Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita

offrold - 02-11-2019, 22:40
Temat postu: PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita
Wysłany: Dzisiaj 18:58 PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita
Witam wszystkich.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, mówimy o samochodzie SUZUKI VITARA Cabrio 1991 rok

Samochód jest rozebrany tzn. nadwozie jest zdemontowane od ramy.
Auto jest po odbudowie blacharskiej są wstawione reperaturki podłogi, odbudowane mocowania poduszek oraz naprawiona rama w miejscach gdzie pojawiły się dziury. Wszystko zostało wykonane starannie. Zależy mi na solidnej i prawidłowej konserwacji. Mam zamiar na miejsca, które były skorodowane i zostały oczyszczone do golego metalu polozyc po odtluszczeniu APP r stop, następnie położyć podklad epoksydowy na całość podwozia jak i ramy ( całość oczywiście wyszlifowana oczyszczona i odtluszczona) na co chciałbym zastosować Novol cobra.
Teraz z prośbą do osób w temacie: czy macie jakieś rady/ zastrzeżenia co do użytych przeze mnie środków i/lub czy dodalibyscie coś o czym nie wspomniałem?
Myślałem po wszystkim o zakonserwowaniu całości bitumem lecz nie wiem czy w terenowce odniesie to porządany efekt.
Nie wspominam narazie o profilach wew. / ramie ponieważ to w następnym kroku a zdaje sobie sprawę że w terenowce jest to chyba nawet ważniejsze niż części zewnętrzne gdyż zalega tam błoto i woda.
Myślałem również o preparatach teroson i rangers może ktoś się wypowie?
I jeszcze jedno po epoksydzie łączenia rogi itp proponujecie zrobić masa uszczelniająca czy wszystko polakierowac Cobra?
PS zalezy mi na solidnej naprawie.
pozdro

piotr10 - 03-11-2019, 13:15

Jak masz wszystko rozebrane to wypiaskuj wszystko aby mieć podłoże przygotowane pod podkład epoksydowy. Po podkładzie spawy , łączenia uszczelniasz masą uszczelniającą. Na podkład możesz położyć lakier poliuretanowy i na niego baranek lub cobrę lub inny środek. Profile zabezpieczasz na końcu . Ranger nie jest taki dobry.
offrold - 03-11-2019, 23:18

Dzięki za odpowiedź, co masz na myśli mówiąc o lakierze poliuretanowym?
Myślisz o lakierze bezbarwnym np sikkens bt300?
A cobra nie jest sama w sobie poliuretanem? Czy polakierowanie przed cobra wcześniejsza warstwa lakieru (o ile dobrze rozumiem bezbarwnego) poprawi jakość powłoki/wykonania ?
Co jest nie tak z rangersem ? Chętnie posłucham podpowiedzi ponieważ na nim nigdy nie pracowalem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group