Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Spawanie podłużnicy górnej + cały przód

Hond - 22-03-2021, 19:00
Temat postu: Spawanie podłużnicy górnej + cały przód
Witam!
Mam skorodowane częściowo podłużnice górne(jeśli inne nazewnictwo to proszę o poprawienie) w Hondzie Accord (załączniki), częściowo konstrukcje przednią samochodu (podłużnice?) oraz ścianę grodziową. O dziwo progi praktycznie całe, minimalnie jakieś kwiatuszki w paru miejscach.
Chciałbym to zrobić. Samochód ma sprawne zawieszenie, sprawny silnik, niedawno wymieniłem sprzęgło, rozrząd kupiony i czeka na lepszą pogodę żeby wymienić, wycieki polikwidowane, ogólnie mechanicznie sprawne. Auto trochę stało jak mnie nie było i po powrocie zauważyłem dużą wilgoć w samochodzie. Po demontażu siedzeń i wykładziny była tam powódź. Namierzyłem że to od grodzi i od nitki do kłębka znalazłem przyczynę tzn. dziury w nadkolach i ścianie grodziowej. Nie byłoby to problemem, gdyby nie to że zauważyłem stan w jakim są podłużnice górne. Korzystając z sytuacji że będę przez ok 2 miesiące miał samochód w zastępstwie chciałbym to zrobić.
Samo spawanie nie jest problemem dla mnie (spawacz). Chciałbym to zrobić zgodnie ze sztuką na tyle na ile będę w stanie przy swoim sprzęcie i możliwościach, tak aby uniknąć fuszerki.

Kilka pytań.
1. Zacząłem szlifować jedną z podłużnic, ale są głębokie wżery. Ściągam przy tym za dużo blachy też zdrowej z okolic, dlatego w planach jest pożyczenie piaskarki i doczyszczenie to piaskarka. Czy piaskarka doczyści mi takie wżery, czy lepiej wycinać? Na forum czytałem ze na takie wżery najlepiej podkład reaktywny po wyczyszczeniu, tak należy zrobić?
2. Zauważyłem, że część zewnętrzna podłużnicy jest przyspawana magiem do boku samochodu, a reszta zgrzana. Zgrzanie wygląda na fabryczne, ale szczepy półautomatem już nie, czy element był wymieniany, czy raczej na linii "cykali" żeby potem maszyna mogła zrobić reszte?
3.Czy jak przewiercę zgrzew i usunę te zapunktowania żeby odbudować element na stole to będzie ok, czy tak się nie robi?
W ten sposób miałbym lepsze dojście do "podłużnicy" wewnątrz samochodu i mógłbym wyczyścić rdze między łączeniami (zgrzewami). Czy podczas takiego zabiegu nic nie powinno się stać? Np. Zmiana przekątnych w zbyt dużym stopniu? Czy raczej te elementy nie mają zbyt dużego znaczenia i są tylko pomocnicze?
4.Czy wzmacniać te podłużnice i wspawać profil zamknięty od środka czy mija się to z celem?
5.Który element przedni w tym wypadku konstrukcyjnie pełni najważniejszą rolę? Chciałbym się przyłożyć do tego i dobrze ocenić faktyczny stan.
6. Czy zabezpieczenie antykorozyjne typy epoksyd czy reaktywny + reszta mogę położyć gdy auto stoi na zewnątrz? Aktualnie mam rozebrany cały środek i musiałbym to poskładać a i nie wiem czy będę miał garaż wolny

Ogólnie wiem że kupa roboty, ale chciałbym trochę liznąć tego, za rady będę wdzięczny :D
Tę rynienkę i wzmocnienie przednie już mam wypiaskowane i czeka na epoksyd lub reaktywny.
Uprzedzając pytanie, jedna strona sanek jest w gorszym stanie (drugą zakonserwował smar półośki), ale wyjęcie, sprawdzenie ew. napawanie lub wymiana to już mniejszy problem niż elementy konstrukcyjne.


Edit: dodałem jeszcze od dołu jak wyglądają, ogólnie w hondzie te nadkola to porażka, wszędzie było błoto.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group