Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Ratowanie Pandy - ostatnia warstwa konserwacji

muczacz - 20-07-2023, 18:49
Temat postu: Ratowanie Pandy - ostatnia warstwa konserwacji
Witajcie wszyscy!

Mam pacjenta - 20-letni Fiat Panda 2 i trochę korozji, która w sumie na moje własne życzenie się przez ten czas wkradła, w tym niestety też na podłużnicach... i nie jest to korozja powierzchowna. Stawka jest zatem wysoka. Ale jeszcze jest spokojnie co ratować. Przy okazji usunę też zaczątki korozji w innych miejscach, np nadkola.

Miejsca skorodowane wyczyszczę szczotkami ile się da i wlecą środki, no i tu jest pytanie co do technologii i co na warstwę końcową. Co myślicie o takim połączeniu (wszystko nakładam pędzlem)?


1. warstwa - APP R Stop -> Wiele dobrego o nim czytałem + krótki czas schnięcia
2. warstwa - dwuskładnikowy podkład epoksydowy APP - Tu ze względu na odporność mechaniczną (taki https://allegro.pl/oferta/app-2k-grund-ep-3-1-podklad-epoksydowy-1kg-utw-9819151280)

3. warstwa - no i właśnie, co teraz? Zwykła farba olejna? Zastanawiałem się nad jakąś masą bitumiczną typu APP Autobit B220, lecz nie jestem przekonany, ponieważ widziałem wypowiedzi, że pod spód może się dostawać woda, co wiadomo co przyniesie no i jeżeli już zacznie rdzewieć pod spodem to nie widać i można wpaść z deszczu pod rynnę.
Co byście doradzili? Absolutnie nie musi być pięknie, ponieważ naprawianie miejsca są niewidoczne.
Można ewentualnie zostawić sam epoksyd jako warstwę zewnętrzną?


Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sprężyn wahacza. Z nich już odpada powłoka, ale same w sobie są jeszcze ok. Czy R Stop + farba poliuretanowa będzie dobrym połączeniem?

Z góry dziękuję
Pozdrawiam serdecznie
Kamil


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group