Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Oldsmobile CUtlass supreme 4 drzwi

madmax - 08-02-2011, 15:30
Temat postu: Oldsmobile CUtlass supreme 4 drzwi
W związku z tym że temat konkursowy o oldsie wyparował, zakładam osobną galerię z postępów prac i będę na bieżąco wklejał tutaj fotki.
madmax - 08-02-2011, 15:38

TO były zdjęcia z rozbiórki a teraz zdjęcia z pracy nad zawieszeniem, ramą, podwoziem, i blacharką.

[ Dodano: 08-02-2011, 15:41 ]
...

[ Dodano: 08-02-2011, 15:47 ]
...

[ Dodano: 08-02-2011, 15:55 ]
...

Greg - 08-02-2011, 16:23

widać, że prace postępują :) Tak trzymać :D Mój wujek z Canady też miał Oldsa Cutlassa 442 Convertible- stąd sentymencik do tego modelu :) A kolorek na pewno będzie fajnie pasił na całości ;)
madmax - 08-02-2011, 16:28

...

[ Dodano: 08-02-2011, 16:38 ]
..

kalbi - 08-02-2011, 17:28

madmax, podziwiam Cię za to, że podjąłeś się tej pracy, szacun no i czekam na więcej, oby szło po Twojej myśli wszystko... :) :) :)
madmax - 08-02-2011, 17:51

Dzięki:) tak jakoś wyszło ze to wziolem do zrobienia :) ...

Bede jutro wstawiał dach tylko mam dylemat. Jak i czym przykleić dach? Czy masą klejąco uszczelniającą z tubki czy klejem do szyb? I czy po całej długości wzmocnień czy punktowo co jakieś 10 cm?

fanaut - 08-02-2011, 18:28

Proponuje zrobić mały test na malej płaszczyźnie...w końcu to skora i może ją zciągnąć.
No chyba ze przykleisz dach z jakiegoś sztucznego tworzywa, które mogłoby być lepsze i przede wszystkim izolować do wody....
Bardzo dobrym może być klej introligatorski ale kłopot w tym ze nie jest on wodoodporny.
Polecam ci kleje na bazie silikonu - elastyczne, wodoodporne. Kiedyś pracowałem na takim kleju...niestety nie pamiętam nazwy....wiem ze był chyba do paneli....ale świetnie laczyl skore z innymi powierzchniami, no i jej nie deformował.

madmax - 08-02-2011, 18:33

NIe skumałeś o co biega. Chodzi o przyklejenie do wzmocnień poprzecznych i wzdłuznych metalowego dachu a potem zaspawanie po bokach. Przykleja się to w tym celu aby podczas jazdy poszycie dachu nie falowało i obijało sie o metalową konstrukcję usztywniajacą go. Tak moja teoria raczej prawdziwa mi sie wydaję. Do przyklejania skóry na dach do wrócimy ale za jakies 2 miesiace bo chyba mnie to czeka.
cassius17 - 08-02-2011, 18:36

Kleić raczej odcinkami, przynajmniej tak widziałem fabrycznie. Masa uszczelniająco-klejąca wydaje się być dobra do tego zastosowania.
fanaut - 08-02-2011, 18:53

No to w tym temacie myślę ze lepiej wiesz ;) Ale na pewno dach będzie pracował wiec musisz go jakoś odizolować od konstrukcji.
Przydałaby się informacja jakimi produktami pokrywałeś i zabezpieczyłeś tego Oldsa.

Części mechaniczne zawieszenia odnawiałeś czy nowe są wstawiane?

michalLbn - 08-02-2011, 20:42

Masa klejąca słabiej klei ale w tym przypadku nie ma to takiego znaczenia, klej do szyb jest mocniejszy. Ja bym chyba kleił gdzieś co 8-10 cm takimi plackami nałożonymi na wysokość prawie 1cm żeby wszędzie złapało jak gdzieś jest między dachem a wzmocnieniami kilka milimetrów więcej.
unek - 08-02-2011, 20:53

madmax,
ja bym to przykleił po całosci masa klejaca uszczelniajaca z tuby i miedzy nim w srodku placki co 5 cm...
robiłes busy a nwet osobówki? one maja po całosci te wzocnienia tak przyklejone i masa a nie czarnym silikonem...
czarny silikon wydaje mi sie,ze bedzie za twardy po wysuszeniu ..

[ Dodano: 08-02-2011, 20:59 ]
po za tym mysle ,ze ta praca=z dobra zapłata bo inaczej to zalamka ;)

madmax - 08-02-2011, 21:58

Tez mi sie wydaje ze co jakiś kawałek to będe kleił, tak pooglądałem maski co lezą u mnie na placu to tylko w kilku punktach są klejone . Z dachami tez tak bywało. Dzięki za podpowiedzi przykleje to masą klejąco uszczelniającą.
grzes198320 - 08-02-2011, 22:00

oj urobisz sie chlopie jak nic przy tym,pelen szacunek ;)
madmax - 08-02-2011, 22:02

madmax napisał/a:
Części mechaniczne zawieszenia odnawiałeś czy nowe są wstawiane?


Wszystkie elementy zawieszenia od sworzni po tulejki i śrubki są nowe kupione w USA wahacze te co były wypiaskowane, rama prostowana spawana bo była skrzywiona i pęknięta tak ze koło były masakrycznie w negatywie i prawie silnik wypadał na ziemie. Troche sie namyślałem zanim udało mi sie to ściągnać do pierwotnego stanu i pospawać bo sie tak rozlazło że dziura była jak palec.

[ Dodano: 08-02-2011, 22:24 ]
grzes198320 napisał/a:
oj urobisz sie chlopie jak nic przy tym,pelen szacunek ;)


Wlasnie dlatego jak ktoś pisze ze ma jakiegoś mercedesa albo cos innego i chce całościówke to mówie 10 tyś. Bo wiem ile trzeba sie nad tym napłakać. Ze 2 tyś to za samo rozbieranie i składanie tej pier... tapicerki. A w tym aucie za samo wyciągnięcie tych chromowanych listew czy tam z nierdzewy czy z czego one sa to powinno być 500 zł.

jacklack - 08-02-2011, 23:14

madmax, śledzę ten temat..wielki respekt z mojej strony dla Ciebie za olbrzymi wkład pracy jaki włożyłeś w ten samochód, i za wytrwałość...i oby Ci wystarczyło tej wytrwałości i samozaparcia do skończenia tego dzieła :pokłon:
suZUczka - 08-02-2011, 23:56

Ja też trzymam kciuki ;) Powodzonka!
ToolDar - 15-02-2011, 21:46

No no również szacun :p Ale jak lubisz takie robótki i masz czas to świetna sprawa. Ja również pracowałem trochę przy Wołdze bodajże z 68 roku. Powiem że się przyjemnie takie autka robi.

Pozdrawiam

madmax - 15-02-2011, 21:56

Gdzieś mi opornie robota idzie, staram sie jak moge, jeszcze mi na dodatek ostatnio padła spawarka to sie już wogóle załamałem psychicznie. Jednak po przespaniu się z tym faktem naprawiłem ją i dokończyłem spawanie dachu w 80% Zostało jutro przymierzyć szybę przednio i przyspawać rant i to już prawie koniec blacharki :radocha: :radocha: :radocha: :taniec: :taniec: :taniec: :czacza: :czacza: :taniec33: :taniec33: POtem pożadnie się ochleje. :piwosz: :piwosz: :piwosz:

Zostanie cynowanie piaskowanie cheblowanie podkładowanie docieranie lakierowanie składanie i dziwiczy drajw po wsi. TO tak w skrócie, czyli jeszcze 2 lata ;(

kalbi - 15-02-2011, 22:04

madmax napisał/a:
czyli jeszcze 2 lata ;(
madmax, wierze w Ciebie, dasz radę ale łatwo nie będzie. Przy takich pracach pośpiech niewskazany
madmax - 15-02-2011, 22:08

....
pusty24 - 15-02-2011, 22:17

az milo popatrzec ;)
madmax - 15-02-2011, 22:22

...

[ Dodano: 15-02-2011, 22:28 ]
/....

[ Dodano: 15-02-2011, 22:30 ]
...

[ Dodano: 15-02-2011, 22:33 ]
.............

[ Dodano: 15-02-2011, 22:40 ]
...

unek - 15-02-2011, 23:14

madmax napisał/a:
pożadnie się ochleje.


hym może w niedziele?? :D

madmax napisał/a:
Dach przyklejony od spodu punktowo masą klejąco uszczelniającą


za to punkcik ;)

a i wstawiłem foty cadillaca....

paul_van_cristo - 16-02-2011, 01:33

unek83 napisał/a:
madmax napisał/a:
pożadnie się ochleje.


hym może w niedziele?? :D


bardzo dobry termin :)

oj narobiłeś sie przy tym aucie a roboty jeszcze masa

ToolDar - 16-02-2011, 11:02

Narobił się, i jeszcze się narobi ale jaki będzie efekt końcowy :)
michalLbn - 16-02-2011, 11:38

Bardzo mi się podoba i jak wiele osób, również i ja gratuluję ci wytrwałości. Jedna rzecz tylko moi się nie podoba. Jak coś oszlifowałeś do gołej blachy to mogłeś to na razie pociągnąć epoksydem żeby nie korodowało ;) .
madmax - 16-02-2011, 12:06

Własnie tu mam dylemat myslałem to tak zrobić ale raz ze nie mam jeszcze DP w domu a dwa że nie wiem czy coś sie z tym lakierem nie bedzie działo jak od tyłu bede piaskował.
looqasch - 16-02-2011, 15:08

respekt za wkład pracy i chęci, których ja nie mam żeby sie za swojego zabytka zabrać :brawo: :ziomek:
madmax - 16-02-2011, 18:10

PANOWIE!!!

Kto zna firme zajmującą się produkcją szyb na zamówienie. Ta która została kupiona w USA nie pasuje jest za niska o 2 cm.

unek - 16-02-2011, 18:41

madmax,
w która strone wieksza ?tył ,przód?

jak przód to zrób wiekszy łuczek u góry albo wieksze słupki
jak tył to pleksa zda egzamin

nie znam firmy która sie tym zajmuje ale mysle ,ze to bedzie grubba kasa...

cassius17 - 16-02-2011, 18:56

Znajomy dawał wycinać szybę tylną do jakiegoś terenowego z poliwęglanu. Chyba robił to w Bielsku - Białej. Ile kosztowało to niestety nie wiem.
unek - 16-02-2011, 18:59

znalazłem cos
;) http://www.nordglass.pl/?pid=55&mid=146

madmax - 16-02-2011, 21:46

Jaka pleksa? co wy ludzie z konia spadliście? Brakuje mi po półtora centymetra u góry i na dole nie ma bata nowa szyba ta nie pasuje jest z innego modelu.
Unek dzieki za stronke jutro będę dzwonił.

[ Dodano: 16-02-2011, 21:47 ]
Jak bedzie to kosztować 2000 to luz bo ta szyba kosztowała coś koło 3 tyś. szyba 300 dolarów przesyłka 600 :)

pusty24 - 16-02-2011, 22:22

hehe jak mojemu znajomemu wybili szybe w koparce to dorabial w krakowie za 300zl,szyba tal z 1,5 m2 i zawijana 90 stopni przy koncu
nowa szyba w jcb 1900zl :glupek:

looqasch - 16-02-2011, 22:42

Niedawno czytałem artykuł o gościu co przerabia Syrenki na różne cuda i tam wspomniał, że szyby dorabiają mu w Krakowie w jakiejś Hucie szkła o ile dobrze pamiętam ;)
unek - 16-02-2011, 23:10

madmax napisał/a:
Jaka pleksa? co wy ludzie z konia spadliście

mi chodziło o tył...tam można takie cos wstawic...

