Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Akryl przykryty bezbarwnym

OTRO - 25-11-2015, 16:26
Temat postu: Akryl przykryty bezbarwnym
Cześć
Chciałem spytać czy będzie jakaś różnica jak przekryję akryl bezbarwnym ?
Znajomy lakiernik mówi że ten bezbarwny wyciąga jakby kolor i zabezpiecza powłokę przed utleniam się . Chciałem wasze opinie na ten temat usłyszeć , sprawa dość pilna bo sobotę chce nadwozię lakierować

Boxxing - 25-11-2015, 16:49

Nic nie wyciagnie, Akryl jest taki ze z czasem matowieje, ale szybka polerka i problem z głowy. Polozenie klaru na akryl nie ma dla mnie sensu.
Maciek_K - 25-11-2015, 17:02

skoro nie ma sensu to dlaczego Novol rekomenduje szczególnie przy klasykach przykrywanie bezbarwnym akrylu ?? Daje to ładną głębię, o ile jest to dobrze zrobione.
lukas - 25-11-2015, 19:08

Maciek ma rację. Wyciąga głębię lepiej niż zrobiłbys to baza i bezbarwnym.Tak robi się zabytki, oczywiście tylko niektorzy tak robią lakiernik dobrze ci powiedzial
OTRO - 25-11-2015, 21:01

Dzięki panowie za szybko poradę ,żałuje że w komorze silnika polakierowałem tylko wyłącznie samym akrylem i wewnątrz maski . ;)
Po jakim czasie nakładacie na akryl bezbarwnym ?

TeeM - 26-11-2015, 21:11

Większość produktow jest na bazie akrylu, poliakrylu itp. Wiec nie ma przeciw wskazań na stosowanie jedno po drugim bez wcześniejszego utwardzenia.

Czas ktory nalezy zachować miedzywarstwowo to 24h w normalnych warunkach. (Czytaj ok. 20 stop. C )
Materiały, ktore sa użyte do lakierowanie powinny byc tego samego producenta!
Utwardzacz czy rozpuszczalnik powinien byc tej samej kategorii, nigdy długi w pierwszej kolejności a krotki po nim (czytaj- akryl na długim a na to klar na szybkim)
Ilośc warst nie powinna byc zbyt duża z krótkim czasem odparowania!
Dobrej klasy akryl 2k ma dodatki na promieniowanie UV i nie ma potrzeby pokrywania go byle jakim bezbarwnym.
Jesli kładziesz akryl 2K industrial to wtedy ma sens pokrycie go dobrym lakierem bezbarwnym, nawet jedna warstwą!

Po paru testach moge powiedzieć, ze lakier bezbarwny położony na dobrze odparowany akry 2k (nawet następnego dnia) wyglada lepiej niz położony w jednym cyklu. Odradzam wygrzewanie akrylu do pełnego utwardzenia co wiąże sie potem z jego obróbka, szlifowaniem przed nałożeniem bezbarwnego.

W odwrotnej kolejności tez mozna stosowac te produkty ale to juz inny temat.
Pozdro.

OTRO - 26-11-2015, 21:24

Coś się stania jak jak zakupiłem lakier bezbarwnym jest innej firmy niż akryl ? Akryl dyna a bezbrawny Novol , podkłady novol.
Szkoda że nie dopiero teraz piszesz bo bym się upewnił na 100% jakiej firmy mam akryl i kupił ten sam bezbarwny.
Jak zastosuje jeden rozpuszczalnik (normalny ) do obu lakierów mogą wyjść jakieś komplikacje ?

TeeM - 27-11-2015, 00:45

Nikt nie da ci gwarancji na połączenie materiałów dwóch różnych firm. Powinny być to materiały tej samej serii. Najpierw powinieneś się upewnić w temacie a potem kupować materiał.
Jak masz możliwość to wymień bezbarwny na tego samego producenta co akryl. Bo raczej novol nie przyjmie juz namieszanego koloru.
Pamiętaj aby seria była ta sama jak masz np. HS to ma być wszystko HS.

OTRO - 29-11-2015, 14:21

Już polakierowane żadnych nie niespodzianek nie było , pierwszy raz życiu lakierowałem auto ale wyszło dość ładnie , bezbarwny temu akrylowi dodał połysku jakby był akryl po polerce. Pierwszy raz miałem styczność z bezbarwnym lakierem. :)

Grajek - 30-11-2015, 11:15

ładnie to wygląda :)
OTRO - 30-11-2015, 16:06

Grajek napisał/a:
ładnie to wygląda :)

Mogłem dać fiata rece fachowców na pewno lepiej go zrobli ale mnie nie stać zapłacić kilka tysięcy w moim wieku(18) .
Miałem pochwalić w fotogalerii ale dla mnie są za wysokie progi, jakby lakierował preferencyjnie to może odważył bym się.

Giemza - 01-12-2015, 07:28

nie wyglada źle, ale zrób fotki pod światło ;)
OTRO - 01-12-2015, 07:38






Grajek - 01-12-2015, 10:38

To teraz sumując warto dać bezbarwny na akryl czy nie :) ?
Chali68 - 01-12-2015, 13:04

Jeżeli chodzi o akryle, jestem na tak jeżeli chodzi o naprawę oldtimer np. chyba że całościówkę , ktoś sobie chce ładnie zrobić ;)
Jeżeli chodzi o naprawy bieżące nie widzę sensu absolutnie!!!
Dzisiejsze lakiery typu poli-akryl,poliuretan itp są w pełni wystarczające jeżeli chodzi kwestie ścieralności czy zabezpieczeniem UV czy też problemem z utlenianiem powłoki.
Łatwość nakładania end ograniczona ilość materiału stosowanego na element , powoli wypiera powłoki typu akrylowego.
Reasumując w codziennym zmaganiu się lakierowaniem: NIE!!!
W hobbystycznym lakierowaniu oldtimer, tuning,priv. TAK!!!

Pozdrawiam. :)

OTRO - 01-12-2015, 15:04

Grajek napisał/a:
To teraz sumując warto dać bezbarwny na akryl czy nie :) ?

Musisz sam osobiście sprawdzić . Moim zdaniem warto , jak pogoda będzie odpowiednia to cyknę fotkę na zewnątrz .
Jak będę lakierował zbiornik w starszym motocyklu to też polakieruje sobie go akrylem i na to bezbarwny i spróbuje jego tak położyć perfekcyjnie.

NOVOL rafman - 02-12-2015, 08:27
Temat postu: AD.Bezbarwny na akryl -SUPER!!!
Witam!
Żałuje ,że podczas delegacji nie miałem dostępu do internetu i nie mogłem od razu włączyć się do dyskusji.
Jestem ogromnym zwolennikiem aplikacji lakieru bezbarwnego na lakier akrylowy.
Oczywiście dotyczy to tylko kolorów solidowych.
Dlaczego tak?
1.obecne systemy mieszalnikowe ,są zaopatrzone w pigmenty organiczne a nie oparte na metalach ciężkich(ekologia) dlatego same z siebie są miękkie + inne spoiwo żywiczne niż w metalikach.
Każdy z Was zauważył ,że solidy gorzej ,,kryją" niż kiedyś....

2. W związku z tym lakiernicy mają tendencje do nakładania zbyt grubych warstw bazy(bo słabo kryje) która ,,wpija" lakier bezbarwny(częściowa utrata połysku) oraz lakier wydaje się bardziej miękki.
To nie lakier jest miękki tylko ugina się baza za grubo wylana.(nie jeden raz miałem możliwość obserwacji).

3.Akryl + bezbarwny-Całość wymalowania jest od dołu do góry chemicznie utwardzona i jako całość daje zdecydowanie większą twardość i trwałość .(nie jeden raz widzieliście zapewne zwijający się , zjeżdżający po mono-komponentowym produkcie jakim jest baza lakier bezbarwny wokół anten , klamek , spryskiwaczy itp..)

Nie muszę rozwijać tematu, bo wiele w tej kwestii prawdy powiedzieli np: koledzy TeenM i Chali68, lukas..

Właśnie przygotowujemy dokładny opis takiej technologii zarówno w technice ze szlifowaniem jak i ,,mokro na mokro"(patrz post TeenM)

Ja dodam tylko ze swej strony ,iż w ten sposób wymalowanych zostało w przeciągu ostatnich dwóch lat kilkaset samochodów zabytkowych i nie tylko....
W Sycowie jeden ze znajomych lakierników ,tak zakosztował w tej technice ,że wali wszystko co jest możliwe łącznie z cieniowaniem.Ostatnio przesłał mi zdjęcia białej Panamery , gdzie malował przód-super efekt a autko za 400 tysiaków.

Pozdrawiam Rafał Mania Dział Szkoleń i Laboratorium NOVOL

auto_tech - 02-12-2015, 17:15

Powiedzcie mi proszę-bo czegoś nie rozumiem. Nie lepiej zrobić w solidzie kolor i to przykryć bezbarwnym, niż akryl + bezbarwny. Fakt, trzeba pozwolić trudno kryjącym kolorom dobrze odparować, ale to i tak dużo mniej czasu niż bawienie się w akryl. Obecnie nawet jak mam samochód w akrylu to i tak robię elementy w wersji baza solidowa + bezb. Łatwiej cieniować, polerować i mi osobiście łatwiej kładzie się lakier bezbarwny niż akryl.
Chyba, że różnica na zabytkach jest oszałamiająca (nie wiem nie robię), a na współczesnych samochodach i kolorach różnicy nie widzę.

siwy_1981 - 02-12-2015, 19:52

Zgodzę się że zrobienie zabytka w systemie akryl+bezbarwny da większą głębie i "wet look", ale praktycznie to samo można uzyskać dając bazę+bezbarwny a następnie zrobić "flowcoating", czyli przykryć wcześniej nałożony bezbarwny, który będzie utwardzony (z międzyszlifem) lub jeszcze aktywny chemicznie (mokro na mokro).
NOVOL rafman - 03-12-2015, 08:48
Temat postu: Wyższość technologii akryl+ lakier bezbarwny
Witam!
Kolego auto_tech - sens takiej technologii wynika z dwóch kwestii, o czy wyżej pisałem i jeszcze raz podkreślam TWARDOŚĆ!!!
Bazy solidowe są obecnie do d.... ,bo są oparte na pigmentach organicznych.
Jeśli jest możliwość dopasowania koloru w akrylu to zawsze wybieram akryl.
Przykrywam lakierem bezbarwnym i mam lepszy efekt taki sam lub lepszy(jak wyczujesz moment położenia lakieru-akryl musi być mocno wysuszony).

CENA!!
Jest to system zdecydowanie tańszy niż baza+ lakier.
Ponadto mniej ,,śmieci" ,które często powstają na skutek fruwających swobodnie pigmentów od bazy.

Kwestia doświadczenia i umiejętności , a także przekonania.

Oczywiście moje doświadczenia i uwagi opieram na produktach Spectral 2K.

Pozdrawiam Rafał Mania NOVOL

OTRO - 03-12-2015, 14:45

Co do ceny to mogę 100% potwierdzić za lakier akrylowy dyna(novol tyle samo kosztował ) zapłaciłem 2,6l z rabatem 500zł plus do tego 1,5l NOVOL 570 zapłaciłem za niego 60zł . Jak liczyłem technologi baza i bezbarwny to te pieniądze musiał bym wydać na baze i nie wiem czy to by wystarczyło a gdzie bezbarwny ?
auto_tech - 03-12-2015, 20:58

No tak... doświadczenie i umiejętności, wiedziałem że czegoś mi brakuję.
Jeżeli podliczymy kwestię grzania kabiny dodatkowo dla odparowania i utwardzenia akrylu, to troszkę ta różnica cenowa się zaciera (dodatkowo przestój kabiny- przy większym przerobie jest to istotne). Oczywiście różnica cenowa będzie większa i bardziej widoczna dla większej ilości elementów lub całek. A głębię koloru można uzyskać (jeżeli klient ma takie życzenie), dodatkowymi warstwami bezbarwnego po przeszlifce- jak wspomniał siwy.

Panie Rafale oczywiście ma Pan rację w temacie, że jest to również kwestia przekonania do jednej lub drugiej metody.

[ Dodano: 03-12-2015, 22:10 ]
Technicy Novol-a, muszą podjąć decyzję dotyczącą jednego zdania w różnych kwestiach. Bo akurat do odchodzenia od akrylu przekonał mnie technik Novol-a. Za co zresztą jetem mu bardzo wdzięczny. I tutaj punkt raz jeszcze na rzecz ,,przekonania się" do jednej z metod.
A jeżeli chodzi o wtrącenia, to akurat je mamy w warstwie bezbarwnego (chyba że nie przetarliśmy antystatyczną), więc to żaden argument.

Kamil208 - 06-12-2015, 16:47

NOVOL rafman napisał/a:
Ja dodam tylko ze swej strony ,iż w ten sposób wymalowanych zostało w przeciągu ostatnich dwóch lat kilkaset samochodów zabytkowych i nie tylko....

A ja ze swojej strony dodam że 15-20 lat temu wymalowanych w ten sposób były setki tysięcy samochodów bo była to dosyć powszechna metoda w czasach solidów lub jednoskładnikowych metlików. Szczególnie gdy była konieczność cieniowania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group