Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Jak uzyskac efekt matu?

kosior - 30-11-2010, 20:49

miałem zakładac nowy temat ale jesli tu jest poruszana ta kwestia wiec i ja sie podepne tez potrzebuje recepture jak sporządzic taki mat . bezbarwny potrzebuje go na listwy wnetrza do e46 sa czarne a maja byc ala M-pakiet czyli kolor aluminium
jacklack - 30-11-2010, 22:16

kosior napisał/a:
potrzebuje recepture jak sporządzic taki mat . bezbarwny

Wszystko zależy od wymaganej intensywności tego efektu matu...jeżeli to ma być pełny mat, taki jaki jest w komorze silnika BMW to sporządza się mieszankę 20% lakieru akrylowego do 80% żywicy matującej...jeżeli chcemy uzyskać pół mat, wtedy proporcja jest 50/50...proporcje mieszania z utwardzaczem są takie samie jaki są wymagane, i zalecane przy proporcji danego produktu

Deca-Durabolin - 30-11-2010, 22:33

Jack, ilość utwardzacza odmierzać do mieszanki żywicy z klarem, czy odnosić się do samego 3750?
kosior - 30-11-2010, 23:39

według receptury jacka trzeba sie odnosic juz do mieszanki ja tak to odczytuje .
jacklack - 30-11-2010, 23:51

Deca-Durabolin napisał/a:
Jack, ilość utwardzacza odmierzać do mieszanki żywicy z klarem,

Tylko i wyłącznie do mieszanki żywicy matującej z lakierem akrylowym, bo to jest podstawowy produkt przyjmijmy "A" do którego dodajemy w zalecanej proporcji przez producenta produkt "B" czyli utwardzacz....taki sam schemat odnosi się praktycznie w każdym przypadku jeżeli do lakierów akrylowych są dodawane jakiekolwiek dodatki np. uelastyczniasz, czy żywice strukturalne

Kolejność dodawania produktów i proporcje dokładnie przedstawia poniższy scren

No-limit - 01-12-2010, 11:05

Deca-Durabolin, do takiego efektu mat 50/50 + utwardz.
Deca-Durabolin - 02-12-2010, 19:25

jacklack napisał/a:
Tylko i wyłącznie do mieszanki żywicy matującej z lakierem akrylowym, bo to jest podstawowy produkt przyjmijmy "A" do którego dodajemy w zalecanej proporcji przez producenta produkt "B" czyli utwardzacz....taki sam schemat odnosi się praktycznie w każdym przypadku jeżeli do lakierów akrylowych są dodawane jakiekolwiek dodatki np. uelastyczniasz, czy żywice strukturalne

Kolejność dodawania produktów i proporcje dokładnie przedstawia poniższy scren


Spoko.
Na początku nie zrozumiałem screenu i ocb. ale postanowiłem sam ogarnąć ocb i doszedłem w końcu :D
jestem z siebie dumny :glupek:
Dzieki i pozdrowienia.

fred123411 - 10-12-2010, 23:57
Temat postu: Jak uzyskac efekt matu?
Wiatm, chciałbym pomalować motor i uzyskać efekt matu taki jak na przykładowym foto:
fotka
ale nie wiem jak sie za to zabrać. Nie jestem zielony jeśli chodzi o malowanie bo pomalowałem już cały motor i drzwi w aucie i wyszło mi bardzo ladnie.
Chodzi mi o to ze nie mam pojecia jak zabrac sie zamlowanie zby uzyskać ładny i wytrzymały efekt matu. Prosiłbym o rady osób któremają w tym jakies doświadczenie.
Nie chce porad typu pomluj samą bazą matową itp. Chce to zrobić porządnie.
Z góry dzieki za pomoc.

slawek - 11-12-2010, 00:14

Na baze połóż bezbarwny matowy i sprawa załatwiona kupisz taki w każdej mieszalni z lakierami gotowy, mieszasz z utwardzaczem i malujesz.
Po samym malowaniu jeszcze się świeci ale czym bardziej wysycha tym bardziej matowieje,efekt trwały

michalLbn - 11-12-2010, 09:57

slawek napisał/a:
Na baze połóż bezbarwny matowy i sprawa załatwiona kupisz taki w każdej mieszalni z lakierami gotowy, mieszasz z utwardzaczem i malujesz.
Po samym malowaniu jeszcze się świeci ale czym bardziej wysycha tym bardziej matowieje,efekt trwały


Dokładnie. A jak chciałbyś malować akrylem zamiast bazą + bezbarwny, to akryl + odpowiednia ilość matpasty. W mieszalnie robią od razu farbę z domieszka matpasty.



Temat został scalony z już z istniejącym, dotyczącym podobnego zagadnienia...

Edit.jacklack

fred123411 - 11-12-2010, 12:26

A JAK JEST Z POWIERZCHNIA PO MALOWANIU JESLI NP ZLAPIE MI JAKIES PROCHY ITP? Można ją później normalnie przetrzeć papierkiem 2500 i wypolerować pastą? nie strace w taki sposó efektu jaki chciałem?
jacklack - 11-12-2010, 12:37

fred123411 napisał/a:
A JAK JEST Z POWIERZCHNIA PO MALOWANIU JESLI NP ZLAPIE MI JAKIES PROCHY ITP? Można ją później normalnie przetrzeć papierkiem 2500 i wypolerować pastą? nie strace w taki sposó efektu jaki chciałem

Tu właśnie zaczynają się schody...po wycięciu wtrącenia i polerowaniu tego miejsca powłoka o efekcie matu zmieni efekt na błyszczący...było to dość szeroko już omawiane na forum, tylko trzeba poszukać i poczytać...

fred123411 - 11-12-2010, 12:45

yhym to niedobrze bo nie mam komory i czesto sie zdarza zesiadzie jakiś pyłek albo muszka i wtedy poprostu przecieram wodnym polerka i jest cacy.
jacklack - 11-12-2010, 12:54

Cytat:

yhym to niedobrze bo nie mam komory

Uważasz że w kabinie lakierniczej wyszłoby to idealnie ??bez żadnego wtrącenia??

damian0889 - 11-12-2010, 18:00

fred123411 napisał/a:
yhym to niedobrze bo nie mam komory i czesto sie zdarza zesiadzie jakiś pyłek albo muszka i wtedy poprostu przecieram wodnym polerka i jest cacy.

jacklack napisał/a:
Uważasz że w kabinie lakierniczej wyszłoby to idealnie ??bez żadnego wtrącenia??
dobrze przygotowany warsztat i sukces murowany,a kabine tez trzeba sprzatac i przygotowac ja maluje w 4x6 garazu i z 3m wysokim wczoraj malowalem prawie cale auto,maske na lezaco i 3 syfki naliczylem no ale w garazu kazda szparke wydmuchalem i obmylem...
jacklack - 11-12-2010, 19:41

damian0889 napisał/a:
dobrze przygotowany warsztat i sukces murowany

Pytanie czy taki, jaki był oczekiwany?...
damian0889 napisał/a:
malowalem prawie cale auto,maske na lezaco i 3 syfki naliczylem

Przy nakładaniu powłok z efektem matu, bo o takich w tym temacie mowa, można jedynie założyć że ilość wtrąceń nie przekroczy 2-3 na elemencie i taka ilość może być akceptowana przez Nas i przez klienta, ale to tylko założenie przy którym nigdy nie można być pewnym tego, że nie będzie więcej wtrąceń nawet lakierując w kabinie...nie można też wykluczyć że nawet jedno wtrącenie nie spodoba się klientowi i w tedy trzeba dany element poprawić...przy poprawce może okazać się że mamy już nie jedno wtrącenie a trzy, i do tego zmieniło się nasycenie efektu matu za sprawą nieco grubszej nałożonej warstwy w stosunku do elementów przyległych...i następna poprawka i poprawki bez końca..
damian0889 napisał/a:
ja maluje w 4x6 garazu i z 3m wysokim

Ja też lakieruję w pomieszczeniu 8x4x3h z dość sprawną wentylacją i powietrze wprowadzane do tego pomieszczenia jest filtrowane, i nieraz wyjdzie tak że na elemencie nie ma nawet jednego wtrącenia, a bywa że jest ich 3-4 i szczerze mówiąc poważnie bym się zastanawiał nad tym, gdybym miał polakierować np.Lexusa w efekcie matu, wiedząc o tym że klient będzie niezadowolony i będzie reklamował powłokę jak zauważy choćby jedno wtrącenie na całym aucie...jedno damian0889...jedno wtrącenie np.na środku maski....a co zrobić jak będą trzy, i jedno z nich będzie na dachu??? :glupek:
damian0889 napisał/a:
a kabine tez trzeba sprzatac

