Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - chmury

puszkieter - 17-04-2010, 21:31
Temat postu: chmury
witam wszystkich.ostatnio malowalem srebrne auto,dodam ze nie pierwsze w swoim zyciu.ale takiej masakry jeszcze nie widziałem.to nie były tylko cienie ,czy chmury,baza ułozyła sie po prostu w ''skupiska ''ciemnych i jasnych plam.na ''podklad''pod baze uzyłem siwej bazy,plamy podkladu pokrylem calkowicie.miałem 1,7bazy litra na cale auto[caravelle].baze rozrabiam 1-1,z rozpuszczalnikiem.uzywam pistoletu ivata w 400,1,4 dysza.technike malowania na srebrno zgapilem od eksperta z warszawy,ktory odwiedzał nasz warsztat na szkoleniach.nie napruszam,nie napylam,po prostu jade raz przy razie i ta tachnika dotychczas sie sprawdzala.ale nie tym razem.panowie,pomóżcie.
baqo - 17-04-2010, 21:39

puszkieter napisał/a:
technike malowania na srebrno zgapilem od eksperta z warszawy
a z jakiej firmy był ten technik,tzn. jakiej firmy bazę aplikował??? są systemy które tak się nakłada
puszkieter napisał/a:
.nie napruszam,nie napylam
ale czasami nie kończy się na tej ostatniej wylanej ,jak są jakieś nierówności .
puszkieter - 17-04-2010, 21:55

facet był ze spies heckera,szczeze powiem ze malowal wtedy baza wodna,ale malowałem chemią i efekt był ok.
baqo - 17-04-2010, 22:03

puszkieter napisał/a:
facet był ze spies heckera,szczeze powiem ze malowal wtedy baza wodna
pewnie jak standoxem i tym którym robię cromaxem duponta. ale i wodę czasami się wyprósza . sam nieraz jak widzę że jest nie tak ,to poprawiam. również ty mogłeś zmniejszyć trochę ciśnienie i delikatnie wyrównać . ja nie patrzę twardo na jedną metodę ,bo wszystkie są dobre ,aby tylko były skuteczne.
najpierw przeszukaj forum ,bo pewnie było na ten temat pisane.


http://lakiernik.info.pl/...ghlight=chmurki

puszkieter - 17-04-2010, 22:27

juz patrzyłem.problemy mieli podobne,ale technike raczej karzdy mial taka sama.po prostu jestem ciekawy co sie stalo,bo to wygladało tragicznie.a co do zmiany metody to sie zgadzam.mam jeszcze jedno pytanko,zmatowałem to auto papierem 500,na sucho maszyna oscylacyjna,i użyłem przekładki.chyba moge bez obaw malowac jeszcze raz na srebrno bez poprawiania na mokro 800.
mkautos - 17-04-2010, 22:31

Moze pomoze Ci temat *Cieniowanie metodą kropelkową*
Ten sposób jest dobry do sreberek.
Nie wylewasz, nie napylasz suchej ale nakładasz tak jak w tej metodzie.
Ty wylałes ewidentnie, baza sie połozyła, wrecz pływała.
W drugą strone jak napylisz to sie postawi i bedzie kicha.

baqo - 17-04-2010, 22:33

puszkieter napisał/a:
zmatowałem to auto papierem 500
spokojnie!
aby nie cieniować,a jak cieniować trzeba dać binderka(międzywarstwę) . no i dobrze gdyby bączek miał 3 mm skok.

jacklack - 17-04-2010, 23:37

puszkieter, Przyczyn takiego chmurzenia jakie opisujesz możne być wiele..poza możliwe że błędną aplikacja o której wspomnieli koledzy kolejną przyczyną może być niedostosowanie odpowiedniego rozcieńczalnika do temp. otoczenia, lub nie stosowanie rozcieńczalnika dedykowanego danemu produktowi ...następną z przyczyn może być złe ustawienie pistoletu..chodzi o podajność materiału względem ustawionego wymaganego ciśnienia roboczego, lub samo ciśnienie robocze względem technologii w jakiej pracuje pistolet..(innymi słowy zbyt mocno skręcona igła-za dużo powietrza).. może to być powodem pylenia i stawiania ziarna, które w rezultacie tworzy szorstką i pochmurzoną powierzchnię..kolejną niezamierzoną przyczyną tego efektu chmurzenia może być zbyt daleka odległość pistoletu od obiektu przy pierwszych nakładanych warstwach.
puszkieter, podaj może więcej szczegółów..odnośnie nanoszenia,..jakie ciśnienie robocze, odległość od obiektu, i jakiego to producenta to baza?

puszkieter - 18-04-2010, 11:10

MKAUTOS-tak wylałem baze.Ale jak wczesniej pisalem ta metoda zawsze sie sprawdzala.druga sprawa ,zawsze odczekuje miedzy warstwami az przeschna.napisz cos wiecej o cieniowaniu metoda kroelkowa,slyszalem o niej wczesniej ale nie za duzo.a po trzecie od poczatku widzialem ze baza nie uklada sie tak jak powinna.

[ Dodano: 18-04-2010, 11:17 ]
JACK JACK-użyłem bazy MAX MEIRA,rozcienczyłem ja NITREM tej samej firmy.malowalem w komorze w 20 stopniach.jezeli chodzi o strukture bazy to byla gladkai nie steczała,po nalorzeniu lakieru byul lustro.cisnienie ustawiam jak to sie mowi na słuch i na oko,w zalerznosci od warunkowi materiałow.

baqo - 18-04-2010, 11:21

puszkieter napisał/a:
,rozcienczyłem ja NITREM tej samej firmy
chyba rozcieńczalnikiem tej samej firmy???
mkautos - 18-04-2010, 11:39

puszkieter napisał/a:
tak wylałem baze.Ale jak wczesniej pisalem ta metoda zawsze sie sprawdzala.

Sreberko jest topowym przykładem kiedy nie należy wylewac go jak inne metaliki.
Jego sie nakłada jako mokrą , ale stabilna warstwe w której nie moze byc zjawiska pływania metaliku.
To tak najprosciej wytłumaczone, ale chyba sie ze mną inni zgodza.
Jak tak zrobisz i na dodatek po przetarciu szmatką anty nie bedzie kurzu to znaczy ze dobrze sie wstrzeliłes w ilosc materiału na pistolu.
Jesli masz pył to ciut więcej materiału.
Jak sie stawia i baza pod szmatką szorstka to juz źle bo zbyt mało.
Mowią ze jak potrafisz połozyc ładnie i bez cieni sreberko to juz wszystko dasz rade. ;)

puszkieter - 18-04-2010, 11:53

baqo-urzylem nitra tak jak napisalem.ale przyznam sie, ze nie raz lało sie zwykle nitro, za 30 zl za 5litrow.i bylo ok.a max meier to dobra firma.ale jak ,tak czytam wasze wiadomosci, to wydaje mi sie, ze mialem za rzadki materiał.i chyba to bedzie główną przyczyną.
baqo - 18-04-2010, 12:05

Cytat:
baqo-urzylem nitra tak jak napisalem.ale przyznam sie, ze nie raz lało sie zwykle nitro, za 30 zl za 5litrow.i bylo ok
:glupek: :glupek: :glupek: :glupek: :glupek: :glupek:

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=141

puszkieter - 18-04-2010, 12:23

no i wszystko jasne.ale panowie wiecie jak to jest,szef chce oszczedzic a jak cos sie spieprzy to wina pracownika.
ZIEMBA - 18-04-2010, 13:35

A ja proponuje srebra malowac wodą, wtedy nawet pistoletem za 70zł chmurzenia nie ma. Nie wiem czemu tak jest.
mkautos - 18-04-2010, 13:39

To nie całkiem wina nitra była.
Ja sie moge przyznac ze nitro lałem jak z beczki do czasu az na forum troche wiadomosci zassałem.
Teraz juz nikomu nie poradze aby nitrem cokolwiek poza bitexem rozrabiał, choc nawet do bitexu lepszy jest akrylowy.

