lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka pasta polerska z 3M?? rezygnuję z G3 :)
Autor Wiadomość
pawelc 
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2010, 11:02   

Dzięki ,czyli trzeba zaufać sprzedawcy ...
No i zrobiłem wczoraj próbę i jakoś tak opornie mi idzie polerka tymi pastami -ta pomarańczowa gąbka to jakaś taka twarda i mało poddająca się i ciężko nią się robi na obłych elementach -tak ma być ? czy może jakoś je zmiękczacie ? i na jakich obrotach polerujecie pomarańczową ? -....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 11:11   

Gąbka pomaranczowa ma byc twarda, ale......
Przed pracą nalezy ja zmoczyc , wycisnąc i odwirowac nadmiar wody.
Ma byc wilgotna nie mokra.
Taką polerujemy utrzymując wilgotnosc np. spryskiwaczem recznym.
Po namoczeniu i wycisnieciu nie zauwazyłem problemow z obłymi kształtami.
 
     
pawelc 
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2010, 14:45   

czyli nie jest to całkowicie na sucho ;) ,a jak z tą gofrowaną także trzeba zmoczyć przed używaniem? -robiłem do tej pory fareclą i chciałem przejść o półkę wyżej ,a jak widać nic nie przychodzi łatwo -po południu kolejna próba :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi 
Klubowicz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 1599
Punkty: 28/4
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-02-2010, 15:31   

3M robi się na sucho bez moczenia gąbek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 pastą. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Matejko 
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 170
Punkty: 2/2
Wysłany: 05-02-2010, 20:21   

kalbi napisał/a:
3M robi się na sucho bez moczenia gąbek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 pastą. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza

Tu bym polemizował.

Jadę na wilgotno (kilka kropel na gąbke, i kilka na element *) "białym korkiem",
później na sucho czarną gąbeczką i "niebieskim korkiem" - i gotowe.
Przy odrobinie wprawy, wydaje nawet na czarnym lakierze. ;)

Nie trzeba trzech past ani całego zestawu, a woda jest potrzebna - w minimalnej ilości, ale jest potrzebna.
Szanujmy swój czas.

Pozdro. Matejko

* - dosłownie kropel, nigdy nie więcej niż dziesięć (w porywach, do dwudziestu).
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online 
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-02-2010, 22:09   

Panowie, warto zwrócić uwagę na to, by zachowywać gąbki w czystości i swojej odpowiedniej miękkosci ;) Nie doprowadzać do zaschnięcia grubej warstwy pasty (do tego czasem przypalonej).

I najgorsze, a niewielu lakiernikow o tym wie- nigdy nie przechylać gąbki względem elementu, tj. nie polerować bokiem/rantem.

Dobra gąbka to dobra gąbka. Powinno się stosowac tę, którą zaleca producent danej pasty ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 22:13   

Mozna polerowac bokiem gąbki.
Oczywiscie nie zapominając o paście i wodzie.
Znajde filmik instruktażowy z 3M to go podepne pod temat.
Moze pare innych tez o polerowaniu???
 
     
online 
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-02-2010, 22:24   

mkautos napisał/a:
Mozna polerowac bokiem gąbki.


Chyba się nie zrozumieliśmy ;) Jakieś mniejsze elementy, słupki, listwy, zderzaki mozna.
Ale na czarnym kolorze, przechylając na ranta, na dużym elemencie- ologramy jak cholera! Przynajmniej u mnie. No i gąbka się niszczy, moze dostać bicia, a właściwa powierzchnia się deformuje...

Co Wy na to?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 22:27   

online napisał/a:
Chyba się nie zrozumieliśmy

Rozumiemy sie doskonale, myslałem o słupku czy felcach.
 
     
jerryhaj 
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 05-02-2010, 22:27   

mkautos napisał/a:

Oczywiscie nie zapominając o paście i wodzie.

wode stosuje sie tylko do starego systemu polerowania , korki o kolorach bialy i niebieski , ale trzeba zaznaczyc ze wode stosuje sie tylko z korkiem bialym , przy niebieskim jak zastosuje sie wode to bedzie rozmazane , przy systemie zielony , fioletowy i zolty korek niestosuje sie wody wszystko na sucho
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 22:38   

Zapomniałem o farecli G3 liquid, na filmiku widac jej oleistą konsystencje.
Ponoc rewelacyjna , wydajna.......... i droga.
Ale ponoc bez porownania ze zwykłą G3.
Na filmiku widac ze mimo oleistej konsystencji trzeba dac troche wody.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Robi ktos tą pastą, mozna ja polecic?
Konczy mi sie kubełek 3kg G3 i moze zainwestowac w tą nowszą wersje ???

[ Dodano: 05-02-2010, 22:43 ]
I wykonczenie G10
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 05-02-2010, 22:46 ]
Dwukrokowy zestaw polerski 3M
http://www.youtube.com/watch?v=FjlSajU84s0

[ Dodano: 05-02-2010, 22:47 ]
Dwukrokowy zestaw polerski dla profesjonalistów DYNABRADE
http://www.youtube.com/watch?v=mJOd3yDBH0w
 
     
mirko 
Wyjadacz
mirko


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 115
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 05-02-2010, 23:33   

Pasty polerskie 3M oraz Festoll mają tą zalete,że można nimi polerowac na sucho.
Dzięki temu nie brudzą się tak wykroje i nie wciska się w szpary tak jak przy polerowaniu na mokro. Zamiast pasty z białym korkiem poleciłbym z korkiem zielonym. Po wypolerowaniu elementów powinno sie użyc pasty z korkiem fioletowym,lub niebieskim w celu usunięcia ewentualnych hologramów. (pasta z korkiem fioletowym jest zamienna z pasta z k. niebieskim i jest jej udoskonaloną wersją) na jasnych kolorach hologramów nie widac,więc mozna sobie odpuścic

pawelc napisał/a:
No i zrobiłem wczoraj próbę i jakoś tak opornie mi idzie polerka tymi pastami -ta pomarańczowa gąbka to jakaś taka twarda i mało poddająca się i ciężko nią się robi na obłych elementach -tak ma być ? czy może jakoś je zmiękczacie ? i na jakich obrotach polerujecie pomarańczową ? -....


nie przejmuj się jak pierwszy raz polerowałem pastą 3M to po kilkunastu minutach z kwaśną miną walnołem ją w kont. Polerke skończyłem Fareclą, ale później potroszku do przodu i było coraz lepiej.
Pasty nie nakładaj zbyt wiele i zaczynaj na wolniejszych obrotach, stopniowo zwiększając obroty. Jeśli moja wyksploatowana szlifierka dobrze pokazuje to ja poleruje około 3000 obr/min.
Tego nie da sie tak poprostu wytłumaczyc, karzdy ma swoją wypracowaną technike.
Jeden woli otrą jazde bez trzymanki a drugi.... :)
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2010, 16:25   

mirko napisał/a:
Pasty polerskie 3M oraz Festoll mają tą zalete,że można nimi polerowac na sucho.
Dzięki temu nie brudzą się tak wykroje i nie wciska się w szpary tak jak przy polerowaniu na mokro.

Dokładnie tak jak piszesz mirko,
Odkąd tylko zacząłem pracować w systemie polerowania na sucho, pastami i politurami 3M, a już od dość dawna stosuje taki system, nie użyłem do polerowania nawet jednej kropli wody, bo nie ma takiej potrzeby ;)
Co do obrotów,.. 1700obr/min zupełnie wystarcza..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mirko 
Wyjadacz
mirko


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 115
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 06-02-2010, 20:42   

W poprzednim poście przesadziłem z obrotami, dziś polerowałem i tak jak nasz szanowny admin jacklack napisał obroty około 1700 /min.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
inter 
Użytkownik
inter


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 07-02-2010, 22:39   

A próbowaliście G4 ja używam jej od jakiegoś czasu nie używa się do niej wody jak do G3 i nie syfi tak bardzo ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pawelc 
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 08-02-2010, 06:22   

Zaliczyłem już podejście nr.2 ;) i poszło znacznie szybciej ,dzisiaj podejście nr3 i myślę że pójdzie już szybciej ,do białej zostawiam trochę wody po zmyciu szlifowanej powierzchni papierem ,niebieski korek już całkowicie na sucho ,dzisiaj spróbuję całkowicie na sucho i z takimi obrotami jak piszecie...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Niepowtarzalny 
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: GOP
Wysłany: 09-05-2010, 18:12   

witam
co robicie z gąbkami po polerowaniu, wsadzacie do wody? Uzywam co kilka dni gąbek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2714
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 09-05-2010, 18:38   

Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z gąbkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2714
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-06-2010, 12:35   

Trochę odkopię tamt, zauważyłem taki środek w systemie 3M i nie znam jego dokładnego przeznaczenia, nie jest on ujęty w nowym jaki starym systemie polerowania. Zastanawiam sie do czego on właściwie jest, do czego go porównać ?

3M Pasta Trizact 50077
http://allegro.pl/item106...ocja_99_zl.html
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Mart-Dent 
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 598
Punkty: 14/4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-06-2010, 22:22   

Do białego korka.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
peters1 
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 84
Wystawił 17 punkt(y)
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 25-06-2010, 23:39   

To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z gąbkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit 
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2137
Punkty: 28/24
Wysłany: 28-06-2010, 21:16   

peters1 napisał/a:
To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z gąbkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)


Wrzuć do wiadra z wodą i przykryj :) A na poważnie.Jeśli używasz sporadycznie:zamocz,wyciśnij ,zamocz:wyciSnij,zamocz i na polerkę,najwyższe obroty.Nie będzesz musiał brać prysznica ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
peters1 
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 84
Wystawił 17 punkt(y)
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 30-06-2010, 23:53   

No-limit napisał/a:
peters1 napisał/a:
To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z gąbkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)


Wrzuć do wiadra z wodą i przykryj :) A na poważnie.Jeśli używasz sporadycznie:zamocz,wyciśnij ,zamocz:wyciSnij,zamocz i na polerkę,najwyższe obroty.Nie będzesz musiał brać prysznica ;)


No prawda,obroty wycisna z gabki wszystko ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM 
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1057
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 01-07-2010, 00:37   

peters1 napisał/a:
No prawda,obroty wycisna z gabki wszystko


Nie koniecznie, moja gąbka zostaje lekko wilgotna...może dlatego że polerka kręci max 3000obr...
Ale nie trzeba się zamoczyć przy myciu gąbki. Ja mam wiaderko, myje dokładnie gąbeczke po polerowaniu, zakładam na polerke, wsadzam do pustego wiadra i wkręcam na obroty. Woda nie leci na boki i jest szybko osuszona, później 5-10min na słońcu i po sprawie ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Jasiek 
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: T-w
Wysłany: 07-07-2010, 20:42   

Dzisiaj wziąłem na testy zestaw polerski 3M i jestem pod wrażeniem efektów jakie można uzyskac.
Szybkośc pracy i estetyka jest o niebo lepsza od Farecli.
Mam 6 past z ktorych 4 zostawie. Na pewno zieloną zółtą i czerwona. białej nie wezme bo jest za ostra. Ale waham sie jeszcze między jasno niebieska a ciemno niebieska. W sumie efekt tej i tej jest porównywalny choc bardziej mi sie podobała ciemno niebieska tylko ze jest drozsza. Która lepsza?
Gąbki to mam pomaranczowa i czarna gofrowana z 3M i podkładke tez 3M

A i jeszcze mam pytanie jesli polerujecie zółta pasta i po niej np niebieska a do obydwu uzywa sie czaenej to macie dwie gabki czy nakladacie zółta polerujecie i bez czyszczenia gąbki dajecie niebieska?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2714
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 07-07-2010, 21:41   

Jasiek, zamiast czerwonej to zastosuj sobie granatową na hologramy. czerwona to coś w stylu wosku w celu zabezpieczenia więc po granatowej możesz sobie na spokojnie inny wosk zastosować.
Co do gąbek to do zółtej pasty nie używam czarnej gofrowatej ale zółtej gofrowatej bądź pomarańczowej płaskiej. Oczywiście możesz stosować czarną ale do innej pasty proponuje inną gąbkę (wydatek raczej nie duży a masz po gąbce do pasty)
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Jasiek 
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: T-w
Wysłany: 09-07-2010, 21:51   

Wczoraj miałem calosciowe polerowanie T4. Lakier to akry ale byłl mocno utleniony już prawie matowy. Właściciel chcial go odswiezyc. No to mysle sobie ze to bedzie konkretny test systemu 3m.
Ale masakra byla!!!!
Szło to nie milosiernie opornie. Zaczalem od zielonego korka z pomaranczowa gąbka. Porazka na calej linii. Pasta mi zasychala robiac takie placki, nie moglem dojsc w zakamarkach.
Po 2 godzinach meki i dopolerowaniu czesci auta tak sie wkur**** ze pasta poleciala w pizdu a znia gabki. skonczylem G3 marzac o wycieraniu zakamarków z tego syfu. Ale rano patrzac do słonka to efekt ej czesci auta wypolerowaniego 3M byl o niebo lepszy od G3. Była taka szklista powloka czego nie bylo na reszcie. wiec sobie mysle ze cos zle robie albo nie mam wprawy.
Zacząłem od szukania pasty i gąpek (hehe). Dociagnalem zołta pasta i na koniec wszystko Fioletowa i było świetnie.
Jeszcze dzisiaj Polerowalismy całe czarne polo po szlifowaniu ktore wczoraj bylo malowanie i pasta 3M. Powiem krótko trzeba bardziej uwazac na kanty niz G3 i narobilismy sie niemilosiernie ale efekt jest zajebisty. Moge w 100% powiedziec ze przechodze na 3M.

Mam jeszcze kilka pytan odnosnie tego systemu.
1. Zeby dojsc w trudno dostepne miejsca spłowiale/matowione mozna do zielonego korka uzyc innej gąbki (jakiej?) zeby efekt byl zadowalajacy?
2. Co zle robiłem ze podczas polerowania powstawaly mi takie plamki z paty takie twarde ktore musialem zdrapywac az bo ich nie usunalem szmatka?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73 
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 09-07-2010, 23:18   

Jasiek:

Jeśli chodzi o G3, to łatwiej i szybciej by Ci szło gdybyś wystartował z G6 a nie G3, tym bardziej, że był to mocno zapyziały lakier.

Bo ta mało już lubiana Farecla {choć ja od pamiętnych czasów do dziś ją katuję} ma "skopaną numerację".

Każdy rozkminia ją tak: G3 ścierna, G10 mleczko, to jako że cyfra 6 jest między 3 a 10, to ta 6-tka musi być gradacją pomiędzy 3 a 10.

No to logiczne.
Ale nie dla farecli.

W farecli gradacje są takie:

- G6 mocno ścierna
- G3 mniej ścierna
- G10 mleczko

Ja tyle lat o tym nie wiedziałem.
Dopiero coś około 2-3 lat temu mnie "oświecono"i tak je stosuję.
{osobiście tak jak 3M-a, czyli bez grama wody. Ani kropli -kwestia wprawy i przyzwyczajenia}

Pzdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2010, 23:40   

Ja tez jeszcze jade na G3.
Mam z 2 kg wiec co robic??? Trzeba ją wyjechac i kupic kpl past 3M.
Jesli moze byc jeszcze piękniej niz mam teraz na farecli to ja juz chyba przy takim elemencie po 3M wymiękne.
Moja recepta na sukces fareclą g3 to gofrowana gąbka bardzo twarda - producent w opisie podaje agresywna.
W przeciwienstwie do normalnego białego twardego pada robiac tym gofrowanym czarne kolory, to efekt jest juz po pierwszym przejechaniu polerką.
Normalnie ja czuje jak zaczyna wgryzac sie w lakier bez zadnego docisku (wczesniej cisnąłem jak głupi az ręce mi odpadały)
Gofra utrzymuje w wilgotnosci wg zalecen farecli.
Efekt pracy gofrem moze potwierdzic @Kaźmirz - boczek astry w max 10 minut wypolerowałem a całe auto w godzinke bez problemu. Maseczka padła na próbe jako pierwsza i jak nigdy zrobiła sie praktycznie sama.


Zapomniałbym o najwazniejszym.
Prducent padów jest z mojej miejscowosci.
Robi pady rożnego rodzaju i dla różnych firm.
Fiata w Tychach zaopatruje i producentów alufelg.
A koszt jednej szt to 12 zl.
Po ile kupujecie u siebie i jakiej macie jakosci te pady?????
 
     
łysy73 
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 09-07-2010, 23:46   

mkautos napisał/a:
Moja recepta na sukces fareclą g3 to gofrowana gąbka bardzo twarda - producent w opisie podaje agresywna.


Mk... a jaka to gąbka?
Jakiej firmy?
Bo ja z twardych Farecli to tylko u siebie we wsi białe widziałem.

{Ps. Robię Fareclą, ale następne auto na próbę machnę tym osławionym 3M-em i luknę czy mi się bardziej nie spodoba}

A co do obolałych rączek od dociskania polereczki to na płaszczyzny poziome lepszy jest deko cięższy sprzęt :D :D :D :D :D :D :D

A że u mnie większość jest takich płaszczyzn, to..................
{Sparky GÓRĄ :D :D :D :D :D :D :D }

Pzdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2010, 00:02   

łysy73 napisał/a:
Sparky GÓRĄ

Gdybym tylko wiele lat wczesniej wiedział o takiej polerce to nie męczył bym sie polerka eurotec o mocy 2450 wat.
Niby.
Moja ocena:
- ciężka 3.3 kg
- brakuje jej wszystkiego, nawet mocy a o stabilizacji obrotów to zapomnij tak jak i o wolnym rozruchu i przełozeniu *2
Start zatrzymany ręką przełamuje dopiero przy pokrętle na nr 4 i zaraz sie wkreca na takie obroty ze juz przyłozyc do lakieru nie polecam.
Ale ja, malutki lakierus z prowincji nieswiadom jej niewątpliwych zalet, katowałem ja i siebie przez 5 lat.
Ale los w swojej dobroci zesłał mnie tu i teraz wiem ze pierwsza i jedyna dobra w normalnych pieniądzach to własnie SPARKY.
Wielkosciowo jak eurotec, masa ?????, stabilizacja obrotów TAK, wolny start ????
Cena ------ ok 600 zl ------- jestem na TAK.


Ja zaszalałem i mam rupesa lh18ez 1100 wat i obrotach od 750-1850
Uwaga ! !!!!
Start zatrzymany obiema rekami z całych sił zablokowany pad i start z jedynki ! !!!!
Ręce w łokciach poskręcane a rupesik poprostu ruszył.
I dlatego polecam z tanszych polerke spraky bo przy stabilizacji obrotów jak gąbka łapie klar za dupe i robi szkło na czarnym kolorze to własnie zasługa stabilizacji obrotów.
Normalna polerka staje, my krecimy pokrętłem od reg obrotów i sami robimy za stabilizator, w między czasie dociskajac pad do lakieru aby lustro robic i rysy zgubic.
Aha, najwazniejsze.
Polerke sparky ma kolega @Łysy73 i on najlepiej wie na co ja stac.
I to on pokazał mi ze taka polerka jest na rynku w normalnych pieniądzach.
Ja tylko w jednej kwestii sie nie zgodze z kolegą.
Chodzi o masy.
Rupes ma 1.9 kg i jest to rewelacja.
Ja na płasko robie dach i maske a reszta elementów jest w pionie, wiec masa naprawde nie jest ważna - wazna jest zeby była mała ;)
 
     
łysy73 
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-07-2010, 00:10   

Wszystko się zgadza.
Dla tego napisałem, że do płaszczyzn poziomych jest lepszy ciut cięższy sprzęt, ale do pionowych, to.............. to zależy kto poleruje :) :)
Jak za karę to może być i celma z dowiązaną dodatkowo cegłą dla zwiększenia "stabilizacji"

Nie a tak na poważnie, to wiadomo, że jak ktoś poleruje auta złożone, to ma większość elementów pionowych i jeśli nie jest bliskim krewnym Pudziana, to zdecydowanie jest mu lepszy lżejszy sprzęt. No chyba, że lubi ćwiczyć i nie ma czasu biegać po siłowniach, to te ćwiczenia cięższą maszyną są naprawdę jak znalazł :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marer 
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 133
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 06-09-2010, 10:30   

Witam.
Odkopię trochę temat.
Zakupiłem sobie polerkę i chciałem wypolerować auto.
Muszę się zaopatrzyć w pasty i wybór padł na 3M.
Czy biały korek i niebieski mi wystarczy ?
Czy lepiej nowy system złożony z 3 past ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Mart-Dent 
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 598
Punkty: 14/4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-09-2010, 12:47   

Stary system też się składa z 3 past. Biały, czarny i niebieski.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marer 
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 133
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 06-09-2010, 13:38   

Aha
A czy wszyscy stosują tak jak pisze technologia czy może coś można opuścić?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Mart-Dent 
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 598
Punkty: 14/4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-09-2010, 13:54   

marer napisał/a:
Aha
A czy wszyscy stosują tak jak pisze technologia czy może coś można opuścić?


Jeśli robisz polerkę budżetową to kup sobie czarny, lub żółty korek i Ci wystarczy. Jeśli kupisz biały lub zielony to będziesz potrzebował niebieskiego korka do zatuszowania hologramów które porobisz. Ze swojej strony polecam pastę festoola MPA 5000 to tak jak by zielony i żółty korek w jednym i na koniec MPA 11000 nie ma w niej tyle wypełniaczy co w pastach finisz 3M.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2714
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-09-2010, 14:57   

marer napisał/a:
Aha
A czy wszyscy stosują tak jak pisze technologia czy może coś można opuścić?

od biedy to możesz pominąć pastę "środkową" czyli odopwiednio żółtą/czarną ale i tak polecam robić trzema :)
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
marer 
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 133
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 06-09-2010, 15:09   

Dzięki za odpowiedź.
A powiedzcie jeszcze jak sądzicie który system lepszy?
Stary czy nowy ?
Może ma ktoś jakieś porównania.
Bo mam zamiar zamówić białą i niebieską lub zieloną i niebieską.
Proszę więc o opinie wasze.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
quest
Użytkownik


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 3
Wysłany: 03-07-2012, 19:34   

Witam,a ja mam takie pytanie czy zawsze trzeba używać białej lub zielonej?czy to zależy od stanu powłoki?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena 
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 462
Punkty: 3/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 03-07-2012, 19:45   

quest napisał/a:
czy to zależy od stanu powłoki?


Tak zależy od stanu powłoki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne