lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Cynowanie
Autor Wiadomość
marcus
Forumator
Hala Madrit



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 292
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: śląsk
Wysłany: 02-04-2013, 16:51   

Krzychuautim napisał/a:
Hmmm....nie uważasz że szpachla na samochodzie to jednak profanacja ?

to co nalezało by zrobic wypełniac tak długo stopami cyny ołowiu i obrabiac az do uzyskania własciwej powierzchni ,czy odrazu lepiej dorobic cały błotnik niz wstawic reperaturke ;) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2013, 21:05   

marcus napisał/a:
to co nalezało by zrobic wypełniac tak długo stopami cyny ołowiu i obrabiac az do uzyskania własciwej powierzchni ,czy odrazu lepiej dorobic cały błotnik niz wstawic reperaturke

Najprościej wyklepać do uzyskania odpowiedniej powierzchni.
Często lepiej jest wyciąć wyklepać na młotku pneumatycznym lub na kole i wspawać już gotowe w to samo miejsce. Na nowych samochodach nie ma szpachlu ani cyny, a ręczna robota jest bardziej dokładna.
Co do ceny....hmmm....to na pewno nie jest opłacalne, przynajmniej do czasu dopóki się tego nie robi szybko i sprawnie. Na czymś się trzeba uczyć, a ten Opel to dobre auto do nauki. Chłopaki szybko się uczą
Prawe nadkole robili z dwóch kawałków blachy



a lewe powstaje już z jednego

Nie chce zaśmiecać tego tematu wieloma zdjęciami, ale jak ktoś by chciał to tak na szybko utworzyłem galerie
http://autim.nazwa.pl/gal...cpgMessageBlock
tylko nie czepiać się jakości zdjęć i całej galerii bo to "szybka akcja"
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-04-2013, 21:20   

Krzychuautim,

Ten tylny błotnik był spawany migiem? NIe pofalowało blachy? Czy rozklepywane spawy były?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2013, 21:37   

Ja spawam tigiem ale chłopaki jeszcze nie zbyt chętnie, wolą migiem. Oczywiście klepane. Tigiem lepiej wychodzi....ale oni dopiero zaczynają....
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-04-2013, 21:41   

Tigiem wychodzi lepiej? Mniej grzeje blache czy nie ma znaczenia?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gugun
uzależniony od forum


Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 343
Punkty: 5/1
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 02-04-2013, 21:58   

ja pier... jak ja uwielbiam oglądać tego typu prace... ;) mogli byscie napisać coś więcej na temat cynowania? mianowicie chodzi mi o to ze kiedyś padlo haslo ze musi cyna odgazować przed polozeniem podkładu. są do tego jakieś specjalne srodki,czy też patenty? czy to poprostu mit?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-04-2013, 22:03   

Ja słyszałem ze po cynowaniu trzeba czymś przemyć bo potem blacha szybko rdzewieje tam gdzie nie ma cyny no i próbuje to zweryfikować jakoś.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2013, 22:17   

Jutro zrobię zdjęcie takiego świeżego nie obrobionego spawu.
Fachowcy w branży spawają palnikami, ale to jednak mocno ingeruje w blachę.
Tigiem najlepsze spawy wychodzą w wersji na styk bez dodawania materiału, praktycznie lekkie przeklepanie
i tylko szlif oscylacyjną.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-04-2013, 23:28   

Czekam z niecierpliwością na to zdjęcie. A spawasz ciągiem tigiem czy po punktach najpierw. Widziałem raz jak sie spawa tigiem to i sie tak zastanawiam.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2013, 21:18   

Nie spawałem nic dzisiaj, ale pospawałem dwie blaszki. Nie jest to spawanie w trudnych warunkach, ale mniej więcej na "żywca" wygląda to bardzo podobnie...może trochę lepszy przetop. Starałem się zrobić dobre zdjęcie, ale i tak za dużo nie widać.

Tutaj zastosowane w praktyce....ale jeszcze mniej widać

Podłoga jest składana z kilku części tzn. wiele spawów.
Tutaj jest więcej zdjęć spawów....
http://autim.nazwa.pl/gal...p_display_media
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 03-04-2013, 21:28   

Po czy bardziej rdzewieje ? Po tigu czy po migu? Czy nie ma znaczenia?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2013, 21:40   

Hmmm....myślę że bardziej rdzewieje po źle przygotowanym do malowania i po źle pomalowanym.... ;)
Tak naprawdę to ci odpowiem za kilkanaście lat. ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 03-04-2013, 21:48   

Krzychuautim napisał/a:
Hmmm....myślę że bardziej rdzewieje po źle przygotowanym do malowania i po źle pomalowanym....

Rownież uważam że praktycznie nie ma znaczenia bo czy to TIG czy MIG należy doprowadzić do przetopu materiału , ale jednak TIG wypada trochę korzystniej do nagrzewa blachę na mniejszym obszarze.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Moris
Wyjadacz


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 106
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 03-04-2013, 23:05   

KRZYCHUAUTIM oglądając Twoje prace człowiek może nauczyć sie pokory. Jakiś czas temu zakupiłem Tiga z przeznaczeniem do prac blacharskich jednak po kilku podejściach stwierdziłem że to nieodpowiedni sprzet do tego fachu. Oglądając fotki widze jednak że jestem w błędzie. Pytanie teraz czy to braki w konkretnym modelu spawarki czy po prostu zbyt małe umiejętnosci. Mam więc pytanie jakiej srednicy elektrod używasz no i jaki prąd ustawić do blach samochodowych, czy w przypadku spawania z obcą spoiną są jakieś specjalne rodzaje drutu?? Postanowiłem odkurzyć swój zapał (ostudzony niepowodzeniami) wiec wszelkie wskazówki mile widziane:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-04-2013, 11:00   

Nie mam odpowiedniego Tiga do takiej zabawy (400 A) tak że jego możliwości regulacji na małym prądzie są mocno ograniczone.
Robię to tak:
Prąd- regulacja skręcona na 0
reguluje tylko napięcie
elektroda 1mm
soczewka gazowa mało gazu.
Oczywiście nie wszędzie to da się użyć, ale do łączenia blach tworzonego elementu doskonale się nadaje.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
entman
Użytkownik
Air Gunsa AZ3 HTE 2


Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 7
Skąd: Sędziszowa
Wysłany: 13-06-2013, 17:56   

Witam a ja polecam kurs spawania, choć może nie powinienem sie wypowiadać jako świeżak ale
mam kilka lat doświadczenia i przebytych kursów za sobą.
Więc Krzychuautim co masz na myśli pisząc większy przetop? i pojęcie "mało gazu" ilość gazu dobiera się odpowiednio do wymagań wykonywanej spoiny i zazwyczaj podaje się ja w Litrach na minute
_________________
Młody to imię tak często spotykane że powinno znaleźć miejsce w kalendarzu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-06-2013, 21:42   

entman napisał/a:
Witam a ja polecam kurs spawania, choć może nie powinienem sie wypowiadać jako świeżak ale
mam kilka lat doświadczenia i przebytych kursów za sobą.
Więc Krzychuautim co masz na myśli pisząc większy przetop? i pojęcie "mało gazu" ilość gazu dobiera się odpowiednio do wymagań wykonywanej spoiny i zazwyczaj podaje się ja w Litrach na minute

Robię to na czuja....
A ty rozumiem, nie uderzasz młotkiem, tylko wywierasz miejscowy nacisk udarowy na powierzchnie która pod wpływem tego nacisku się odkształca... :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
haluiczeq
Użytkownik
psikacz


Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 19
Skąd: Łódzkie - Łódź
Wysłany: 05-09-2014, 09:11   

Nie wiem co ma tutaj cynowanie do miga , tiga, a już w ogóle do klepania?

Do cynowania używam niewielkiego palniczka... i stopu cyny :-) Ja dodatkowo używam płynu "Fosol" bo elegancko wytrawia stal... (nierdzewkę, kwasówkę itp.) pozdro...
_________________
"...Człowiek całe życie się uczy i głupi umiera..."
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcin-
Wyjadacz
-Diesel Power-


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 122
Punkty: 2/1
Skąd: śląsk/SBE
Wysłany: 18-02-2015, 11:11   

Panowie a czy można na niewielkie wżery rdzy po wyczyszczeniu samą pastą pobielić bez używania cyny i zapodkładować i pomalować ?Czy koniecznie trzeba na tą pastę cynę kłaść ? Słyszałem od dwóch osób,że tak robią.
Czyszczą ogniska korozji,pobielają pastą,podczyszczą i normalnie podkładują epox,akryl i lakier. Nie robiłem tak ,ale zastanawiam się czy tak można
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne