lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wuko bender lub bender uno 200 co myślicie o tych gietarkach
Autor Wiadomość
multifan4 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-06-2017, 22:59   Wuko bender lub bender uno 200 co myślicie o tych gietarkach

Witam
Potrzebuję małej giętarki do dorobienia progów wewnętrznych do auta, do którego są one niedostępne, a cena w serwisie absurdalna.
Trzeba zagiąć blachę w dwóch miejscach. Zabawka z tematu mnie się podoba, cena jest akceptowalna, chętnie jednak poczytałbym opinie innych czy jest wart swej ceny.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
Forumator
piotr10


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 290
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 20-06-2017, 19:17   

Z tego co widzę to są to zabawki do papieru a nie do blachy. Lepiej kup sobie normalna giętarkę , dorób do niej parę patentów- w zależnosci jak chcesz wyginać i po problemie. A jeśli nie to podjedź do blacharzy ( dekarzy) oczywiście kumatych i w temacie to dorobią próg szybko. Chyba że często gęsto robisz to inna sprawa.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-06-2017, 01:47   

Dziękuję za poradę, dzięki której doszedłem do wniosku, że sam zrobię giętarkę według tego: https://www.youtube.com/watch?v=V0rzVtY2KW8 lub tego: https://www.youtube.com/watch?v=ERpDfGBJIY0 pomysłu. O wiele taniej niż Wuko a efekt gięcia blachy myślę, żę ten sam i to szybciej i mniejszym wysiłkiem fizycznym.
Z czego lepiej giętarkę zrobić - z ceownika czy z kątownika? I jaka długość przy blacharce jest najbardziej przydatna?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
Forumator
piotr10


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 290
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25-06-2017, 12:15   

Rób z ceownika kutego ( taki jak na pierwszym filmie). Jest dużo wytrzymalszy niż kątownik i przy zaginaniu masz pewność że nie podniesie go na środku w czasie giecia i zamiast ładnego kantu to na środu masz ,,bulę'' Z czasem i tak go jeszcze wzmocnisz. Zrob sobie taka do max 150-160 cm długosci - każdy próg nią robisz.
Dłuższej nie rób bo będzie problem z zaginaniem i powstawanie tej ,,buli'' oraz łuku obrabianej blachy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-07-2017, 00:08   

Zrobiłem giętarkę z pierwszego filmu. Gięcie wygląda elegancko. Okazuje się, że ma ona jednak sporą wadę, jak każda giętarka tego typu. Wygięcie blachy dwa razy w przeciwnym kierunku przy małych odległościach między gięciami - a takie gięcie mam na progu wewnętrznym jest niemożliwe. Duży ceownik gnący blokuje gięcie raz już wygiętego elementu.
Bender z pierwszego postu umożliwia wygięcie nawet niezależnie w trzech kierunkach bez żadnego problemu, warunek to gięcie po kolei oraz zasięg jest ograniczeniem. Jednak z racji tego, że remontuję tylko próg wewnętrzny i zbudowałem giętarkę - pozostałe gięcia zrobię młotkiem na ceowniku...
Gdybym miał jeszcze raz robić - profil gnący zrobiłbym z wąskiego kątownika, aby mniej ograniczał gięcie już wygiętej blachy. Element gnący poniżej 44 mm szerokości rozwiązał by u mnie problem.
Giętarka tego typu jest pomocna przy tworzeniu profili zbliżonych do litery C (progi zewnętrzne, podłużnice - którą też będę remontować), ale nie do Z, a taki właśnie profil odbudowuję. Mam gięcie na wysokości 16mm w prawo (dolna linia zgrzewów w pionie, potem 16+44mm w lewo, po czym blacha idzie do góry, do podłogi.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-07-2017, 12:42   

Gdybym miał dziś robić giętarkę, to bym zrobił taką: https://www.youtube.com/watch?v=zaJDvwt1et0
eliminuje wadę wszystkich opisanych powyżej. Giętarki z linków powyżej nadają się do gięcia parapetów a nie do blacharki samochodowej. Film pokazuje wszystko, co można zrobić. Co prawda giętarka jest krótka jak na progi, ale zawsze można połączyć gdy gięcia na poszczególnych profilach są zrobione równo.
Ciesze się, że nie wydałem tysiąca złotych na giętarkę Wuko z pierwszego posta.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-09-2017, 16:34   

Problem gięcia blach rozwiązałem ostatecznie. Znalazłem w Gdyni firmę Ader, która ma naprawdę profesjonalne giętarki. Dorabiają dowolne blachy, również pojedyncze elementy w rozsądnej cenie, również wysyłkowo. Najważniejsze, że nie wybrzydzają, że potrzebny jest jeden element.
Nie ma sensu inwestować w gietarki i się uczyć, jeśli można odciąć kawałek skorodowanego profilu i na drugi dzień otrzymać dorobiony i tylko montować. Oczywiste, że powierzchni nierozwijalnych nie zrobią, ale i tak ta firma to wielkie ułatwienie gdy nie ma do danego auta zamienników.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne