Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 75 Punkty: 6/1 Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2010, 22:39 System polerski 3M
System Polerski 3M
Tak jak obiecywałem - zamieszczam temat dotyczący produktów polerskich 3M
Temat dotyczy tylko produktów które dostępne są dla oferty Polskiej
Postaram się w miarę przystępnym językiem wprowadzić was w świat 3M
Zanim przejdę do prezentacji konkretnych produktów 3M kilka zdań wprowadzenia:
- produkty 3M są produktami które stosujemy na sucho
- produkty które służą ściśle do polerowania podzielone są na gradacje
- materiały 3M rozróżniamy dzięki numerom przypisanym poszczególnym produktom oraz ze względu na kolor zakrętki :P
- połączenie odpowiedniego rodzaju środków polerskich 3M z materiałami służącymi do ich aplikacji tworzy kompletną linię technologiczną
- rozróżniamy dwie linie technologiczne - starszą i nowszą - nie oznacza to jednak że jedna zastąpiła drugą - są po prostu odmiennymi metodami uzyskania połysku
Wizualnie podział środków polerskich 3M wygląda tak:
Stary system
- Nowy system
-
Pierwszym produktem wstępnym polerskim 3M z jakim można było mieć do czynienia
będzie :
Jest to środek gruboziarnisty. Jego oznaczenie to 09374 - nazywamy go "białym korkiem"
Ze względu na swoje właściwości przypadnie on bardziej do gustu tym którzy oczekują szybkich efektów i są przyzwyczajeni do "mocniejszych" past.
Środek ten powstał zanim jeszcze 3M stworzył koncepcję kodowania kolorami dlatego stosujemy go z gąbką koloru pomarańczowego płaską
i twardą - jak reszta gąbek a w zasadzie stosując profesjonalną terminologię padów 3M mocowana jest ona rzepem.
Gąbka pomarańczowa oznaczenie OZNACZENIE 3M: 09550
Pad ten potrzebny do usuwania głębokich zarysowań oraz ciężkich reakcji utleniania
Docierając do tematu padów - powinniśmy poruszyć temat ich mocowania - do tego celu - używać będziemy talerza oporowego
OZNACZENIE 3M: 09552
Jest to podstawowy element każdej maszyny polerskiej. Wytrzymała podkładka przeznaczona do mocowania na niej gąbki polerskiej. Dzięki jej zastosowaniu
gąbka będzie się doskonale układać na różnych powierzchniach, a ryzyko przepolerowania lub uszkodzenia lakieru jest znacznie mniejsze.
Podkładka została specjalnie wyposażona w grubszą gąbkę, która umożliwia równomierny docisk z każdej strony w czasie pracy. Pomimo wysokiej ceny trzeba że jest to produkt bezkonkurencyjny
bardzo profesjonalnie wykonany i przede wszystkim przyśpieszający pracę polerującego.
Możemy jednak zacząć od pasty polerskiej z zielonym korkiem o oznaczeniu 50417
Nowy Fast Cut Plus skutecznie usuwa wszelkiego rodzaju zarysowania zarówno z lakierów fabrycznych, jak i renowacyjnych (MS, HS, SRC).
Czym różnią się zatem oba środki ?? :P Na pewno nazwą i ceną. Do nazwy białego korka dopisujemy przecież PLUS - Powstaje Fast Cut PLUS. Ale nie dajmy się zwieść pozorom sztab ludzi z 3M nie pracował nad zmianą koloru korka czy nazwy 8-)
Celem powstania zielonego korka było zwiększenie uzyskiwanego stopnia połysku. Jest to produkt o niższym poziomie ścieralności dlatego również stanie się produktem dopasowanym bardziej do różnorodnych typu powierzchni polerowanych.
Do pasty zalecana jest gąbka o tym samym kolorze OZNACZENIE 3M: 50487 Jest to gąbka twarda - odrobinę miększa od gąbki pomarańczowej.
W niektórych przypadkach (przy większym poziomie zarysowań np. ) zalecane jest również używanie gąbki pomarańczowej z pastą z zielonym korkiem. Dla większości ludzi efekt będzie zadowalający - proces zakończony. Nie, nie ale nie dla was - jesteście profesjonalistami - agresja wobec śladów waszej pracy nie dała by wam spać - i dobrze jak robić to porządnie . No to co dalej??
Jak zaznaczyłem wcześniej na wstępie technologia wskazuje na używanie 3 środków polerskich po sobie. Nie zawsze jednak jest potrzeba używania wszystkich środków. Najczęściej wystarcza jeden lub dwa kroki . To wobec tego jak zadecydować który środek jest dla nas przydatny :?: . Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy wiedzieć jakie są ich zastosowania, ale skąd :?:
Głupie pytanie - przecież właśnie po to korzystacie z tego wspaniałego forum :!: :!:
Kolejnym środkiem który chciałbym wam zaprezentować jest drugie w kolejności (w nowym systemie) mleczko - żółty korek. o oznaczeniu 80349. Produkt ten jest mleczkiem lekkościernym. Aby rozszyfrować jego zastosowanie musi rozszyfrować skrót SRC. Pojawia się on dzisiaj praktycznie na większości nowych bezbarwnych lakierów przynajmniej tych które chcą uchodzić za konkurencyjne. Oznacza on odporność na zarysowania. Jest to o tyle ważne, że takimi lakierami są dziś praktycznie wszystkie lakiery wychodzące z fabryki. Powierzchnia SRC jest niewiarygodnie odporna na zarysowania, ale kiedy trzeba dokonać niezbędnych napraw wymagania rosną. I tu z pomocą przychodzi nam..... tak macie rację 3M 80349 Extra Fine - nasz żółty korek. Jest to produkt który możemy zastosować jako kolejny etap - po zielonym korku 50417 Fast Cut Plus, ale co ciekawe może on być używany całkowicie samodzielnie.
Jak wyglądał by taki samodzielny tryb -
Krok 1 szlifowanie. Myślę że ponieważ ominąłem tą kwestię - którą powiniem poruszyć na starcie. Również wrzucę kilka informacji o produktach które nam pomogą. Oczywiście będziemy korzystać z innych środków dla większej powierzchni a innych dla napraw punktowych oraz małych powierzchni.
Małe powierzchnie: Usuwanie wtrąceń i zacieków - można ręcznie wtedy przyda nam się 00127 W języku branżowym często nazywane są gwiazdkami. Profesjonalną nazwą będzie jednak raczej 9 mikronowy krążek szlifierski. Idealne do usuwania małych niedoskonałości takie jak kurz i brud w bardzo małych i trudno dostępnych miejscach . Do stosowania z koreczkami szlifierskimi 3M Finesse - it - 13441.
Przy nieco większych powierzchniach maszynowo na mini dyskach 75mm 00907 260L P1500 -
Następnie przechodzimy do 2 Kroku tzw redukcji zarysowań - czyli rozszlifowania. Dla mniejszych powierzchni Do tego celu użyjemy albo ręcznie mini płatków TRIZACT P3000 A5 50079 na koreczku. Jeśli będziemy pracować maszynowo zakupujemy krążki TRIZACT 3M 50075 P3000 75mm Dla większych powierzchni. Rozszlifowanie przeprowadzamy maszynowo przy pomocy krążków TRIZACT
50076 150mm P3000.
Krok 3 Polerowanie Będzie nam oczywiście potrzebne mleczko 80349. Do polerowania tym mleczkiem zaleca się używania futra polerskiego 01927
do umocowania go użyjemy talerza oporowego M14 na rzep 09552.
Krok 3 Nabłyszczanie. Aby wykończyć przechodzimy do nabłyszczania. Proces nabłyszczania przeprowadzamy oczywiście również za pomocą żółtego korka 80349 za pomocą twardej gąbki poleskiej 09550.
Krok 4 Zabezpieczenie lakieru Zabezpieczenie powierzchni uzyskamy poprzez nałożenie Środka do zabezpieczającego wysoki połysk 09377 Środek nałożyć możemy na dwa sposoby. Jeśli powierzchnia jest niewielka można zrobić to za pomocą Ściereczki poleskiej 50489 ale środek ten przystosowany jest do nakładania maszynowego za pomocą gąbki czarnej 09378
Powyższe 5 kroków pokazywało jak można użyć mleczka 80349 samodzielnie. Ale powiedzieliśmy sobie również, że jest ono częścią nowej technologii i stosuje się je zaraz po paście zielonym korku 50417 FAST CUT PLUS - będzie ono wtedy pełnić rolę nabłyszczającą . Używać jej będziemy zatem tak jak w trybie samodzielnym dla lakierów SRC lub jakichkolwiek innych twardych lakierów przy pomocy gąbki twardej 09550.
W większości jednak klasycznych lakierów zalecane będzie użycie gąbki żółtej czyli 50488
CDN
Ostatnio zmieniony przez ZIEMBA 17-10-2010, 14:53, w całości zmieniany 2 razy
Witam!
Bardzo fajna prezentacja! Obrazowo i czytelnie!
Korzystałem ze starego systemu a teraz jade na nowym: zielono, żółto, niebieskim plus dedykowane kółka polerskie.
3M zawsze niezawodny!
Małe zastrzezenia do wosku: szkoda ze jest różowy i brudzi szybko nie tylko sciereczki (paluchy też)
Pozdrawiam!
Ooo ten Rupes dobry sprzęt. Ale żona mi nie pozwala tak drogich zabawek kupować :P hahaha. Szkoda, że nie ma czegoś w granicach 350-450 zł. Niestety moja kieszeń nie pozwala mi na wydatek w granicach 600 zł.
mkautos dzięki za info. może się jednak skusze.
A tutaj w załąćzniku powzwoliłem sobie przerobić tekst Klakiernik.pl, tzn wrzuciłem to do worda i w pdfie. Na pewno każdemu się przyda coś takiego na dysku.
Ooo ten Rupes dobry sprzęt. Ale żona mi nie pozwala tak drogich zabawek kupować :P hahaha. Szkoda, że nie ma czegoś w granicach 350-450 zł. Niestety moja kieszeń nie pozwala mi na wydatek w granicach 600 zł.
mkautos dzięki za info. może się jednak skusze.
A tutaj w załąćzniku powzwoliłem sobie przerobić tekst Klakiernik.pl, tzn wrzuciłem to do worda i w pdfie. Na pewno każdemu się przyda coś takiego na dysku.
Mówi się dużo o polerowaniu , starej powłoki a nowej , stara jak najbardziej usuwanie rysek,utleniony lakier , ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/
_________________ tomash
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 21-11-2010, 00:47
tomash napisał/a:
ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/
Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.
Tak samo jak 3 połączone sprezarki, instalacja bez odwadniacza, pistolety sico
, fobo i inne experty.
Profesjonalne jest nitro, podkład za 25 zl, szpachla za17 zl 2kg,,,,, dalej wymieniac?????
ale czy profesjonalne jest niszczenie politury świerzo położonego lakieru??????????????/
Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.
Tak samo jak 3 połączone sprezarki, instalacja bez odwadniacza, pistolety sico
, fobo i inne experty.
Profesjonalne jest nitro, podkład za 25 zl, szpachla za17 zl 2kg,,,,, dalej wymieniac?????
Niewierzę że użytkownicy tego forum robią tak jak napisałeś , przecierz to forum jest profesjonalne i chłopcy idą , lub starają się robić to profeszi.Prędzej czy póżniej zorientują się że oszczędności mają się nijakdo wykonanej pracy!!Narazie Tyle...
_________________ tomash
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 21-11-2010, 01:45
tomash napisał/a:
Niewierzę że użytkownicy tego forum robią tak jak napisałeś
Bo pytanie jest nie z tej bajki.
Politury nie tnie np Jacklack, Baqo i ci inni co lakierują w kabinach lakierniczych.
Oni wycinaja wtrącenia punktowo i tyle jesli chodzi o profesjonalizm na forum.
Reszta to lepsza lub gorsza partyzantka.
Tak jak robiło sie w latach 90tych w pomieszczeniach bez filtrów, odpowiednich nawiewów i wyciągów.
Tez idzie tak robic, ale nie nalezy tego mylic z profesjonalnym lakierowaniem.
Tyle odemnie.
Czas na mnie.
Ojjj znów z tematu zbaczamy, jutro sie go odpowiednio zmieni.
To wracając o 3M'a. Czy oni zalecają jakieś szampony przed polerowaniem ?? bo wiadomo, że samochód musi być czyściutki przed polerką.
Cytat:
Tak samo jest profesjonalne jak malowanie w garazu, na dworze, w stodole itd.
Kurde, to ja do polerki przygotowuje sobie pomieszczenie przy stodole. Tyle, że wykładam środek płytami gipsowymi i tyle w zasadzie, nawet nie maluję tego
Bo pytanie jest nie z tej bajki.
Politury nie tnie np Jacklack, Baqo i ci inni co lakierują w kabinach lakierniczych.
Oni wycinaja wtrącenia punktowo i tyle jesli chodzi o profesjonalizm na forum.
dlaczego myslicie ze jak jest kabina to poleruje sie punktowo? pracuje na kabinach saico ( w serwisie) filtry wymieniane raz w miesiacu a i tak co 10 auto z "liścia"... pozatym dobry lakiernik to i w lesie odkurzaczem pomaluje...
[ Dodano: 26-01-2011, 22:59 ]
a co do 3M'ki to bajka... nic ponad to... God bles 3M..
_________________ Jedyne czego się nie da to otworzyć parasola w du.ie...
Krysiu jaki jest sens majac kabine polerowac kazdy malowany element? ja juz nie pamietam kiedy ostatnio cos polerowalem wiadomo czasem jakis syfek sie trafi,ale to tylko jego sie liznie i tyle.Po co nam komory, Saty itp podobne udogodnienia jak one nam czasu i pracy nie zredukuja?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-01-2011, 17:27
Krysiu napisał/a:
dlaczego myslicie ze jak jest kabina to poleruje sie punktowo? pracuje na kabinach saico ( w serwisie) filtry wymieniane raz w miesiacu a i tak co 10 auto z "liścia"
To po co kabina? Po co marnowac prąd i opał jak i tak pużniej musisz polerowac? Przy całościówce to masz potem z pół dnia straty.
Krysiu napisał/a:
pozatym dobry lakiernik to i w lesie odkurzaczem pomaluje...
po 1 jak ktos jest 'trolem' i nie myje karabinu tylko przeplukuje to zadna kabina nie pomoze.
po 2 jak nie przylozysz sie do odmuchania auta przed natryskiem i Ci je b nie piachem to kabina tez nie podola.
i po 3 jak ktos ma pecha to i palca w tylko zlamie.
apropo polerowania przypomnialo mi sie jak kiedys moj znajomy powiedzial : "i co z tego ze nowy (czyt element) jak i tak z liscia"...
_________________ Jedyne czego się nie da to otworzyć parasola w du.ie...
Krysiu,ale to nie jest wina sprzetu tylko wlasnego lenistwa.Jak wszystko zrobisz jak sie nalezy to brudu nie znajdziesz,a jesli juz to tylko maly pylek ktory nawet bez polerki przejdzie
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 246 Otrzymał 7 punkt(y) Skąd: Digernes NO
Wysłany: 17-05-2011, 16:05
trochę drogo ten zestaw, ja używam tylko zielonego i niebieskiego korka a gąbkę tylko czarną (stara wersja żółtej lub niebieskiej), taki komplet kupisz za max 250zł.
oczywiście wg technologi powinno się używać do zielonego korka zielonej gąbki ale to już kwestia przyzwyczajenia i wprawy, ja używam tylko czarnej i jest igła
jak rozwiazac taki problem. lakier położony jakies 1.5 roku temu. polerka G3 i nic wiecej. teraz jak najlepiej było by zrobic? które korki?? lakier to perła.
[ Dodano: 29-05-2011, 21:42 ]
dodam ze sa właśnie hologramy, które chciałbym usunąć, lakier profix CP1500 wylewany na 1.5 warstwy
ej ludziska oczekuje krótkiej sensownej odpowiedzi. motam sie bo M3 ma w cholere chemi i nie wiadomo co było by najlepsze.
wydaje mi sie, ze 2 i 3 korek z nowszej serii by temu sprostał: usunięcie hologramu, nabłyszczenie i konserwa. tak?
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 246 Otrzymał 7 punkt(y) Skąd: Digernes NO
Wysłany: 03-06-2011, 21:07
jeśli chcesz tylko hologramy usunąć to niebieski korek wystarczy, jak masz ryski to pierwsze zielonym potem niebieskim, na koniec jakiś wosk ręcznie albo maszynowo, z 3M to jest chyba czerwony korek
Koledzy jak z wydajnoscią takiej pasty 3M?? na ile tak średnio elementów wystarczy 1L w porównaniu do G3 ? dodam że niestety zawsze po lakierowaniu jade całość 2000 na mokro a następnie G3 - ale już skończyła mi się pasta i chce już przejść na sucho bo mam dosć chlapania po całym aucie i czyszczenia uszczelek.
Jak to teraz robić na sucho
- 1500P na maszyne (na chwile obecną mam szlifierke o skoku 5 mm czytałem że prawidłowo powinna byc 3mm i taką też mam w planach ale czy 5mm tez się nada ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum