Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Lakier akrylowy czy baza + klar ?

Baton - 23-01-2011, 14:57
Temat postu: Lakier akrylowy czy baza + klar ?
Witam,
Malowałem kiedyś bazą + klarem i jako tako mi to wyszło, ale za to nigdy nie malowałem akrylem.
Czy ktoś z was lakieruje akrylem ? Jest jakaś różnica w efekcie końcowym ?
Mam zamiar niedługo lakierować kilka elementów kolorem z palety FSO "L614 Czerwień meksykańska" Klik dlatego wolę najpierw się dowiedzieć co i jak ;)

Falconx - 23-01-2011, 15:12

Baton napisał/a:
Jest jakaś różnica w efekcie końcowym ?

W efekcie końcowym po lakierowaniu żadna , ale pózniej może być różnie .Czerwony od słońca mocno się utlenia i robi się matowy , wiec trzeba o niego bardzo dbać .A lakieruje się tak samo jak samym klarem ( oczywiście warstwy zgodnie z zaleceniami producenta lakieru ).Nie wiem czy coś zobaczysz ale tak to wygląda( kolor ten sam , tylko jeden to akryl , a drugi baza i klar ):
tutaj baza i klar

a tutaj akryl

Nie wiem czemu na tym gównianym fotosiku tak sie zdjęcia otwierają - kliknij na zdjęcie jeszcze raz to się zmniejszy i będzie w lepszej rozdzielczości.

madmax - 23-01-2011, 15:13

No jest róznica. Akryl ma słabszy połysk niz baza plus klar i przy lakierowaniu tez jest pewna róznica. Ogólnie akryl to juz staroć.
majeran666 - 23-01-2011, 15:16

akryl to na busa, ew. opel astra I 92 rok na handel:)
Falconx - 23-01-2011, 15:16

madmax napisał/a:
No jest róznica. Akryl ma słabszy połysk niz baza plus klar i przy lakierowaniu tez jest pewna róznica. Ogólnie akryl to juz staroć.

No i jeszcze jest jedna : akrylem upaprzesz jeden gun , sypiesz powiedzmy 2 warstwy i pozamiatane , a w bazie wszystko x 2 :) :)

madmax - 23-01-2011, 15:19

To jest fakt ale i tak z upływem czasu okazuje sie że bardziej sie opłaca umyć pistolet raz więcej i wydać 2 razy wiecej na lakiery
marcin- - 23-01-2011, 16:50

ja tam wolę baza + klar bo sam akryl to płowieje matowieje
Baton - 23-01-2011, 19:15

Malowane ma być coś co raczej nie będzie wystawione na słońce, tylko będzie stać w ciepłym garażu pod kocem. Jak myślicie, lepiej na to akryl czy baza+klar ? Co do matowienia lakieru to czy po polerce lakieru znowu uzyskuje połysk ? ;)
tomash - 23-01-2011, 19:39

Baton napisał/a:
Co do matowienia lakieru to czy po polerce lakieru znowu uzyskuje połysk ?

Po polerce odzyska swoją,świerzość i połysk....Choć miałem takie przypadki że po jakimś czasie,to płowienie wracało...

marcin- - 23-01-2011, 19:51

Baton napisał/a:
Malowane ma być coś co raczej nie będzie wystawione na słońce, tylko będzie stać w ciepłym garażu pod kocem

a co to takiego będzie?

Falconx - 23-01-2011, 19:54

madmax napisał/a:
umyć pistolet raz więcej

Dwa pistolety :)

madmax - 23-01-2011, 22:22

Baton napisał/a:
Jak myślicie, lepiej na to akryl czy baza+klar ?


Oczywiscie ze lepsza baza plus klar głupie pytanie.

Zwibel - 20-04-2011, 20:23

Kotlet w górę, będę robił Civica tylne reparaturki i drzwi, auto jest w akrylu, czy jest sens zmatowania akrylu i położenia na niego klar żeby mniej więcej części których nie planuje malować bazą miały podobny połysk, chodzi mi o dach i maskę??
Zastanawiam się czy użyć akrylu na resztę czy bawić się w bazę i klar.
Nie chciał bym ładować kupę kasy i malować jeszcze elementów które ogólnie sa ok.

madmax - 20-04-2011, 22:09

To jak nie chcesz to przemaluj je tylko bezbarwnym. Nic się nie stanie jak tak zrobisz.
PROJEKTER - 20-04-2011, 23:06

Może się stać :nono: ... może się pojawić efekt metameryzmu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Metameryzm

Pisząc prościej ... gdyby ten samochód był oryginalnie czerwony ... to te elementy malowane bezbarwnym np. w świetle sodowym latarni ulicznej będą pomarańczowe, a te oryginalne w akrylu brązowe. To nie jest różnica o odcień tylko zupełnie dwa różne kolory. W dzień w słoneczku będzie OK.

Ryba - 21-04-2011, 18:09

No właśnie panie Projekter ! to zjawisko występuje nawet wtedy gdy na aucie są 2 różne bezbarwne, a baza ta sama. Tak więc chciał bym się dowiedzieć czy można temu jakoś zaradzić, ale obstawiam, ze nie ;]
Zwibel - 21-04-2011, 21:28

qrde fajne :) dobra zobaczymy w takim razie co wyjdzie, ale chyba jednak auto nie ma być piękne więc zastosuje tylko akryl :) ze względu na cenę.
baqo - 21-04-2011, 21:36

Zwibel napisał/a:
ale chyba jednak auto nie ma być piękne więc zastosuje tylko akryl :) ze względu na cenę.
Ono będzie piękne przy odpowiednim położeniu tego lakieru ,tylko tu chodzi o trwałość tego.
Lakier bezbarwny zamyka wszelkie pigmenty ,które to różnie z biegiem czasu reagują z atmosferą .

beavis1978 - 31-12-2019, 10:30

Panowie odświeżę temat gdyż mam potrzebę polakierować drobne elementy zwieszenia.
Śledząc ten temat wywnioskowałem, że lepszą odporność na słońce (matowienie i płowienie) ma technika baza + klar. W przypadku elementów zawieszenia mnie by interesowaną odporność mechaniczna oraz na korozję.
Czy pod tym względem też lepsza by była metoda baza + klar czy może iść w akryl? Jako podkład będzie epoksyd.

Godlykd - 28-01-2020, 11:03

Witam serdecznie was
gerlen - 29-01-2020, 11:06

siemka witam
strad - 31-01-2020, 09:39

super temat
zaraa - 06-02-2020, 16:33

lakier
vwiater - 10-05-2020, 20:12

madmax napisał/a:
To jak nie chcesz to przemaluj je tylko bezbarwnym. Nic się nie stanie jak tak zrobisz.


Zeby siadl bezbarwny na akryl czy stara baze to musi zmatowic chyba zeby byla przyczepnosc. Nie bedzie widac tych rys potem i matu po matowieniu jak psiknie bezbarwnym?

PandoraFaraday - 01-12-2021, 08:57

ja tam wolę baza + klar bo sam akryl to płowieje matowieje



——————————————————————————————————
mens dress coats

YalePrice - 11-05-2022, 05:22

akryl to na busa, ew. opel astra I 92 rok na handel:)



_________________

discount nike


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group