lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Etapy przygotowania do lakierowania
Autor Wiadomość
Jedwabnik
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2015, 18:08   Etapy przygotowania do lakierowania

Witam jako ze jestem zielony w tym temacie potrzebuje waszej pomocy.
Muszę samu odrestaurować samochód i czy moje etapy są w dobrej kolejności.

1 Spawanie, łatanie itp.
2 Szlifowanie spawów
3 Cynowanie spawów zewnętrznych jak i większych nierówności
4 Piaskowanie całej budy wcześniej odtłuszczamy rozpuszczalnikiem Nitro
5 Grunt antykorozyjny cały samochód wraz ze wszystkimi szczelinami
6 Baranek na podwozie (bak, belka itp)
7 Podkład akrylowy
8 Szpachlowanie wstępne
9 Szlifowanie ręczne papierem 120
10 Szpachlowanie finiszowe
11 Szlif końcowy zaczynam od papieru 240 później 400
12 Grunt i podkład w miejsca dookoła szlifowania jeśli będzie taka potrzeba
13 Szlifowanie końcowe papierem wodnym zaczynając od 600
14 Czekam z 48h i daje samochód do lakierowania jeśli nie wyjdą żadne kwiatki

Czy to dobra kolejność? Może o czymś zapomniałem?
Wszystkie podkłady, szpachle itp będą jednej firmy papiery będę używać firmy 3M
Za wszystkie sugestie i porady będę bardzo wdzięczny
_________________
Kupie silnik 5,4 z bmw serii 7
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-03-2015, 20:50   Re: Etapy przygotowania do lakierowania

Jedwabnik napisał/a:
Witam jako ze jestem zielony w tym temacie potrzebuje waszej pomocy.
Muszę samu odrestaurować samochód i czy moje etapy są w dobrej kolejności.

1 Spawanie, łatanie itp.
2 Szlifowanie spawów
3 Cynowanie spawów zewnętrznych jak i większych nierówności
4 Piaskowanie całej budy wcześniej odtłuszczamy rozpuszczalnikiem Nitro
5 Grunt antykorozyjny cały samochód wraz ze wszystkimi szczelinami
6 Baranek na podwozie (bak, belka itp)
7 Podkład akrylowy
8 Szpachlowanie wstępne
9 Szlifowanie ręczne papierem 120
10 Szpachlowanie finiszowe
11 Szlif końcowy zaczynam od papieru 240 później 400
12 Grunt i podkład w miejsca dookoła szlifowania jeśli będzie taka potrzeba
13 Szlifowanie końcowe papierem wodnym zaczynając od 600
14 Czekam z 48h i daje samochód do lakierowania jeśli nie wyjdą żadne kwiatki

Czy to dobra kolejność? Może o czymś zapomniałem?
Wszystkie podkłady, szpachle itp będą jednej firmy papiery będę używać firmy 3M
Za wszystkie sugestie i porady będę bardzo wdzięczny


Hejka, wszystko na forum jest wystarczy poszukać. Jeżeli jesteś zielony to daj se spokój, szkoda twojego czasu, pieniedzy bo i tak będzie kupa . Smutne ale prawdziwe :)
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 28-03-2015, 21:16   

Wydasz więcej niż połowę kwoty która wziąłby lakiernik (pewniak), do tego musisz zgromadzić sprzęt potrzebny do wykonania renowacji. Ponadto stracisz baaaardzo dużo czasu na naukę teoretyczną jak i praktyczną. Na końcu będziesz marnował materiały bo będziesz kilkukrotnie poprawiał a efekt będzie dość słaby.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
czerwony
Bywalec


Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 24
Skąd: Śrem/Poznań
Wysłany: 28-03-2015, 22:15   

Odtłuszczanie przed piaskowaniem to dodatkowa robota, zrobisz to po piaskowaniu. Zresztą spawania przed piaskowaniem, no ok, jeśli są elementy, które musisz dorobić na wzór. Cynować musisz na wypiaskowaną powierzchnię. Grunt - co masz na myśli? Ja bym zastosował na wypiaskowaną budę podkład epoksydowy, najlepiej antykorozyjny np: z serii Novol for Classic Cars. Odradzam robienie czegokolwiek na mokro, szpachlówki chłoną wodę, po paru latach to wychodzi.
A osobiście popieram kolegę wyżej, lakiernik lepiej nałoży Ci podkład, będzie wiedział jak przygotować powierzchnię przed nałożeniem bazy aby trzymała się jak należy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Jedwabnik
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2015, 11:13   

Powiem tak żaden lakiernik/blacharz nie chce się tego podjąć bo za dużo przeróbek, a nie pewnego nie będę brał nie sprawdzonego fachowca bo nie oddam samochodu w ciemno bo znam realia tych zawodów i wiem że większość robi po kosztach aby tylko było. A sam dam sobie radę, piaskować umiem, cynować będzie fachowiec itp. A zorganizować sprzęt to nie problem większość już kupiłem. Zresztą muszę się kiedyś nauczyć całe życie nie będę wzywać fachowców:) Wiem ze nauka trochę będzie mnie kosztować. Zresztą lakiernik woła 9tys (samochód będzie musiał być malowany 3 razy) blacharz 3tys plus laweta piaskowanie itp to wyjdzie mnie tyle ze taniej jak kupie sprzęt i sam zrobię z mała pomocą innych i jeszcze mi zostanie dużo.

Co do spawanie przed piaskowaniem, będzie trochę przeróbek i łat więc szkoda na marne piaskować bo nie wiadomo czy się złapie przekątną itp.
O cynowania po piaskowaniu to dobrze ze powiedziałeś bo bym popełnił błąd
Mówiąc grunt chodziło mi właśnie o jakiś podkład antykorozyjny, a dopiero później podkład epoksydowy. Oczywiście można dać od razu podkład epoksydowy z dodatkiem antykorozyjnym ale z tego co czytałem jeśli ktoś nie patrzy na koszty to lepiej dać dwa

Dzięki za rady. No nic czeka mnie kolejny dzień czytając forum w poszukiwaniu informacji:)
_________________
Kupie silnik 5,4 z bmw serii 7
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
powolniak40
Bywalec


Wiek: 53
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 25
Wystawił 5 punkt(y)
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-03-2015, 13:06   

Pozdrawiam kolegę,
Zeszłoroczną wiosną kupiłem migomat i zabrałem się za własnoręczne spawanie mojego mg.
Powód był prosty- dobra robota sporo kosztuje, kwoty które podałeś nie są bynajmniej zawyżone, a nawet myślę że blacharka coś tanio..
Właśnie oderwałem się od szpachlowania, właściwie to już finisz, chociaż baaardzo długi:)
Czyli pracując z doskoku, ale się nie oszczędzając, zeszło mi z rok. To właśnie największy minus. Dodatkowe bonusy to zniechęcenie i rozczarowanie- często poprawiałem pracę z dnia wcześniejszego. Czyli może jest znacznie taniej, ale lepiej zarobić kasę w inny sposób i dać zarobić fachowcowi, są i tacy którym można zaufać.
Kilka rad:
Jeśli jednak zdecydowałeś się, użyj może epoksydu jako podkładu (jak już jest w poście powyżej)- trzyma się podłoża jak rzep, b. dobra antykorozja, można na niego kłaść szpachlę.
Do odtłuszczania używam zmywacza- niewiele droższy niż nitro, za to wydajny, sam zobaczysz.
Zastosowałem szpachlę roberlo multiextender, zużyłem jej w h...j, z tym że sporo leży pod samochodem. Używam długiego na 70 cm hebla, sztywnego. Nie mieszaj rodzajów szpachli- wziąłem raz novola gdy zabrakło mi roberlo , różna twardość po wyschnięciu spowodowała ciulate szlifowanie. Powierzchnie wyszpachlowane sprawdzam patrząc wzdłuż nich , dodatkowo przykładam 2 metrowy płaskownik aluminiowy(3x30)
Czyli, jeśli nie pozwoliłeś sobie wyperswadować swojego pomysłu, a masz mnóstwo czasu- powodzenia:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
NOVOL rafman
Technik
NOVOL rafman

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 111
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Komorniki
Wysłany: 02-04-2015, 14:10   AD. przygotowania NfCC

Witam!
Kolejność OK z drobnymi uwagami.
Podkład antykorozyjny grubopowłokowy Epoxy Primer z linii Novol for Classic Car
Odczekujesz jeden dzień i dopiero szpachlowanie.
Papier P120 będzie Ci potrzebny tylko do zgrubnej obróbki ,jeśli weźmiesz Blue Light z NfCC(bardzo lekka obróbka ,bez siły) potem P150,P180 .
Jako element do finiszowego wyrównywania ,dopracowania powierzchni -szpachlówka natryskowa P-S i Aluminiowa na maskę.
Potem Isolator Primer (obowiązkowo!!!) po całości i cienka(!!!) warstwa Acrylic Filler po której już tylko lakier dekoracyjny . W przypadku koloru bez efektu metalicznego radzę zastosować technikę : lakier akrylowy 2K + Lakier bezbarwny NfCC CSR.

W razie pytań 693 960 088
Rafał Mania Doradca Technologiczny linii Novol for Classic Car
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 02-04-2015, 14:20   

NOVOL rafman napisał/a:
lakier akrylowy 2K + Lakier bezbarwny NfCC CSR.

Polecacie to z międzyszlifem czy na akryl w jednym cyklu lakierowania clear?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 02-04-2015, 15:29   

międzyszlif nie potrzeby jak będzie się nakładało na chemicznie aktywny akryl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 02-04-2015, 16:17   

przepiorek napisał/a:
międzyszlif nie potrzeby jak będzie się nakładało na chemicznie aktywny akryl


Potrzebny jak najbardziej!!! Jeżeli nie dasz międzyszlifu wszystko się zapadnie i efekt falowania zapewniony.
Akryl ,który już jest skuty da nam dodatkowo warstwę wyrównującą.
Oczywiście po wyrównaniu szlifując go dokładnie ręcznie nie maszynowo.
Takie polakierowane w one step kit-car-y tylko w UK!!! ;) Widziałem wygląda to fatalnie...
Żeby zrobić prosto,gładko i efekt był jak z "pieca" trzeba się napracować ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 02-04-2015, 19:18   

Zgadzam sie z przedmówcą. Z miedzyszlifem po pełnym wyschnięciu wyglada lepiej.
W niektórych firmach nazywali to lakierem kontrolnym (czyli nie za grubo lakier 2K) potem szlif i jeszcze raz akryl 2k lub lakier bezbarwny. Często decydował klijet czy chce miec kolorowe kółka przy polerowaniu ( jak za dawnych lat ) czy białe od lakieru bezbarwnego.

Choc bez miedzyszlifu tez robią gdzieniegdzie. Tylko jak m/m to najlepiej materiały jednego producenta. Niektórzy twierdza ( akryl 2k + lakier bezbarwny) ze lepsza głębia koloru bez szlifu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-04-2015, 08:19   

Chali68 napisał/a:
Akryl ,który już jest skuty da nam dodatkowo warstwę wyrównującą
A nie lepiej po np 3 dniach otworzyć poprzez matowanie - tak delikatnie i potem poczekać aż będzie ,,skuty,, i zrobić z nim tak jak pisałeś ... Dużo lepszy efekt moim zdaniem a na pewno szybszy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Maciek_K
Klubowicz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 343
Punkty: 6/2
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-04-2015, 11:00   

TeeM napisał/a:
Niektórzy twierdza ( akryl 2k + lakier bezbarwny) ze lepsza głębia koloru bez szlifu.


Ja twierdzę odwrotnie, szczególnie jeśli chodzi o ciemne kolory. Jak zarobisz szlif na równo takiego np. czarnego akrylu i na to dasz bezbarwny to wychodzi dużo ładniejsze lustro i głębia niż akryl 2k i bezb. bez szlifu ;) To wiem z własnego doświadczenia. Mniejsza głębia może wyjść jak ten akryl się wyszlifuje zbyt grubym papierem
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
NOVOL rafman
Technik
NOVOL rafman

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 111
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Komorniki
Wysłany: 03-04-2015, 12:35   AD.Akryl + lakier bezbarwny

Witam!
Oczywiście można zmatować i dopiero potem nakładać lakier bezbarwny, ale nie zawsze chce się rozkładać pracę na 2-3 dni-choć byłoby super i parę firm tak robi.
Potrzeba odrobinę doświadczenia i wyczucia. Po aplikacji akrylu odczekujemy cierpliwie na odparowanie rozcieńczalników(w komorze około 30-40 minut,a nawet dłużej) a następnie ,metodą ,,mokro na mokro" nakładamy 2x warstwy bezbarwnego.
Efekt głębi laserunku zdecydowanie większy niż na bazie a i końcowa twardość całości wymalowania jest dużo wyższa.

Pozdrawiam Rafał Mania Novol for Classic Car
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-04-2015, 13:58   

NOVOL rafman napisał/a:

Oczywiście można zmatować i dopiero potem nakładać lakier bezbarwny,
W poprzednim poście chodziło mi bardziej o to aby akrylowy otworzyć -poczekać i jeszcze raz zmatować aby wszystko co jest pod tym akrylowym wyparowało a przy takich naprawach tzn oldtimer czas akurat nie jest najważniejszy ..

Oczywiście jak mamy już pewność, że to co jest pod spodem nie siupnie można zrobić M/M ale skłaniałbym się przy szlifie :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 04-04-2015, 14:08   

Noooo!!! Można tak jak mówisz. Ale skłaniał bym się do szlifu! W metodzie m/m czyli po podkładzie akryl i podsuszenie oraz bezbarwny, tak jak pisze Rafał z Novola. Germanowie stosują jeszcze po podkładzie transparent sealer często ze standoxa... Wtedyż bardzo dokladnie obrabiają podkład do trizackt 1000 izolują to przyczepnościowym sealerem.
Jest także mega! oczywiście jadą na dwa podkłady. ;)
I to także ma sens.
A ja prywatnie robię jeszcze inny myk , tak że nic nie faluje... ale to tylko na priv ;)
Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 04-04-2015, 14:20   

To napisz na priv Chali jak nie chcesz tu tajemnic wyjawiać.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-04-2015, 08:47   

Chali68 napisał/a:
Noooo!!! Można tak jak mówisz
Dokładnie .. ze 2 lata temu miałem inny tok myślenia niż teraz- sam pisałeś mi o taki sposobie jak robiłem Cadillaca (szkoda, że nie posłuchałem :angry: ) Cóż uczymy się na błędach ..

Chali68 napisał/a:
ale to tylko na priv
Wrzucaj albo napisz to w ,,specjalnym,, dziale ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 06-04-2015, 07:35   

unek napisał/a:
napisz to w ,,specjalnym,, dziale
:) zgadza sie,ladnie prosimy :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 06-04-2015, 12:44   

All right!!! Jutro!!! ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne