Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - BLACHARSTWO LAKIERNICTWO

marcinbba - 07-06-2015, 00:00
Temat postu: BLACHARSTWO LAKIERNICTWO
Witam

Moje zapytanie będzie krótkie i na temat: Od jakiegoś czasu intensywnie zastanawiamy się nad otwarciem Blacharstwa I lakiernictwa. w głowie zarys inwestycji jest fundusze jakieś zgromadzone. Obliczenia i zarysy lecz czy wszystko ujelismy to jest pytanie; Co uwzględniliście by w takim planie
- Blacharstwo: Jakie maszyny do napraw gruntowych i punktowych - i na co zwracać uwagę
- Lakiernictwo: co było by potrzebne poza komorom miernikami lampami stojakami itp.

dodatkowo interesowała by nas opcja: piaskowania felg oraz chromowania natryskowego.

Pytanie moje sprecyzowane jest dosyć chaotycznie i laikowo ale wydaje mi się ze każdy je zrozumi. Liczę na wyczerpujące odpowiedzi i z góry dzieki

ZIEMBA - 07-06-2015, 09:17

A formalności papierkowo-pozwoleniowe😁 są załatwione? Żeby się nie okazało, że te zgromadzone fundusze starczą, albo i nie, tylko na te formalności😉
MarcinGSI - 07-06-2015, 10:55

Sory ale dziwne jest to pytanie,chcesz otworzyć warsztat a nie wiesz co potrzeba,chyba czegoś nie rozumiem.
marcinbba - 07-06-2015, 13:29

Jeśli tak wnikacie bo to było pewne co do tego: Powiem tak warsztat nie będzie w Polsce lecz w uk. A tam formalności sa dużo prostrze. Do tej pory mamy komis samochodowy i skup samochodów powypadkowych. Lecz prace naprawcze pochłaniają nas fortune bo niemamy swojego warsztatu i postanowiliśmy go otworzyć. Pewnie skomentujecie jak warsztat jak bez doświadczenia a to odpowiem tak: na dolnym zkresie warsztatu nie będzie pewnie zbytnio dużego ruchu lecz tylko na nasze potrzeby, a rak do pracy w Polsce którzy chcieli by wyjechać na wyspy nie brakuje. a wchodząc w ten biznes zawsze jakies pojecie się ma nie jako profesionalista lecz jako laik który domowym sposobem cos zawsze zrobił pyrzy aucie przezto z moje pytanie: W co na pocztek byscie weszli jakie maszynki i dlaczego. Mam swoje typy lecz chciałbym to skonfrontować z fachowcami. Prosił bym od odpowiedz bardziej wyczerpujaca niż tylko krytykę.
Hamir - 07-06-2015, 15:41

Ja na Twoim miejscu bym to raz jeszcze przemyslal.Wiekszosc z urzytkownikow forum zaczynalo od zera,sukcesywnie gromadzac sprzet,doswiadczenie,klientow.Jedni poszli dalej inni gdzies tam sobie strugaja po garazach.Jedno co ich łaczy to to ze wiedza na czym stoja i chca robic w tej branzy.
To droga branza,budzet praktycznie nie ograniczony moze Ci wciagnac...wszysko zalezy od wielkosci inwestycji,dodatkowych uslug itd.Jedno jest pewne taka inwestycje lepiej przemyslec dwa razy.Włożenie w kasy to jedno,drugie to trzeba przeliczyc koszta prowadzenia,stope zwrotu tej inwestycji.Czasem lepiej zlecic prace podwykonawca niz zainwestowac i latami zastanawiac sie czy sie zwróca naklady.
Moja rada;Lepiej małą łyżką a stale ;)

marcinbba - 07-06-2015, 17:06

Hamir zgadzam się z toba w 100% lecz chciałbym uzyskac odpowiedz na moje pytanie. bo dzięki jemu będę wiedział co ominolem lub co potrzeba dodac w moim kosztorysie. nie wykluczam pogłębienia wiedzy mojej. lecz nastawiam się pozytywnie co do tej pory.
Hamir - 07-06-2015, 17:27

to moze lepiej Ty napisz liste co uwzgledniles,a my Ci cos podpowiemy :nono:
takie wyposazenie to dziesiątki pozycji i producentow.

marcinbba - 07-06-2015, 21:54

Co do spraw związanych z blacharstwem:

- rampa naprawcza
- spawarka czy luto spawarka czy zgrzewarka inwestorowa co najlepsze ma uniwersalne zastosowanie ??
- urządzenie do ciecia typu szlifierka - sa też uzadzenia jakies do ciecia lukiem elktrycznym tylko jakie ma to zastosowanie i cena
- do napraw punktowych spoter kompaktowy

co jeszcze ??

co do lakierni
- komora
- kilka stojaków
- kompresor
- pistolety i kilka drobnych narzędzi

co jeszcze

- jak zabrać się za chromowanie co powiecie o metodzie i urządzeniu do chromu w natryskiem jakie sa to koszty itp.

- piaskarka do felg

sa to ogólne informacjie które zaczerpnęliśmy z różnych sklepow itp. PRZEZTO MOJE PYTANIE

[ Dodano: 08-06-2015, 21:37 ]
oj widze ze uyskanie odpowiedzi na tym forum graniczy cudem.

Sw.Piotrek - 09-06-2015, 05:52

Czymś takim odpłatnie zajmuje się kolega o nicku Projekter. Zadzwoń do niego, dogadaj się, będziesz miał od A do Z opisane co potrzebujesz, jak prowadzić ten zakład itp itd + milion drobnych szczegółów które łatwo pominąć a często są wręcz kluczowe.
Do tego będziesz miał pewność że idziesz w słuszną stronę a nie po omacku.

michalLbn - 09-06-2015, 14:42

Poczytaj kolego z rok czasu co z czym i do czego. Póki co masz za mało wiedzy aby kupować narzędzia.

Do samego naprawiania blach potrzebujesz zarówno migomatu jak i spottera oraz zgrzewarki. , szlifierek flex co najmniej 2-3 sztuki, chyba nie będziesz zmieniał tarczy co 5 minut z szerokiej na cienką, rozpieraki, system myk babek i kowadełek, łyżek, z 10 młotków różnej wielkości, teflony rama naprawcza i wiele wiele innych....

marcinbba - 09-06-2015, 23:05

michallbn właśnie wpierw zaczołem od forum by cos się dowiedzieć. Jak by ktoś czytał uważnie jak w nagłówku zamierzam otworzyć dopiero to ale nie jest to powiedziane ze to będzie w przeciągu 2 -3 miesięcy żeby wszystko na wariackich papierach było. przez to chciałem dowiedzieć się od podstaw co z czym i do czego i na co. uwzględniając ze nie będzie to warsztat gdzie będzie miał przemiał 100 aut dziennie lecz kilka na początek. WIEC JAK KTOS MOGBY MI POMUC BYL BYM WDZIECZNY
michalLbn - 10-06-2015, 08:10

Napisz o jakich sprzętach myślisz zakupić. Musisz postawić na wydajny kompresor, dwie szlifierki oscylacyjne o różnym skoku, Jeśli chcesz zrobić auto w ciągu jednego dnia to zdecydowanie też promiennik, odkurzacz przemysłowy do wciągania syfu ze szlifowania, system klocków do obróbki szpachli.
marcinbba - 10-06-2015, 19:13

nad firmami się nie zastanawialiśmy na razie wpierw próbuje ustalić co musi być uwzględnione do tego.

wiec do dnia dzisiejszego usalislismy"
- rampa naprawcza
- spawarka mig i ktoś zasugerował migomat
- szlifierki
- spoter
- rozpieraki i innedrobne zarzedzia
- promiennik
- ciecie lukiem elektrycnzym

i co jeszcze ??

michalLbn - 11-06-2015, 08:15

Żeby wogóle robić blacharke i lakiernictwo to myślę że na używanym sprzęcie po najmniejszej linni oporu, ale z potrzebnym sprzętem trzeba włożyć 10000żł bez kabiny lakierniczej. Nie liczę prac remontowych tylko sam sprzęt migomaty, spottery, tigi, kompresory, stojaki, pistolety, szlifietki i mnóstwo innych. Górna granica wydatków na sprzęt nie istnieje.
Kamil208 - 11-06-2015, 14:35

marcinbba napisał/a:
spawarka mig i ktoś zasugerował migomat

Tylko mnie to bawi? :)

michalLbn - 11-06-2015, 19:11

Kamil208 napisał/a:
marcinbba napisał/a:
spawarka mig i ktoś zasugerował migomat

Tylko mnie to bawi? :)


Nie tylko, ale nie chciałem nic mówić.

marcinbba - 11-06-2015, 19:22

co cie kamil bawi bo nie rozumiem nie wiem czy ta przy wschodniej granicy nie ma szkół ze ludzie czytan nie umieja - to mnie bawi. Gdyby ktoś czytal z uwaga mojego posta niemam pojęcia o jakiejś durnej lakierni i blacharce, i chce uzyskac informacje na ten temat,bo ja i tak nie zamierzam nic w tym kierunku robic, a dużo złotych raczek z checia za kilka funtow przyjedzie i będzie napierdalac do nocy moje autka. fakt w tym jest ze nie interesuje mnie jakiś używany sprzet czy jakies naprawy u kowala tylko konkretne maszyny. typu co i do czego i tyle proste pytanie
Chali68 - 11-06-2015, 21:35

My z wschodniej granicy niestety ale jak nikt mamy poczucie humoru, najbardziej umiemy się śmiać z prostych śmiesznych rzeczy!!!
A Ty kolego marcinbba, spowodowałeś i sam swoim ''durnym'' pytaniem dajesz ku temu możliwość , więc nie wiem o co Ci chodzi??? :nono:
W kwestii szkół się nie wypowiem,gdyż szkoda sensu na klikanie etc.
Powinieneś najpierw poczytać forum, poszukać co Cię interesuje i zacząć pytać odnośnie konkretów a nie ogólników... ;]
Widzisz dla jednego mig to migomat a dla drugiego to spawarka!!! Ty się zaliczasz do Tych drugich...
Więc jak zaczynasz pytać o cokolwiek to najpierw doszkól się i dowiedz do czego służy dane urządzenie...
A jeżeli Cię to nie interesuje , a wyłącznie cena więc pomyliłeś adresy!!!
Przełącz się na Alledrogo lub czytaj gazetki z Biedronki,Lidla tam też jest wiele spawarek i
sprzętu warsztatowego w super promocjach!!! ;)

giena - 11-06-2015, 22:04

marcinbba, kolego nie oburzaj się ale jak na razie nikt cie poważnie nie traktuje ponieważ takiego rodzaju pytania zadaje małolat a nie poważny przedsiębiorca (bez urazy)

Żeby konkretnie doradzać trzeba wiedzieć kilka rzeczy

-jakie środki przeznaczasz na inwestycje
-ilośc pracowników których zamierzasz zatrudnić (ilość stanowisk)
- sprzęt nowy czy używany , z górnej pułki czy chińszczyzna (jedno nie wyklucza drugiego) ;)
-metraż warsztatu
- przewidywany przerób (1auto czy 100 w miesiącu)

To może dać nam jakiś obraz tego co planujesz a nie strzelanie z gruszki czy pietruszki

A do szkoły było pod górkę :uczy sie:

Kamil208 - 12-06-2015, 01:37

marcinbba napisał/a:
co cie kamil bawi bo nie rozumiem

Bawi mnie właśnie to że nie rozumiesz. Mimo próby urażenia mnie dam ci poradę na temat. Zapytaj tych co będą na ciebie napie**alać jakich potrzebują narzędzi żeby robić to szybko i sprawnie i kupisz to co będą potrzebować. Robiąc odwrotnie może wyjść taka sytuacja że kupisz spawarke mig a później dokupisz migomat :)

TeeM - 12-06-2015, 09:12

Powiedz mi jak to nie tajemnica kolego @marcinbba ile płacicie za roboczogodzine lub ile od napraw od elementu.
I jeszcze moze napisz ile chciałbys płacić lakiernikowi czy blacharzowi z polski, mam namyśli takiego samodzielnego pracownika z doświadczeniem.

marcinbba - 12-06-2015, 22:45

Chali68 nie będę komentował twojej wypowiedzi bo jest to forum a nie podwórko pod wiejskim sklepikiem na wschodzie na przekomarzania się.

Myślę że na początku mojego postu od razu ujołem iż nie mam zielonego pojęcia na ten temat. dlatego też zalogowałem się u was na forum. Może moje wypowiedzi są ogólnikowe ale może też przed obawą jakiejkolwiek kompromitacji z pytaniem bo niestety niektórzy myślą ze w stodole pod białoruska granica pomalują łaza i są wielcy specjaliści i nikt nie może się już pomylić. Moim zajeciem jak do tej pory jest sprzedaż aut i z tego biznesu rozwiał się temat lakierni blacharstwa itp. bo wiem jakie są to tutaj koszty: powiem tak typowy tani zakład blacharsko lakierniczy maluje element za kwotę 240 funtów z Vat. Polak profesionalista czy inna narodowość ze specjalistycznym sprzętem skasuje z drogi sobie 170 funtów. Mniejsi polscy przeciębiorcy pacząc od Londynu do oxfordu kasują za samo malowanie od 90 do 120 funtów za element plus prace blacharskie. typowy ciapak którego praca wykonania to porażka jest to 100 minimum gdzie maluje bez komory i innych gadżetów. Powiem na przykładzie naszej zaprzyjaźnionej firmy typowy przykład auta mercedes clc - malowanie tył zderzak przód zderzak, maska, lewa tylna ćwiartka, prawy błotnik poskładanie tego do kupy są to koszty po dużych zniżkach 650F u ciapaka ten sam model z tym samym uszkodzeniem 850 funtów. powiedzcie mi jaki jest to sens oddawać duża część komuś za mały nakład pracy. Wiadomo po jakimś czasie mamy nadzieje podłączyć się do ubezpieczalni. Na razie planujemy robić auta dla siebie, nawiązać współprace z innymi małymi sprzedawcami aut oraz komisami, na zwykłe przygotowania auta i upiększania. bo jest to dosyć popularne w naszym okręgu i każdy jakoś funkcjonuje i nie narzeka.
średnia sprzedaż uwarunkowana jest od wielu czynników, ale powiem nastawiam się na pocztek 10-20 aut miesięcznie, bo prawie każde auto z aukcji cos ma albo powypadkowe albo porysowane albo do poprawek. wiec założyłem 20 aut miesięcznie na początek.
co do sprzętów raczej obstawiał bym za nowymi z sredniej półki. lecz najistotniejszy elemt komora planuje przeznaczyć max 12 tys funtów.
całość chciałbym zamknąć do 20 tyś funtów plus minus 5tys czyli około 110 tys zł na samo wyposażenie. wiadomo niektóry sprzet będzie musiał być lepszya drugi może być gorszy. Dobry pracowni z niczego zrobi dzieło. przykład naszego mechanika który można powiedzieć na kilku narzędziach i małym garazyku robi dzieła pod względem mechanicznym.
ktoś zapytał o cenny, by być konkurencyjny samo malowanie 80funtów za element. malowanie felg 150 za 4 sztuki chromowanie 340 f za 4. polerki w zależności czy jednorazowy klient 100f czy trader z duża ilością aut ceny do ustalenia. Średnia płaca dla lakiernika w angielskim warsztacie gdzie robi od 8 do 18 czy 19 wacha się w granicach 9 do 12 funtów z doświadczeniem wiadomo są jakieś potężne korporacje które masówkę robią i można zarobić więcej ale także wymagania pod względem językowym i innym. Ja zamierzam zatrudnić na podobnych zasadach jak inne przeciętne warsztaty oferując 400f tygodniowo czyli 1600f miesięcznie co daje około 9 tyś lub w opcji 300 i prowizje od zrobionego auta kwestia do dogadania. n początek jeden blachaz lakiernik wystarczy spokojnie na 20 aut miesięcznie ?? poza tym nasz obecny mechanik też się coś douczy i będzie pomagał na początku.

więć z mojej strony uzyskaliście odpowieć na wasze pytania teraz może każdy z was pochwali się jak jest wyposażony jego warsztat

[ Dodano: 12-06-2015, 22:49 ]
myślę ze tym razem uzyskam odpowiedz bo nie zamierzam dalej prowadzic słownych potyczek z niektórymi łowcami okazji z biedronik - bez urazy

Chali68 - 13-06-2015, 00:29

Widzę że jesteś poważnym Businessmanem ufff a ja biedny z pod białoruskiej granicy myślałem że to kolejny gównozjad polaczek z wyimaginowanym ego pomieszkujący w UK... ;)

Ps. O pracach naprawczych w UK , się nie wypowiem ,gdyż daleko mi do takich profesjonalnych napraw...
My w Autohausie naprawiamy tylko golfy 3 na ubezieczenia... :haha: więc także nie zabiorę głosu w przepychankach... ;)

Jeżeli chodzi o wyposażenie warsztatu zabrakło by klawiszy żeby to opisać nie mówiąc o kwotach.
więc ograniczmy się do pdst. narzędzi no to koledzy pochwalcie się co możecie zaproponować w tych pieniądzach!!! Pleace... ;]

michalLbn - 13-06-2015, 09:55


Chali68 wyklepał w Białorusi Audi s8 łącznie ze naciąganiem i spawaniem aluminiowego fartucha. Fiesta w tle to też jego dzieło, podłużnice były przestawione osiowo i rozjechane, a uszkodzenie zatrzymało się na silniku. Fiesta stoi na ramie naprawczej autorobot, na której kolega Chali68 pracuje.

Kolego. Znamy w całej europie takich cwaniaczków. Nie jest tak łatwo. Twój cel 20 aut miesięcznie z jednego pracownika to jakaś żenada. Ja byłem u takiego przedsiębiorcy który handluje i naprawia dla siebie, tylko że ma profesjonalny warsztat i autohaus z prawdziwego zdarzenia. I będąc tam robiłem sobie na luzie jedno autko na tydzień. A szef mógł sobie w dupę cmoknąć gdyby chciał żebym szybciej pracował. Nie chcesz mechanikowi narzędzi kupić bo Ci szkoda, to jakim cudem zrobisz warsztat. Kwota którą masz do wydania to kwota na samą kabine, skoro chcesz mieć wszystko nowe.

TeeM - 13-06-2015, 17:07

Podam pare cen poglądowo tylko i sa to ceny minimalne na lakiernie, inwestycja na blacharnia to osobny temat i jak to zsumujemy to wyciągniesz wnioski czy dawać dalej auta do roboty komuś czy brnąc w warsztat.

Kabina cena 10tys plus VAT ( czyli 12tysi) taka podstawowa gdzie van moze nie wjechać i wyciąg jest w tylnej ścianie. (Nie zawsze montaż gratis)
Kompresor śrubowy + osuszacz + odolejacz i separator wody - 4.5 do 7.5 tysi ( plus połączenie tego instalacja sprężonego powietrza)
Mieszalnik lakierów z jednym wkładem farb to min ok 3 tysie. Plus pozwolenie na składowanie materialow nieorganicznych, nie jest drogie ale kara juz cos chyba ok tysiąca.
Jakies pistolety, odsysacz pyłu, kostki, szlifierki, polerka, duperelki tu tak z 2 tysie.
A ile płyta, migomat itd? Nie wiem ale sporo.

Ps.
Jesli pomalowali wam merca tak jak opisujesz za 650f gdzie elementy sa naprawde duze to cena jest ok.
Normalnie jeszcze raz tyle.
Gdyby otworzenie lakierni było by takie proste i niedrogie to było by ich piec razy tyle a tak to chłopaki malują gdzie popadnie i czym popadnie. Szczegolnie ciapaki i ich pokrewne maści.
Co do jednego lakiernika na warsztacie to raczej nie da rady chłopina hehe, a jak robote chcesz brac jeszcze na ubezpieczalnie to nie wiem czy we trzech wyrobią.

Krzychuautim - 14-06-2015, 11:11

marcinbba
Jak czytam to co piszesz, to odnoszę wrażenie że z Twoim podejściem do tematu, wiedzą jaka posiadasz i stosunkiem do Twoich potencjalnych pracowników. Z warsztatu jaki zamierzasz założyć będą wyjeżdżały takie auta jak ten golf na zdjęciu.

rajcuch - 14-06-2015, 19:48

, te "rampe" naprawcza mozesz zastapic kiforem i jakze popularnym w anglii drzewem o nazwie platan... Za ktore bedziesz naciagal te wózki ;)
marcinbba - 14-06-2015, 20:44

ajc ale prymitywy niektórzy ojoj a później się dziwić z kat określenia prymitywny nieudacznik do roboty szkoda

[ Dodano: 14-06-2015, 20:50 ]
co mogę dodac dzięki tym za jakś porade minimalna co chociaż starali się pomuc.

a kolegą kozaką radzę podlonczyc kompresor w dupke i spełniać ambicje malując na forum hehehehe

Adi2210 - 20-08-2015, 19:43

Na tym forum raczej nikt nie poprze pomysłu otwarcia własnego warsztatu, nikt nie dostrzega plusów lecz tylko same minusy, ale mimo wszystko prawda jest taka ze nie masz o tym żadnego pojęcia.
MODULAR - 03-09-2015, 13:02

Adi2210 napisał/a:
Na tym forum raczej nikt nie poprze pomysłu otwarcia własnego warsztatu, nikt nie dostrzega plusów lecz tylko same minusy, ale mimo wszystko prawda jest taka ze nie masz o tym żadnego pojęcia.


Adi2210 ... piszesz jedno zdanie, a w nim prawda i kłamstwo jednocześnie :nono:

Część pierwsza .... Nie masz racji.

Ja z całego serca popieram i wspieram każdego, kto chce otworzyć legalny profesjonalny warsztat blacharsko lakierniczy nawet taki jednostanowiskowy i jednoosobowy ... ale nie taki chu..a warty. Takich oszołomów nie wspieram. Jestem na tym forum od lat i moje wsparcie to nie tylko rady i klepanie po ramionkach, że to fajny pomysł ... ale też konkretna pomoc doradcza, finansowa ... tak, tak finansowa :czesc: i organizacyjna.

Reszty poszukaj w innych tematach z moim udziałem. ;)

Część druga ... Masz racją.

Kolega z tematu zabrał się do tego ... bez sensu, koncepcji, rozeznania i choćby minimalnego doświadczenia. Klęska jego pomysłu jest gwarantowana i Tu i Tam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group