moze faktycznie tak zrobie jak mowisz. Najpierw pojade fertanem podwozie, a profile zamkniete pistoletem spryskam. Nastepnie profile zamkniete zabezpiecze tym NOXUDOL 750, bo nawet w instrukcji fertanu jest napisane:
"UWAGA: Po użyciu preparatu FERTAN w profilach zamkniętych należy stosować wyłącznie woski do profili zamkniętych. Nigdy nie należy stosować żadnych produktów utwardzających (np. lakierów, podkładów itp.)"
We wneki puszcze noxudol 1600 i potem rzuce epoxyd primer od novola (dokladnie ten http://kolorysta.pl/pl/p/...-0,8-0,8L/184), bo fertan nie ma dodatkowo epoxydu jak brunox. A wyczytalem na stronie fertanu ze:
"Nie można zapomnieć o zabezpieczeniu końcowym, pełniącym dodatkową rolę ochronną dla warstwy wiążącej, wytworzonej przez preparat FERTAN. Do tego celu należy użyć podkładu, powłoki lakierniczej lub specjalnych preparatów woskowych"
I na koniec noxudol 900 na podwozie i wnęki blotnikow.
Co o tym myslisz?
Orientujesz sie ile bede potrzebowal tego epoxydu primier i fertanu zeby pokryc podwozie? Bo tego noxudola 900, 750 i 1600 chyba wystarczy jak kupie po jednym opakowaniu? Czyli kolejna idac: 5l, 1l i 1l
Witam
Podłączę się pod temat. Przeszukuje internet, forum lakiernik, i w związku tym chciałbym zapytać czy dobrym sposobem będzie użycie następujących środków do zabezpieczenia podwozia w kolejności :
1. App R Stop
2. Podkład epoksydowy Novol 360
3. Noxudol autoplastone.
Proszę o wszelkie wskazówki czy można bezpośrednio na epoksyd położyć noxudol autoplastone? czy to dobry pomysł, zamierzam wyczyścić ogniska korozji i zastosować app r stop a następnie wymieniłem powyżej
Epoxyd bedzie ok jeśli położysz go na czystą blachę lub ten App R stop. Na epoksyd możesz kłasć co tylko chcesz wiec ten autoplastone bedzie ok, choć nie wiem czy nie wolałbym 1600 na samo podwozie
Który z podkładów Standoxa będzie najlepszy na grunt reaktywny u3100 pod konserwację podwozia? Myslę o U7550. Swoją drogą czy warto przepłacać kupując grunt reaktywny standoxa czy może lepiej kupić novola 340? Auto robię dla siebie.
I jeszcze jedno - czy może ktoś potwierdzić jak się zachowuje u3010 jako wash primer pod spawy? Z tego co widzę w karcie posiada atest spawalności.
Czy zastosowanie spawalnego podkładu reaktywnego zwalnia z użycia takich rozwiązań jak europax?
na to podkład epoksydowy ? czy reaktywny + akrylowy? na to wszystko mam położyć baranek, ale czy miejsca na których nie ma korozji też robić podkładem?
W miejscach gdzie nie zdołasz do końca doczyścić powinien iść reaktywny, na to podkład akrylowy żeby reaktywny oddzielić od baranka. Tam gdzie nie ma rdzy a widzisz goły metal, możesz dać epoksydowy.
a jeśli wszędzie tam reaktywny nawet na kawałki zdrowej blachy źle zrobię? Czy na akrylowy nie lepiej położyć dowolną bazę z dwa razy? Koledzy piszą, że akrylowy jest chłonny co w połączeniu z chłonnym barankiem stworzy chyba katastrofę ?
Wszyscy tylko te baranki i baranki, skąd to się wgl wzięło?
Jak dla mnie to baranka można dać na progi i koniecznie go malować jeszcze lakierem bo sam baranek wilgoci i wody nie zatrzyma.
Pytanie dla doświadczonych w tym temacie, chciałbym poznać różnicę między tymi wszystkimi masami natryskowymi, jakieś bitumiCzne, polimerowe, kauczukowe z woskiem, może ktoś zapisać które są najlepsze i dlaczego, które gdzie można stosować? Bo na stronie producentów jest wszystko tak ogólnie napisane, " do konserwacji podwozia". Interesują mnie tylko sprawdzone marki takie jak terson, sika ( aktualnie to mam kupione) terson ma dobre opinie, ale również tych produktów jest bardzo dużo.
Mam już podłogę wyspawana, w podkładzie reaktywnym, następnie chce wszystkie połączenia uszczelnic pasta, na to epoksyd i właśnie co dalej? Podłogi raczej nie będę lakierowal, tylko nadkola. Ale chce coś co jest elastyczne i zostaje suche w dotyku A nie miesiącami się klei.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum