lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja opadu powietrza w kabinie
Autor Wiadomość
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-10-2016, 19:56   Regulacja opadu powietrza w kabinie

Witam.Mam kabinę na podstawie z jednostką termowentylacyjną umieszczoną z tyłu kabiny i problem z wyregulowaniem opadu.Pod Paintstopem mam filtr andrea,ale mimo tego dalej nie ciągnie równo całą powierzchnią.Powymieniane mam wszystkie filtry,a i tak trafia mi się sporo wtrąceń.Jest może jakiś schemat jak poblokować wyciąg by wyrównać opad? Wie ktoś coś na ten temat?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 13-10-2016, 01:21   

jaka to kabina, chińczyk?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-10-2016, 06:54   

Chińczyk

[ Dodano: 13-10-2016, 10:07 ]
Yoki star
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 13-10-2016, 13:23   

YS-30? Masz te blachy przysłaniające przelot pod paint stop?
Napiszę Ci w wolnej chwili pw, które raczej cię zmartwi bo też miałem nowiutkie Yokistar.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-10-2016, 15:26   

Tak ys-30. Nie nie mam żadnych blach.ona była kupiona używana i przerobiona na tylny ciąg no i nie była na podstawie tylko na fosie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 14-10-2016, 01:13   

A to daruje sobie pw bo miało być o serwisie i obsłudze klienta po tym jak już pieniążki trafią na konto dystrybutora, ale skoro masz używkę to ciebie nie dotyczy.

W tym modelu pod paint stopem powinny być arkusze blachy z dużymi otworami. Zaczynając od strony gdzie masz wyciąg blachy prawie pełne im dalej od wyciągu tym więcej otworów a na końcu już bez blach. Rozumiesz?

Próbowałeś mierzyć prędkość opadu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-10-2016, 19:14   

Rozumiem o co chodzi.Problem tylko z ilością i rozmieszczeniem tych dziur w tych arkuszach bo same arkusze już mam.Nie masz czasem jakichś zdjęć ,albo schematów? Wnioskuję ,że masz taki sam model.
Niestety nie mam jak zmierzyć opadu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-10-2016, 07:39   

zmniejsz trochę nadciśnienie w kabinie i będzie mniej śmieci
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-10-2016, 19:44   

Kombinowałem już z mniejszym nadciśnieniem, większym i podciśnieniem i bez zamiany jakiejś większej. Zostaje mi chyba tylko wyregulować ciąg. A jakby zmniejszyć przepływ powietrza?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 18-10-2016, 01:28   

stelvio napisał/a:
Rozumiem o co chodzi.Problem tylko z ilością i rozmieszczeniem tych dziur w tych arkuszach bo same arkusze już mam.Nie masz czasem jakichś zdjęć ,albo schematów? Wnioskuję ,że masz taki sam model.
Niestety nie mam jak zmierzyć opadu.


Nie mam już tej kabiny i sprawdzałem też że nie mam fotek niestety tych blach. Teraz tak sobie przypominam że część z tych blach nie miała otworów a takie wzdłużne nacięcia. Co do rozmieszczenia to nikt nad tym specjalnie się nie zastanawiał gdy były wyjmowane.

kalbi napisał/a:
zmniejsz trochę nadciśnienie w kabinie i będzie mniej śmieci

Tutaj akurat nie mogę się zgodzić. Moim zdaniem właśnie problemem tej kabiny jest za wolny opad i nadciśnienie. Gdy paint stop był na tyle zapchany że przy uruchomieniu otwierały sie drzwi serwisowe czyli było duże nadciśnienie miałem najmniej śmieci.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-10-2016, 08:27   

Poczekaj aż filtry trochę się zabrudzą i opad wyrówna się ...przecież wszystkie masz nowe .

Kabina kabinie nierówna i syfu na lakierze wychodzi czasem więcej niż w szopie przy systemie uchylnych drzwi :D

Kamil208 napisał/a:
przypominam że część z tych blach nie miała otworów a takie wzdłużne nacięcia.
u mnie są podobne do kratek z plenum
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 22-10-2016, 01:13   

unek napisał/a:
Poczekaj aż filtry trochę się zabrudzą i opad wyrówna się ...przecież wszystkie masz nowe .

Właśnie dlatego z rozkładaniem tych blach nikt za bardzo się nie zastanawia, tylko mniej-więcej żeby było logicznie bo się wyrówna jak filtry sie przybrudzą ale jak nie ma wogóle tych blach i nie ma fosy która ciągnie równo w dół to opad nigdy się nie wyrówna.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-11-2016, 20:25   

Panowie,powracam do tematu. Podłogę mam pełną kratę i zastanawiam się czy zmniejszając powierzchnię ciągu nie zwiększę prędkości opadu. Myślalem o zrobieniu dwóch rzędów aktywnych i trzech zaślepionych bądż coś na wzór prostokątu.

[ Dodano: 28-11-2016, 20:32 ]
Ostatnio,oglądając jakieś filmiki na youtube widziałem jak w kabinie pełnej kracie facet miał ewidentnie widoczne miejsca gdzie nie było ciagu(miejsca nie aktywne) i miał czyściutko na elementach 2 może 3 wtrącenia

[ Dodano: 28-11-2016, 22:57 ]
Zauwarzyłem w tej kabinie ma pola aktywne coś na wzór litery H. Jest sens próbować zaślepiać?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-11-2016, 10:45   

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=1405
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stelvio
Bywalec


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-11-2016, 19:41   

Cały wątek miałem już wcześniej przeczytany i nic on nie wnosi,albo nie wiem w którym miejscu.
Zakładając zbyt małą moc wentylatorów przy wyciągu tylnim to czy zmniejszając powierzchnię wyciągu uzyskam szybszy opad i nie będzie mi śmieci z filtrów podnosiło?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 01-12-2016, 02:14   

stelvio napisał/a:
Zakładając zbyt małą moc wentylatorów przy wyciągu tylnim to czy zmniejszając powierzchnię wyciągu uzyskam szybszy opad i nie będzie mi śmieci z filtrów podnosiło?

Nie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 01-12-2016, 22:36   

Podpowiedzcie gdzie kupie nowy wskaźnik ciśnienia panującego w kabinie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-12-2016, 18:53   

stelvio napisał/a:
Cały wątek miałem już wcześniej przeczytany i nic on nie wnosi
To jeszcze raz przeczytaj jest tam odpowiedź jak rozmieścić kraty ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne