Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - lakierowanie błotnika i maski

garnuch - 14-04-2017, 17:09
Temat postu: lakierowanie błotnika i maski
siema, opiszę swój problem
1. lakierowałem koleżce tylne ranty nadkoli w accordzie, po tygodniu czasu dzwoni że pojawiły mu się bąble na 4 mm tam gdzie lakierowałem, poprawiłem mu po raz drugi starłem te bąble i okazało się że nie ma pod spodem żadnej korozji a farbę jakby odparzyło w tych 3 miejscach, po poprawce tydzień pózniej znowu to samo, jak to chu...stwo polakierować aby już nie poprawiać 4 raz. może to kwestia podkładu bo daję zwykły akrylowy, schnie 12 godzin i lakierowanie, baza z de beer'a klar także
2. lakierowałem klientowi maskę skoda octavia RS kolor niebieski, miało być tylko odswieżenie koloru bo miała trochę rysek, w mieszalni okazało się że są 2 odcienie tego koloru i po lakierowaniu maska okazała się jasniejsza niż powinna, tydzięn pózniej poprawiałem i kupiłem drugi odcień tego koloru i maska okazała się za ciemna, skoro są tylko dwa odcienie to czemu nie wyszło z jednym i drugim, czy koniecznie trzeba zedrzeć wszystko do podkładu fabrycznego i dać konkretny kolor podkładu pod ten niebieski, widocznie za mało jeszcze wiem żeby wyszło, więc proszę o porady

kalbi - 14-04-2017, 17:23

ad.1 może wilgoć masz w sprężonym powietrzu i wychodzą bąble, to nie takie proste do identyfikacji, musiałbyś opisać cały proces krok po kroku jak wykonujesz taką naprawę.
ad 2 - co z tego, że masz 2 odcienie (myślisz, że jak nie pasuje pierwszy to drugi pasuje na 100%) rób natryski próbne przed lakierowaniem i będziesz wiedział czy kolor jest ok czy może należy go skorygować.

misias - 14-04-2017, 22:49

Co do lakierów z ze stajni Debeer i Valspar jest problem z pigmentami zawsze odcięń jest za jasny albo za ciemny niewiem dlaczego,poprostu ten system tak ma,jest po prostu nie za ciekawy do lakierowania pojedynczych elementów.Moim zdaniem dupont jeżeli oczywiście mieszalnia działa na orginalnych pigmentach i rozcieńczalnikach w chodzi od kreski.

Co do systemu De beer musisz dopasować taki bezbarwy który nie ściemnia i nie rozjaśnia czyli będzie współgrał z kolorem uważaj na VHS novol,chociaż powiem ci że, widziałem na własne oczy kolory z spectral industriał w konwencji i na to spectral 565 w vhs pasowało na słońcu idealnie i to na srebrze.

Czasem jest tak ze mieszalnia partoli kolory daje nie oryginalne składniki i też wyjdzie kicha za 2 dni po wyschchnięciu, jak wszystko zwiąże.

Co do ad.1 dawaj epoksyd przed akrylem na gołą blachę nawet z ze spraya occzywiście pod szpachel
najlepiej 2k ale widziałem jak dawali pod kit ze spraya i była gitara wszystko na systemie spectral i 3 lata gwarancji na naprawiany element.

Wiem o czym mówisz bo miałem taki przypadek z moją robotą bo zrobiłem jeden raz w życiu bez epoksydu z czystej oszczędności bo starsze autko to dostałem kopa,że mam robić po mojemu,teraz mam taki sam przypadek u siebie bąble są ale niema korozji pod nimi napuchnięta szpachla wilgocią i
odpadający lakier fabryczny. :D

garnuch - 17-04-2017, 20:38

ty ale najlepsze że nie daję żadnej szpachli bo nie ma potrzeby, nie ma żadnego wgniecenia czy nierówności, po oczyszczeniu korozji jest ładn gładka blacha, dałem podkład akrylowy i polakierowałem i wyszły te bąble, jutro ma być accord na poprawę tego i dam teraz epoksyd i opiszę jak już będzie po czy znowu wyjdzie po tygodniu czy miesiącu, co do skody to ma być drugi tydzień maja zobaczymy jak tym razem wyjdzie, gdzieś wyszperałem że pod niebieski w tej skodzie ma być czarny podkład, myslicie że to racja czy nie??
piotr10 - 17-04-2017, 22:23

Jeśli dasz epoksyd na blachę oczyszczoną nie powinny wyjść żadne bąble. W skodach są stosowane podkłady czarne oraz szare. Ja używam najszęściej podkładów szarych w różnej jasności.
garnuch - 19-04-2017, 11:08

aktualizuje błotnik z bąblami
po przyjechaniu do mnie wyglądało tak

po wyczyszczeniu 220 na mokro

po epoksydzie przed szpachlą jeszcze bo powstało wgłębienie z warstw lakieru

poczekam do jutra jak wyschnie porządnie dam szpachlę na to akryl i polakieruje myslicie że już ostatni raz będę robił bo szczerze to już nie chce mi sie, niby dużo nie ma ale czas ucieka

kalbi - 19-04-2017, 16:10

garnuch napisał/a:
aktualizuje błotnik z bąblami
sorka ale ten epoksyd nic Ci nie da kolego, za tydzień po deszczu masz znowu poprawkę. Tam są D Z I U R Y w blaszce na wylot - tylko wycięcie i wstawienie nowej- inaczej szkoda zachodu

[ Dodano: 19-04-2017, 16:12 ]
w dodatku robiłeś to na mokro - no super profi robota

klars - 25-04-2017, 07:59

Dokładnie te dziurki psują całą pracę jedynie wyciąć uszkodzone miejsce i wstawić blaszkę wtedy będzie dobrze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group