Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Wycena naprawy pojazdu - Skoda 100S, potrzebna wycena lakierowania

Rudiger - 11-08-2010, 22:02
Temat postu: Skoda 100S, potrzebna wycena lakierowania
Witam
Jestem tu nowy, pasjonuję się starą motoryzacją, czasami też hobbystycznie lakieruję (głównie motocykle).
Prosiłby o pomoc w wycenie lakierowania (robocizna) karoserii zabytkowej Skody 100S z '73 - replika rajdówki w trakcie budowy. Bo mam wrażenie że lakiernicy z którymi rozmawiałem próbują mnie trochę wydoić.
Do lakierowania jest:
1. Karoseria bez blach poszyciowych, widoczna na zdjęciach, wraz z całym wnętrzem i klatką bezpieczeństwa, bez podłogi od spodu oraz nadkoli (lakierowanie po prostu wszystkich powierzchni pokrytych żółtym podkładem widocznym na zdjęciach i nielakierowanie powierzchni pokrytych czarną masą bitumiczną)
2. Pas tylny, z obu stron (widoczny na zdjęciach, jeszcze bez podkładu)
3. Maska tylna, z obu stron (widoczna na zdjęciach, jeszcze bez podkładu)
Karoseria i w/w elementy będą dostarczone do lakiernika już zapodkładowane i przetarte, kolor lakieru to ciemny żółty lub żółto-brązowy (waham się jeszcze). Lakier zwykły akryl, nie baza, nie metalik, klasy powiedzmy YVAT. Ponieważ będzie to replika zabytkowej rajdówki zależy mi na tym by także wnętrze było dokładnie wylakierowane, gdyż oprócz foteli kubełkowych nie będzie tam żadnej tapicerki. Myślę że koniecznym będzie lakierowanie na 2 tury: najpierw wnętrze, potem z zewnątrz.
Na chwilę obecną rozmawiałem z 2 lakiernikami w Białymstoku, obie wyceny skrajnie różne i obie moim zdaniem trochę odstają od rzeczywistości. Robota wiem że nieciekawa (zwłaszcza wnętrze) bo sam podkładowałem i robiłem blacharkę, ale bez przesady.
Poszukuję także lakiernika z B-stoku do ew. wylakierowania Skody.
Aha zdjęcia:
http://www.czarprlu.pl/wp.../karoseria1.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...8/podklad06.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...8/podklad07.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...lye-25/ps16.jpg

Bartek-WGM - 11-08-2010, 23:22

Powiem tak: każdy chce zapłacić 50zł od elementu ale niestety, nikt nie rozumie jak trzeba sie nawdychać tych lakierów za marne 250-300 od elementu...Ja bym wziął minimum 2500zł ale to cena prezent jak za takie cos...

[ Dodano: 11-08-2010, 23:23 ]
I co to jest wg. Ciebie lakier "klasy yvat"?

Rudiger - 11-08-2010, 23:39

Chodzi o to by lakier był po prostu dobrej klasy (a takiej chyba jest YVAT) a nie np.Profix. Zresztą to szczegół.
Nie mówię że chciałbym najtaniej itd, bo wiem co to za robota. Chodzi o rzetelną wycenę za porządną robotę bo za długo się trząsłem nad przygotowaniem karoserii..
Skąd cena 2,5k? Ze względu na wnętrze z klatką?

madmax - 12-08-2010, 06:42

Rudiger, Policz sobie ile masz elementów na samochodzie po 250 za element a wyjdzie ci cena za taka usługe. Wnętrze według twego uznania ale ja bym wziął conajmniej 3 tyś oczywiscie bez materialu.

[ Dodano: 12-08-2010, 06:47 ]
A jezeli już to nie YVAT tylko IVAT. Ja bym osobiście wolał coś z DUPONTA tanio Deber albo może jeszcze Standox.

Rudiger - 12-08-2010, 08:01

Wiem jaka stawka za element - miałem trudności z oszacowaniem ile tu jest elementów :)
W mieszalni w której dorabiałem sobie próbki lakieru mają Ivat i Du Ponta także jeszcze się zastanowię.
Dzięki, widzę że grubo się robi.

Rudiger - 13-08-2010, 08:20

No i mam już wstępne rozeznanie z terenu, że tak powiem.
3k za robociznę z lakierem chciała lakiernia robiąca Mitsu i Subaru, ale to cena "idź pan stąd" bo widać było że kierownik ewidentnie nie zainteresowany tematem.
Jedna 2k za robociznę, trzy pozostałe w których byłem chcą 1,5-1,6k za robociznę. Czyli sumarycznie w 2 kaflach się powinienem zamknąć.

madmax - 13-08-2010, 16:18

2 tyś z lakierem?? Za coś takiego??
Rudiger - 13-08-2010, 17:40

Aha.
Rudiger - 16-08-2010, 10:23

Panowie, jeszcze pytanie - wart ten Ivat coś? Dodam że będzie całościowo samochód kryty. I chodzi o zwykły akryl.
Z innych lakierów to Novol odpada bo kiedyś lakierowałem i w porównaniu do RM to była woda.
Chcę dobry lakier ale RM za 270zł za litr z utwardzaczem w komplecie mnie trochę osłabił.
Teraz pójdzie pewnie ze 2 litry i na wiosnę 1 litr i co tu dużo mówić trochę drogo by się na RM zrobiło.

mkautos - 16-08-2010, 10:41

Rudiger napisał/a:
Panowie, jeszcze pytanie - wart ten Ivat coś?

To jest lakier bezbarwny.
Więc chyba nie potrzebujesz go.

Rudiger - 16-08-2010, 10:44

mkautos napisał/a:
Rudiger napisał/a:
Panowie, jeszcze pytanie - wart ten Ivat coś?

To jest lakier bezbarwny.
Więc chyba nie potrzebujesz go.


Nie, chodziło mi o zwykły akryl, z mieszalnika, jednowarstwowy, kolor żółtobrązowy powiedzmy.

madmax - 16-08-2010, 16:20

A w jakim systemie będziesz lakierował to auto w dwuwarstwowym czy jednowarstwowym?
kalbi - 16-08-2010, 19:18

madmax napisał/a:
A w jakim systemie będziesz lakierował to auto w dwuwarstwowym czy jednowarstwowym?
Cytat:
zwykły akryl,

siwy_1981 - 16-08-2010, 21:26

Jeżeli ten akryl R-M to jest z systemu "Uno HD" to jest bardzo wydajny. Aplikacja na 1,5 warstwy. Kilka razy tym robiłem i jest całkiem ok.
madmax - 16-08-2010, 22:06

AHA... dla mnie akryl to porażka i wogóle tego nie stosuje. Połysk do dupy a dodatkowo matowieje z czasem. Ja bym to pomalował baza + bezbarwny. Duzo leprzy połysk.
kalbi - 16-08-2010, 22:42

jak juz to ja bym zorobił środek w akrylu a wierzch baza+bezbarwny ale nie wiem czy to wyjdzie duzo taniej niz sama 2-warstowka
madmax - 17-08-2010, 06:58

Według mnie baza kryje szybciej wiec w teori pujdzie jej mniej. A do wnętrza nie trzeba jakiegoś drogiego klaru. Mozna żucic jakiś za 40 zł za komplet półtora litra i by było. A na zewnatrz auta przyszaleć.
Rudiger - 17-08-2010, 08:08

Dzięki za podpowiedzi Panowie.
Dlaczego zdecydowałem się na zwykły akryl tzn. jednowarstwówkę?
Po pierwsze dlatego by raz lakierować wnętrze tzn. za jednym podejściem. Z wnętrzem jest naprawdę przechlapana sprawa więc łatwiej będzie wymalować zwykłym akrylem niż najpierw baza a potem znowu do środka i klar.
Inna sprawa to to że elementy zewnętrzne (błotniki, maska, drzwi) po wylakierowaniu będą oklejone, następnie wymaluję białe pasy, czarne lamówki i pozostałe oznaczenia. Wiem że to można ukryć pod klarem ale to ma być tak jak w oryginale, powiedzmy wykonane starą technologią (dlatego tez nie decyduję się np. na oklejanie folią), wyczuwalne pod ręką itd. Tak to ma wyglądać (oprócz koloru bo u mnie będzie żółtobrązowy).
http://www.auto-muzeum.cz/img/_/car26/car26b.jpg
Kolejna sprawa - to będzie samochód którym planuję od czasu do czasu wystartować w wyścigach youngtimerów w Polsce lub w CZ. Wiadomo - moga się pojawić szybko uszkodzenia, przy zwykłym lakierze łatwiej mi to będzie ponaprawiać.
Madmax, nic nie będzie temu akrylowi, bo stare samochody się często woskuje, są stosunkowo mało używane więc nie zmatowieją. Widziałeś mego Junaka w dziale galeria? To zwykły akryl RM-a.

[ Dodano: 17-08-2010, 09:18 ]
No dobra, klamka zapadła. Lakiernik wybrany, kolor wybrany (jednak Ivat), dziś po południu jedziemy ze Skodą.
Zobaczymy co będzie.

Rudiger - 23-08-2010, 08:47

No to tak na zamknięcie tematu. Skoda wylakierowana w komorze, lekka polerka na koniec i wracamy do garażu :)
http://www.czarprlu.pl/wp...e-30/pola02.jpg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group