Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - Pekanie lakieru co jest przyczyna?

slafwek - 06-03-2010, 15:10
Temat postu: Pekanie lakieru co jest przyczyna?
Witam wlasnie maluje metalikiem blotnik i po nalozeniu bazy pojawiaja sie miejsca gdzie farba peka. Wyczyscilem papierem nalozylem baze ponownie i to samo;/ co moze byc przyczyna??
jacklack - 06-03-2010, 15:32

Cytat:
Witam wlasnie maluje metalikiem blotnik i po nalozeniu bazy pojawiaja sie miejsca gdzie farba peka. Wyczyscilem papierem nalozylem baze ponownie i to samo;/ co moze byc przyczyna??

Witamy ;)
Przyczyną takiego stanu rzeczy może być niestabilne chemicznie podłoże,..
nakładałeś jakiś podkład? jeśli tak to jaki? 1K? 2K?
Możliwe jest też że prowoka stara jest "słaba chemicznie", i nie wykluczone że jest ona 1K
W takim przypadku należy zerwać starą powłokę, po czym nanieść, jeśli to metal podkład epoksydowy, i po jego odparowaniu podkład akrylowy
-jeżeli powierzchnia nie wymaga szpachlowania można nanieść w/w podkłady techniką m/m, i bez szlifowania nanieść powłoki wierzchnie
-jeżeli wymagane jest szpachlowanie to podkład epoksydowy można nanieść pod, jak i na szpachle poliestrową, i po jego odparowaniu nanieść podkład akrylowy jako wypełniacz, po jego wyschnięciu szlif odpowiednią gradacją i powłoki wierzchnie

slafwek - 06-03-2010, 15:46

Powiem tak. Robilem reperaturke i czesc blotnika jest blacha czesc szpachla calosc zapodkladowane i tylko w niektorych miejscach robia sie takie pekajace zmarszczki;/
Barcik - 06-03-2010, 16:07

Ja stawiam na stare pęknięcie niezauwazone i zamalowane. Prosimy o fotki. BO jeden to uzna za pekniecie a drugi za pajączka a trzeci za zgryzienie.
slafwek - 06-03-2010, 16:17

http://www.2shared.com/fi...48_865x649.html to raczej takie zmarszczki sa ale juz stracilem cierpliwosc i zdarlem powierzchnie zauwazylem tylko ze struktura w miejscach gdzie byly te zmarszczki nie byla twarda tylko miekka;/ robie od poczatku znowu...
Barcik - 06-03-2010, 16:26

Ale na tym foto ja nic nie widze tylko jakeigos barana. Jka nie baran to podniosła stara farbe. Zmyj to wszytsko w cholere, zeszlifuj 240 na sucho do FABRYCZNEGO podkładu, bzyknij podkładem, moze byc sprayka ale nie grubo bo podniesie łaczenia i mala. Jak bedziesz podkładował, to nie dolewaj tylko pyl. na 2x wystarczy średnio gęstym.
slafwek - 06-03-2010, 16:34

to nie baran tylko zrobila sie taka powierzchnia jak bys rozbil szybe hartowana nie mam dobrego aparatu dlatego fota niewyrazna
cartonik - 06-03-2010, 22:51

slafwek napisał/a:
to nie baran tylko zrobila sie taka powierzchnia jak bys rozbil szybe hartowana nie mam dobrego aparatu dlatego fota niewyrazna


kolego za szybko malowałeś baza nie odpowiednie przerwy miedzy warstwami i Ci sie siateczka zrobiła albo coś pod spodem było nie doschnięte. albo jeszcze nie odpowiednie warunki w garażu czyli za zimno. Ja raczej stawiam na nie doschnięty podkład.

slafwek - 07-03-2010, 11:16

Prawda ze maluje w garazu ale jest ogrzewany i temperatura taka jak w domu moze i masz racje z tym niedoschnietym podkladem bo jak zdarlem farbe to podklad byl miekki :angry:

[ Dodano: 07-03-2010, 11:18 ]
a powiedz mi jeszcze jakie powinny byc przerwy czasowe pomiedzy warstwami bazy i pozniej ile trzeba odczekac zeby rzucic bezbarwny

kamilbusko - 07-03-2010, 11:26

patrzysz aż baza będzie matowa i kolejna warstwa albo następna baza albo klar. przed klarem delikatnie możesz przetrzeć sciereczka antystatyczną
Andre-as - 07-03-2010, 11:40

wydaje mi się że stara warstwa lakieru się podniosła i pomarszczyła gdzie podkład został przeszlifowany do starej powłoki a ona się rozmoczyła i podniosła...

a przerwy czasowe są zależne od temperatury ja przeważnie sprawdzam na dotyk gdzieś na rantach...

cartonik - 07-03-2010, 14:31

Andre-as napisał/a:
wydaje mi się że stara warstwa lakieru się podniosła i pomarszczyła gdzie podkład został przeszlifowany do starej powłoki a ona się rozmoczyła i podniosła...

a przerwy czasowe są zależne od temperatury ja przeważnie sprawdzam na dotyk gdzieś na rantach...


no albo i tak ale mi sie wydaje ze po prostu nie doschło wrecz w 100% miałem taka sama akcje wiec mówie z doświadczenia.

Hmmm przerwy miedzy 10-15min miedzy warstawami lecz zawsze warto sprawdzić czy to malujesz klarem czy baza ja baze sprawdzam zawsze na papierze na taśmie oczywiscie jak jest coś oklejone to samo z bezbarwnym. Baza musi mieć mat jak już powiedzieli moi poprzednicy a klar musi sie lepić.

madmax - 07-03-2010, 19:28

Na pewno panie kolego podniosla sie stara powłoka. Baza pogryzla sie ze stara i dlatego otrzymales taki efekt, teraz pozostaje ci tylko to zjechac dokładnie do blachy, przelakierować podkładem, zmatowic bez przetarć i powoli polakierować cienko aby poszeczegolne warstwy szybko wysychaly.
No-limit - 10-03-2010, 20:03

madmax napisał/a:
Na pewno panie kolego podniosla sie stara powłoka. Baza pogryzla sie ze stara i dlatego otrzymales taki efekt, teraz pozostaje ci tylko to zjechac dokładnie do blachy, przelakierować podkładem, zmatowic bez przetarć i powoli polakierować cienko aby poszeczegolne warstwy szybko wysychaly.

Kur-a Panowie. Mad Max dobrze napisał.Brak warstwy izolacyjnej.Może być to podkład akrylowy,epoxydowy.Kurczę poprawiłem sobie humor :) .

slafwek - 14-03-2010, 15:42

Mieliście racje widocznie podklad nie bys wyschniety zrobilem od poczatku wszystko i efekt nawet mnie zaskoczyl ;] jak na taką garazowa zabawe w lakiernika to wyszlo nawet nawet :) chyba minalem sie z powolaniem ;) Dzieki za podpowiedzi bardzo pomogly

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group