Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Kolorystyka - Natrysk próbny LS5N

JacekRZ - 20-02-2011, 16:32
Temat postu: Natrysk próbny LS5N
Witam
Mam problem z odcieniem na natrysku próbnym a kolorem na elemencie (kolor jak w temacie SEAT LS5N ). Rzeczywisty odcień jest bardziej fioletowy czy jest to wina jasnego podkładu który jest na fiszkach do natrysku i trzeba najpierw użyć ciemniejszego podkładu czy iść do lakierni i prosić o korektę. Baza Standox. Clear w typ przypadku z spray'a był żółty :( tak było łatwiej. Na lakierowany element użyje Profix CP1500 który jest bialutki. Jeśli jest to wina podkładu to jaki powinien on mieć mniej więcej odcień szarości chce dobarwić podkład czarna baza żeby uzyskać odpowiedni kolor. Na zdjęciach myślę że można zobaczyć różnice.


Greg - 20-02-2011, 16:52

JacekRZ napisał/a:
Jeśli jest to wina podkładu to jaki powinien on mieć mniej więcej odcień szarości chce dobarwić podkład czarna baza żeby uzyskać odpowiedni kolor.

VS 6-7 . Ile położyłeś warstw na test kartę ?? Jakim ciśnieniem?? Jeżeli porównujesz fiszkę do elementu to musi on być wypolerowany ( co najmniej przetarty pastą lekkościerną, aby wydobyć kolor rzeczywisty) bo przymiarki mogą być niemiarodajne :nono: ;)

GADUSTYLE - 20-02-2011, 18:23

pierwszy blod natrysku to ze nie klaruje sie sprayem zrob ta sama probke i zaklaruj z pistoletu a co jeszcze czy to wodna farba czy konwencja
JacekRZ - 20-02-2011, 20:26

Pistolet Star EVO-T V LVLP 1.4 Ciśnienie 2 bary wylane 2,5 (tyle wymieszałem więc tyle wyszło) . Baza konwencja. Faktycznie lakier na elemencie nie był przetarty. Możecie mi przypomnieć jak ciśnienie wpływa na jasność koloru jak się nie mylę niższe będzie powodowało że kolor będzie jaśniejszy a wyższe ciemniejszy??????
Prawdopodobnie we wtorek powtórzę natrysk i zobaczę jak odcień podkładu wpłynie na kolor. I kupie jakiś bardzo ciemno szary podkład albo czarny. Czy można kopic podkład na 100 bo chyba litry nie zużyje na 3 elementy :)

tofik - 20-02-2011, 20:43

JacekRZ napisał/a:
Rzeczywisty odcień jest bardziej fioletowy czy jest to wina jasnego podkładu który jest na fiszkach do natrysku i trzeba najpierw użyć ciemniejszego podkładu czy iść do lakierni i prosić o korektę
Iść do mieszalni i poproś o korektę.
JacekRZ napisał/a:
Możecie mi przypomnieć jak ciśnienie wpływa na jasność koloru jak się nie mylę niższe będzie powodowało że kolor będzie jaśniejszy a wyższe ciemniejszy??????

dokładnie odwrotnie do tego co napisałeś.

TeeM - 20-02-2011, 20:51

Witam!

Kolor LS5N wystepuje juz długo na rynku wiec jest juz duzo jego odcieni !
Jest on chyba porównywalny z vw LB5N
w standox jak i spies hecker niektóre kolory w standardzie (czyli wariant 0) nie pasuja i musisz brac wariant BL, H, GN itp (mówie tu o porównaniu do aut nowych i jeszcze niemalowanych poza fabryka)
Auta fabrycznie malowane sa ponad 10 lat woda i te kolory powinny najlepiej pasowac (wiec z konwencja bedziesz miał wiecej problemu) ale tez sie udaje.

Co do podkładu to powinienes uzyc jak najbardziej podobny jaki jest na aucie! (jak przygotowujesz element do malowania to na przetarciach widac jakie kolory warstw wystepuja pod spodem)

ja stosuje podkłady m/m albo koloryzowane w spray'u.
próbka musi byc malowana tak samo jak element na aucie: odległosc, ilosc przejsc, cisnienie itd.
Nastepnie jak kładziesz klar to taki jakim malujesz auto a nie spray!

Ja osobiscie po wyschnieciu bazy wodnej próbke spryskuje sylicon entwerner na tlusto i porównuje z autem (trwa to krócej)

co do cisnienia, czym wieksze na pistolecie to próbka bedzie jasniejsza!