Nie wiem do końca co masz tutaj na myśli mówiąc "sprzątać" ?...jakie Twoim zdaniem trzeba wykonać czynności w kabinie aby przystąpić do lakierowania, i być wtedy pewnym że powłoka wyjdzie nam idealnie? ;)

n-man - 12-12-2010, 02:35

a ja sie wtrące :) czy możliwe jest osiągnięcie takiego efektu Matu jak na zdjęciach na tej aukcji za pomocą wyłącznie specjalnych folii matowych ? ( zdjecia od połowy)

http://allegro.pl/folia-c...1337985388.html

ZIEMBA - 12-12-2010, 12:29

n-man napisał/a:
a ja sie wtrące :) czy możliwe jest osiągnięcie takiego efektu Matu jak na zdjęciach na tej aukcji za pomocą wyłącznie specjalnych folii matowych ? ( zdjecia od połowy)

http://allegro.pl/folia-c...1337985388.html


Tak.

n-man - 12-12-2010, 13:39

generalnie efekt jest masakryczny, ale ktoś z was to robił? jak tak to jak jest z wykonaniem i trwałością ?
Vauxhall - 13-12-2010, 22:41

Wyobraź sobie, że ładnie poobklejałeś auto i po jakimś czasie folia puchnie (rdza). I co wtedy? Żeby to naprawić, trzeba zrywać całą folię :killer:

Więc trochę lipa

n-man - 13-12-2010, 22:45

to tez racja :) ale najgorsze chyba jest to ze bedzie na tym widac każdą nierówność i brud
Vauxhall - 13-12-2010, 22:53

I jedno złe i drugie ;)
n-man - 13-12-2010, 22:56

no ale efekt jest zacny mimo wszystko :)
Vauxhall - 13-12-2010, 23:00

Te folie ala karbon to fajnie wyglądają z tego co widziałem. Jak się dobrze oklei, efekt na pewno fajny
damian0889 - 13-12-2010, 23:05

jacklack napisał/a:
Nie wiem do końca co masz tutaj na myśli mówiąc "sprzątać" ?...jakie Twoim zdaniem trzeba wykonać czynności w kabinie aby przystąpić do lakierowania, i być wtedy pewnym że powłoka wyjdzie nam idealnie? ;)
mialem na mysli to ze kolega pisal ze on nie ma kabiny wiec zaklada ze bedzie gorzej...a w rzeczywistosci kabina to nie wszystko i tez sie kurzy itp jesli sie o nie slabo dba...
jacklack napisał/a:
Pytanie czy taki, jaki był oczekiwany?...
akurat w moim przypadku jak na warunki to jestem zadowolony no i polerka oczywiscie zrobila reszte...
jacklack napisał/a:
poważnie bym się zastanawiał nad tym, gdybym miał polakierować np.Lexusa w efekcie matu, wiedząc o tym że klient będzie niezadowolony i będzie reklamował powłokę jak zauważy choćby jedno wtrącenie na całym aucie
ja bym wcale nie probowal,lubie spac spokojnie i sie wyspac...:)
n-man napisał/a:
ale ktoś z was to robił?
ja mialem przyjemnosc zobaczyc...masakra pod wzgledem wykonania,ale jesli chodzi o nowe auto jak w tym przypadku co trzeba na jakis czas na firmowo zrobic to rozwiazanie dobre bo zawsze idzie zerwac
jacklack - 14-12-2010, 19:23

damian0889 napisał/a:
jacklack napisał/a:
Pytanie czy taki, jaki był oczekiwany?...
akurat w moim przypadku jak na warunki to jestem zadowolony no i polerka oczywiscie zrobila reszte...

