Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Lakierowanie elementu z carbonu.

Krystian990 - 02-04-2010, 19:52
Temat postu: Lakierowanie elementu z carbonu.
Witam. Panowie kolega ma na maskę naklejoną warstwę carbonu grubości ok 2mm. (nie okleina ale carbon tylko prawdziwe włukno węglowe) i schodzi mu z tego bezbarwny. Jak to naprawić aby po kilku miesiącach bezbarwny nie zeszedł ponownie? Dobre zmatowanie wystarczy czy jest na to jakiś specjalny bezbarwny podkład kontaktowy??
Deca-Durabolin - 02-04-2010, 19:56

1. usunąć stary lakier bezbarwny w sposób delikatny dla włókna,
2. matowanie szarą włókniną,
3. pzp,
4. klar.

Pozdrawiam.

Krystian990 - 02-04-2010, 20:17

Można wiedzieć jakie PZP??
To_mas - 02-04-2010, 20:42

Krystian990 napisał/a:
Można wiedzieć jakie PZP??
normalne ;)
Krystian990 - 02-04-2010, 21:04

Ale co to jest to PZP:P
kamfrontera - 02-04-2010, 21:48

podkład zwiekszający przyczeność ;)
Krystian990 - 02-04-2010, 22:07

Możecie Panowie podać jakąś konkretną nazwę żebym wiedział o co pytać w sklepie? I jaki może być koszt czegoś takiego?
jacenty741 - 02-04-2010, 22:15

Novol plus 700,Dupont 800R...Każda szanująca się firma ma coś takiego w ofercie.Pytaj po prostu o pzp lub podkład do plastiku lub promotor przyczepności.Cena ok 8pln/100 ml(mój profiks 48 za litr)
Greg - 02-04-2010, 22:21

promotor przyczepności 800R DUPONT
PLUS PZP ŚRODEK ZWIĘKSZAJĄCY PRZYCZEPNOŚĆ Novol
PODKŁAD NA PLASTIk. QP-3900 Quickline

zależy co możesz dostać w mieszalni. Jak tylko zapytasz o pzp/ podkład na tworzywa sztuczne to na pewno będą wiedzieli o co chodzi ;]

Krystian990 - 02-04-2010, 22:39

Czyli się ładuje to samo co na plastik? Bo jak tak to ja mam DuPont Imron U010. Może być takie coś? Tylko to jest deczko zielonkawe. Nie będzie tego widać pod klarem?
Krystian990 - 06-04-2010, 11:00

To jak Panowie, carbon nie będzie się wydawał zielonkawy, czy kupować coś innego?
S1600 - 07-04-2010, 08:13

Dodam że nie poleca sie malowania na Epoxyd klarlakiem bo poprostu odchodzi :D :D

Kupujemy rzadką żywice epoxydową z bezbarwnym utwardzaczem i ona nadaje się do malowania.
Kładziesz normalnie jak lakier a potem polerujesz.

Mam nadzieje ze tym sprostowaniem rozwiałem mit o malowaniu epoxu bezbarwnym

Krystian990 - 07-04-2010, 08:31

Da radę z żywicy wyciągnąć chociaż połowę połysku klaru?
PROJEKTER - 07-04-2010, 09:53

Rozumiem, że to ograniczenie bezbarwnego w stosunku do podłoża epoksydowego dotyczy akryli ? ... nie słyszałem o takim zakazie ... ale skoro tak jest ... to może jednak zamiast tej żywicy .... bezbarwny, ale epoksydowy :

Lakier epoksydowy chemoodporny, bezbarwny jest roztworem dianowej żywicy epoksydowej (o średniej masie cząsteczkowej około 1000, liczbie epoksydowej Le około 0,2 mol/100 g), a także butoksylowanej żywicy melaminowo-formaldehydowej w rozpuszczalnikach organicznych. Utwardzona w reakcji poliaddycji aminami organicznymi powłoka lakieru jest elastyczna, ma bardzo dużą przyczepność do różnych podłoży, twarda, odporna mechanicznie oraz na działanie czynników chemicznych.

.... tylko, że to raczej produkty do drewna bo epoksyd przylega do powierzchni przez penetrację podłoża .. jeżeli te włókna karbonu są takie jak struktura drewna to może będzie dobrze.

Natomiast lakiery epoksydowe ( w tym także żywice ) średnio sprawdzają się na zewnątrz bo mają zdolności do kredowania w widmie promieniowania UVA :


... trochę trudny tekst bo to nieudolne tłumaczenia z ang :


Ponad lakier Clear Epoxy

Pyt.: Czy jasny lakier zostać spryskane przez epoksydowej?

I zasada powiedziałbym "tak", ale należy mieć na uwadze kilka rzeczy:

Co to jest żywica z jasnym lakierem? Niektóre żywice mogą nie mieć tak dobre przyleganie do epoksydowe i inne. Część będzie pokryta być narażeni na czynniki, a zwłaszcza na promienie słoneczne? Powłok epoksydowych zazwyczaj kredą po były one narażone na działanie promieni słonecznych, co może mieć wpływ na przyczepność. Część będzie pokryta być narażeni na działanie substancji chemicznych i / lub rozpuszczalniki? lakiery nitrocelulozowe nie działają pod wpływem rozpuszczalników i niektórych substancji chemicznych. Jeśli jest on narażony na działanie promieni słonecznych będzie zawierać jasny lakier UV zablokowany? To może doprowadzić do epoksydowych z kredowanie. Jak długo po zastosowaniu lakier epoksydowy będą stosowane? Powłoki epoksydowe się obojętny po tym, jak w pełni wyleczona i nie może uzyskać dobre przyleganie lakieru i epoksydowych. Jeśli zamierzają stosować lakier bezbarwny na epoksydowej I zdecydowanie wskazują na to, że zachowanie niektórych badań laboratoryjnych w celu potwierdzenia ekspozycji przyczepność powłoki po system został wystawiony na środowisko, w którym jest on przeznaczony.

Powodzenia. Ron Joseph

baqo - 07-04-2010, 11:17

S1600 napisał/a:
Dodam że nie poleca sie malowania na Epoxyd klarlakiem bo poprostu odchodzi :D
ten corbon o którym pisze twórca tematu to jakiś epoxyd???czy to jest pokryte epoxydem??? wszyscy piszą o PZP ,a tu nagle epox???
nigdy nie pokrywałem lakierem klarlack(?????) epoxydu ,ale materiałami akrylowymi tak.

[ Dodano: 07-04-2010, 11:56 ]
Krystian990 napisał/a:
i schodzi mu z tego bezbarwny
pewnie ten laminat w ogóle nie był zmatowany ,tylko ktoś nakleił i polakierował???
co do tego że ze zmatowanego epoxydu zejdzie ,to dobrze jak na MM nie odchodzi.

Krystian990 - 07-04-2010, 13:45

Raczej dosyć słabo było zmatowione. Tak więc papierek P1000 dokładnie zmatowić i to wystarczy czy do tego PZP (tylko czy jak położę cieniutką warstwę tego zielonego czy tego nie będzie widać)?? A o epox chodziło chyba o to, że włókna węglowe są laminowane żywicą epoxydową. Jeśli to coś wniesie do tematu to dodam, że klaru używam DuPont Duxone DX1044.
S1600 - 07-04-2010, 13:58

Mówimy Tutaj o Żywicy Epoxydowej używanej do robienia elementów carbonowyvh

Przeciez do formy wylewana jest pierwsze żywica epoxydowa lub Darakan później układany jest carbon i całośc jest zamykana w próżni
Chodzi o to ze lakier Bezbarwny nie chwyta się żywicy epoxydowej :/
A co do polerowania rzadkiej żywicy epoxydowej to fakt cięzki temat ale do zrobienia

[ Dodano: 07-04-2010, 14:01 ]
PROJEKTER napisał/a:


mają zdolności do kredowania w widmie promieniowania UVA :


[/color]


BRAVO

Dokłądnie o to chodzi ;) i wtedy wszyscy becza bo coś mi się dzieje z Carbonem i odrazu do lakiernika żeby bezbarwnym pomalowac .... Niestety Nie. Maluje się to rzywicą i od czasu do czasu trzeba przepolerowac tak samo jak lakier .
A co do UV To idzie to ominąc ... coprawda trzeba dopłacic do rzywicy ale ma się swięty spokój

Klakiernik.pl - 07-04-2010, 19:31
Temat postu: Takie są uroki duroplastów
Widać nie będzie one raczej nie mają barwy. Myślę że warto zastosować tutaj PZP ale nie ma gwarancji że zadziała standardowo - większość takich produktów jest przeznaczona na nowy element. Najlepszy PZP jaki mogę polecić to 800R z Duponta. Duże znaczenie ma tutaj niestety wpływ środowiska :/ . Bardzo ważne będzie dobre przygotowanie podłoża....



Co mogę poradzić : znaleźć kogoś kto już coś takiego robił. Wskazówka są firmy które lakierują części rowerów - (tam najwięcej używa się karbonu) - w internecie znalazłem firmę która się reklamuje w ten sposób - oczywiście pytanie czy zdradzą tak łatwo tajemnicę ;)

No-limit - 07-04-2010, 21:24
Temat postu: Re: Takie są uroki duroplastów
Klakiernik.pl napisał/a:
Widać nie będzie one raczej nie mają barwy. Myślę że warto zastosować tutaj PZP ale nie ma gwarancji że zadziała standardowo - większość takich produktów jest przeznaczona na nowy element. Najlepszy PZP jaki mogę polecić to 800R z Duponta. Duże znaczenie ma tutaj niestety wpływ środowiska :/ . Bardzo ważne będzie dobre przygotowanie podłoża....



Co mogę poradzić : znaleźć kogoś kto już coś takiego robił. Wskazówka są firmy które lakierują części rowerów - (tam najwięcej używa się karbonu) - w internecie znalazłem firmę która się reklamuje w ten sposób - oczywiście pytanie czy zdradzą tak łatwo tajemnicę ;)

Nie znam się na Carbonie,ale czy nie wystarczy na zmatowany położyć klar+utwrdz.+ rozc. do cieniowania?

Klakiernik.pl - 07-04-2010, 21:35
Temat postu: Pomocna dłoń
Rzuciłem kilka linków na PW, ale myślę, że mogły by się one tu przydać. Jeśli moderatorzy uznają je za mało przydatne proszę je usunąć... Zaznaczam że pomimo że są komercyjne nie są związane z żądną ofertą moją ani mojego sklepu .



http://luxtech-carbotech-...01_archive.html

http://aerogun.pl/http://aerogun.pl/

http://www.allegro.pl/item920993834_920993834.htmlhttp://www.allegro.pl
/i..._920993834.html


http://www.youtube.com/watch?v=zwy4mTwCEkw
http://www.youtube.com/watch?v=zwy4mTwCEkw


podając linki z aukcji ,dodaj oddzielnie opis albo foto.za parę dni ten link będzie pusty ! !

[ Dodano: 07-04-2010, 21:51 ]
No-limit napisał/a:
Nie znam się na Carbonie,ale czy nie wystarczy na zmatowany położyć klar+utwrdz.+ rozc. do cieniowania?



Niewykluczone że tak, ale z pierwszego posta wynika że były problemy z przyczepnością więc logiczne jest założenie że dalej będą trzeba znaleźć potencjalny błąd

W tworzywach sztucznych głównym problemem jest to że :
- każdy błąd w przygotowaniu odbija się brakiem przyczepności
- niektóre zmieniają się pod wpływem warunków atmosferycznych ( czyli najprościej - bez zagłębiania w temat zrobisz wszystko dobrze a i tak coś się ["spieprzy"]
- czasem potrzebna jest dodatkowa warstwa zapewniająca przyczepność czyli właśnie PZP
- większość kolorów jest jakby wtłaczana w tworzywo ( są utwardzalne np. przez temperaturę)
- są tworzywa nielakierowalne w warunkach warsztatowych

Znajomość wszystkich tworzyw nie jest ani konieczna i w większości pewnie wogóle nieprzydatna - dlatego nie potrzebujesz wiedzieć co to jest karbon żeby być dobrym lakiernikiem.

To z czym mamy do czynienia w przypadku Krystiana to zapewne BMC czyli masa z wypełnionej kredą żywicy UP i włókna szklanego. Stosuje się to na maskach, pokrywach bagażnika albo błotnika - często przy tuningu.

Krystian990 - 07-04-2010, 22:01

Właściciel pojazdu (Alfa 156) twierdzi, że jest to najprawdziwszy carbon naklejony na oryginalną maskę. A co do ewentualnego błędu poprzedniego lakiernika to myślę na niezmatowaniem maski lub jej słabym zmatowaniu. Gdy oglądałem miejsce gdzie zeszedł klar nie było widać żeby to było matowione. I myślałbym ją bardzo dokładnie zmatowić P1000 i może by to załatwiło sprawę. Narazie porozsyłałem trochę maili po firmach, które mogą coś więcej o tym wiedzieć. Gdy się czegoś dowiem to wpiszę tutaj te informacje.
S1600 - 08-04-2010, 12:06

No-limit napisał/a:
Nie znam się na Carbonie,ale czy nie wystarczy na zmatowany położyć klar+utwrdz.+ rozc. do cieniowania?


Własnie nie bo i tak nie przylegnie

No-limit - 08-04-2010, 15:05

S1600 napisał/a:
No-limit napisał/a:
Nie znam się na Carbonie,ale czy nie wystarczy na zmatowany położyć klar+utwrdz.+ rozc. do cieniowania?


Własnie nie bo i tak nie przylegnie

Chodziło mi nie o zaprószenie klaru rozc. do cieniowania,lecz o dodanie go do klaru w ilości ok 5-10%.

S1600 - 08-04-2010, 15:40

rozumiem ale to i tak nic nie daje bo epoxyd nie chce tego chwycic tzn on przylegnie ale pojeździsz troche i bedzie odpadał takimi płatami
PROJEKTER - 08-04-2010, 16:03

przedziwna sprawa ? ... Wydawało mi się że na wierzchu tego włókna jest idealnie gładka żywica - politura i do tego bardzo twarda. Teoretycznie więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby potraktować to jak przy lakierowaniu tworzyw sztucznych.

Co jest więc w tym karbonie z włókna i żywicy, że nic się tego nie trzyma z dostępnych profesjonalnych materiałów lakierniczych ?

... chyba .... że to jest tak, że każdy kto zalewa to włókno ... stosuje inną żywicę i w efekcie wygląda zawsze tak samo, a w praktyce to raz żywica akrylowa, raz poliwinylowa, a jeszcze kiedy indzie jakiś żelkot i w efekcie z jednych elementów klar odpada, a z innych nie ?

siwy_1981 - 08-04-2010, 21:02

PROJEKTER napisał/a:

... chyba .... że to jest tak, że każdy kto zalewa to włókno ... stosuje inną żywicę i w efekcie wygląda zawsze tak samo, a w praktyce to raz żywica akrylowa, raz poliwinylowa, a jeszcze kiedy indzie jakiś żelkot i w efekcie z jednych elementów klar odpada, a z innych nie ?


Do laminowania używa się zazwyczaj dwóch rodzajów żywic. Poliestrowej, takiej która wchodzi w skład np. szpachli poliestrowej, albo żywicy epoksydowej. Z poliestrową nie ma problemów z pokrywaniem materiałami akrylowymi, natomiast w przypadku epoksydu jest już inaczej.

Klakiernik.pl - 08-04-2010, 21:30
Temat postu: Trochę poczytałem
Więc w zasadzie rzecz ma się tak że z wszystko sprowadza się do tego że każdy rozpisuje się tylko ( nie chodzi mi ludzi tu na forum tylko o artykuły które znalazłem w necie) jak zrobić karbon i z czego się składa - tak jakby nic nie było wiadomo o jego renowacji.


Musisz spróbować z którymś ze środków zwiększających przyczepność - ja zaproponowałem konkretny promotor który sprawdza się na plastikach - potem się módl żeby się udało - żartowałem. Pocieszająca jest świadomość że ponoć zaczyna odchodzić dopiero po jakimś czasie.

PROJEKTER - 09-04-2010, 09:29

Panowie ? ... jak to możliwe żeby taka prosta sprawa jak pomalowanie gładkiej żywicy stwarzała takie problemy ? ... Musi być jakiś prosty i skuteczny sposób ...

