Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Airbrush-Techniki i narzędzia - malowanie kasku

przemekko - 18-07-2016, 20:17
Temat postu: malowanie kasku
hej zamierzam pomalować kask aerografem z tego co wyczytałem w google przygotowałem kask i zacząłem malować ale mam pytania
1.jakich farb najlepiej użyć malowałem farbami createx ale podczas malowania lekko przetrę ręką i farba schodzi. Czytałem że można malować farbami ze sprayu i bazami samochodowymi?
2.jak dobrze jest przygotować kask do malowania i lakierowania czy muszę zetrzeć go do gołego plastiku czy wystarczy zmatowić lakier?
3.czy ta kolejność jest ok
zmatowić na mokro papierem 800
podkład ze szlifowaniem p800 p1000
baza 2 warstwy
areograf
lakier bezbarwny (10% rozpuszczalnik akrylowy) 2warstwy
i czy szlifować później lakier bezbarwny?
4.Czy dobrze jest po namalowaniu grafiki aerografem zrobić warstwę lakierem bezbarwnym zmatowić i przejść do kolejnego malowania aero?
Jestem zielony w tym temacie i chciałbym wiedzieć jak dobrze wykonywać te czynności więc proszę o pomoc

przemekko - 16-08-2016, 22:37

250 wyświetleń i 0!!!!! odpowedzi masakra umrę ze starości zanim doczekam się jak ktoś odp dzięki za info
mirko - 17-08-2016, 20:46

Kasku nie zdzieraj do gołego , bo i po co.
Jeśli nigdzie nie jest uszkodzony (rysy obicia itp.) zmatuj go papierem wodnym 1000 lub 800 na sucho. Nałóż sobie odpowiednie tło, bazą, akrylem , wszystko jedno, z tym,że akryl przed nakładaniem grafiki musisz znów zmatować , jeśli bazę pokryjesz bezbarwnym również przed grafiką ją zmatuj. Papiery 1000 - 1500 na mokro , lub 800 i szara włóknina na sucho.
Jeśli jest uszkodzony i musisz go w ramach technologi naprawy pokryć podkładem , to pod podkład możesz matować 400-600 na mokro , 400 na sucho.
Następnie jak wyżej.
Nie lakieruję profesjonalnie aerografem, croatexa nigdy w ręku nie miałem.
Do moich amatorskich prac używałem bazy wodnej, lub konwencjonalnej.
Lakier bezbarwny mieszasz z utwardzaczem i ewentualnie rozpuszczalnikiem zgodnie z zaleceniami producenta lakieru ( info w mieszalni gdzie kupujesz bezbarwny, karta techniczna produktu), do niektórych lakierów bezbarwnych nie ma potrzeby dodawania rozpuszczalnika.
Jeśli Twoja praca aero będzie trwała dłużej niż powiedzmy 24h to dobrze byłoby pokryć zakończony etap lakierem bezbarwnym. Przed dalszą pracą zmatowić , przemyć zmywaczem lub ewentualnie benzyną ekstrakcyjną.
Po całkowitym zakończeniu pracy , jeśli zajdzie potrzeba zmatować na mokro papierkiem wg. uznania od 1500 -3000 , następnie wypolerować i cieszyć się pięknym efektem swojej pracy .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group