JacekRZ - 20-02-2011, 21:13

Na przetarciach widać że podkład był bardzo ciemno szary lub wręcz czarny, mniej więcej tak jak pisał Greg.
Dzięki za wyjaśnienie kwestii wpływu ciśnienia na jasność.
Wykonam kolejna próbę na ciemnym podkładzie jeżeli efekt nie będzie zadowalający to będzie korekta. Czy podczas cieniowania na elemencie nie będzie widać granicy podkładu jako inny kolor. Do tej pory mieszałem w Debber który maił zazwyczaj pod kolory i różnic nie było widać

TeeM - 20-02-2011, 21:26

JacekRZ napisał/a:
Czy podczas cieniowania na elemencie nie będzie widać granicy podkładu jako inny kolor


nie musisz wchodzic z podkładem na element cieniowany, wchodzenie z podkładem ma zastosowanie czasami przy lakierowaniu trójwarstwowym.

JacekRZ - 20-02-2011, 21:34

Lakierowane będzie przedni błotnik drzwi oraz podczas służki został uszkodzony błotnik tylni malutkie wgniecenie zaraz koło drzwi które będzie szpachlowane i zapodkładowane. Bazą muszę pokryć tam podkład i wycieniować na reszcie błotnika. I nie wiem jak tam wyjdzie
TeeM - 20-02-2011, 23:46

JacekRZ napisał/a:
I nie wiem jak tam wyjdzie


Jacek jak nie spróbujesz to nie bedziesz niestety wiedział, troche teori, praktyki i wiary w siebie i bedzie git! a jak sie spieprzy to poprawisz. Przeciez głowy ci nikt nie urwie za to a wyjdziesz bogatszy w doswiadczenie.

praktyka czyni mistrza!

JacekRZ - 23-02-2011, 15:31

Niestety korekty wykonane w mieszalni nie dały pożądanego efektu. Jak kolor był odpowiednio fioletowy pod dużym kontem to pod kontem 90 był zaciemny. Ostatnia korekta spowodowała że postał zupełnie inny odcień, kasa została zwrócona. Wszystkie wersje bazy miały małą rozpiętość kolorów bliżej im było do solidu niż do oryginalnego koloru. Wiec podziękowałem Standox'ow (280zł/1l). Natryski byłe testowane również na czarnym i ciemno szarym podkładzie wpłyneło to na ++ jesli chodzi o krycie natomiast na kolor niebardzo.
Mam do wyboru teraz
-Debeer (160zł/1l) ale mają tylko jeden odcień
-Spies Hecker (333zł/1l) mówią że powinny dobrać maja kilka odcieni i koloryste :)
-DuPont (280-300zł/1l) maja 4 odcienie jak zobaczą to powiedzą ile dokładnie kosztuje.
Do tej pory brałem w Debeer i solidy były OK miewały podkolory i jest to baza konwencja oraz baze LA3Z również jest to perła i miała szerokie spektrum kolorów prasowalność nie była najlepsza ale dało się wycieniować .
Chyba że znacie inna godną polecenia mieszalnie w Rzeszowie to tam się wybiorę. Na razie najbliżej jestem ze względu na cenne do Debeer.
A wy którą bazę wybralibyście?????????????????

JacekRZ - 26-02-2011, 14:22

Sprawa rozwiązana jestem po natrysku bazy Debeer jest ona z pod kolorem. Efekt perły zmiany koloru jest bardzo szeroki. :) Patrząc pod dużym kątem jest widoczny fioletowy kolor tak jak w oryginale natomiast patrząc pod kątem 90 stopni widać jasno niebieski kolor jest on troszkę ciemniejszy niż w oryginale :maruda: ale myślę że zwiększenie ciśnienia oraz cieniowanie zlikwiduje różnice odcieni ;]
Dziękuje wszystkim za pomoc. :piwosz:
Jak będę miał chwile umieszczę temat w Fotorelacjach narazie jeszcze przed podkładem w przyszły tygodniu jak nie będzie dużych mrozów postaram się polakierować. :boski:

unek - 05-03-2011, 08:58

JacekRZ napisał/a:
Wiec podziękowałem Standox'ow (280zł/1l).

moim zdaniem to nie wina standoxa tylko kolorysty...
od jakies czasu zminiłem własnie mieszlnie i korzystam własnie ze standoxa i nie mam takich problemów.

TeeM napisał/a:
nie musisz wchodzic z podkładem na element cieniowany,

z temy TEEM sie nie zgodze lepiej wejsc M/M i masz wtedy pewnosc ,ze kolor bedzie sie zgadzał..

TeeM - 05-03-2011, 22:46

No tu masz racje @unek lepiej wchodzic z podkładem m/m na elementy cieniowane, wtedy jest 100% pewnosc pasowalnosci koloru! ;)

Tylko pamietaj, ze w słowie:

-nie musisz-

jest zawarta wiedza i doswiadczenie, poparte paroma tysiacami malowan. (z podkładem m/m)

unek - 06-03-2011, 18:01

TeeM napisał/a:
jest zawarta wiedza i doswiadczenie, poparte paroma tysiacami malowan.

ja to też wiem ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group