Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Novol for classic car opinie

ZIEMBA - 17-07-2016, 21:55
Temat postu: Novol for classic car opinie
Witam. Wracam powoli do lakierowania samochodów, ale przemysłówka narazie pozostaje głównym zajęciem. Biorę się za lakierowanie starych samochodów i szukam materiałów lakierniczych. Wszystko chce mieć jednego producenta. Co sądzicie o nfcc? Nie są to tanie materiały ale myślę, że dzięki temu będą dobre. Akurat tutaj cena nie gra pierwszoplanowej roli.
Druga sprawa to samo podejście do tematu klasyków. Nigdy tego nie robiłem ale myślę, że to nie jest wielka filozofia w porównaniu do "zwykłych" samochodów. Ale jak znacie jakieś przydatne myki to z chęcią wysłucham. Narazie sprawdziłem jeden patent i zamiast bazy będę lakierowała akrylem i na to po szlifie bezbarwny. Tak fajniej wygląda. A 90% samochodów jest w prostym lakierze bez efektu.

NOVOL rafman - 18-07-2016, 08:46
Temat postu: Lakier na lakier.Super!!!
Witam!
Cieszę się ,że zainteresował się kolega linią NfCC . Nie będę się tutaj rozwodził na jej temat .Niech lepiej zrobią to osoby ,które już od dłuższego czasu pracują na wyrobach.
W tym celu najlepiej wejść na ,,twarzaka" i zobaczyć co i jak ludzie robią , złapać kontakty , podpytać....
Co do nakładania lakieru bezbarwnego na lakier akrylowy 2K-nie ma nic lepszego niż takie rozwiązanie. Daje lepszy efekt głębi laserunku, a co najważniejsze gwarantuje lepszą twardość całego układu(wszystko jest chemoutwardzalne i nic nie ,,pływa pod spodem")
Współczesne bazy są w większości oparte na ekologicznych, organicznych pigmentach przez co przy grubszej warstwie bazy lakier sprawia wrażenie bardziej miękkiego , a tym czasem ugina się warstwa bazy pod lakierem a nie lakier jest miękki.
Produkty NfCC tzn lakiery pozwalają pracować nawet w technologii ,,mokro na mokro", choć wskazana przez kolegę(suszeni i ponowne pokrycie lakierem)na pewno jest lepsze, bardziej pewne.

pozdrawiam Rafał Mania Doradca technologiczny NfCC

s-t-a - 18-07-2016, 22:09

Jestem zainteresowany PREMIUM CSR CLEARCOAT 3:1
Poszukuję jakiegoś bezbarwnego, który pozwoli mi uzyskać jak najbardziej gładką powierzchnię.
Może ktoś ma doświadczenia z tym lakierem?
Jak wygląda wyschnięty lakier na pionowej powierzchni?
Mocno gaśnie?
Żeby uzyskać gładkość (pistolet konwencjonalny) lepiej dołożyć więcej rozpuszczalnika do wersji MS (wg. karty tech.)?

NOVOL rafman - 19-07-2016, 07:49
Temat postu: Jaki lakier wybrać?
Witam!
Pozwolę sobie natychmiast zareagować ,gdyż padły u kolegi 2x niebezpieczne sformułowania:
dolewanie rozcieńczalnika i gaśnięcie lakieru.
ad. 1 Jeśli mamy do czynienia z jakimkolwiek lakierem klasy VHS a takim jest np: Acrylic Clearcoat to w żadnym wypadku nie dolewa się rozcieńczalników!!!!!
ad.2 Dolewanie do lakierów rozcieńczalników jest najczęstszą przyczyną ,,gaśnięcia " lakieru i utraty połysku.
Rozcieńczalniki z lakieru penetrują podłoże(Grawitacja jest bezwzględna) wciągając w podłoże np: z bazy, żywicę z lakieru , przez co traci blask.
Drugi przypadek to zamknięcie w dolnych warstwach lakieru rozcieńczalników ,które nie zdążyły odparować i znów mamy matowy,zgazowany lakier....

Jeśli kolega zdecyduje się na wspomniany lakier , to jest to dobry wybór, ale wymaga innej niż przy MS-ach techniki aplikacji. Jedna warstwa 70-80% prawie pełna , zamknięta.
Minimum 10-15 minut przerwy i pełna ,wylana warstwa.
Lakiery NfCC mają zwiększoną ilość dodatków na rozlewność ,gdyż taką powierzchnie pożądają klienci. Nie tak jak do normalnego refiniszu ,gdzie trzeba odwzorować fabryczną strukturę i jak ktoś chce zrobić ,,lustro" dolewa rozcieńczalnika ryzykując w/w efekty.
Jednocześnie zachowana jest właściwa ilość dodatków tiksotropowych ,odpowiedzialnych za utrzymanie wszystkiego w pozycji wertykalnej.

Jak z każdym produktem trzeba nabrać trochę doświadczenia,wprawy, a pistolet np: Sata RP prowadzić w odpowiedniej odległości max 20-25cm (ja prowadzę z odległości ok.10-15cm z ciśnieniem 1,8-2,0 bara(mniejsze straty lepsza rozlewność)

Na wygląd powłoki wpływa także jakość przygotowanej powierzchni ,gdyż lakier ją odwzorowuje.

życzę powodzenia Rafał Mania NOVOL

s-t-a - 19-07-2016, 20:05

Aby doprecyzować:
Rozmawiamy o "Novol for Classic Car PREMIUM CSR CLEARCOAT 3:1"

Karta Techniczna

1. Jak widać w załączonej karcie, nigdzie nie ma informacji, iż jest to lakier klasy VHS, możemy przygotować ten lakier w 2 wersjach HS@10% i MS@20% rozpuszczalnika. Albo drobna pomyłka ze strony p. NOVOL rafman, albo rozmawiamy o 2 różnych produktach!

2. Wszystkie lakiery krótko po aplikacji (od tygodnia do kilku miesięcy) wyglądają "soczyście", problem zaczyna się gdy wszystkie związki lotne odparują do atmosfery, wtedy tracą połysk, jedne bardziej, drugie mniej...( wykluczając oczywiście błędy w aplikacji)

Osobiście jestem zwolennikiem podgrzewania lakierów do 40-50°C żeby uzyskać niższą lepkość materiału i lepszą rozlewność, więc raczej użyłbym go w wersji bez rozcieńczalnika, ale skoro karta techniczna przewiduje 2 opcje - pozwoliłem sobie zapytać :)

Dlatego pytam jak sprawdził się ten lakier ewentualnym użytkownikom? Przy jakiej aplikacji?

NOVOL rafman, może ma Pan zdjęcia w pełni wyschniętego lakieru PREMIUM CSR CLEARCOAT 3:1 ? Bardzo jestem ciekawy efektów.

Być może zbyt wnikliwie analizuję ten lakier i za dużo wymagam ale szukam czegoś gładkiego na własne auto ;)

NOVOL rafman - 20-07-2016, 09:26
Temat postu: Ad .Lakiery NfCC
Witam!
Tak ,rozmawiamy o dwóch różnych lakierach.
Jeden nazywa się Acrylic Clearcoat a drugi Premium CSR.
Ja opisywałem pierwszy ,który jest klasy VHS , a ten drugi jest klasy HS i rzeczywiście można , a nawet należy dolać odrobinę rozcieńczalnika w celu dobrania odpowiedniej dla siebie lepkości.

CSR , czyli z dodatkiem ceramicznych dodatków powstał dlatego ,że nie wszyscy umieją lakierować lakierami klasy VHS lub nie lubią , bo musi (psychologia) położyć 3x warstwy ...i już. Kwestia wyboru.

Lakiery (bez względu na wszystko,) kończą swoje reakcje chemiczne po 7 dniach.
Jak wyglądają te lakiery po 2-3 latach to można zobaczyć na zdjęciach naszych klientów, z którymi jeszcze raz zachęcam do bezpośredniego kontaktu.

Cała linia NfCC otrzymała aprobatę FIVA (znaczki pojawiły się na opakowaniach)co też świadczy o jej poziomie ,bo tak szacowna instytucja nie podpisałaby się pod ,,byle czym".

pozdrawiam Rafał Mania NOVOL

ZIEMBA - 16-08-2016, 18:32

Pierwsze wrażenia ze stosowania produktów nfcc bardzo pozytywne.
Podkład akrylowy nakładany dyszą 1,4 na 3 warstwy. Bardzo gładki. Wystarczy tylko go liznąć maszynką i jest przytarty na gotowo.
Szpochlówka ma konsystencje masła. Nie pływa na wierzchu rzywica. Przy mieszaniu mieszadłem nie ma żadnych dziurek. Dobrze się obrabia maszynowo i ręcznie.
Lakier bezbarwny acrylic clearcoat nakładany dyszą 1,4 rp. Bez dodatku rozpucha. Pierwsza warstwa 70% druga100% Super rozlewność. Trochę się bałem na początku żeby nie spłynął ale zrobiłem próbę i na jednym elemencie nałożyłem jeszcze jedną warstwę jedną po drugiej i nic wzystko się trzymało na swoim miejscu. Następnym razem pierwszą warstwe wyleje cienką ale na 90% bo zauważyłem, że wtedy druga rolewa się jakby lakier ze szklanki wylał. Morka minimalna. A mi o taką chodzi.
Zobaczymy jak jutro będzie się to polerowało. Narazie jestem bardzo zadowolony.

s-t-a - 17-08-2016, 21:52

@Ziemba,
Mógłbyś wrzucić fotki pionowej i poziomej powierzchni tak, żeby było widać tą delikatną morkę? ;]

ZIEMBA - 18-08-2016, 17:54

Jak będę kończył następny samochód to moge wrzucić. Ale na foto to wszystko raczej pięknie wygląda.
Rozumiem, że mi nie wierzysz? Też porabiasz na nfcc?

s-t-a - 18-08-2016, 22:27

Wierzę. Dopiero zaczynam przygodę z nfcc, dlatego pytam :)
NOVOL rafman - 19-08-2016, 10:47
Temat postu: Ad .Lakiery NfCC polerowanie
Wiatm!
Cieszy mnie tak pozytywny odbiór produktów przez kolegę ,,Ziemba".
Proszę jednak pamiętać ,ze lakiery (wszystkie) mają swój optymalny czas do polerowania.
Każdy zauważył na pewno ,że zbyt świeże lakiery i zbyt stare gorzej się polerują.
Kwestia wyczucia ,ale w 90% najlepsze są 1-2 dni .Wszystko można wypolerować idealnie nawet po paru miesiącach ,ale z doświadczenia widzę ,ze najbardziej optymalne są 2 pierwsze doby.

Rafał Mania NOVOL

ZIEMBA - 19-08-2016, 16:03

s-t-a napisał/a:
Wierzę. Dopiero zaczynam przygodę z nfcc, dlatego pytam :)


Produkty tanie nie są ale jakość jest na poziomie czołowych firm na rynku. Przynajmniej na chwilę obecną. Zobaczymy jak to będzie wyglądało po roku na samochodzie. Ale myśle, że nie powinno być żadnych kwiatków.

telander - 20-09-2016, 12:39

Oj co do jakości to prawda. Lepiej dopłacić do dobrych produktów.
wiesiek87 - 20-09-2016, 13:18

Też tak uważam, że jeśli już zaczynać to z dobrymi produktami, a nie spaprać to byle jakimi.
rako_swidnik - 16-05-2017, 12:05

Czy ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z produktami NFCC dokładnie chodzi mi o Acrylic Clear coat.
Jak lakierować na 2 warstwy jedna niepełna druga pełna jak w karcie, czy jakieś inne pomysły ?
Widziałem fotki aut w UK, lakierowanych tym lakierem i efekt lustra jest idealny, praktycznie żadnej morki, a na klasyku który mam zrobić taki efekt jest pożądany.
Czy ten klar nie pogryzie się z baza Glasurita ?
Może ktoś coś więcej napiszę o tych lakierach

ZIEMBA - 16-05-2017, 19:30

Ja no co dzień pracuje na nfcc i acrylic clearcoat. Mi te materiały bardzo pasują. Szczególnie szpachlówka i epoxyd. Ze względu na puźniejszą polerke bezbarwny kłade na dwie pełne warstwy. Nie ma z nim żadnych problemów. Poleruje go po jakimş czasie i troche cięzko usunąć rysy po p2000 ale tak zapewne jest z większością bezbarwnych jeżeli nie spoleruje się ich w kilka dni od położenia.
mst - 07-06-2017, 10:37

ZIEMBA uzyj trizact 2000 lub 3000 naprawde ulatwia zycie podczas polerowania.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group