Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Testy, porównania narzędzi - filtry sata regeneracja

ZIEMBA - 08-10-2016, 09:40
Temat postu: filtry sata regeneracja
Rozwaliła mi się śruba i puszcza duże ilości oleju. Instalacja ma kilkaset metrów. Po drodze jest kilka odwadniaczy. Ok 10m od kabiny są filtry ckd a w samej kabinie filtry sata. Mimo to, pistolet pluje olejem. Narazie nie ma kasy na nową śrube dlatego kupie sprężarke tłokową i postawie w lakierni żeby nie korzystać ze starej instalacji. Rozprowadze instalacje z pcv po samej lakierni i narazie będzie musiało wystarczyć. Tylko nie wiem, czy te filtry saty są jeszcze dobre czy trzeba je wymienić skoro nie wyłapywały oleju. Można do nich kupić nowe wkłady za pare stówek ale nie wiem czy to wystarczy. Jak myślicie?
mirko - 08-10-2016, 21:38

Myślę , że warto spróbować reanimować te filtry.
Kupiłbym nowe wkłady, a resztę umyłbym dokładnie zmywaczem .
W pierwszej kolejności wolnym, a jak wyschną szybkim zmywaczem, następnie dokładnie przedmuchać , no i próba czystości na lusterku.

masato - 09-10-2016, 23:28

Filtr pierwszy brązowy jest najtańszy i można go wymyć i nic mu nie jest. Tak samo obudowę i plastikowy ślimak. Drugi filtr z materiału musisz wymienić i wszystko dokładnie wymyć.

CKD tak samo do mycia całe, a wkład odolejacza też można wymyć... jednak podobno po myciu traci właściwości. Moim zdaniem kup tylko te wkłady z materiału do Saty, a wkład ckd odolejacza wymyj w zmywaczu, a potem w ludwiku.

Sata i ckd puszczają olej bo żadne filtry tego nie wyłapią. Nie ma na to reguły. Kiedyś Projekter pisał, że filtry Sata są dlatego drogie, ponieważ już nic nie puszczą i są ostatecznym oczyszczaniem. Stek bzdur, wszystkie te filtry są dobre pod warunkiem poprowadzonej dobrze instalacji i czystego powietrza. Każdy kto ma problem z kompresorem, ma też problem z powietrzem. Mam filtry Saty i nawet wodę potrafią przepuścić, także tą Satowską propagandę można sobie wsadzić wiesz gdzie.

ZIEMBA - 10-10-2016, 07:53

Dzięki Panowie. Zrobie jak mówicie i wyczyszcze co się da a wkłady olejowe kupie. Będzie nowa sprężarka i instalacja to powinny dać rade.
Co do ich jakości. Myślę, że one wyłapują jakieś śladowe ilościak oleju. Jak instalacja jest mocno zaolejona to nie dadzą rady wszystkiego zebrać. Tak mi się wydaje. Kończe obecny samochód i biore się za mały remont lakierni.

masato - 10-10-2016, 14:18

W CKD wkład olejowy kosztuje prawie tyle co blok, także jeśli CKD robi jako pierwszy wyłapywacz wstępny to możesz filterek wymyć. Nie ma sensu kupować wkładu. W Sacie już musisz wymienić wkład drugi i trzeci jeśli masz z węglem.
Swoją drogą dobry patent to ma Devilbiss z żelem absorbującym wodę i olej. Tylko taki filtr byłby dobry, ale w bańce 60L, żeby zdążył odebrać zanieczyszczenia przy dużym przepływie powietrza... czyli np 450l/min.

unek - 11-10-2016, 01:13

Cytat:
Swoją drogą dobry patent to ma Devilbiss z żelem absorbującym
https://www.youtube.com/watch?v=30iBJnAYt-M :dziura:
masato - 11-10-2016, 16:35

Widziałem ten film, ale nie chciałem wrzucać, bo ktoś by mnie posądził o nieprofesjonalizm.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group