baqo - 18-04-2010, 15:39

mkautos napisał/a:
To nie całkiem wina nitra była.
myślę że ponowne lakierowanie gdzie wcześniej była baza nitrem rozcieńczona, prędzej może się ważyć,marszczyć,robić pajęczynka.
rozcieńczalnik ma bardzo wiele co do tworzenia się plam, chmurek,a gdzie nitro! :glupek:

martek - 28-04-2010, 18:15

przed wczoraj polakierowalem passata (srebro) baza heckerowska, blotnik i drzwi do cieniowania. wszystko bylo ok. nie widzialem zadnej chmurki itd. wczoraj wieczoremn polerka, zadowolony bylem ze hoho. przed chwila wyjechalem na dwor i szok!!!

straszne odciecie widac na cieniowanych drzwiach, czyli bedzie poprawka.

Ziemba napisal ze po wodzie nie ma efektu chmurzenia wiec postanowilem sprobowac i stad moje pytanie: czy styknie ze przelece w miejscu tego odciecia?? przepylic tylko, czy wylac i przepylic? :help: :help: :help: baza wodna bedzie heckera..

ZIEMBA - 28-04-2010, 18:21

Martek, ja tam bym zmatował wszystko i prysnał jeszcze raz, tyle, że wodą. Prysniesz tylko przejscie na drzwiach i może się okazac, że nie pasuje do błotnika, i znowu poprawak. Pomaluj błotnik i zrób wejscie na drzwi. Tylko wejdz tak żebys bazą wypylił dalej niż poprzednie cieniowania. Na 90% możesz byc pewny, że chmur nie będzie. A, i co masz na mysli mówiąc, że widac odcięcie? Chodzi o róznice koloru?
martek - 28-04-2010, 18:27

ZIEMBA, do blotnika nie dojde, raczej do przednich drzwi, wiec blotnik bym odpuscil i ewentualnie w drzwi wszedl. pytanie teraz czy przepylic tylko to miejsce czy walic pelna warstwe+przepylka, bo z h2o jeszcze lekcji nie odrobilem...
PROJEKTER - 28-04-2010, 18:31

martek napisał/a:
przed wczoraj polakierowalem passata (srebro) baza heckerowska, blotnik i drzwi do cieniowania. wszystko bylo ok. nie widzialem zadnej chmurki itd. wczoraj wieczoremn polerka, zadowolony bylem ze hoho. przed chwila wyjechalem na dwor i szok!!!

straszne odciecie widac na cieniowanych drzwiach, czyli bedzie poprawka.

Ziemba napisal ze po wodzie nie ma efektu chmurzenia wiec postanowilem sprobowac i stad moje pytanie: czy styknie ze przelece w miejscu tego odciecia?? przepylic tylko, czy wylac i przepylic? :help: :help: :help: baza wodna bedzie heckera..


Posłuchaj rady i pomaluj wszystko jeszcze raz. Co do chmurzenia to w przypadku wody tak się nie dzieje bo woda paruje powoli i ziarna aluminium układając się równo w powłoce ... choć i na wodzie jak ktoś bardzo chce i plam narobi. W materiałach konwencjonalnych duże znaczenie ma szybkość parowania rozcieńczalnika ... a szczególnie w przetrenowanych przez mnie materiałach Spies Heckera ....

Chcesz w przyszłości uniknąć chmurek na jasnej bazie ... używaj wolnego rozcieńczalnika do bazy ( i jak pamiętam 1:2 ... bo w tym temacie ktoś napisał 1: 1 a takie proporcje mieszania bazy i rozcieńczalnika w konwencji to ma tylko Sikkens ).. natomiast teraz ... absolutnie tego nie rób bo ten klar z przed kilu dni zwarzy się z bazą jak użyjesz wolnego rozcieńczalnika ... no i przy cieniowaniu możesz stosować materiał pod bazę który ją wchłania i układa bez chmurek.

ZIEMBA - 28-04-2010, 18:36

martek napisał/a:
ZIEMBA, do blotnika nie dojde, raczej do przednich drzwi, wiec blotnik bym odpuscil i ewentualnie w drzwi wszedl. pytanie teraz czy przepylic tylko to miejsce czy walic pelna warstwe+przepylka, bo z h2o jeszcze lekcji nie odrobilem...


Martek, napisałeś że malowałeś błotnik i zrobiłes wejscie na drzwi, tak? W takim przypadku, jak malował bym tą samą bazą to przepylił bym tylko to wejscie na drzwi. Ale jak miałbym teraz inna baze, w twoim przypadku wode, to prysnłą bym ten błotnik jeszcze raz i wszedł na te drzwi, bo niewiadomo jak dobrali tą wode. Zrobisz tylko wypyłke na tych drzwiach, rozkleisz, i okarze sie, że teraz drzwi są dobrze ale różnią się od błotnika. Co do malowania wodą hekera to nie wiem, nie robiłem na tym. Duponta i RMa leje jedną warstwe, na to odrazu drugą i trzecią z większej odległości wypylam.

martek - 28-04-2010, 18:40

dzieki panowie za szybka odpowiedz :piwosz:
slawek - 28-04-2010, 23:24

Oj złapałem projekterka na kłamstewku sikkensa nie mieszalo sie 1 do 1 tylko 2do 1 jeżeli chodzi o konwencje
jacklack - 28-04-2010, 23:55

ZIEMBA napisał/a:
Martek, ja tam bym zmatował wszystko i prysnał jeszcze raz,

Też takiego jestem zdania ...tylko nie zapomnij dać podwarstwy z żywicy pod obszar cieniowania, bo będziesz miał widoczny odkurz jaki zawsze towarzyszy cieniowaniu sreber ;)

PROJEKTER - 29-04-2010, 16:42

slawek napisał/a:
Oj złapałem projekterka na kłamstewku sikkensa nie mieszalo sie 1 do 1 tylko 2do 1 jeżeli chodzi o konwencje


Sławku ? :) ... mnie chcesz złapać na kłamstwie :buhaha: ... i to w tematach zawodowych ?

Gwarantuję ci że nie masz szans :nono: ... i sugestia .... dobrze się zastanów zanim pociągniesz ten wątek ... i się wygłupisz .... żeby nie było niedomówień ... to jeszcze raz KONWENCJA - SIKKENS AUTOBASE - proporcje łączeniam z rozcieńczalnikiem wynoszą 1:1 czyli 100 : 100 z litra bazy i litra rozcieńczalnika wychodzą 2 litry produktu ... absolotnie zgodnie z zaleceniami producenta koncernu AKZO NOBEL - dla tego produktu :)

... i dodam @slawek, że TAK ... widziałem tą kartę techniczną ( jakieś 1000 razy przez ostatnie 5 lat :) ) i widzę jak wygląd ikona nr 4. ;)

http://www.sikkenscr.gr/N...utobasePlus.pdf

Widzisz Sławku :okulary: PROJEKTER nigdy nie kłamie i dlatego jest bezczelny do krwi i .... rzadko się myli ... jak już to natychmiast sprostuje ... to się nazywa rzetelność przekazywanych publicznie informacji .... w tym przypadku nie ma sprostowania bo informacja jest rzetelna ... może poza słowem "MA". ;)




Qurde ... o co temu cwaniakowi projekterkowi chodzi :maruda: ?

jacklack - 29-04-2010, 16:57

PROJEKTER napisał/a:
to jeszcze raz KONWENCJA - SIKKENS AUTOBASE - proporcje łączeniam z rozcieńczalnikiem wynoszą 1:1 czyli 100 : 100 z litra bazy i litra rozcieńczalnika wychodzą 2 litry produktu ... absolotnie zgodnie z zaleceniami producenta koncernu AKZO NOBEL - dla tego produktu :)

Sorki PROJEKTER, ale w tej karcie technicznej pisze jak.......
Proporcje mieszania objętościowo:
100 części Autobase Plus
50 części Autobase Plus Reducer
To po pierwsze... a po drugie przed chwilą dzwoniłem do technika Sikkensa i który też potwierdził że ten produkt ma proporcje mioeszania 2:1...100 części baza, 50 części Reducer zależny od temp.

Więc jak to jest???

PROJEKTER - 29-04-2010, 17:07

Haaaaaa :) ... no jest tak jak napisałem !
jacklack - 29-04-2010, 17:27

Cytat:
Haaaaaa :) ... no jest tak jak napisałem !

Chyba ze masz na myśli starszy produkt Sikkensa?? ;)

PROJEKTER - 29-04-2010, 18:15

No właśnie .... nie tyle starszy co konkretnie AUTOBASE.

.... i znowu muszę sie popisywać wyjaśnienimi ... echhhhh... ale zanim to zrobię to taka dygresja ... Nie wiedziałem, że jest tu jakieś safari w którym moja głowa jest głównym celem :nono: ..... co będzie jak faktycznie napiszę jakiegoś babola ? ... normalnie ? Zabijecie Mnie .... i na nic się przydadzą lata nieomylnych rzetelnych i rzeczowych postów ... jedna tycia wpadka ....i Giń, Giń, Giń ... maszkaro, dyletancie, durniu i pacanie ... nareszcie Cię mamy :) brrrrrrrrr.

..... ale teraz do rzeczy :

W 1993 roku Sikkens postanowił wstawić w każdej stacji serwisowej i warsztacie swój mieszalnik. Na początku szło nieźle, potem pojawiła się konkurencja. Trzeba było sięgnąć po argumenty. Podstawowym argumentem handlowym Sikkensa było to, że z litra bazy i litra rozcieńczalnika ( Thiner 1,2,3 ) w produktach bazowych Autobase uzyskuje się 2 litry mieszaniny .... w innych firmach tylko półtora. Sikkens mieszał je 1:1, a konkurencja w większości 2:1. Jak baza kosztowała 100 zł a rozcieńczalnik 20 to póltora litra 110 w konkurencji, a w Sikkensie 120 za dwa litry ;) :nono: ... no i się sprzedawał, produkt jak ciepłe bułeczki...... potem dopiero wyłaził na wierzch problem że te dwa litry to nanosi się na element czterema warstwami ( dwie mokre + dwie suche ) a w innych firmach dwoma mokrymi i czasami małym przeprószeniem.

.... niestety ( dla interesów Sikkensa ) kilka lat później weszła norma VOC ( w Polsce jeszcze nie, ale AKZO jest z Holandi, a u nich - tak ) i materiał Sikkensa został wyczyszczony z rozpuszczalnika. Wszystkie koncerny wprowadziły normę HS ale Sikkens sie nie zmieścił w tym standardzie więc wprowadził dla wyczyszczonych produktów akrylowych i bazowych oznaczenie - plus. Autobase Plus jest rzadsza od starego produktu i dodaje się do niej mniej rozcieńczalnika. Teraz proporcje mieszania wynoszą 2: 1 a produkt nanoszony jest dwoma warstwami mokrymi i jedną suchą.
Przy okazji tej zamiany ( zmienił się też kolor opakowań ) rozjechały się receptury kolorystyczne i zgodność koloru z wzorem która w Sikkensie wynosiła 20 % teraz wynosiła już 2 %. To był wielki stalowy gwóźdź do trumny ... ale Sikken z honorem postanowił sam się zabić i wprowadził w 2000 roku na rynek Polski - system Autowave bazy wodorozcieńczalne.

To tyle .... ale znowu musiałem wyprodukować kolejny mini wykład technologiczno - historyczny. Dziękuję jednak za uwagę ... i teraz proszę o pytania w tym temacie ... lub temacie "chmurek" ... Może na począteeeeeek ..... Pan z prawej, Pan @ ...

puszkieter - 29-04-2010, 18:41

projekter.a co mozesz powiedziec na temat baz max meiera?konwencja.ja mieszam je 1 do 1,bo sa bardzo geste.
jacklack - 29-04-2010, 18:59

Cytat:
normalnie ? Zabijecie Mnie .... i na nic się przydadzą lata nieomylnych rzetelnych i rzeczowych postów ... jedna tycia wpadka ....i Giń, Giń, Giń ... maszkaro, dyletancie, durniu i pacanie ... nareszcie Cię mamy :) brrrrrrrrr.

