lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylacja w garażu do lakierowania
Autor Wiadomość
majdan89
Bywalec


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 15-05-2016, 15:15   Wentylacja w garażu do lakierowania

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Ciągle coś modernizuje w swoim warsztacie, żeby uzyskiwać lepsze efekty pomalowanych elementów, a z racji tego, że nie stać mnie na kabinę lakierniczą choćby używaną (zresztą ja za mało maluje) to ciągle coś przerabiam. Zrobiłem taki mniej więcej schemat w paincie żeby przybliżyć wam jak to u mnie wygląda. Nad moim garażem jest poddasze więc te wszystkie wentylatory tam zamontowałem. Efekt jaki uzyskałem w mojej instalacji jest chyba podciśnieniem, bo jak wszystko powłączam to nie mogę wyjść drzwiami tzw serwisowymi bo tak są mocno przyciągane i widzę, że każdą możliwą szczeliną jest zaciągane powietrze z zewnątrz. A z tego co doczytałem do lakierowania jest zalecane nadciśnienie. Moje wentylatory są wszystkie takie same, tu zamieszczam link do danych technicznych http://www.farnell.com/datasheets/1256101.pdf. Mają 720 W i 1100 obrotów, producent podaje że wydajność to 2600 m3/h. Mam zamontowane 2 na wlocie i 2 na wylocie. Liczę na waszę porady

Schemat instalacji.JPG
Plik ściągnięto 205 raz(y) 52,44 KB

Schemat instalacji.JPG
Plik ściągnięto 103 raz(y) 52,44 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Maliniak123
Bywalec


Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 48
Skąd: Radom
Wysłany: 15-05-2016, 15:54   

Może się nie znam ale moim zdaniem powinno byc odwrotnie nadmuch od dołu wyciąg od góry ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
magdaania
Bywalec


Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 53
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 15-05-2016, 17:03   

Maliniak123 napisał/a:
Może się nie znam ale moim zdaniem powinno byc odwrotnie nadmuch od dołu wyciąg od góry ;)

wydaje mi się że jednak sie mylisz ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
majdan89
Bywalec


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 15-05-2016, 19:53   

To akurat wiem na pewno, że nawet w kabinie nadmuch jest sufitem, a wyciąg w podłodze. Ale chciałbym wiedzieć co u siebie pozmieniać, żeby był lepszy efekt. Może po prostu mam za maly przekrój kanałów doprowadzających powietrze. Bo tam mam Fi 100, a do wyciągu Fi 200.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Spec_1988
Bywalec


Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 21
Punkty: 1/1
Skąd: Swiętokrzyskie
Wysłany: 15-05-2016, 20:08   

Daj na wentylatory wyciągowe falowniki a jeśli to za duży koszt to wystarczy dać przeslony zmniejszające ciąg.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
majdan89
Bywalec


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 15-05-2016, 20:51   

A co dają takie falowniki bo się nie orientuje w temacie i jaki to koszt?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-05-2016, 21:25   

Regulujesz nimi prędkość obrotową wentylatorów. Jest to droga zabawka bo u siebie właśnie zamontowałem dwa osobne falowniki : jeden do wyciągu a drugi do nawiewu. Najlepiej wyciąg dołem a górą nawiew. Oczywiście nie jest to jedyne rozwiązanie. W USA często montują chłopaki wentylator wyciągowy na drzwiach a na przeciwległej ścianie montują filtr przez który powietrze jest zaciągane z zewnątrz. Na pewno to poprawi warunki lakierowania no i oczywiście jest to tani sposób.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
majdan89
Bywalec


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-05-2016, 20:52   

Kurcze drogie te falowniki bo trzeba liczyc 500 zl sztuka. Jeszcze nie wiadomo czy to na pewno cos da
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 17-05-2016, 02:59   

Na próbę odłącz jeden wentylator na wyciągu. Słabo masz to rozwiązane ale tak to jest jeżeli ktoś zamiast powielać gotowe rozwiązania wymyśla swoje.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
magdaania
Bywalec


Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 53
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 17-05-2016, 06:09   

A gdzie ewentualnie mozna znaleźć gotowe rozwiazanie do powielenia? Był może jakiś schemat na forum?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-05-2016, 09:32   

Popatrz na schematy kabun lakierniczych to będziesz wiedzial co i jak- w necie jest tego pełno. Falownik za 500 zł :O ja za jeden falownik ze sterowaniem ( potencjometrem, zabezpieczeniami itp. ) dałem 3500 zł
Więc jak zsumujesz koszty żeby to zrobić to jako tako niestety zrezygnujesz lub kupisz używana kabinę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 17-05-2016, 13:30   

magdaania napisał/a:
Był może jakiś schemat na forum?


Studentem Politechniki jesteś? Inż./mgr bez schematu nie zaczynają roboty.
Kabina lakiernicza to rozwiązanie które powinieneś kopiować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 23-05-2016, 14:43   

Sam nadmuch wystarczy.
Najprościej, najtaniej, najskuteczniej.
Na wylocie filtr paint stop.

Reszta to bzdury i nic nie znaczące bajery.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
auto_tech
Stały Bywalec
auto_tech


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 64
Punkty: 1/1
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23-05-2016, 14:58   

Automalina, to znowu Ty? :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23-05-2016, 15:18   

A on znów swoje wywody pieprzy :glupek: Najtaniej , najprościej , najskuteczniej to w ogóle nie lakierować, wtedy nic ci nie siądzie na lakierze ;) Idąc po jego myśli technologicznej to syf z powietrza nadmuch wtłoczy do pomieszczenia w którym lakierujesz , co na lakierze wyłapie to swoją drogą a reszte wyłapie na wylocie filtr paint stop - ciekawe rozwiązanie i godne zastanowienia :glupek: - idąc tą myślą technologiczną to nie zajdziesz daleko a jedynie będziesz się wstydził za efekt twoich wypocin. Musisz wzorować swoje pomieszczenie na kabinie lakierniczej :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 23-05-2016, 16:00   

Jeden m2 filtra sufitowego do kabin lakierniczych to koszt ok 40 zł brutto.
Nikt nie broni go użyć na nadmuchu.
Wielkość ramki do zabudowania tego filtra to już chyba jest do ogarnięcia przez takich profesjonalistów jak tu widzę?

Tyle tematów o filtracji a wy dalej w szarej dupie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23-05-2016, 17:04   

widzę że ty jesteś takim profesjonalistą że nawet nie masz pojęcia ile powietrza on może przepuścić żeby to wszystko hulało- na jednym metrze się nie kończy ;) Po drugie filtr sufitowy jest filtrem ostatecznym powietrza a przydało by się mieś jeszcze wstępny ale chyba nie masz o tym pojęcia bo takowego nie posiadasz. To zrób zdjęcie swojego pomieszczenia do lakierownia i uświadom nas jak powinno to wszystko wyglądać - nasz mistrzu :glupek: I założę się że nic z tego nie będzie bo nawet takowego nie masz tylko ,, lakierujesz '' w szopie po dziadku.
I jeszcze jedno sam napisałeś że sam nadmuch wystarczy - nie wspominając o filtrach itp. nie wspominając o ogrzewani powietrza ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 23-05-2016, 17:21   

Po co grzać latem.

Nie napisałem żeby montować 1 m2 filtra, lecz tylko ile metr2 kosztuje.
Wielkość każdy sobie dopasuje do wentylatora.

Filtr wstępny nie jest niezbędny.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 08-06-2016, 15:53   

I jak z twoim pomieszczeniem do lakierowania? Jak rozwiązałeś kwestię nawiewu i wyciągu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne