Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Konserwacja podłogi i nadkoli a malowanie po niej.

basior6000 - 20-09-2017, 21:22
Temat postu: Konserwacja podłogi i nadkoli a malowanie po niej.
Witam wszystkich. Otóż planuje w mojej Omedze wykonać konserwacje podwozia, etapy jakie mnie czekają znam ale ma pytanie co do ostatniego. Wygląda to tak, że środek do konserwacji który pierwotnie wybrałem to Noxudol 1600, lecz tu pojawia się problem, bo po tym środku nie można malować. A dlaczego mówię o malowaniu, bo w oryginale oryginalna konserwacja była malowana w kolorze nadwozia.

Później poczytałem o środku

http://www.loctite-kleje....ie%29_t2415.htm

Podobno daje on strukturę zbliżoną do oryginału i można go malować. Po przeczytaniu karty charakterystyki mam jednak obawy czy czasami te zabezpieczenie nie przepuszcza wilgoci i służy tylko do nakładania na blachę zapodkładowaną, czyli jako konserwacje na istniejącą fabryczną nie da się go już nałożyć ?

Miał ktoś do czynienia z nim, czy dobrze to rozumuje ?

A możne polecicie jakiś markowy środek do konserwacji, pewny i skuteczny po którym będzie można lakierować i żeby wszystko wyglądało jak w oryginale ?

Vauxhall - 21-09-2017, 06:56

Witam
Takie środki nakładaj tylko na elementy wcześniej zabezpieczone antykorozyjnie, czyli np. wolną od korozji blachę ZAPODKŁADOWANĄ grubowarstwowo epoksydem. Nie spodziewaj się od tego środka jakichś szczególnych właściwości ograniczających rdzewienie. ten środek daje się na podwozie zamiast powłok dekoracyjnych nakładanych na nadwozie. Chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi (kamienie, itd.) oraz częściowo tłumi hałas dobiegający z zewnątrz. Widzę, że jest napisane, iż można nałożyć dwie cienkie warstwy lakieru. Środek musi być dobrze doschnięty i dopiero go lakieruj.

Z tego co wiem, fabryczna masa na podwoziu jest elastyczna nawet po latach. W miejscach, gdzie nie ma korozji, nie nakładaj jej na starą powłokę - nie podwyższy to ochrony przed rdzą. Stosuj ją tylko w miejsca naprawiane, czyli np.:
- reaktywny -> akrylowy -> masa konserwacyjna;
- epoksyd grubowarstwowo -> masa;
- reaktywny -> akrylowy -> epoksydowy -> masa.

W swojej Astrze F robiłem jeszcze tak, że jak zostawały mi wżery, to nakładałem środek na rdzę (użyj APP R-stop 1 warstwa), potem szlifowałem to w taki sposób (np. na klocku), aby ten środek został tylko we wżerach i na to dawałem podkład reaktywny. Naprawę robiłem 7 lat temu i rdzy (odpukać) wciąż nie ma.

Pamiętaj też o zakonserwowaniu profili zamkniętych. Powodzenia.

djluki - 09-04-2018, 20:52

witam panowie niechce zakladac nowego tematu mam kilka pytan odnosnie konserwacji co zastosowac pod podklad epoxydowy rdze mam wyczyszczona ale wiadomo ze cos zawsze delikatnie zostanie? wiem ze epoxyd daje jakies zabezpieczenie, epoxyd mam z nowola . co zastosowac do profili zamknietych jak jest troche rdzy a nie idzie ja wyczyscic? i co polozyc na podklad epoxydowy do srodka jest jakas specjalna konserwacja czy zwykly baranek jak to dobrze zrobic zeby to po dwoch latach nie wyszlo z gory dziekuje za odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group