PROJEKTER, nikt na Twoją głowę nie poluje :) ..a już na pewno nie ja ;) Jestem zdania jednak że w takiej sytuacji która zaistniała, jak np.ta... lepiej rozwiać wszystkie chmury niejasności :) , dopytać, doprecyzować i wyjaśnić,( tak jak to w 100% wyjaśniłeś w swojej ostatniej wypowiedzi w tym temacie, z którą się absolutnie zgadzam bo sam pracowałem w owym czasie na Sikkensie i faktycznie proporcja bazy w tedy była 1:1 z rozc.1 2 3,) niż pozostawić jeszcze wcześniejszą Twoją wypowiedź pod wielkim znakiem zapytania ;) :)

baqo - 29-04-2010, 21:11

Dziękuję jednak za uwagę ... i teraz proszę o pytania w tym temacie ... lub temacie "chmurek" ... Może na począteeeeeek ..... Pan z prawej, Pan @ ...[/quote]

projekter a miałeś w rękach hvlp-ka zalanego cromaxa bazą nr lakieru la7w alt.2 ,oklejone auto ,przygotowane do cieniowania oscylacją skok 3mm ,500 na sucho?
i co teraz trzeba?

slawek - 29-04-2010, 21:25

do Projekter oczywiscie tak jak jacklak podpisuje sie jego postem cenie twoją wiedze techniczną i czytam dokładnie twoje wypowiedzi nieraz po dwa razy,Zgadza sie równiesz że mógłbyś by mnie zabić swoją wiedzą jestem tylko lakiernikiem samochodowym.Jak pewnie zauważyłeś moja wcześniejsza wypowiedz była pół żartem pół serio bo takie mam podejście do życia,jeżeli poczułeś sie urażony to sory,wydawało mi sie że znam sikensa dosyć dobrze ale ta akurat baza mi jakoś umkneła robiłem na plusie stąd moja zaczepka
baqo - 29-04-2010, 21:54

ale kto teraz leje na litr bazy litr śmierdziwa (novol :) ) ??? były ograniczenia w emisji ,dlatego powstały 2:1 ,albo dupont zamiast 8:1 3:1 C 6000 . zamiast czterech warstw dwie
puszkieter - 29-04-2010, 22:00

baqo.jak pracowałem w polsce ,to na 100 bazy lalo sie 50 rozpuszczalnika ,i sama ''woda''.tak ja zenili w mieszalniach.obecnie pracuje w norwegii,i tutaj bazy sa tak geste ze jak bym nie zrobil 1 do 1 to bym ''miodem'' malował.
PROJEKTER - 29-04-2010, 22:03

slawek napisał/a:
do Projekter oczywiscie tak jak jacklak podpisuje sie jego postem cenie twoją wiedze techniczną i czytam dokładnie twoje wypowiedzi nieraz po dwa razy,Zgadza sie równiesz że mógłbyś by mnie zabić swoją wiedzą jestem tylko lakiernikiem samochodowym.Jak pewnie zauważyłeś moja wcześniejsza wypowiedz była pół żartem pół serio bo takie mam podejście do życia,jeżeli poczułeś sie urażony to sory,wydawało mi sie że znam sikensa dosyć dobrze ale ta akurat baza mi jakoś umkneła robiłem na plusie stąd moja zaczepka



Chłopacy .... żartowałem z tym safari .... :smiech:

[ Dodano: 29-04-2010, 22:09 ]
baqo napisał/a:
projekter a miałeś w rękach hvlp-ka zalanego cromaxa bazą nr lakieru la7w alt.2 ,oklejone auto ,przygotowane do cieniowania oscylacją skok 3mm ,500 na sucho?
i co teraz trzeba?


