Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Poradnik spawacza amatora

mkautos - 01-12-2010, 21:03
Temat postu: Poradnik spawacza amatora
Czyli jak ustawić, spawać i inne zagadnienia pokrewne.
http://www.spawacz.pl/inf...-samouczka.html
No i fachowcy spawacze pod ręką.

Jancikq - 11-09-2012, 22:58

Po pierwsze primo
cwiczyc cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc pozatym kąbinowac w spawaniu amatorskim nie ma dwóch takich samych spawów takich samych blach takich samych warunków (w spawaniu amatorskim)
po drugie primo :)
Patrzec na spaw i wyciagac wnioski co sie zle robi znaczy czy nasrane czy wypalasz dziury czy pospawane a spaw jak sito
po trzecie primo:))
dostosowac technike spawania do własnych mozliwosci psycho-ruchowych znaczy-> jeden woli wolno i duzy amperaz inny woli szybko i mniejszy prad i co zawsze młodszym mowie celuj w wczesniejszy spaw a nie w szczeline. Ale to juz z wiekiem przychodzi. finito:)

Chali68 - 12-09-2012, 19:49

Rzeczowo i na temat. O to chodzi i więcej takich postów. Pozdrawiam.
snayper - 14-10-2012, 23:46

Jancikq napisał/a:
jeden woli wolno i duzy amperaz inny woli szybko i mniejszy prad


Czy to aby nie odwrotnie ??? ;)

nik - 15-10-2012, 18:06

snayper napisał/a:

Czy to aby nie odwrotnie ???

amper to nie to samo co prad... :)

giena - 15-10-2012, 19:16

nik napisał/a:
amper to nie to samo co prad...
w takim wypadku kolego " nik " sprecyzuj określenie prąd :)
mkautos - 15-10-2012, 19:19

nik napisał/a:
amper to nie to samo co prad...

Amper gold. :glupek:
Widzisz giena, ... polacy znają się na wszystkim.
Piłka, polityka, teraz ampery i prądy.

Jancikq - 07-02-2013, 21:03

snayper napisał/a:
Jancikq napisał/a:
jeden woli wolno i duzy amperaz inny woli szybko i mniejszy prad


Czy to aby nie odwrotnie ??? ;)


Witam wszystkich po przerwie.Kolego niestety nie odwrotnie a dlaczego juz ci odpowiadam duzy amperaz i szybki posów nie drutu tylko uchwytu zdaje egzamin ale nie w blacharstwie pojazdowym , tylko przy spawaniu blach na zakładke i to nie 0,6 do 1mm ( choc zalezy od tego jaki amperaz mamy na mysli ze wysoki) A powyzej 1.5 mm teoretycznie nigdy w blacharstwie nie spawa sie na zakładke no chyba ze w garazowym. A wracajac do tematu spróbuj wysokim pradem (amperazem) wyzszym niz przwiduja parametry urzadzenia (Amperaz + grubosc blachy = prad spawania) pospawac blaszke 0.7 szybko :) A wolno wysokim pradem mozna PUNKTOWO trafiajac we wczesniejszy spaw i bardziej go przetapiac.nie wazne jak spawik wyglada z wierzchu (i tak to zsszlifujemy ) ale jak wyglada od spodu ,a tam musi byc solidny przetop a nie nasrane. Lopatologiczny opis ale ci co spawaja na codzien wiedza co chciałem napisac.

[ Dodano: 07-02-2013, 21:22 ]
mkautos napisał/a:
Czyli jak ustawić, spawać i inne zagadnienia pokrewne.
http://www.spawacz.pl/inf...-samouczka.html
No i fachowcy spawacze pod ręką.


Według tego poradnika to auta maja grubosc blach od 1.5 do 2 mm a w blacharstwie pojazdowym osobowym to znikomy % takich spawów ciekawe czemu tam nie napisali dlaczego zostawia sie szczeliny miedzy blachami Polecam podpunkt 'szczepianie' gdzie mozna uzyskac 2,5 cm szczeline :)

Marian1234 - 06-12-2013, 17:20

Na blaszce 1mm trudno mi sobie wyobrazić brak przetopu ;) Praktycznie trzeba walczyć z przepalaniem blachy jeszcze zależy jaki się ma sprzęt i drut bo materiał powinien być zawsze cieńszy niż drut w migu, a jak już przepalacie albo macie szczelinę i można podłożyć z drugiej strony miedzianą blaszkę to nie ma problemu :) :nono:
yozka - 06-12-2013, 21:46

Do wypełniania szczelin polecam podkładkę ceramiczną.
Jancikq - 19-04-2014, 21:26

Marian1234 napisał/a:
Na blaszce 1mm trudno mi sobie wyobrazić brak przetopu ;) Praktycznie trzeba walczyć z przepalaniem blachy jeszcze zależy jaki się ma sprzęt i drut bo materiał powinien być zawsze cieńszy niż drut w migu, a jak już przepalacie albo macie szczelinę i można podłożyć z drugiej strony miedzianą blaszkę to nie ma problemu :) :nono:


no to bys sie zdziwił jak niektórzy spawaja boja sie ze dziur nawypalaja ze nie moga szczeliny zaspawac ustawiaja nizszy amperaz ,wiekszy posow i sra.... i to nie blaszke 1mm a nawet 07mm przetopu nima a po oszlifowaniu spawu ledwo co a jak lakiernik jeszcze sobie poszlifuje to wyglada pieknie ale zaraz pęka:)

piter991 - 01-07-2019, 11:16

Zostawiam tu dojscie do fajnego arykułu miernik lakieru jaki
mierniczka91 - 29-07-2019, 13:16

jakby cos polecam sobie posprawdzać Miernik lakieru :nono:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group