madmax - 20-05-2011, 06:48

Wszyscy sobie wklejają jakieś focisze a ja jestem pała i nie wklejam. To macie.
diobol - 20-05-2011, 20:54

no i wiedziałem ze ten kolor nie podejdzie , tak jak mówiłem miał być zielony ale tak jak ten z filmu Gran Torino czy cos w tym stylu ;P
madmax - 20-05-2011, 21:01

Co ty gadasz będzie ładnie. Masz jakiś dziwny gust ;] A z resztą mnie to wali :) To nie ja go wybierałem. Mnie sie tam podoba i będzie ładnie.
madmax - 01-06-2011, 12:44

I jedziemy dalej...
michalLbn - 01-06-2011, 13:36

Epoksyd? I co dalej z tym robisz? baza, klar?
madmax - 01-06-2011, 16:53

Tak epoxyd. Wszystko wczesniej piaskowane. Na to poszła konserwacja i na to baza i bezbarwny na zielono żeby było ładnie
diobol - 01-06-2011, 20:30

:polska: :polska:

8. Powstrzymywać się od zamieszczania postów nic niewnoszących do dyskusji, np. o treści "lol", "zgadzam się"; ";ok.";";lub sama motka";,

Regulamin forum sie kłania.... MK


EDIT BY Madmax

madmax - 09-06-2011, 00:10

O własnie tak to ma wyglądać.

[ Dodano: 09-06-2011, 00:16 ]
,..

[ Dodano: 09-06-2011, 00:17 ]
...

Ryba - 12-06-2011, 08:13

YYY tylko zastanawiam się po co ten baranek w bagażniku i na podłodze ? Przecież to ma chronić przed uderzeniami kamieni itp co tu się nie zdarzy. Bo od zabezpieczenia są podkłady (jeśli dobrze rozumiem).

Chyba, że baranek maskuje drobne nierówności czy coś w tym stylu ;)

madmax - 12-06-2011, 10:11

A jak wkładasz coś do bagażnika to nie uderzasz ? Np kołem jakimś kluczem walizką nie wiem czym jeszcze. Ale głównie chodziło tu o nierówności i wżery. Przecież nie będę szpachlował podlogi od środka.
Ryba - 12-06-2011, 10:28

No i wszystko jasne. Chodziło mi o to, że seryjnie zadne auto nie ma baranka w środku (no ja się przynajmniej nie spotkałem). A w bagażniku przeważnie jest dywanik :)
madmax - 20-08-2011, 12:21

Brum brum w szpachli natryskowej. Jeszcze trzeba zrobić drzwi, maskę i klapę bagażnika która się robi.
mkautos - 20-08-2011, 12:25

madmax napisał/a:
Jeszcze trzeba

Ile to już lat.... :D

madmax - 20-08-2011, 12:44

Cytat:
Ile to już lat.... :D


Już troche ponad rok ale do dwóch lat jeszcze daleko :)

unek - 09-12-2012, 15:54

madmax napisał/a:
20-08-2011, 11:44

madmax napisał/a:
ale do dwóch lat jeszcze daleko

I jak tam??? mineło ponad 2 lata :D

madmax - 09-12-2012, 16:04

Cicho tam :)
Donkamilosek - 08-09-2013, 16:57

Jestem ciekaw czy ten projekt został ukończony, bo szkoda by było takiego nakładu pracy. Pozdrawiam
Ryba - 08-09-2013, 19:53

Stoi w częściach na sprzedaż.
propsiak - 08-09-2013, 23:10

Jak to na części ? :killer:
madmax - 09-09-2013, 08:44

Ryba gada bzdury nigdzie nie stoi na sprzedaż, robi sie powoli i jest już bliżej niż dalej, tylko opcja kolorystyczna sie zmieniła i musiałem przemalować na nowo.
Ryba - 12-09-2013, 07:33

Było odgłoszenie na http://oldtimery.com/,teraz już znikło. Stało jako projekt do dokończenia i były powrzucane zdjęcia z Twojego garażu - most, rama i buda po blacharce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group