Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - System polerski 3M

Klakiernik.pl - 07-06-2010, 22:39
Temat postu: System polerski 3M
System Polerski 3M

Tak jak obiecywałem - zamieszczam temat dotyczący produktów polerskich 3M
Temat dotyczy tylko produktów które dostępne są dla oferty Polskiej

Postaram się w miarę przystępnym językiem wprowadzić was w świat 3M

Zanim przejdę do prezentacji konkretnych produktów 3M kilka zdań wprowadzenia:

- produkty 3M są produktami które stosujemy na sucho
- produkty które służą ściśle do polerowania podzielone są na gradacje
- materiały 3M rozróżniamy dzięki numerom przypisanym poszczególnym produktom oraz ze względu na kolor zakrętki :P
- połączenie odpowiedniego rodzaju środków polerskich 3M z materiałami służącymi do ich aplikacji tworzy kompletną linię technologiczną
- rozróżniamy dwie linie technologiczne - starszą i nowszą - nie oznacza to jednak że jedna zastąpiła drugą - są po prostu odmiennymi metodami uzyskania połysku


Wizualnie podział środków polerskich 3M wygląda tak:

Stary system
-

Nowy system

-


Pierwszym produktem wstępnym polerskim 3M z jakim można było mieć do czynienia
będzie :

Jest to środek gruboziarnisty. Jego oznaczenie to 09374 - nazywamy go "białym korkiem"
Ze względu na swoje właściwości przypadnie on bardziej do gustu tym którzy oczekują szybkich efektów i są przyzwyczajeni do "mocniejszych" past.
Środek ten powstał zanim jeszcze 3M stworzył koncepcję kodowania kolorami dlatego stosujemy go z gąbką koloru pomarańczowego płaską
i twardą - jak reszta gąbek a w zasadzie stosując profesjonalną terminologię padów 3M mocowana jest ona rzepem.
Gąbka pomarańczowa oznaczenie OZNACZENIE 3M: 09550
Pad ten potrzebny do usuwania głębokich zarysowań oraz ciężkich reakcji utleniania

Docierając do tematu padów - powinniśmy poruszyć temat ich mocowania - do tego celu - używać będziemy talerza oporowego
OZNACZENIE 3M: 09552

Jest to podstawowy element każdej maszyny polerskiej. Wytrzymała podkładka przeznaczona do mocowania na niej gąbki polerskiej. Dzięki jej zastosowaniu
gąbka będzie się doskonale układać na różnych powierzchniach, a ryzyko przepolerowania lub uszkodzenia lakieru jest znacznie mniejsze.
Podkładka została specjalnie wyposażona w grubszą gąbkę, która umożliwia równomierny docisk z każdej strony w czasie pracy. Pomimo wysokiej ceny trzeba że jest to produkt bezkonkurencyjny
bardzo profesjonalnie wykonany i przede wszystkim przyśpieszający pracę polerującego.

Możemy jednak zacząć od pasty polerskiej z zielonym korkiem o oznaczeniu 50417

Nowy Fast Cut Plus skutecznie usuwa wszelkiego rodzaju zarysowania zarówno z lakierów fabrycznych, jak i renowacyjnych (MS, HS, SRC).
Czym różnią się zatem oba środki ?? :P Na pewno nazwą i ceną. Do nazwy białego korka dopisujemy przecież PLUS - Powstaje Fast Cut PLUS. Ale nie dajmy się zwieść pozorom sztab ludzi z 3M nie pracował nad zmianą koloru korka czy nazwy 8-)
Celem powstania zielonego korka było zwiększenie uzyskiwanego stopnia połysku. Jest to produkt o niższym poziomie ścieralności dlatego również stanie się produktem dopasowanym bardziej do różnorodnych typu powierzchni polerowanych.
Do pasty zalecana jest gąbka o tym samym kolorze OZNACZENIE 3M: 50487 Jest to gąbka twarda - odrobinę miększa od gąbki pomarańczowej.
W niektórych przypadkach (przy większym poziomie zarysowań np. ) zalecane jest również używanie gąbki pomarańczowej z pastą z zielonym korkiem. Dla większości ludzi efekt będzie zadowalający - proces zakończony. ;) Nie, nie ale nie dla was - jesteście profesjonalistami - agresja wobec śladów waszej pracy nie dała by wam spać - i dobrze jak robić to porządnie . No to co dalej??

Jak zaznaczyłem wcześniej na wstępie technologia wskazuje na używanie 3 środków polerskich po sobie. Nie zawsze jednak jest potrzeba używania wszystkich środków. Najczęściej wystarcza jeden lub dwa kroki . To wobec tego jak zadecydować który środek jest dla nas przydatny :?: . Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy wiedzieć jakie są ich zastosowania, ale skąd :?:
Głupie pytanie - przecież właśnie po to korzystacie z tego wspaniałego forum :!: :!:

Kolejnym środkiem który chciałbym wam zaprezentować jest drugie w kolejności (w nowym systemie) mleczko - żółty korek. o oznaczeniu 80349. Produkt ten jest mleczkiem lekkościernym. Aby rozszyfrować jego zastosowanie musi rozszyfrować skrót SRC. Pojawia się on dzisiaj praktycznie na większości nowych bezbarwnych lakierów przynajmniej tych które chcą uchodzić za konkurencyjne. Oznacza on odporność na zarysowania. Jest to o tyle ważne, że takimi lakierami są dziś praktycznie wszystkie lakiery wychodzące z fabryki. Powierzchnia SRC jest niewiarygodnie odporna na zarysowania, ale kiedy trzeba dokonać niezbędnych napraw wymagania rosną. I tu z pomocą przychodzi nam..... tak macie rację 3M 80349 Extra Fine - nasz żółty korek. Jest to produkt który możemy zastosować jako kolejny etap - po zielonym korku 50417 Fast Cut Plus, ale co ciekawe może on być używany całkowicie samodzielnie.
Jak wyglądał by taki samodzielny tryb -
Krok 1 szlifowanie. Myślę że ponieważ ominąłem tą kwestię - którą powiniem poruszyć na starcie. Również wrzucę kilka informacji o produktach które nam pomogą. Oczywiście będziemy korzystać z innych środków dla większej powierzchni a innych dla napraw punktowych oraz małych powierzchni.
Małe powierzchnie: Usuwanie wtrąceń i zacieków - można ręcznie wtedy przyda nam się 00127 W języku branżowym często nazywane są gwiazdkami. Profesjonalną nazwą będzie jednak raczej 9 mikronowy krążek szlifierski. Idealne do usuwania małych niedoskonałości takie jak kurz i brud w bardzo małych i trudno dostępnych miejscach . Do stosowania z koreczkami szlifierskimi 3M Finesse - it - 13441.
Przy nieco większych powierzchniach maszynowo na mini dyskach 75mm 00907 260L P1500 -
Następnie przechodzimy do 2 Kroku tzw redukcji zarysowań - czyli rozszlifowania. Dla mniejszych powierzchni Do tego celu użyjemy albo ręcznie mini płatków TRIZACT P3000 A5 50079 na koreczku. Jeśli będziemy pracować maszynowo zakupujemy krążki TRIZACT 3M 50075 P3000 75mm Dla większych powierzchni. Rozszlifowanie przeprowadzamy maszynowo przy pomocy krążków TRIZACT
50076 150mm P3000.

Krok 3 Polerowanie Będzie nam oczywiście potrzebne mleczko 80349. Do polerowania tym mleczkiem zaleca się używania futra polerskiego 01927
do umocowania go użyjemy talerza oporowego M14 na rzep 09552.

Krok 3 Nabłyszczanie. Aby wykończyć przechodzimy do nabłyszczania. Proces nabłyszczania przeprowadzamy oczywiście również za pomocą żółtego korka 80349 za pomocą twardej gąbki poleskiej 09550.

Krok 4 Zabezpieczenie lakieru
Zabezpieczenie powierzchni uzyskamy poprzez nałożenie Środka do zabezpieczającego wysoki połysk 09377 Środek nałożyć możemy na dwa sposoby. Jeśli powierzchnia jest niewielka można zrobić to za pomocą Ściereczki poleskiej 50489 ale środek ten przystosowany jest do nakładania maszynowego za pomocą gąbki czarnej 09378

Powyższe 5 kroków pokazywało jak można użyć mleczka 80349 samodzielnie. Ale powiedzieliśmy sobie również, że jest ono częścią nowej technologii i stosuje się je zaraz po paście zielonym korku 50417 FAST CUT PLUS - będzie ono wtedy pełnić rolę nabłyszczającą . Używać jej będziemy zatem tak jak w trybie samodzielnym dla lakierów SRC lub jakichkolwiek innych twardych lakierów przy pomocy gąbki twardej 09550.
W większości jednak klasycznych lakierów zalecane będzie użycie gąbki żółtej czyli 50488

CDN

To_mas - 20-06-2010, 15:28

Fajnie opisane i pokazane ! ! :D

A korzystając z okazji zapytam :
bo nie wiem i znaleźć nie mogę do czego jest ten środek dokładnie:

Pasta Polerska TRIZACT 50077
http://allegro.pl/item107...ocja_99_zl.html

peters1 - 27-06-2010, 00:13

Profesjonalnie wylozone.Ciekawe ile osob sie do tego stosuje. ;)
tomuswoszu - 15-07-2010, 04:10

heh, powiedzmy ze stosuje sie do malej czesci tej instrukcji ;p czyli futro + biały korek :)
TeeM - 04-08-2010, 22:24

Witam!
Bardzo fajna prezentacja! Obrazowo i czytelnie!
Korzystałem ze starego systemu a teraz jade na nowym: zielono, żółto, niebieskim plus dedykowane kółka polerskie.
3M zawsze niezawodny! :)
Małe zastrzezenia do wosku: szkoda ze jest różowy i brudzi szybko nie tylko sciereczki (paluchy też)
Pozdrawiam!

martek - 05-08-2010, 22:41

takie pytanko, czy to prawda ze wycofuja stary system (bialy korek) i ze juz nie bedzie dostepny??????
martek - 11-08-2010, 23:06

pozwole sobie powtorzyc pytanie..

czy to prawda ze wycofuja stary system (bialy korek) i ze juz nie bedzie dostepny??????

zalezy mi na 100% pewnej odpowiedzi..
dzieki, pozdro

motoDD - 20-11-2010, 20:55

no opis mega. Ja również zaczynam się w to bawić. Jestem na etapie kupna polerki. Dziwi mnie tylko rozrzut cen . do 250 i powyżej 500. :)

Pozdro

mkautos - 20-11-2010, 20:59

motoDD,
Jaką polerkę kupujesz?
Profi czy ...
Na allegro jest rupes za 550 zl.

motoDD - 20-11-2010, 22:51

Ooo ten Rupes dobry sprzęt. Ale żona mi nie pozwala tak drogich zabawek kupować :P hahaha. Szkoda, że nie ma czegoś w granicach 350-450 zł. Niestety moja kieszeń nie pozwala mi na wydatek w granicach 600 zł.

mkautos dzięki za info. może się jednak skusze.

A tutaj w załąćzniku powzwoliłem sobie przerobić tekst Klakiernik.pl, tzn wrzuciłem to do worda i w pdfie. Na pewno każdemu się przyda coś takiego na dysku.


kazmirz - 20-11-2010, 23:23

do tej ceny kup sobie SPARKY professional.

klik

mkautos - 20-11-2010, 23:25

motoDD,
Nie słuchaj pierdół.
Dokładając 50 zl masz bardzo dobry sprzet a nie sparkyyyy,,,yyyyy.

kazmirz - 20-11-2010, 23:26

za chwile ten rupes zejdzie..i tak dziwie sie ze tak dlugo jest na aukcji.i ze nikt go nie kupil.
tomash - 20-11-2010, 23:53

motoDD napisał/a:
Ooo ten Rupes dobry sprzęt. Ale żona mi nie pozwala tak drogich zabawek kupować :P hahaha. Szkoda, że nie ma czegoś w granicach 350-450 zł. Niestety moja kieszeń nie pozwala mi na wydatek w granicach 600 zł.

mkautos dzięki za info. może się jednak skusze.

A tutaj w załąćzniku powzwoliłem sobie przerobić tekst Klakiernik.pl, tzn wrzuciłem to do worda i w pdfie. Na pewno każdemu się przyda coś takiego na dysku.

Jak będziesz słuchac żony,to lepiej niebierz się za żaden interes, jeżeli niemacie wspólnych zainteresowań ;) ;) chyba że :paker:
baqo - 20-11-2010, 23:54

kazmirz napisał/a:
za chwile ten rupes zejdzie..i tak dziwie sie ze tak dlugo jest na aukcji.i ze nikt go nie kupil
bo jest lepszy rupes :) . ta osiemnastka ;]
tomash - 21-11-2010, 00:23

Mówi się dużo o polerowaniu , starej powłoki a nowej , stara jak najbardziej usuwanie rysek,utleniony lakier , ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/ ;]
mkautos - 21-11-2010, 00:47

tomash napisał/a:
ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/


Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.
Tak samo jak 3 połączone sprezarki, instalacja bez odwadniacza, pistolety sico
, fobo i inne experty.
Profesjonalne jest nitro, podkład za 25 zl, szpachla za17 zl 2kg,,,,, dalej wymieniac?????

tomash - 21-11-2010, 01:22

mkautos napisał/a:
tomash napisał/a:
ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/


Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.
Tak samo jak 3 połączone sprezarki, instalacja bez odwadniacza, pistolety sico
, fobo i inne experty.
Profesjonalne jest nitro, podkład za 25 zl, szpachla za17 zl 2kg,,,,, dalej wymieniac?????
Niewierzę że użytkownicy tego forum robią tak jak napisałeś , przecierz to forum jest profesjonalne i chłopcy idą , lub starają się robić to profeszi.Prędzej czy póżniej zorientują się że oszczędności mają się nijakdo wykonanej pracy!!Narazie Tyle... ;]
mkautos - 21-11-2010, 01:45

tomash napisał/a:
Niewierzę że użytkownicy tego forum robią tak jak napisałeś


Bo pytanie jest nie z tej bajki.
Politury nie tnie np Jacklack, Baqo i ci inni co lakierują w kabinach lakierniczych.
Oni wycinaja wtrącenia punktowo i tyle jesli chodzi o profesjonalizm na forum.

Reszta to lepsza lub gorsza partyzantka.
Tak jak robiło sie w latach 90tych w pomieszczeniach bez filtrów, odpowiednich nawiewów i wyciągów.
Tez idzie tak robic, ale nie nalezy tego mylic z profesjonalnym lakierowaniem.
Tyle odemnie.
Czas na mnie.

Ojjj znów z tematu zbaczamy, jutro sie go odpowiednio zmieni.

motoDD - 21-11-2010, 14:15

To wracając o 3M'a. Czy oni zalecają jakieś szampony przed polerowaniem ?? bo wiadomo, że samochód musi być czyściutki przed polerką.

Cytat:
Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.


Kurde, to ja do polerki przygotowuje sobie pomieszczenie przy stodole. Tyle, że wykładam środek płytami gipsowymi i tyle w zasadzie, nawet nie maluję tego ;)

Krysiu - 26-01-2011, 22:57

mkautos napisał/a:
Bo pytanie jest nie z tej bajki.
Politury nie tnie np Jacklack, Baqo i ci inni co lakierują w kabinach lakierniczych.
Oni wycinaja wtrącenia punktowo i tyle jesli chodzi o profesjonalizm na forum.


dlaczego myslicie ze jak jest kabina to poleruje sie punktowo? :glupek: pracuje na kabinach saico ( w serwisie) filtry wymieniane raz w miesiacu a i tak co 10 auto z "liścia"... pozatym dobry lakiernik to i w lesie odkurzaczem pomaluje... ;)

[ Dodano: 26-01-2011, 22:59 ]
a co do 3M'ki to bajka... nic ponad to... God bles 3M.. ;)

grzes198320 - 27-01-2011, 00:29

Krysiu jaki jest sens majac kabine polerowac kazdy malowany element? ja juz nie pamietam kiedy ostatnio cos polerowalem wiadomo czasem jakis syfek sie trafi,ale to tylko jego sie liznie i tyle.Po co nam komory, Saty itp podobne udogodnienia jak one nam czasu i pracy nie zredukuja?
ZIEMBA - 27-01-2011, 17:27

Krysiu napisał/a:
dlaczego myslicie ze jak jest kabina to poleruje sie punktowo? pracuje na kabinach saico ( w serwisie) filtry wymieniane raz w miesiacu a i tak co 10 auto z "liścia"


To po co kabina? Po co marnowac prąd i opał jak i tak pużniej musisz polerowac? Przy całościówce to masz potem z pół dnia straty.

Krysiu napisał/a:
pozatym dobry lakiernik to i w lesie odkurzaczem pomaluje...


Też tak kiedyś myślałem.

Krysiu - 27-01-2011, 20:55

po 1 jak ktos jest 'trolem' i nie myje karabinu tylko przeplukuje to zadna kabina nie pomoze.
po 2 jak nie przylozysz sie do odmuchania auta przed natryskiem i Ci je b nie piachem to kabina tez nie podola.
i po 3 jak ktos ma pecha to i palca w tylko zlamie.


apropo polerowania przypomnialo mi sie jak kiedys moj znajomy powiedzial : "i co z tego ze nowy (czyt element) jak i tak z liscia"...

grzes198320 - 27-01-2011, 21:37

Krysiu,ale to nie jest wina sprzetu tylko wlasnego lenistwa.Jak wszystko zrobisz jak sie nalezy to brudu nie znajdziesz,a jesli juz to tylko maly pylek ktory nawet bez polerki przejdzie
Krysiu - 27-01-2011, 21:41

no chyba ze trafisz na klienta debila jak ja trafilem i polerowalem plat w sprinerze od srodka...
grzes198320 - 27-01-2011, 22:50

no to faktycznie idiot
unek - 27-01-2011, 22:54

Krysiu,
jak bys sie postarał przed lakierowaniem i dokładnie zrobił jak powinno nie mousiabys polerowac ;)

grzes198320 - 27-01-2011, 23:06

Unek83 100% racji tez tak pisalem
tofik - 25-04-2011, 20:50

Kilka fotek do tego tematu, chyba się przyda?
tajmus - 15-05-2011, 20:39

masz w lepszej rozdzielczości te foty?? jak tak to przeslij na szurek.t@gmail.com pozdrawiam
zamo111 - 17-05-2011, 15:57

Panowie a co powiecie o takim zestawie ?
Można pierwszy etap zastąpić Farecla na pomarańczowej lub białej gąbce ?
Ponieważ farecli mam kubeł 3kg :P

A szkoda mi 400zł na ten komplet
http://allegro.pl/3m-zest...1617145649.html
zreszta jak ta cena ?

[ Dodano: 17-05-2011, 16:01 ]
Btw - błagam przeczytajcie opis tej aukcji ....

Dawid - 17-05-2011, 16:05

trochę drogo ten zestaw, ja używam tylko zielonego i niebieskiego korka a gąbkę tylko czarną (stara wersja żółtej lub niebieskiej), taki komplet kupisz za max 250zł.
zamo111 - 17-05-2011, 16:48

http://allegro.pl/listing...p&change_view=1

np ? :)

Dawid - 17-05-2011, 17:09

http://www.allegromat.pl/aukcja78033
http://www.allegromat.pl/aukcja78035
http://www.allegromat.pl/aukcja78036


oczywiście wg technologi powinno się używać do zielonego korka zielonej gąbki ale to już kwestia przyzwyczajenia i wprawy, ja używam tylko czarnej i jest igła

tajmus - 29-05-2011, 20:56

jak rozwiazac taki problem. lakier położony jakies 1.5 roku temu. polerka G3 i nic wiecej. teraz jak najlepiej było by zrobic? które korki?? lakier to perła.

[ Dodano: 29-05-2011, 21:42 ]
dodam ze sa właśnie hologramy, które chciałbym usunąć, lakier profix CP1500 wylewany na 1.5 warstwy

tajmus - 03-06-2011, 20:21

ej ludziska oczekuje krótkiej sensownej odpowiedzi. motam sie bo M3 ma w cholere chemi i nie wiadomo co było by najlepsze.
wydaje mi sie, ze 2 i 3 korek z nowszej serii by temu sprostał: usunięcie hologramu, nabłyszczenie i konserwa. tak?

Dawid - 03-06-2011, 21:07

jeśli chcesz tylko hologramy usunąć to niebieski korek wystarczy, jak masz ryski to pierwsze zielonym potem niebieskim, na koniec jakiś wosk ręcznie albo maszynowo, z 3M to jest chyba czerwony korek
SpeedGold - 14-07-2011, 01:25

Koledzy jak z wydajnoscią takiej pasty 3M?? na ile tak średnio elementów wystarczy 1L w porównaniu do G3 ? dodam że niestety zawsze po lakierowaniu jade całość 2000 na mokro a następnie G3 - ale już skończyła mi się pasta i chce już przejść na sucho bo mam dosć chlapania po całym aucie i czyszczenia uszczelek.

Jak to teraz robić na sucho
- 1500P na maszyne (na chwile obecną mam szlifierke o skoku 5 mm czytałem że prawidłowo powinna byc 3mm i taką też mam w planach ale czy 5mm tez się nada ?

-TRIZACT 3000

-i pasta 3M bialy lub zielony korek ????

Mart-Dent - 14-07-2011, 08:30

Średnio na 10 całych samochodów.
unek - 14-07-2011, 10:11

SpeedGold napisał/a:
bo mam dosć chlapania po całym aucie i czyszczenia uszczelek.

nie wiem jak to robisz bo ja tez czasem uzuwam G3 i nie mam takiego problemu...
kolego mniej wody i tez nie duzo pasty ;)
SpeedGold napisał/a:
pasta 3M bialy lub zielony korek

nie wiem jak inni ale czy biały czy zielony tooo to samo..
tylko musisz stosowac sie do instrukcji.
SpeedGold napisał/a:
TRIZACT 3000

chyba bardziej 1200 albo 1500
SpeedGold napisał/a:
5mm tez się nada

moga powstac krazki na klarze

sebinho - 14-08-2011, 22:13

ja polerwuje zawsze tak

papierek 2000 później zagładzam element trizactem 3000 i poleruje zielonym korkiem jak to mi nie wystarcza to poprawiam żółtym a nabłyszczam niebieskim i jest mistrzostwo świata;)

krążków nie polecam ponieważ pod światło jak sie popatrzysz to widać kółeczka od maszynki...

PG-ANDI - 14-08-2011, 23:45

Zajefajnie opisane ale generalnie najlepsze produkty firmy 3M wszystkie inne firmy wysiadają na starcie ;)
unek - 15-08-2011, 00:22

PG-ANDI napisał/a:
wszystkie inne firmy wysiadają na starcie

nie koniecznie ;)

sebinho - 15-08-2011, 19:42

PG-ANDI

zgadza sie ani farecla ani norton nie mogą dorównać w systemie polerskim 3m i to jakiego lakiernika sie nie spytam to potwierdza

UNEK konkrety

martek - 15-08-2011, 19:54

sebinho, nanomaxx
Mart-Dent - 15-08-2011, 20:14

sebinho napisał/a:
PG-ANDI

zgadza sie ani farecla ani norton nie mogą dorównać w systemie polerskim 3m i to jakiego lakiernika sie nie spytam to potwierdza

UNEK konkrety


Może nie unek ale ja Ci na pisze bo próbowałem wszystkich. System polerski menzerna, festool, mirka polarshine dorównują, a nawet przewyższają 3m-a

unek - 15-08-2011, 23:57

Mart-Dent, martek,
jak fajnie miec kolegów ;)

Cytat:
sebinho

nie chce sie kłoci ale jak sprawdzisz pare systmów to mozesz tez powiedziec jak koledzy wyzej...i ja
podkresle MOIM zdanie i nie chce tu grantu zaczepnego wrzucac :D powiem tak 3M jest przereklamowany....
jezeli chodzi o refinish to sie sprawdza ..może - czasem w spot repier czym Mart-Dent, sie zajmuje..ale sa tansze alternatywy...
nawet smieszny system g3 daje rade i nie trzeba lac tyle wody .. tylko umiejetnie dawkowac plus odpowiednie gabki badz gofry ;) i efekt ten sam mówie o naprawie element a nie polerce
po za tym gofry z 3m szybkoo sie mecza...

zgoda150 - 16-08-2011, 19:12

Jakie środki 3M proponujecie do odświeżenia 11-letniego lakieru? ma sporo rys.
sebinho - 16-08-2011, 21:31

Mart-Dent napisał/a:
sebinho napisał/a:
PG-ANDI

zgadza sie ani farecla ani norton nie mogą dorównać w systemie polerskim 3m i to jakiego lakiernika sie nie spytam to potwierdza

UNEK konkrety


Może nie unek ale ja Ci na pisze bo próbowałem wszystkich. System polerski menzerna, festool, mirka polarshine dorównują, a nawet przewyższają 3m-a



ale te firmy to proponujesz to cenowo porównywalne z 3m... gdzie 3m z pewnością łatwiej dostać, poza tym skoro mówimy o tym żę przewyższa 3m trzeba by sie pojedynkować

martek - 16-08-2011, 23:58

sebinho napisał/a:
poza tym skoro mówimy o tym żę przewyższa 3m trzeba by sie pojedynkować


tu nie chodzi o pojedynek tylko o... jak by to nazwac?? łatwe, proste, nie meczace itd. zastosowanie..

GREEN - 05-11-2011, 21:22

Ja już na stałe przerzuciłem się z systemy polerskiego 3M na system Menzerny,
dwie pasty FG 500 oraz SF400 i to wszystko na koniec tylko claner wosk ;) szybciej łatwiej prościej ;]

tomash - 05-11-2011, 22:52

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 21:22




Ja już na stałe przerzuciłem się z systemy polerskiego 3M na system Menzerny,
dwie pasty FG 500 oraz SF400 i to wszystko na koniec tylko claner wosk szybciej łatwiej prościej Dla ,ciebie tak.Przekonaj innych że 3m SĄ na innym poziomie.Jak to się ma szybciej łatwiej,,ogółem,,cenowo ,,wydajnoscią.No i efektem
-.....jakos to wyszło w ramce ale Ja mam dopiero dwanaście lat pa pa ...
...



GREEN - 05-11-2011, 23:00

ok postaram się coś w przyszłym tygodniu wykombinować , mam jedną maskę z masą rys ,rysek, hologramów , dziurek ITD !
tutaj mały test moich znajomych nowe lina Menzerna
http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/

tomash - 05-11-2011, 23:29

nie na znaxzeia,jaka pasta.Grubszre rysy,nie wyemilijemy polerką.Tylkoo powierzchowne.Rysy do podkładu to tylko malowannie.Płutkire z pewnym poświęcekniem ..ytrak
cieplin - 30-11-2011, 20:25

znalazłem na alledrogo Menzerna 3x250ml za 100zł albo butelki 1L od 100-120zl czyli cenowo tak samo jak zestawienie 3M z tymze Menzerna można kupić w mniejszej ilości.Poczytam jeszcze troche o tym systemie i moze sie pokusze na probe.
Bisu - 30-11-2011, 23:13

cieplin napisał/a:
znalazłem na alledrogo Menzerna 3x250ml za 100zł albo butelki 1L od 100-120zl czyli cenowo tak samo jak zestawienie 3M z tymze Menzerna można kupić w mniejszej ilości.Poczytam jeszcze troche o tym systemie i moze sie pokusze na probe.

Taka informacja- są dostępne próbki 100ml (3M)
Nie wiem tylko gdzie je widziałem

em3000 - 15-12-2011, 23:32

witam, jesli ktoś się wacha menzerna VS 3M brać menzerne bez zastanowienia. Mało kurzu, praca przy wolnych obrotach czyli brak hologramow, 500 tnie extra. 3M no rzeczywiscie troche przereklamowany..
daniel208 - 28-03-2012, 13:45

Czy menzerną pracuje się także na sucho?
Czy kupiony zestaw na allegro tej firmy może okazać się jakimś bublem zapakowanym w pudełko menzerna, czy się to nie zdarza? Bo cenę ma zacną i wolałbym ten system choćby dlatego, że można dostać w mniejszym opakowaniu, litra nie wykorzystałbym przez 5 lat chyba :P

zamo111 - 22-05-2012, 19:05

em3000 , 3m przereklamowane ? :P Chyba na tym nie pracowałeś, testowałem Meguairs , menzerne i jeszcze dwie inne niemieckie firmy.
Nic nie wyciąga tak niesamowitego połysku jak 3m.
Już w lakierni pare aut wypolerowałem i zawsze efekt jest nieziemski.

mały fg - 24-05-2012, 20:52

Witam! Powiem tak 3M jest dobry, ale festool 5000 jest najlepszy ale ten stary. Poniważ niemcy zaczęli oszczędzac i ochrzcili starego więc jeśli ktoś by miał dojście do starej 5000 kupił bym karton!!!
nik - 10-10-2012, 21:10

Pytanko,poleruję pastą3m,po jakimś czasie sypie się taki bialy proszek?
Czy to jest normalne? Czy cos nie teges?

giena - 10-10-2012, 22:24

nik napisał/a:
Pytanko,poleruję pastą3m,po jakimś czasie sypie się taki bialy proszek?

jeśli się wysypuje to jest ok ,gorzej jeśli nadmiar pasty zakleja ci gąbke

nik - 10-10-2012, 22:58

Ok. dzięki!
wsmpw - 11-10-2012, 20:44

a ja mam pytanie czy jak gąbka jest już w paście to czy dokładacie pasty czy jak to jest?
marer - 13-10-2012, 19:42

Witam
Odświeżam temat trochę ponieważ stoję przed faktem zakupu pasty do polerowania.
Do tej pory stosowałem 3m zielony i żółty korek.
Teraz chciałbym spróbować czegoś innego ale system również na sucho.
Czy ktoś może używał past menzerna, mirka, scholl itp.
Może ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi pastami i potrafi je porównać do past 3m ?

SzaKal - 19-10-2012, 20:29

marer, Ja używam różne pasty, 3M, menzerna, scholl, meguiars itp. I jak dla mnie nie ma nic idealnego, każdy producent ma ,,coś`` dobrego, np. zielony korek 3M tnie najbardziej ale w pierwszej fazie pracy, za to menzerna 500 słabiej tnie, ale za to można z nią dłużej popracować. Mi po długim czasie udało się skompletować jak dla mnie zestaw idealny ;) Na początek (jeżeli jest konieczny) zielony korek cuting 3m, następnie polish to scholl 17 i na koniec finish menzerna sf4000 .
Hubus22 - 02-11-2013, 17:00

Witam.Zakładam warsztat zajmujący się polerowaniem aut. Mam kilka pytan.
będe [polerował na 3m czyli zielona,żółta i niebieska pasta.Czy dla zabezpieczenia lakieru czerwona pasta będzie lepsza od niebieskiej do hologramów?i czy w etapie koncowym wystarczy 3m polish rosa jako nawoskowanie koncowe samochodu? czy może jakiś inny wosk mi polecicie? Myslałem nad sw250 menzerna ale szczególnie jakis dobrych opini nie ma.Jestem w trakcie zakładania warsztatu lakierniczego więc prosze o wyrozumiałość.Więc czy zielona pasta potem żółta ,niebieska i polish rosa do wykończenia wystarczy do uzyskania wysokiego połysku? Będe w szczególności odnawiał lakiery więc nie będą świeżo lakierowane.

stefan805 - 03-04-2015, 16:28

A mozna odrazu przejsc do polerowania bez szlifowania papierem ? I to w ogole szlifuje sie na mokro ? Mozna recznie ?
Chali68 - 04-04-2015, 13:42

Tak. ;)
Maciej199321 - 22-05-2015, 21:45

Witam mam pytanie lakieruje klarem NOVOLA. Matuje po polakierowaniu najpierw 2000 na wodę potem 2500 i polerka. Pastą 3m trzy kroki polerki. Najpierw Pasta z zielonym korkiem i twarda zielona gąbka pozniej zołty korek i zołta gąbka i na koniec niebieski korek i gąbka i nakoncu myje auto wodą i szamponem i na to wosk jak auto wyschnie i koniec. Lecz po czasie tam gdzie było szlifowane to lakier się matowieje i jest delikatnie matowe nie ma takiego połysku jak odrazu po polerce. Pomoże ktoś?

[ Dodano: 22-05-2015, 21:46 ]
aha i dodam jeszcze ze na sucho poleruje bez wody i gąbka tez sucha. Tylko tyle co pasta namoczy ale bez wody

[ Dodano: 22-05-2015, 22:00 ]
klar jest Novol 590

No-limit - 23-05-2015, 11:44

Powinieneś pominąć "zielony korek",po żóltym niebieski,ale nie z żółtą tylko z niebieską,ew. z czarną gąbką,a na końcu pastę z granatowym korkiem na oscylacyjnej czarna gąbka i przetarcie mikrofibrą/nie zajmuję się detailingiem,alez grubsza tak to wygląda ;) /.
Maciej199321 - 24-05-2015, 00:11

czyli najpierw zółty potem niebieska i obydwa na niebieskiej gąbce? a pozniej granatowy? i na zwykłej szlifierce pneumatycznej? czarną gąbką? a granatowy a niebieski to jest inna? tą niebieską paste co ja mam to takie mleczko raczej jest jakby drobna pasta.
Kamil208 - 24-05-2015, 03:51

No-limit nie wiem czy dobrze rozumiem lub może wkradła się mała pomyłeczka radzisz aby najgrubszą pastą w procesie polerowania był "żółty korek"?

Maciej199321 zacznij używać trizact lub abralon po polerowaniu zmywaj powierzchnię zmywaczem lub ipa bo pasta wypełnia mikro rysy a po czasie się z nich wymywa. Zmywanie pasty po polerowaniu pokazuje jak naprawdę wygląda lakier.

Maciej199321 - 24-05-2015, 09:49

Używałem kiedyś trizact 3000 i ma oscylacyja o odpowiednim skoku ale w ogóle tym trizact jak robiłem nie chciało mi się szlifować lakieru np na blotnik musiałem zużyć z 3 papiery bo tylko jak był nowy to dobrze szlifowal przez chwilę a później lipa szlifowalem z odrobiną wody a polerka tak samo nie mogłem później tego wypolerowac żeby był idealny połysk po czasie się matowe robiło
Kamil208 - 24-05-2015, 14:26

Zdecydowanie popełniasz gdzieś błędy w procesie polerowania. Nie wiem tez na jakiem klarze to robisz. Ja trizact też nie lubię, abralon lub jego "odpowiedniki" są znacznie lepsze.
Maciej199321 - 24-05-2015, 20:56

a ten abralon to jaka gradacja? tylko tym czy jakis papier na wode najpierw? Abralon na sucho czy z wodą?? Klara mam Novol 590 i nie dodaje w ogole rozpucha. jest mozliwosc ze moze za krotko poleruje dany element? albo za mało pasty? Polerować na sucho czy na mokro? ja po polerce juz po ostatnim kroku odrrazu myje auto wodą z płynę i jak wyschnie to daje wosk i koniec.
michalLbn - 25-05-2015, 09:18

Bowiem tak, ja na ciemne kolory uzywam trizact, on pomaga, bo na ciemnych kolorach trudno jest zapolerować mikrorysy po wycinaniu wtrąceń. Ale bez trizact też można zapolerować na tyle dobrze żeby lakier po kilku myciach nie był bardziej matowy niż w miejscach niepolerowanych. Obstawiam że niedogrzewasz lakieru podczas polerowaniu lub za dużo lub za mało pasty. Tutaj potrzebna jest równowaga.
No-limit - 25-05-2015, 10:37

Kamil208 napisał/a:
No-limit nie wiem czy dobrze rozumiem lub może wkradła się mała pomyłeczka radzisz aby najgrubszą pastą w procesie polerowania był "żółty korek"?

Po szlifowaniu 2500 na mokro wystarczy.

Maciej199321 - 25-05-2015, 13:00

Właśnie u mnie po kilku myciach jest matowy. Nie dogrzewasz to co masz na mysli? Ja poleruje na sucho zero wody. i nie wie od czego to
No-limit - 25-05-2015, 13:58

Maciej199321 napisał/a:
Nie dogrzewasz to co masz na mysli?

Za słaby docisk w trakcie polerowania.Prawdobodobnie tylko głaszczesz lakier.

Maciej199321 - 25-05-2015, 20:40

czyli myślisz ze wszystko jest okej tylko poprostu nie dociskam? A lepiej tak jak robie czyli 2000 i 2500 ręką na wode? czy byś coś zmienił? Kiedyś robiłem trizact to nie byłem zadowolony bo na element to z 3 papiery traciłem i bardzo długo sięszlifowało to to się nie chciało szlifować w ogole nie wiem dlaczego troszke wody dawałem i na oscylacyjną.
Kamil208 - 27-05-2015, 00:51

No-limit napisał/a:
Kamil208 napisał/a:
No-limit nie wiem czy dobrze rozumiem lub może wkradła się mała pomyłeczka radzisz aby najgrubszą pastą w procesie polerowania był "żółty korek"?

Po szlifowaniu 2500 na mokro wystarczy.


hmmm nie spotkałem się nigdy z takim podejściem i nie widzę w nim sensu ani żadnych korzyści. Zielony korek i tak jest łagodną pastą nawet w porównaniu do wcześniej najpopularniejszego białego korka.

giena - 27-05-2015, 10:37

Maciej199321 napisał/a:
Kiedyś robiłem trizact to nie byłem zadowolony bo na element to z 3 papiery traciłem


Nie wiem ja od dłuższego czasu pracuję na 3M trizact i jestem zadowolony ,ale robię 1000 a dopiero po nim jade 3000 (aby tylko zdjąć rysy po 1000) oczywiście na mokro.


Kolego Maciej199321, myślę że nie wypolerowałeś właściwie powierzchni już "fast cut-em" a mleczko (niebieski korek) tylko problem zamaskował.

i jak napisał kolega:

[ Dodano: 27-05-2015, 10:39 ]
Kamil208 napisał/a:
zmywaj powierzchnię zmywaczem lub ipa

Maciej199321 - 27-05-2015, 12:46

A co to fast cut??

[ Dodano: 27-05-2015, 12:47 ]
To jak powinienem polerowac żeby było okej?

michalLbn - 27-05-2015, 13:52

Przez internet się nie nauczysz. Lakier musi się grzać pod gąbką.
giena - 27-05-2015, 14:32

Maciej199321 napisał/a:
Pastą 3m trzy kroki polerki. Najpierw Pasta z zielonym korkiem


oj :nono:

Maciej199321 - 27-05-2015, 19:23

Czyli zielony korek:) Podsumowując według was wszystko okej tylko mocniej dociskać polerkę? tak jak wyżej pisałem ze robie ręką na wode 2000 potem 2500 i polerka to jest okej. Będę probował. Nauczyć się nie nauczę ale może ktoś podpowie w czym jest problem.
Maciej199321 - 29-05-2015, 21:50

jeszcze mam takie pytanie co zrobić zeby po polerce nie było kółek takich rys na lakierze co takiego jak tutaj na fotce http://www.google.pl/imgr...ed=0CCkQMygLMAs od czego to się robi?
Maciej199321 - 03-06-2015, 22:13

pomoze ktoś???
mirko - 03-06-2015, 22:34

Jeśli polerujesz stary lakier, to musisz go oczyścić z brudów, tłuszczy itp.
Możesz użyć do tego glinkę.
Gąbka powinna być czysta,żeby nie było na niej zaschniętej pasty.
Generalnie do ciemnych kolorów używa się pasty z czarnym korkiem, ale na zniszczony bardzo lakier , możesz użyć wstępnie z zielonym korkiem,później z czarnym, a następnie
należy ściereczką z mikrofibry dokładnie usunąć resztki pasty i wykończyć pastą z fioletowym korkiem + niebieska, ewentualnie czarna gąbka.
Właśnie pasta z fioletowym korkiem służy do usuwania "hologramów".

Maciej199321 - 03-06-2015, 22:47

aha czyli jak dam fioletowy korek z czarna gabka to będzie okej?

[ Dodano: 03-06-2015, 22:53 ]
A jak po matowaniu papierem 2500 to dawać zielony korek z zieloną gąbką pozniej czarny jak czarny kolor i czarna gąbka? pozniej fioletowy korek i czarna gąbka?

EGONZGIERZ - 09-06-2016, 11:15

Dziś się dowiedziałem że pasta 3M jest rakotwórcza, można to sprawdzić w karcie charakterystyki, ma więcej niż 1 składnik rakotwórczy ja się przerzucam na inną.

www.klakiernik.pl/pl/p/fi...akterystyki.pdf

W zielonym korku też są informacje o tym.

NOVOL rafman - 10-06-2016, 11:19
Temat postu: Quatrro system polerski
Witam!
Na rynku pojawił się nowy produkt firmowany przez NOVOL -Quatrro.
Jest to system polerski bardzo łatwy w użyciu i dający fajne rezultaty,ale trzeba się oczywiście przekonać samemu . 500 g. opakowania nie narażą nas na duże koszta a na pewno nie jest rakotwórczy.

Rafał Mania NOVOL

MarcinGSI - 10-06-2016, 22:31

EGONZGIERZ napisał/a:
Dziś się dowiedziałem że pasta 3M jest rakotwórcza, można to sprawdzić w karcie charakterystyki, ma więcej niż 1 składnik rakotwórczy ja się przerzucam na inną.

www.klakiernik.pl/pl/p/fi...akterystyki.pdf

W zielonym korku też są informacje o tym.


Link nie działa,napisz cos więcej bo także używam 3M.

michalLbn - 11-06-2016, 10:55

Ja również uzywam zielonego i granatowego korka. Pierwsze slysze o rakotworczosci tych produktów. Chetnie dowiem sie czegos więcej.
giena - 11-06-2016, 23:28

EGONZGIERZ napisał/a:
Dziś się dowiedziałem że pasta 3M jest rakotwórcza, można to sprawdzić w karcie charakterystyki, ma więcej niż 1 składnik rakotwórczy ja się przerzucam na inną.


chcesz uniknąć chemii rakotwórczej ? w lakiernictwie ?


zmień zawód


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group