Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Wychodząca rdza na konserwacji ?

fifaczek5 - 19-02-2017, 14:26
Temat postu: Wychodząca rdza na konserwacji ?
Na początek witam wszystkich !

Mój problem polega na tym, że w samochodzie Opel Vectra B z 1999 roku była rdza na podłużnicy od strony kierowcy. Oddałem do blacharza aby ją wyczyścił i przy okazji zakonserwował całe podwozie. Okazało się, że w podłużnicy pod rdzą kryją się 3 dziury (wyszły po uderzeniu młotkiem). Na starą podłużnicę została wspawana blacha wygięta na wzór podłużnicy i po bokach przyspawana punktowo do starej.

Od w/w operacji minęły 4 miesiące, zaglądam wczoraj pod spód auta a tam co ? Jakby naloty rdzy na boku tej wspawanej podłużnicy, wygląda to trochę jak mokra rdza ponieważ po przejechaniu mocniej palcem schodzi bez problemu i wtedy widać normalnie czarną konserwację. Położona konserwacja to gruba warstwa bitexu, na tą chwilę wiem już że była położona bezpośrednio na blachę.

Jak myślicie da się z tym coś jeszcze zrobić żeby usunąć rdzę i nie powstawała nowa ? Dla mnie to trochę dziwne, że rdza pojawia się na konserwacji myślałem, że atakuje tylko gołą blachę.

Dodam, że na drugiej podłużnicy, która nie była spawana rdza nie wychodzi.

piotr10 - 19-02-2017, 16:57

Skorodowane elementy wycina się i wspawuje się nową blachę , ale nie punktowo tylko po całości. I tu leży twój problem.Trzeba wywalić to co nalepił ,,blacharz'' i wstawić nową blachę ale nie nakładajac na starą blache nowa :glupek: Wycinasz wszystko co skorodowane , dorabiasz blachę i wspawujesz ,, do czoła'' nową blachę do tej zdrowej w podłużnicy. zabezpieczasz antykorozyjnie, kładziesz baranek i masz święty spokoj.
fifaczek5 - 19-02-2017, 18:23

Fakt, że pewnie nie wycinał nic blacharz. Nie znam się, ale dlaczego po całości się spawa ? Bo czytałem, że powinno się właśnie punktowo spawać, aby nie przegrzać blachy :)

Teraz to już chyba za duża operacja, za droga i po aucie w takim razie :( Bo trzeba by jakoś wyciąć tą nową blachę, potem te miejsca skorodowanej podłużnicy i dopiero wstawiać nową blachę :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group