.... hmmm może .... koło ratunkowe telefon do przyjaciela .... zadzwonię do Koszalina tam mam przyjaciela robi na Cromaxie i na pewno mi wszystko powie ... a potem ci odpowiem baqo na Forum :) :) :) ..... za cholerę nie wiem co to la7alt2 ( choć podejrzewam że alt2 to Alterantywy 2 )

puszkieter - 29-04-2010, 22:28

projekter.mógłbyś mi odpowiedziec na pytanie. :)
PROJEKTER - 29-04-2010, 22:43

puszkieter napisał/a:
projekter.mógłbyś mi odpowiedziec na pytanie. :)


Gdybym tylko umiał ... to bardzo chętnie ... ale widzisz Max Meyer nie postarał się powalczyć o wejście do sieci ASO, ani do przemysłu i jest w Polsce marką niszową. Więć moje kontakty z tym produktem są rzadkie.

Są takie firmy jak SIKKENS, SPIES HECKER, STANDOX, GLASURIT i RM w których się naprawdę dobrze orientuję co i jak, oraz takie PPG, czy dawne ICI gdzie sporo o tych produktach wiem. W większości tych firm byłem na szkoleniach w Polsce i gościnnie w niektórych fabrykach za granicą ... ale np. teraz dopiero ( od roku ) rozpoznaję temat Cromaxa i pełnej oferty DuPonta dla samochodówki i przemysłu ....

Jak sam rozumiesz są firmy o których wiem tyle ... że istnieją na rynku ... jak właśnie Max Meyer, a ich technologię znam z kart technicznych i kart charakterystyki produktu.

Jak więc mogę ci pomóc, jak taki ze mnie autorytet w tej sprawie jak z "koziej d .... puzonik" :)

puszkieter - 30-04-2010, 21:59

projekter.rozumiem,dzieki ze odpisałeś.
kamilbusko - 30-04-2010, 22:50

czyli max meyer autokolor to tandeta ? pytam bo w moim małym miasteczku są dwie mieszalnie , właśnie ta i chyba profix. która lepsza?
puszkieter - 30-04-2010, 23:18

pracuje materiałami max maiera od 2 lat i praktycznie nie mialem żadnych problemow z ta firma.ostatnio mialem wpadke ze sreberkiem na vw ,ale to bardziej wynikalo z mojej winy.a jezeli juz wspomnialem o srebrach vw,czy wam tez wydaje sie ze srebrne kolory vw sprawiaja wieksze klopoty w malowaniu niz inne sreberka?napiszcie co o tym myslicie.
slawek - 01-05-2010, 01:16

Ja niemam praktycznie problemu ze srebrnym kolorem ale oczywiście trzeba uwazać na mixy przynajmniej w moim przypadku deber jezeli jest zmieszany mix o nazwie brylant z najdrobniejszym ziarnem srebrnego metalika to przy zbytniej rutynie można sobie skiśic robote,puszkieter, w której częsci norwegi sie obracasz
puszkieter - 01-05-2010, 14:14

sławek.jestem w ''województwie'' oppland,niecałe 50 km,od lillehammer,mała wiocha.ale chce stąd spadac do miasta.cienko placa.a jezeli chodzi o sreberka to wspomniałem o tym dlatego ze,inne srebrne kolory np.fiat 647,albo merc 744 nigdy nie przysparzały mi klopotów, a z vw zawsze cos.pamietam jak pracowałem w fiacie,i jeszcze za bardzo za splówe sie nie łapałem ,to lakiernik który tam pracował tez miał problemy z vw.ale moze to tylko zbieg okolicznosci,ale jezeli ktos ma podobne odczucie to prosze pisac.moze cos w tym jest. :)
puszkieter - 02-05-2010, 21:33

POPRAWIŁEM VW O KTÓRYM MOWA NA POCZĄTKU,TYM RAZEM ZAMIAST NITRA ,DO BAZY DODAŁEM ROZCIEŃCZALNIKA .BYLO CIEŻKO ,ALE TYM RAZEM ,BEZ ''CHMUR''. :)
kamilbusko - 02-05-2010, 21:49

jakim pistolem kładłeś bazę?
puszkieter - 02-05-2010, 22:17

iwata w 400

[ Dodano: 02-05-2010, 22:18 ]
1.4 dusza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group