Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Proszę o pomoc. Focus MK1

Bizoniik - 19-06-2016, 13:22
Temat postu: Proszę o pomoc. Focus MK1
Witam. Chciałbym Panowie się Was poradzić. Jestem w posiadaniu Focusa Mk1 i w końcu dotknął mnie problem rdzy po 6 latach użytkowania. Mianowicie rdza pojawiła się na dole drzwi praktycznie wszystkich. Na jednych drzwiach już jest dość mocno przerdzewiałe, ale do uratowania. Natomiast reszta dopiero dopada korozja w początkowej fazie ( od środka drzwi ).
Na tych drzwiach mocniej przerdzewiałych zaczęły mi się robić bąble od zewnątrz na dole drzwi. Od krawędzi przy błotniku występują bąble rdzy na długości około 50-60cm i szerokie na jakieś 3mm. Nie jest to duzo, ale jest widoczne i drażni.
Pytanie do Was. Jak dobrze zamaskować tą rdzę. Nie chcę malować całych drzwi, bo to wg mnie jest bez sensu.
Mam pewien pomysł, ale chciałbym się poradzić czy dobrze myślę. Mianowicie :
- Wyczyszczenie tych miejsc do czystej blachy.
- Zabezpieczenie tych miejsc podkładem epoksydowym.
- Teraz co będzie lepsze. Na ten podkład szpachla, czy najpierw jakiś akrylowy a potem szpachlowanie?
- Następnie malowanie podkładem tych miejsc reperowanych.
- Zmatowanie podkładu P800 na wodę i szerzej P2000 na wodę pod bazę + klar
- Malowanie samego dołu drzwi.

Następnie polerka całych drzwi w celu zamaskowania miejsca malowanego + zabezpieczenie profili zamkniętych.

Nie chcę się rozstawać z samochodem. Jest w rodzinie już 6 lat i trochę go szkoda, a chciałbym nim jeszcze trochę lat pośmigać.

W planach jest konserwacja podwozia i profili zamkniętych. Ale najpierw chciałbym zawalczyć z tą rdzą.

Z góry dziękuje za pomoc :)

PS. Jeśli ktoś chciałby zdjęcia to mogę podesłać :)

Automalina - 19-06-2016, 13:46

Z rdzą się walczy jak jej jeszcze nie ma.
Bizoniik - 19-06-2016, 14:24

Teraz też to wiem ;)
Dlatego chcę ją zwalczyć póki na dobre nie zagościła. :P

piotr10 - 19-06-2016, 15:59

Ona już zagościła wewnątrz drzwi to jest bolączka focusa tak samo jak błotniki przednie czy tylne. Niestety ale korozji wewnątrz drzwi nie usuniesz, możesz to tylko zamaskować z zewnątrz na pół roku. Oczywiście można usunąć poszycie drzwi, czyścić ( piaskować wewnątrz) potem zabezpieczyć antykorozyjnie , zakładać nowe poszycie lakierować ale to jest nieopłacalne. Lepiej kup drzwi bez korozji i zabezpiecz je od wewnątrz konserwacją do profili zamkniętych. Zobacz do środka drzwi - ściągnij tapicerke, czy u dołu jest korozja
Bizoniik - 19-06-2016, 17:14

No korozja jest od środka drzwi, bo tymi kanalikami nie spływa cała woda niestety. Najpierw od wewnątrz, a potem już idzie na zewnątrz.
Nie wiem czy do już 14 letniego samochodu kupię drzwi które nie były wcześniej pacykowane. Tutaj mam pewność, że drzwi wcześniej żadnych przygód nie miały, ponieważ auto jest bez poważnych stłuczek itd itd.
U mnie nigdzie korozji nie ma. Cała karoseria jest zdrowa po za tymi cholernymi drzwiami.
I chciałbym się tego pozbyć póki to się mocno nie rozwinęło.

Właśnie chciałbym tą korozje usunąć i zalać drzwi i przy okazji inne elementy konserwacją do profili zamkniętych.
W planach też jest podłoga.

Kamil208 - 19-06-2016, 22:21

Cytat:
No korozja jest od środka drzwi, bo tymi kanalikami nie spływa cała woda niestety. Najpierw od wewnątrz, a potem już idzie na zewnątrz.

Skoro piszesz że rdza przeszla przez blachę ze środka na zewnątrz to znaczy że blachy tam już nie ma. Wiec...
Cytat:
I chciałbym się tego pozbyć póki to się mocno nie rozwinęło.


Jest chyba nie do końca przemyślane.

Jeżeli jest tak jak piszesz to tylko wymiana drzwi, lub poszycia.

Pozatym 14 letni focus prawie bez rdzy ;)

Bizoniik - 20-06-2016, 18:41

Nie stwierdziłem, że blacha jest przeżarta na z dwóch stron.
Od wewnątrz jest na przykład pasek rdzy na dole drzwi po środku kilku cm i to praktycznie na samych rantach, a z zewnątrz bąble mam na dole drzwi od strony błotnika. Tak jak pisałem pasek przerywany o łącznej długości może 50cm może mniej i szeroki na 3mm.

Tak 14 letni Focus nie jest zgnity.
Klapa, ranty błotników czy progi są w pełni zdrowe.
Podłoga też jest w dobrym stanie.
Auto było kupione z symbolicznym przebiegiem, nie jeździło w zimę. Dopiero kiedy trafił w nasze ręce był użytkowany zimą. :)

Także można.
A, że teraz go dopadła pierwsza korozja..No cóż. 14 letni samochód ma prawo.

A nie mam zamiaru wymieniać niemalowanych i w żaden sposób nie pacykowanych drzwi, na inne które być może miały swoje przygody. ;)

Podejmę się tego zadania. I zobaczę na ile wytrzyma. ;)
Ryzyk-fizyk :D

Kamil208 - 21-06-2016, 03:45

Bizoniik napisał/a:
Od wewnątrz jest na przykład pasek rdzy na dole drzwi po środku kilku cm i to praktycznie na samych rantach, a z zewnątrz bąble mam na dole drzwi od strony błotnika. Tak jak pisałem pasek przerywany o łącznej długości może 50cm może mniej i szeroki na 3mm.


Fajnie, ale drzwi to nie jest jedna blacha więc to że z zewnętrznej i wewnętrznej strony drzwi rdza jest w innych miejscach nie świadczy o niczym.
Powodzenia.

Bizoniik - 02-07-2016, 17:35

Drzwi naprawione. ;)
Temat do zamknięcia.

Marcino - 04-07-2016, 10:13

W jaki sposób naprawiłeś?
MariuszR1 - 06-09-2017, 01:54

Bizoniik napisał/a:
Drzwi naprawione. ;)
Temat do zamknięcia.


Witam
Jak trzyma się naprawa? Masz może zdjęcia? Mam podobny problem w Focusie MK1.

kalbi - 06-09-2017, 18:13

co tu naprawiać, niestety drzwi na złom się nadają, po oczyszczeniu bedą albo dziury albo mega duże sito i blaszka cienka jak pergamin a co za tym idzie szybki powrot korozji

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group