Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Kolorystyka - jak dobrac ten lakier potrzebna pilna pomoc ???

radom1989 - 23-03-2010, 08:51
Temat postu: jak dobrac ten lakier potrzebna pilna pomoc ???
witam mam do lakieru kawasaki er6n 2008 rocznik i jest problem bo zadna z mieszalni w okolicy nie chce dorobic tego lakieru bo nie mam wystarczajacego kodu kod lakieru z oznaczen kawasaki to 15PKMT. candy lime green a w max mayer przykladowo są 5 znakowe kody i jest problem moze ktos z forum pomorze lub móglby borobic ten kolor ??? http://static.blogo.it/mo...r6n_2008_09.jpg
aut - 23-03-2010, 17:23

Cytat:
moze ktos z forum pomorze

Widziałem na forum kilka osób z Pomorza, więc niedługo na pewno się wypowiedzą.

Deca-Durabolin - 23-03-2010, 17:45

radom1989 napisał/a:
moze ktos z forum pomorze


Z Pomorza to niewiaadomo kto ...
Ale ktoś na pewno pomoŻe ;)

radom1989 - 23-03-2010, 21:44

juz dorbalem z max mayera po nazwie jest to lakier dwuwarstwowy baza = solid litra okolo 500zł w komplecie
radom1989 - 23-03-2010, 22:22

baza + solid
jacklack - 23-03-2010, 23:37

radom1989 napisał/a:
baza + solid

Miałeś chyba na myśli baze solidową (niemetaliczną) + lakier bezbarwny??
radom1989, troszkę pomyliłeś pojęcia ;)

radom1989 - 23-03-2010, 23:47

masz racje baza solidowa
front247 - 24-03-2010, 07:01

witam jesli to tobie cos pomoże to pokopałem troszke :
Tutaj masz cytat z innego forum:
,,Dowiedziałem się, że w kawasaki nie stosuje się oznaczenia lakieru tak jak w samochodach (lakiernik bierze kod z tabliczki na karoserii i miesza lakier) . W kawasaki Oznaczenie kodowe przyporzadkowane jest nie do lakieru a do lakierowania i np: oznaczenie KHI 25T oznacza zielony w danym roczniku, ze srebrnym wykonczeniem a na przykład KHI 26T to kod dla innego rocznika, tylko dla modeli z USA z czarnymi dodatkami.
Z tego wynika, że żaden lakiernik nie znajdzie lakieru po kodzie Kawasaki. Trzeba zamówić oryginalną część polakierowaną fabrycznie (jeśli chce się mieć dokładnie taki sam kolor).
Pozdrawiam.,,
Ale że oryginalne cześci owiewek w Aso to koszty na poziomie 3-4 tyś za element to wiadomo że to nie wchodzi w gre.'
Znalazłęm jeszcze 2 linki mieszalni lakierów ,które specjalizują się w dobieraniu kolorów na motocykle,i z tego co czytałem ludzie są bardzo zadowoleni, a jakość świetna:
http://www.oltarzewski.waw.pl/

http://www.kielan.eu/lakiery.html

Na stronie colorrite twój rocznik takze ma podany kod 617,lime ale po tym niestety nie dojdziesz.
Rozmawiałem z jednym człowiekiem z innego forum i stwieerdził ze najlepiej dobierać do innego elementu(jak sa problemy z kodem),i zrobic kilka natrysków próbnych.
pozdrawiam

PROJEKTER - 24-03-2010, 08:28

front247 napisał/a:
witam jesli to tobie cos pomoże to pokopałem troszke :
Tutaj masz cytat z innego forum:
,,Dowiedziałem się, że w kawasaki nie stosuje się oznaczenia lakieru tak jak w samochodach (lakiernik bierze kod z tabliczki na karoserii i miesza lakier) . W kawasaki Oznaczenie kodowe przyporzadkowane jest nie do lakieru a do lakierowania i np: oznaczenie KHI 25T oznacza zielony w danym roczniku, ze srebrnym wykonczeniem a na przykład KHI 26T to kod dla innego rocznika, tylko dla modeli z USA z czarnymi dodatkami.
Z tego wynika, że żaden lakiernik nie znajdzie lakieru po kodzie Kawasaki. Trzeba zamówić oryginalną część polakierowaną fabrycznie (jeśli chce się mieć dokładnie taki sam kolor).
Pozdrawiam.,,
Ale że oryginalne cześci owiewek w Aso to koszty na poziomie 3-4 tyś za element to wiadomo że to nie wchodzi w gre.'



Problem z tym kodem jest chyba inny ( niż skomplikowany i zawiły system kodyfikacji wprowadzony przez kawasaki )

... to raczej brak fiszek z recepturami na mieszalniach - które też doskonale wiedzą, że te lakiery dorabia się sezonowo i to jeszcze w mikro ilościach. Dlatego nikt nie walczy jak lew o te receptury. Mało prawdopodobne jest żeby którykolwiek renomowany koncern nie miał receptur na te barwy. Kody kolorów są po coś wprowadzone i bynajmniej nie jest to informacja wewnątrz koncernowa tylko oznaczenie jednolicie wykorzystywane przez producentów systemu refinish i serwisy. Dane oznaczenie kodowe ma swój "przewodnik" na mieszalni i jest szybko rozpracowywane. Kilka koncernów samochodowych też koduje swe barwy np dwoma literami i każda mieszalnia sobie z tym radzi. Bywa, że nie ma receptury lub komponentów, ale to już sprawa polityki handlowej każdej mieszalni na jakich odbiorców się nastawiają.

Przyporządkowanie kodu koloru do tzw. sposobu lakierowania to absolutny standard receptury. Jeżeli samochód, motocykl, przyczepa, czy autobus lakierowany jest w kilka barw fabrycznie to po otwarciu składników tego koloru z kodu takiego pojazdu, pojawią się dwie, lub trzy receptury na każdy z tych kolorów stanowiących fabryczne malowanie.


To moje prywatne zdanie ( mogę to sprawdzić u źródła ) ... ale nie wierzę w to że jakikolwiek kolor na świecie przeznaczony do lakierowania pojazdów i posiadający powtarzalne oznaczenie kodowe nie ma swojej receptury. Są oczywiście barwy o specjalnych efektach do nabycia jako gotowy mix ... ale i one mają swoją recepturę bo z czegoś są złożone.

Swoją recepturę mają także firmowe kolory coca-cola, pepsi, UPS, DHL ... czemu Kawasaki miało by być inne ? ... dodam że lakierowanie samochodów w dwóch kolorach to też nie jest wcale taka rzadkość i w takich przypadkach w kodzie koloru są obie barwy np. Mercedes 124 ma w kodzie koloru recepturę na listwy i plastiki, oraz na blachę ... Toyota ma kod koloru zewnętrznego i pod koloru do malowania komory silnika dla konkretnej barwy ... Oznaczenie kodowe ma za zadanie powiedzieć o danej barwie tyle żeby jej wykonanie na mieszalni było możliwe ... a dostęp do odpowiednich receptur i ich posiadanie w firmie dysponującej mieszalnikiem to już zupełnie inny temat.

front247 - 24-03-2010, 12:21

Masz racje Projekter...:) i dlatego napisałem mail do Kawasaki Motors ale nie u nas bo ci to nie wiedza jak się nazywaja...ale prosto do Japonii i do filli w Stanach,z zapytaniem o dokładne wyjasnienie tej kwestii,ponieważ mam problem z uzyskaniem w mieszalniach takiego koloru.Myślę ze odpowiedzą bo jakiś czas temu pytałem o emblematy (ich dokladne wymiary) i nawet mi je przysłali ,z podziękowaniami że korzystam z ich produktów(17letni motocykl:))...inna kultura....nie kartoflana...
pozdrawiam

PROJEKTER - 24-03-2010, 19:33

WOW :brawo:
front247 - 24-03-2010, 22:06

szydzsz z bossa..? :)

dzwoniłem do naszego kawasaki i co...nie wiedzą,jaki kod...my panie tylko motury i gadzety sprrzedajem,nie lakierujem :) \

pozdraw2im

Bartek-WGM - 25-03-2010, 09:01

Jaki problem z tym lakierem? ŻADEN!
U mnie bez problemu gość wyciągnął fiszki, ja odnalazłem lakier a klient dawno jeździ swoim motocyklem...Poza tym to dosyć drogi lakier bo wchodzi w niego prawie 400g Xyralica. Nakładasz Biały podkład, zieloną baze, zieloną baze transparentną i klar...
Tutaj macie fotke, słońce nie świeciło więc lakier jest ciemniejszy, może dorwe właściciela to porobie fotki w słońcu...

front247 - 25-03-2010, 13:33

to nie ten kolor ;] ,nie o tym kolorze rozmawiamy

mówimy o tym:


Na twojej fotce to ewidentnie nie jest ten kolor a nawet nie jest zbliżony,poza tym jak dobrze widze jest zbyt,,zmetalizowany,, ,na mój gust to nie może byc oryginał,ale przydałyby się fotki dokładniejsze.



powyzej widac dokładnie ze jest to kolorek bardziej solid,niz metalik czy perła.

jacklack - 25-03-2010, 14:18

front247, Tutaj
masz pełna gamę kolorów Kawasaki, myślę że ten 636 jest bardzo zbliżony do koloru moto, na fotach które zamieściłeś

michalLbn - 25-03-2010, 14:48

W RM jest linia fiszek i receptur o nazwie "color moto". W Lublinie można u nich bez problemu dorobić każdy kolor na motocykl. W fiszkach są kolory nawet na kymco, peugeot, huosung i takie tam mało jeżdżone marki.
front247 - 25-03-2010, 20:40

Dzięki jacklack:) rzeczywiscie 636 i ten gm są najblizsze ,mysle ze namieszam sobie po setce kazdego ,prysne na próbe i juz:) po kłopocie..dzięki
pozdrawiam

radom1989 - 25-03-2010, 20:43

mi tez juz koles dorobił dzis włąsnie odebrałem mam do was pytanko pierwszy raz bede robił dwuwarstwowym jak to polakierowac wylac te warstwy dwie pelne i na to klar czy zrobic 2 warstwy pierwszego i dwie drugiego i klar ktos juz tym robił to chetnie posłucham?? :)
PROJEKTER - 25-03-2010, 20:47

radom1989 napisał/a:
mi tez juz koles dorobił dzis włąsnie odebrałem mam do was pytanko pierwszy raz bede robił dwuwarstwowym jak to polakierowac wylac te warstwy dwie pelne i na to klar czy zrobic 2 warstwy pierwszego i dwie drugiego i klar ktos juz tym robił to chetnie posłucham?? :)


Coś tu pokręciłeś ... dwuwarstwowa powłoka to baza + klar. Bazy możesz nalać 28 warstw a klaru 72 i to nadal będzie powłoka dwuwarstwowa baza + klar ;)

radom1989 - 25-03-2010, 20:59

nic nie pokrecilem jest to lakier w systemie dwuwarstwowym i na to klar jeden to baza i drugi tez jakas tam baza ktora ma wyciagnac glebie koloru nie chce o tym pisac bo az tak nie znam sie na lakierach w kazdym razie mam dwa skladniki bazowe z ktorych ma powstac kolor w kazdym razie nie jest to zwykła baza tylko są dwie bazy i moje pytanie jak to nakladac ile warstw wiadomo ze kazdego skladnika w miare tyle samo ale po jednej warstwie czy po kilka
PROJEKTER - 25-03-2010, 21:03

no to pokręciłeś ale spróbujemy policzyć razem

1 - baza
2 - jakaś tam baza która ma wyciągnąć głębie koloru
3 - na to klar

... czyli : raz + dwa + trzy = powłoka trójwarstwowa.

aaaaaaaaaaaa ... dzięki PROJEKTER teraz rozumiem :glupek:

PROSZĘ BARDZO @radom 1989 :)

radom1989 - 25-03-2010, 21:04

masz racje trojwarstwowy :) najgorsze jest to ze wystarczy ze na jednym elemencie bedzie wiecej jednego skladnika niz na innym i juz inny odcien wyjdzie tak mi sie przynajmiej wydaje, a wy jak byscie to zrobili
No-limit - 25-03-2010, 21:17

jacklack napisał/a:
front247, Tutaj [url=http://images37.foto...54m.jpg]Obrazek[/URL]
masz pełna gamę kolorów Kawasaki, myślę że ten 636 jest bardzo zbliżony do koloru moto, na fotach które zamieściłeś

Na PW podałem @front247 pełną informację o kolorach Kaw. i podkreśliłem ,ze albo przyśle element,albo określi konkretny nr koloru,albo chociaż baza efekt,solid lub jednowarstwoowy/na PW podałem numery Kaw.,występują 3/.Do Jacka! zamknij ten temat.

radom1989 - 25-03-2010, 21:25

ale mi juz nie potrzebny ten lakier bo go mam tylko chcialem zeby mi ktos podpowiedzial jak to nakladac ale ok zamkne jesli to problem. temat zamkniety
mkautos - 25-03-2010, 21:27

radom1989 napisał/a:
temat zamkniety

Admin albo mod zamknąć moze.............

radom1989 - 25-03-2010, 21:30

o wszystko sie Cenzura czepiacie ale nikt nie napisze czy malował tym jak to robił

[ Dodano: 25-03-2010, 21:31 ]
tylko jacklack cos podpowie a reszta co jeden to madrzejszy

PROJEKTER - 25-03-2010, 21:34

Teraz odp na twoje pytanie.

Skoro ta pierwsza warstwa to baza ( a nie barwiony podkład bo bywa i taka trójwarstwówka ) to ta pierwsza warstwa jest kolorem kryjącym i nakładasz go do całkowitego pokrycia tego co tam masz na elemencie ( łatek plamek przetarć czy podkładu ) druga warstwa to transparent więc z założenia materiał nie kryjący. Musisz położyć równo i jednolicie na całym elemencie ( i tu mikro problem bo nie wiem ile warstw ponieważ nie napisałeś jakiej firmy to lakier oraz jaki to ogólnie kolor ) zaryzykuję i poradzę ci dwie warstwy ( pamiętaj jednak że mogę nie mieć racji a to ile tych warstw powinno być jest w recepturze tego koloru ) jak dasz za mało to będzie troszkę mniej głębi koloru ... jak dasz za dużo warstw pokryjesz bazę pod spodem i nie będzie efektu zmienno optycznego.

Może jak będziesz wiedział jak to działa to łatwiej będzie ci to zrobić ?

A działa tak :

Światło dzienne złożone jest z kilku kolorów tzw. pasma barw niewidzialnych rozszczepialnego pryzmatem na popularną tęczę. Takie złożone białe światło wpada to powłoki trójwarstwowej przenika przez klar i przez transparent i odbija się od warstwowy nie przeziernej bazy wracając do góry wytracana jest ta fala światła w jakiej jest twoja powłoka nr 2 ( przyjmijmy, że to czerwona transparentna perła - czyli minerał górski zwany Mika ) W takim układzie promień czerwieni uwięziony zostanie w warstwie pośredniej zmieniając odczyty twojego mózgu przesyłane przez oko tj. plamki
Ischuria tzw. czopki - odkrywcę choroby daltonizmu choć nie umiał w tedy tego zdefiniować i nazwa przypadła Daltonowi http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw

Więc jak mózg widzi to zjawisko to dociera do niego nieprawdopodobnie jaskrawa i żywa barwa czerwieni, nie spotykana na co dzień w przyrodzie. Jak więc chcesz osiągnąć taki efekt to nie możesz zagęścić zbytnio tej drugiej warstwy bo światło się z niej nie wydostanie przy powrocie tylko od razu odbije i wyjdzie z tego zwykła dwuwarstwowa perła.

No dobra .... mam nadzieję że już wiesz o co tu chodzi .... bo jakoś tak wyszło, że znowu się mądruję :okulary: ... mam tylko nadzieję, że to da jakiś efekt i będzie ci pomocne.

powodzenia :puchar: ... przyda ci się .... bo to trudne powłoki do prawidłowego wykonania.


Dodałem po przeczytaniu postów powyżej :nono: :

Kurde NO .... nawet nie można się w spokoju po mądrować ...

radom1989 - 25-03-2010, 21:37

dzieki ci bardzo PROJEKTER lakier jest z maxmayera
PROJEKTER - 25-03-2010, 21:43

Czyli technologia zbliżona do RM - jeżeli to konwecjnalny to na pewno dwie cienkie warstwy ... jak woda to jedna cieniutka ;)
jacklack - 25-03-2010, 23:19

radom1989 napisał/a:
tylko jacklack cos podpowie a reszta co jeden to madrzejszy

przesadzasz radom1989, i to grubo..owszem co wiem to podpowiem..
Powinieneś szanować wypowiedz każdego użytkownika, każda wypowiedz niesie za sobą jakąś myśl, a w tym temacie ta myśl jest szczególnie skumulowana i merytorycznie przekazywana w celu rozwiązania problemu

Dziś na pewnym forum zadałem pytanie, skierowałem je bezpośrednio do Administratora, dotyczyło ono pewnego problemu jaki chciałem rozwikłać...i nie było to forum polonistyczne..pytanie poprzedziłem zwrotem:

"zwracam się z prosbą" itd..

Wiesz jaką dostałem odpowiedz??

"Słowo prosba nie istnieje w języku polskim
Proszę się zapoznać z regulaminem"

tyle się dowiedziałem odnośnie mojego problemu ;]

[quote="radom1989"] powinieneś podziękować każdemu z osobna, tym którzy zabrali głos w tym temacie próbując pomóc Ci w mniejszym lub większym procencie ;)




PROJEKTER napisał/a:
druga warstwa to transparent więc z założenia materiał nie kryjący. Musisz położyć równo i jednolicie na całym elemencie ( i tu mikro problem bo nie wiem ile warstw ponieważ nie napisałeś jakiej firmy to lakier oraz jaki to ogólnie kolor ) zaryzykuję i poradzę ci dwie warstwy ( pamiętaj jednak że mogę nie mieć racji a to ile tych warstw powinno być jest w recepturze tego koloru ) jak dasz za mało to będzie troszkę mniej głębi koloru ... jak dasz za dużo warstw pokryjesz bazę pod spodem i nie będzie efektu zmienno optycznego.

Zgadzam sie z wypowiedzią PROJEKTERA,
Tak dokładnie to jeszcze żadna z firm nie podała twardo ilości warstw które nakładane są przy lakierach trzywarstwowych...owszem zalecają 1,5, 2, 2,5 warstwy, ale zawsze zalecane jest wykonanie kilku natrysków próbnych po to aby w jak największym pocenie zbliżyć się do oryginału..tutaj trzeba działać metodą prób i błędów.
Jeśli chodzi o lakiery trzywarstwowe, lub czterowarstwowe, powtarzalność koloru w stosunku do lakierów dwuwarstwowych równa się zeru,... minimalna zmiana ciśnienia roboczego, temp. otoczenia, a szczególnie grubość i ilość warstw ma olbrzymi wpływ na efekt końcowy, czyli zgodność koloru ..

praktycznie nie ma możliwości uzyskania powtarzalności koloru przy kolorach trzywarstwowych, ..więc zalecane jest lakierowane całościowe lub odpowiednie,"szerokie" cieniowanie (jeśli chodzi o samochody, jeśli motocykle to bez zastanowienia lakierować całościowo)


No-limit napisał/a:
Do Jacka! zamknij ten temat.

Z jakiego powodu?

front247 - 26-03-2010, 06:27

PROJEKTER napisał/a:

A działa tak :

Światło dzienne złożone jest z kilku kolorów tzw. pasma barw niewidzialnych rozszczepialnego pryzmatem na popularną tęczę. Takie złożone białe światło wpada to powłoki trójwarstwowej przenika przez klar i przez transparent i odbija się od warstwowy nie przeziernej bazy wracając do góry wytracana jest ta fala światła w jakiej jest twoja powłoka nr 2 ( przyjmijmy, że to czerwona transparentna perła - czyli minerał górski zwany Mika ) W takim układzie promień czerwieni uwięziony zostanie w warstwie pośredniej zmieniając odczyty twojego mózgu przesyłane przez oko tj. plamki
Ischuria tzw. czopki - odkrywcę choroby daltonizmu choć nie umiał w tedy tego zdefiniować i nazwa przypadła Daltonowi http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw

Więc jak mózg widzi to zjawisko to dociera do niego nieprawdopodobnie jaskrawa i żywa barwa czerwieni, nie spotykana na co dzień w przyrodzie. Jak więc chcesz osiągnąć taki efekt to nie możesz zagęścić zbytnio tej drugiej warstwy bo światło się z niej nie wydostanie przy powrocie tylko od razu odbije i wyjdzie z tego zwykła dwuwarstwowa perła.

No dobra .... mam nadzieję że już wiesz o co tu chodzi .... bo jakoś tak wyszło, że znowu się mądruję :okulary: ...


łoł miszczu... :paker:

PROJEKTER - 26-03-2010, 09:24

... skoro temat was zainteresował to wkleję tu jeszcze cytat z Wikipedia :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa

Zwróćcie uwagę na fakt, że widzenie koloru ( barwy ) zależy od indywidualnych cech każdego człowieka. Więc dla jednego to będzie bardziej zielone dla innego ciut niebieskie a jeszcze inny stwierdzi że to raczej zielono żółty. Dlatego też lakiernik lakieruje błotnik bez cieniowania i stwierdza, że wyszło super ... a przychodzi klient i robi jazdę bo widać ( tzn on widzi ) różnicę ... i zaczepia każdego pokazując paluchem i wrzeszcząc ... WIDZI PAN WIDZI ! !!

Trochę można poprawić własne umiejętności "trenując oko", czyli podpowiadając świadomie mózgowi czego oko ma szukać w danej barwie, lub efekcie kolorystycznym, ale w wielu przypadkach wrodzone cechy uniemożliwiają zostanie świetnym kolorystą ... natomiast trochę teorii jest w stanie pomóc w jakości świadczonych przez was usług

WIKIPEDIA :

Barwa – wrażenie psychiczne wywoływane w mózgu człowieka (i zwierząt), gdy oko odbiera promieniowanie elektromagnetyczne z zakresu światła, a pisząc dokładniej, z widzialnej części fal świetlnych. Główny wpływ na to wrażenie ma skład widmowy promieniowania świetlnego, w drugiej kolejności ilość energii świetlnej, jednak niebagatelny udział w odbiorze danej barwy ma również obecność innych barw w polu widzenia obserwatora, oraz jego cechy osobnicze, jak zdrowie, samopoczucie, nastrój, a nawet doświadczenie i wiedza w posługiwaniu się zmysłem wzroku ...

... Nauką badającą wywoływanie wrażeń barwnych oraz sposób ich odbioru jest teoria koloru. Jest ona połączeniem wybranych zagadnień z zakresu fizyki, biologii oraz psychologii.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group