdzić tutaj
http://www.spieshecker.pl...aining_Category
unek - 12-07-2013, 09:00
mst,
Już odpisalem w tamtym temacie
Wybrałeś szereg szkoleń, więc musisz mieć dużo czasu
Napisz tutaj co jest nie tak w wodzie??
mst - 12-07-2013, 21:42
To fakt...miesiąc urlopu to duzo czasu.
[ Dodano: 12-07-2013, 23:06 ]
Dzwoniłem dziś tam,rozmawiałem z bardzo miłą panią,która stwierdziła że nie ma żadnego problemu jeśli chodzi o uczestnictwo w szkoleniach,które śa zaplanowane na konkretne daty do końca roku,mam również nr.tel do pana Mariusza i z nim mam się kontaktować.
Zadzwonię do niego w poniedziałek bo dziś byłem mocno busy,on pewnie też.
pozdr
unek - 13-07-2013, 00:17
mst napisał/a: | pana Mariusza |
to ja też znam
|
|