Ludzie wybierają się za dwa lata na Marsa a ... tu grupa specjalistów nie może sobie dać rady z pokryciem żywicy klarem, tak żeby udzielić na to gwarancji ? :nono:

Popytam ... choć nikt mi nie przychodzi teraz do głowy ... ale popytam jak to zrobić ze 100 % gwarancją efektu i trwałości.

No-limit - 09-04-2010, 12:13

PROJEKTER napisał/a:
Panowie ? ... jak to możliwe żeby taka prosta sprawa jak pomalowanie gładkiej żywicy stwarzała takie problemy ? ... Musi być jakiś prosty i skuteczny sposób ...

Popytam ... choć nikt mi nie przychodzi teraz do głowy ... ale popytam jak to zrobić ze 100 % gwarancją efektu i trwałości.

Jakoś nikt nie wspomniał o lakierze bezbarwnym poliuretanowym 2K/nie mówię tu o lakierze do parkietów :) /.Latwy do zrobienia z żywicy/bindera/ np.DP Imron.Mniej agresywny od akrylowych.

PROJEKTER - 09-04-2010, 17:06

... ale podobno kreduje ?
front247 - 09-04-2010, 18:14

Jesli carbon to węgiel to w takim układzie jako wedkarz i posiadacz kolekcji wedek węglowych o wysokim module(czyli ilości węgla w węglu :) cokolwiek to znaczy wiem ze jest jakiś spory problem z polakierowaniem takiej powłoki ,mimo ze można to przeszlifować i na zdrowy rozum powinno się trzymac ..nie trzyma.
Mam jedną wędke która jest polakierowana i farba od nowosci już w sklepie delikatnie odchodziła płatami,rozmawiałem z przedstawicielem tej firmy(od wędek ) i stwierdził że mieli duży kłopot z trwałoscia powłoki lakierniczej a teraz stosują jakis podkład epoksydowy..niestety nic wiecej nie wiedział.Dlatego generalnie węglowki nie są lakiereowane.
Nie wiem czy ma to znaczenie dla opisywanego w temacie problemu,ale może cosik pomoże.
Pozdrawiam

No-limit - 09-04-2010, 18:15

PROJEKTER napisał/a:
... ale podobno kreduje ?

bezbarwny?

PROJEKTER - 09-04-2010, 19:41

No podobno ! ... rozumiem że pewnie robi się mleczny pod wpływem słońca ( UV ) i matowieje ... ale na pewno tego nie wiem ... chociaż tak się dokładnie zachowuje bezbarwna powłoka epoksydowa na drewnie wystawionym na zewnątrz ... robi się biała.
Krystian990 - 09-04-2010, 20:41

Dostałem na maila jedną odpowiedź.
"witam
ja stosuje lakier z filtrem uv
salkomix lub mipa
Moge zaproponowac panu instruktażowy film dvd -techniki lakierowania
carbonu w cenie 15zł+ 5 zł wysyłka
tam znajdzie pan odpowiedz na wszystkie pytania"
Panowie podsuneło Wam to jakiś pomysł do głowy?? Bo na płytkę czekać troszkę mi się nie świta, bo gościu wydzwania i chce jutro auto przyprowadzić.

PROJEKTER - 09-04-2010, 21:32

Chyba musisz zainwestować 20 zł w te naprawę ... tylko że jak to odpadnie to winę poniesie twoje DVD :)
mkautos - 09-04-2010, 21:43

Cytat:
Chyba musisz

Jakoś wątpię aby ten ktoś wiedział wiecej niż Wy akurat, bo ja tam w tym temacie to tez moge tylko :info: uzyskac.

S1600 - 12-04-2010, 13:49

dzisiaj dostałem skorupe ma elektrownie od C2 R2 która jeździł tylko jeden sezon w RPP a wygląda masakrycznie :/
Mnustwo odprysków itp I skredziała masakrycznie.... plamy jakby miedzy tkanina a żywica bo po zmatowaniu nic nie zeszło .... jutro maluje żadką żywica epoxydową i pokaze efekt koncowy

Master of Carbon - 13-05-2010, 10:28

Krystian990 napisał/a:
Dostałem na maila jedną odpowiedź.
"witam
ja stosuje lakier z filtrem uv
salkomix lub mipa
Moge zaproponowac panu instruktażowy film dvd -techniki lakierowania
carbonu w cenie 15zł+ 5 zł wysyłka
tam znajdzie pan odpowiedz na wszystkie pytania"
Panowie podsuneło Wam to jakiś pomysł do głowy?? Bo na płytkę czekać troszkę mi się nie świta, bo gościu wydzwania i chce jutro auto przyprowadzić.


..kolego poradziłeś sobie z tą Machą wkońcu?klient zadowolony? ;)

Krystian990 - 16-05-2010, 12:13

Właśnie odłożyłem termin ze dwa razy z nadzieją, że dokopę się do jakichś informacji, a klient zaraz wyjechał do roboty do holandii i autko do mnie nie trafiło w końcu. A wiesz jak się do tego zabrać? Bo gościu za niedługo wraca z holandii to bym mu powiedział, że mam wolny terminek.
Master of Carbon - 19-05-2010, 00:53

..HM
pisałeś ze lakier odpadł od carbonu
W kompozytach takie akcje to standard...
wystarczy ze ktoś dał kilka % wiecej utwardzacza do topcoatu -aminy sie wytrąciły i powierzchnie jest nie do odtłuszczenia!!!!!!Wygrzanie w piecu jedynie pomoże..
Najlepiej wyślij fote na maila to zobacze co tam sie stało
-poczta@aerogun.pl

Najprawdopodobniej było tak
przy produkcji tego elementu lakier lub topcoat był nałożony bezpośrednio na foremnik.
w takim wypadku należy po utwardzeniu lakieru zmatowić go w foremniku jakas 8setą i póżniej na tym laminowac carbon + próżnia
---wiara tak nie robi--nakłądają lakier i jak zacznie skórkować to laminują carbon z nadzieją ze "zlapie"--- element gotowy szybciej-klient kupi i zadowolony ale po roku działąnia słonca itp-widać efekty ;]

Krystian990 - 19-05-2010, 09:30

Kurczę nie mam zdjęcia tego elementu. Ale poprostu lakier zaczął odchodzić malutkimi płatkami szczególnie z brzegów elementu. (identycznie jak z normalnego nie zmatowanego lakieru) W miejscu gdzie lakier odeszedł carbon miał połysk jak by wogóle nie był w żaden sposób przygotowany pod lakier. Dam radę to zrobić samym lakierowaniem bez komór próżniowych itp? Myślałem jak by cały stary lakier zerwać, całość dokładnie zmatowić P800, na to PZP i dopiero klar (DuPont DX1044) Trzymało by się to?
Master of Carbon - 19-05-2010, 09:48

..jak carbon sie błyszczy w miejscach ubytku lakieru to gnojki nie zmatowili przed laminowaniem carbonu w foremniku

mozesz spróbować zeskrobac ten stary lakier jakąś szpachelką..epoxydowa powierzchnia osnowy carbonu jest kilkakrotnie twardsza niz lakier wiec bez obaw możesz to skrobać
..raczej unikaj szlifowania--bo jak dotrzesz carbon to pozamiatane--bedzie slad-róznica w grubości wątka-nitki carbonu na splocie ;)
Jak usuniesz stary lakier to przematuj to 800 i lak na etapy
1 etap-rzdka woda--z 15% rozpuszczalnika slow--zalejesz tym ewentualne dziurki po pecjerzkach powietrza -jak pootwierasz je matowieniem.....tam gdzie dziurka to "pacnij to małym pędzelkiem" a rzadki lakier sam sie wypoziomuje w miejscu tej operacji
Na drugi dzien mat 1000 i lak gęsty ;)

Krystian990 - 19-05-2010, 10:05

I nie trzeba kombinować z żadnym PZP i się będzie trzymać? :) Dzwoniłem do gościa to za 2tyg zjeżdża z holandii i podrzuci autko.
KuksonGarage - 31-10-2017, 08:25

Odświeżam temat ponieważ mam do pomalowania ramę rowerową- carbonową.

Mam pytanie- czy jeśli zmatowiłem papierem wodnym 800 i wydaje się, ze nie przedarłem się do karbonu- to czy mogę zastosować promotor przyczepności a później na to podkład akrylowy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group