Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Wycena naprawy pojazdu - zderzak do uratowania?

oskarr17 - 02-10-2016, 11:59
Temat postu: zderzak do uratowania?
Cześć wszystkim,

Jako, że nie jestem fachowcem z dziedziny lakierowania chciałbym zaczerpnąć waszej opinii. Pacjent to zderzak z hondy s2000. Kupiłem zderzak okazyjnie za 30% kwoty z allegro od znajomego z forum. Wiedziałem, że nie będzie idealny i takiego nie oczekiwałem, natomiast wszystkie mocowania są w idealnym stanie. Problem jest z lakierem. Dużo osób ma problem z pękającym lakierem przy lampach i tutaj też to jest... tylko zacząłem ściągać lakier i zobaczyłem dużo szpachli... Jak ugryźć ten temat? Bo lakiernik to wiecie co zrobi... Panie da się zrobić, połozy szpachle na to co jest teraz i polakieruje w kolor. A ja chce to zrobić porządnie. Dołączam fotki






piotrek301 - 02-10-2016, 13:49

jak chcesz zrobić porządnie to kup taki zderzak na którym nie będzie szpachli.
oskarr17 - 02-10-2016, 13:55

Po pierwsze tych zderzaków jest mało na rynku, a jak są to po 1600zł. Moje pytanie było inne, czy da się to zrobić żeby lakier nie pękał. Nie oczekuję roboty za 300zł. Mogę wydać 700-800zł byle było zrobione dobrze.
piotrek301 - 02-10-2016, 15:14

sam go będziesz robił? tzn lakierował
piotr10 - 02-10-2016, 17:10

Wszystko da się zrobić. Musisz całą szpachle usunąć, sprawdzić czy plastik nie ma pęknięć- jeśli ma to pospawać. Później szpachla do plastiku , podkład do plastiku i dalej już standardowa procedura lakierowania. Ładny zderzak do tej hondy bez szpachli itp. to koszt 2000 i wyżej , więc gra warta świeczki ;)
oskarr17 - 02-10-2016, 17:49

piotr10 napisał/a:
Wszystko da się zrobić. Musisz całą szpachle usunąć, sprawdzić czy plastik nie ma pęknięć- jeśli ma to pospawać. Później szpachla do plastiku , podkład do plastiku i dalej już standardowa procedura lakierowania. Ładny zderzak do tej hondy bez szpachli itp. to koszt 2000 i wyżej , więc gra warta świeczki ;)


no właśnie kontaktowałem się z lakiernikiem i stwierdził, że wypadałoby usunać cała szpachle, aczkolwiek czy to nie robota syzyfa skoro i tak trzeba będzie ją kłaść, ktoś bez powodu jej nie położył. Myślę, czy nie usunąć szpachli wokół pęknięć powiedzmy do 20cm, reszte zostawić bo nie pęka? Są 4 miejsca pęknięć.

Właśnie zderzak deficytowy, a zmiana na polift do tylko kaprys... Do tego jeszcze musze kupić kratkę z aso, dokładkę.

Co do lakierowania, niestety nie mam o tym pojęcia i zamierzam oddać do lakiernika, żeby było jasne nie wymagam, żeby było idealnie, a jednocześnie tanio. Jestem przygotowany na koszt 700zł w górę.

piotr10 - 02-10-2016, 18:58

Zazwyczaj jak robię zderzaki w których coś się dzieje np: pęknięcia , ubytki itp. to całą szpachlę usuwam - bo nie wiem jak to było wcześniej robione i z czego robione. Zderzaki po takim zabiegu spawam, formuję do kształtu fabrycznego poprzez grzanie i ręczne formowanie, potem szpachluję - oczywiście jeśli tego zderzak wymaga i reszta standard. Jeśli bym komuś dał coś do zrobienia ta ja bym wymagał żeby było to zrobione dobrze i tobie też radzę tak robić, bo czasem wystarczy dać 100-200 zł więcej i efekt jest bez porównania.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group