Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Co po piaskowaniu?

cartonik - 19-04-2010, 20:06
Temat postu: Co po piaskowaniu?
Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?
No-limit - 19-04-2010, 20:12
Temat postu: Re: Co po piaskowaniu?
cartonik napisał/a:
Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?

Podkladem reaktywnym + akrylowym,lub jeśli dobrze wypiaskowana podkładem epoxydowym i akrylowym do szlifu.

cartonik - 19-04-2010, 20:18

hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.
No-limit - 19-04-2010, 20:33

cartonik napisał/a:
hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.

Możesz!Nawet metodą m/m w zależności jakiego użyjesz.Napisz.

cartonik - 19-04-2010, 20:52

chce zrobić tak i od poczatku tak myślałem ale lepiej sie upewnić

Podkład epoxydowy odczekać aby wysechł
Baranek i od razu na to Akryl bo lakier jest akrylowy.

No-limit - 20-04-2010, 17:08

cartonik napisał/a:
chce zrobić tak i od poczatku tak myślałem ale lepiej sie upewnić

Podkład epoxydowy odczekać aby wysechł
Baranek i od razu na to Akryl bo lakier jest akrylowy.

Baranek po ok.4h. przy 20st.C.

slavok - 20-04-2010, 19:54

do ramy kup dobry epoksyd nie jakieś bele gówno. Baran też z wyższej półki bo te najtańsze to trzymają wilgoć tylko...
stiopa46 - 20-04-2010, 20:27

jak to auto dla ciebie to przed epoksydowym mozna prysnąc cynkiem mam takie farby bo pracuje w antykorozji jak by kogos interesowło.
mkautos - 20-04-2010, 20:31

stiopa46 napisał/a:
przed epoksydowym mozna prysnąc cynkiem

Raczej to nie jest zgodne z technologią ochrony antykorozyjnej stosowanej w naprawach lakierniczych.

cartonik - 20-04-2010, 20:51

mkautos napisał/a:

Raczej to nie jest zgodne z technologią ochrony antykorozyjnej stosowanej w naprawach lakierniczych.


tak ale na gorąco.

Panowie przed położeniem epoxydu matować to po piaskowaniu czy nie? a tak wogole to po wyschnieciu epoxydu orazu baran po wyschnieciu nie matować tego?

stiopa46 - 20-04-2010, 21:01

Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .
cartonik - 20-04-2010, 21:08

stiopa46 napisał/a:
Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .


czyli po piskowaniu nic nie robić odtłuścić oraz od razu na to podkład epoxydowy i po paru godzinach np na to baranek również bez matowania dobrze rozumiem?

stiopa46 - 20-04-2010, 21:15

Epoksydy maja swoje terminy po aplikacji jesli go nie przekroczysz to nie trzeba matować.
cartonik - 20-04-2010, 21:39

a jak z Tym podkładem? Dobry? PROTECT 360
PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY Novola?

slavok - 20-04-2010, 21:59

ja bym raczej wybrał coś z sigmacover np 630 :P
no ale klient nas Pan :nono:

Klakiernik.pl - 20-04-2010, 22:49
Temat postu: epoksyd
NOVOL 360 jest chyba najpopularniejszy z epoksydowych ale raczej nie najlepszy ... Jak na podkład epoksydowy ma dobrą cenę po prostu.

Mógłbyś napisać coś więcej o tych produktach SIGMAPower bo słyszałem od kilku osób że są dobre ale nie wiele więcej słyszałem. NP. Czym różni się od takiego NOVOLA?

cartonik - 21-04-2010, 07:49

Pierwsze słysze taką firmę jak sigmapower po za tym robiłem audi i osobówki to używałem epoxydu z siekkensa którego dostałem od kolegi lecz jest drogi ale cholernie wydajny. A w okolicy niestety nie mam możliwości zakupu niczego innego konkretnego oprócz własnie novola...
Greg - 21-04-2010, 10:19

cartonik napisał/a:
Pierwsze słysze taką firmę jak sigmapower

także nie słyszałem takiej nazwy, ALe sigma coating produkuje farby np autorenolaki. Firma z cieszyna/ kiedyś polofarb cn/wrocław, obecnie PPG.
Ja używam novola i póki co nie było problemu z nim.

slavok - 21-04-2010, 17:29

nie sigmapower tylko sigmacover i nie firma a rodzina produktów
http://www.sigmacoatings...._nChildID=11493

to epoksydy stosowane w przemyśle bardzo wydajne i wytrzymałe, odporne na chemie, sól drogową itp.
po prostu takie rzeczy jak ramy samochodowe pracujące w ciężkich warunkach (samochody ciężarowe, terenowe) lepiej zabezpieczyć dobrą farbą bo zabezpieczenia stosowane w typowej motoryzacji są takie sobie...
co decyduje o jakości zabezpieczenia ? przede wszystkim zawartość części stałych i inhibitorów korozji... wystarczy sobie porównać:
novol protect 360: ~37% części stałych
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_360.pdf

natomiast sigmacover 650: ~83% części stałych
http://www.grejspol.pl/zal/sigma/7430.pdf

kolejny epoksyd stosowany w przemyśle interplus 356 (notabene właścicielem tej rodziny produktów jest Akzo Nobel, ta sama firma z pod której mamy siekkensa, wiadome, że international nie działa na rynku motoryzacyjnym bo od tego jest siekkens) tutaj też mamy około 70% części stałych.
http://www.international-...34+P+pol+A4.pdf


z tymi produktami jest taki problem, że ciężko je dostać w pojemnikach o małych pojemnościach, aczkolwiek jakakolwiek konserwacja czegoś co jest dla nas ważne i ma pracować w ciężkich warunkach tylko i wyłącznie takimi farbami, ja sam zrobiłem takim epoksydem terenówkę i naprawdę z produktami novola nie ma porównania.

Oczywiście nie namawiam by klientowi proponować rozwiązania z najwyższej półki, przedstawiłem tylko możliwość.

siwy_1981 - 21-04-2010, 21:54

Ja osobiście znam jeszcze coś takiego z tej półki.
http://www.carboline.pl/p...c%2015%20LT.pdf

Podkład epoksydowy carbomastic15, grubopowłokowy.


+grubopowłokowy
+odporność na niesprzyjające warunki
-opakowanie zbiorcze 20l (10l+10l)
-składnikiem A można się nieźle upaprać i czego się człowiek dotknie to ubrudzi
-trochę śmierdzi

Na takie rzeczy jak nadkola, pogłogi, ramy jak znalazł.

stiopa46 - 24-04-2010, 20:15

Co do farb epoksydowych to są jeszcze takie firmy jak hempel, jotun, sigma ,international,sika ,relius, malowałem wszyskimi tymi i jeszcze paroma co nie pamiętam nazw jak ktos by potrzebował to na pw moze cos sie da załatwic
lakar - 20-05-2010, 10:04

jezeli chcesz polozyc epoksyd po piaskowaniu koniecznie ale to koniecznie musisz to obrobic zeby bylo gladkie.po piaskowaniu masz porowata powierzchnie jezeli polozysz epoksyd te male wgebienia zamkniesz wraz z powietrzem i wilgocia w nich sie znajdujacych.epoksyd stosuje na miejsca narazone na szczegolna ekploatacje tam gdzie jest ryzyko uderzenia np kamienia poniewaz jest twardy natomiast jezeli masz zamiar polozyc na to baranek ktory juz taka ochrone ci da to zaraz po piaskowaniu poloz reaktywny przeizoluj podkladem mokro na mokro odczekaj troche dluzej niz przed polozeniem lakieru ok 2 h w 20 st i nastepnie bez zadnej obrobki baranek .pewnosc na lata.
cemik - 29-05-2010, 23:06

Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.
No-limit - 02-06-2010, 12:45

cemik napisał/a:
Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.

Zgadzam się.A na epoxyd można położyć dowoną warswę wirzchnią.

tomash - 03-06-2010, 13:17

A może być bezwonna :piwosz:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group