Czyli co masz na myśli pisząc że polerka zrobiła resztę??..bo w tym przypadku (jak i w każdym z resztą) polerką można tylko schrzanić tą powłokę z efektem matu...

unek - 15-12-2010, 00:34

też jestem ciekaw jak po tej polerce :D
pusty24 - 15-12-2010, 18:01

ja mam cifa w macie :)
http://img261.imageshack....6/dsc04800c.jpg
By kotecek at 2010-05-18
http://img339.imageshack....1/dsc04797g.jpg
By kotecek at 2010-05-18

o polerce nie ma szans :glupek: tylko lecimy od nowa,aha iak lakierowalem to mi sie wrąbala mucha wielkosci chyba wrubla :killer: zdjolem palcem lekko scierka wytarlem i pomalowalem dalej,nie ma sladu,wiec smieciami sie nie przejmowac ;) to jest mat
a dolkow tez nie widac jak na polysku :nono:

Przesadziłeś z rozdziałką fotek.
Dlatego tylko linki widac... MK
Nastepnym razem sprawdz jak wygląda strona z fotkami przed umieszczeniem jej na forum.


Zgadza się MK...ale z racji tego że na obcych serwerach fotki lubią ginąć to wrzuciłem je tu jeszcze z dysku po delikatnej zmianie ich rozmiaru

edit,jacklack

jacklack - 15-12-2010, 19:08

pusty24 napisał/a:
ja mam cifa macie :)

Na którym widać różnicę w nasyceniu matu pomiędzy drzwiami i błotnikiem tylnym, a przynajmniej takie odnoszę wrażenie przyglądając się pierwszej fotce ;)

ZIEMBA - 15-12-2010, 19:16

Ja widze to samo ale na fotce drugiej, czyli tej niżej :) Róznica bardzo widoczna.
pio124 - 15-12-2010, 19:17

pusty24, ale masz dolot :)
unek - 15-12-2010, 20:45

no nie kloega poszalał.... :D to nie mat tylko dupny mat...sorry jak kogoś uraziłem..
pusty24 - 15-12-2010, 21:09

hehe roznicy nie ma tylko nie rowno zmoknąl na tym deszczu :killer:
dolot najlepszy na swecie home made kibel ruła ;] to bylo wieki temu,teraz turbo syczy psiczy i straszy przechodniów :) :) :) :)
a mat to taki wlasnie na maksa chcialem i walilem to na takim cisnieniu ze moj maly kamikadze chinski gun malo nie explodowal :glupek:

ale miny ludzi na drodze bezcenne ;] ;] ;]

zrobie jutro lepsze foty ;)

aha cifa sie nazywa harda suka ,takie slodkie imie :)

[ Dodano: 16-12-2010, 13:54 ]
DZIS ZMOKNOL ROWNO :)

By kotecek at 2010-12-16

Kolego @pusty24, zapoznaj się z zasadami zamieszczania załączników np. w FAQ ...chyba sam zauważyłeś że rozwalasz zbyt wielkimi fotami forum..

Wczorajsze i dzisiejszy załącznik poprawiłem..przy następnym dostaniesz chyba czerwony upominek pod nickiem ;)

edit.jacklack

n-man - 16-12-2010, 23:30

masz turbinke w nim? czy intercooler dla picu ?:P
pusty24 - 17-12-2010, 08:36

nie no wstyd by byl z samym ickiem :glupek:
gt28 ze skyline .pompuje 0.6bara :)


aj.sorry jack ;) zawsze zapominam bo ja taki antykomputer troche jestem :) juz bede pamietal :nono:

tomasns - 15-04-2011, 15:36

Panowie odświeżę trochę temat, bylem dziś w mieszalniach u mnie i w jednym maja bezbarwny matowy 17zl za 100ml, co wydaje mi się dość duża cena. W drugiej zaprzyjaźnionej zaproponowali mi pastę matująca 45zl za litr do bezbarwnego. Ale mówili ze mogę spróbować tak ze wymieszać bazę z utwardzaczem i będę mięć efekt matu, i trwałą powlokę. Oglądałem fiszki z RM i np w mitsubishi byl taki właśnie metalik matowy. Na jaka opcje sie zdecydować?
kalbi - 15-04-2011, 20:26

tomasns napisał/a:
Na jaka opcje sie zdecydować?
jeśli chcesz lakierować wewnętrzną stronę komory silnika to możesz do bazy dodać utwardzacza ale jeśli chcesz lakierować auto po wierzchu to tylko bezbarwny z dodatkiem pasty matującej lub tak jak mówisz bezbarwny w macie
tomasns - 15-04-2011, 20:30

ani to ani to :) lakierowane będą felgi aluminiowe, jaka jest cena past matujących/ bezbarwnych w macie w Waszych mieszalniach ?
No-limit - 15-04-2011, 21:02

tomasns napisał/a:
ani to ani to :) lakierowane będą felgi aluminiowe, jaka jest cena past matujących/ bezbarwnych w macie w Waszych mieszalniach ?


Troszeczkę się Cenzura.Bez przerwy piszecie panowie o pastach matujących.Może by tak wreszcie rozróżnić 2 produkty? ;]
-Pasta matująca polerska/m. in. do matowania pod cieniowanie wraz z włókniną;
-pasta,o której nie mam pojęcia;
-żywica matująca,matowa.
Co do Twojego zapytania.Po prostu lakier matowy bezbarwny,W DP jest ciut droższy od połysku.Wskazany dodarek 10% klaru b.b. do 100% matu.

kalbi - 15-04-2011, 22:25

No-limit napisał/a:
Może by tak wreszcie rozróżnić 2 produkty?
masz racje był błąd ale wiadomo o co kaman ;)
Kolar - 23-04-2011, 22:52

http://www.youtube.com/watch?v=SFLTj2R1Uug autko na 2:38 to mat czy pół mat ? Co zrobic z wtraceniami na macie ?
martek - 24-04-2011, 12:07

Kolar napisał/a:
Co zrobic z wtraceniami na macie ?


przyzwyczaic sie ;)

Kolar - 24-04-2011, 12:21

A gdyby je tylko przyciąć papierem ? :)
Greg - 24-04-2011, 14:59

Kolar napisał/a:
A gdyby je tylko przyciąć papierem ? :)
ślad i tak będzie widoczny :nono: Jedyne co możesz to umyć parę razy autko gąbką i tyle co zetnie tyle zetnie- reszta niestety będzie musiała zostać ;)
zent - 16-01-2018, 20:41

Odgrzebuję temat. Miałem wymienianą mastykę maski w BMW i poprosiłem zakład żeby odtworzył kolor, który jest od wewnętrzej strony. Nie jest to kolor bazowy, tylko taka specyficzna szarość. Niestety użyli jakiegoś spraya, który tonalnie jest podbny, ale jaśniejszy. Chcę to poprawić, ale co mam zasugerować żeby się to wreszcie udało? Kolor samochodu to BLACK SAPPHIRE METALLIC (475). Czy wystarczy że pokażę tę recepturę jacklack/a z pierwszej strony i będzie ok? Lakierów używają DuPont'a
kalbi - 17-01-2018, 08:07

zent napisał/a:
Odgrzebuję temat. Miałem wymienianą mastykę maski w BMW i poprosiłem zakład żeby odtworzył kolor, który jest od wewnętrzej strony. Nie jest to kolor bazowy, tylko taka specyficzna szarość. Niestety użyli jakiegoś spraya, który tonalnie jest podbny, ale jaśniejszy. Chcę to poprawić, ale co mam zasugerować żeby się to wreszcie udało? Kolor samochodu to BLACK SAPPHIRE METALLIC (475). Czy wystarczy że pokażę tę recepturę jacklack/a z pierwszej strony i będzie ok? Lakierów używają DuPont'a

jest prosta sprawa bo przeważnie w systemach mieszalniczych wbijając kolor 475 wchodzisz w zakładkę kolory powiązane i tam masz kolory np na" listwy, spody masek, felgi, lusterka (wybierasz co cię interesuje i dorabiasz. Innym sposobem dorobienia koloru i wg mnie jeszcze lepszym jest zrobienie zdjęcia fotospektrometrem, który sam nam ten kolor stworzy. Z tego co pamiętam to spody masek są w macie w BMW także tez należy mieć to na uwadze

zent - 17-01-2018, 13:34

Dzięki za wskazówkę. Zakład poszedł na łatwiznę i sprayem firmy INNOTEC 7021 "przeleciał" blachę, ale niestety nie trafił. Mają własną mieszalnię, więc zasugeruję to co napisałeś.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group