lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
pit35 
Użytkownik
pit35


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 06-03-2017, 22:52   

Witam
Chino powiedz jak radzisz sobie z odwodnieniem powietrza przy takiej wydajności spręzarki- tajemnicza chłodnica na Twoim zdjęciu - co to za ,, wynalazek" tzn. od jakiego ustrojstwa i czy wystarcza?. Czy może stosujesz osuszacz ziębniczy czy radzisz sobie w inny- tańszy sposób?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2017, 21:33   

Hejka,

A z tym odwadnianiem jest wieczna walka. Stosuję często mega drobne więc pylne scierniwa co wymaga ode mnie bardzo suchego powietrza.
Pod koniec roku zaczynał mi kompresor dmuchać olejem, więc separator poszedł do wymiany.

Co do wody w powietrza - tego sie nie da przeskoczyć jako tako. Kompresor pompuje powietrze około 90 stopni celsjusza. Z tego co widziałem w tabelkach to takie powietrze przy 5,3m3/min pompuje w postaci pary wodnej ok 24l wody na godzinę :) TO o 24l za dużo :killer:

Chłodnica dobra rzecz. Niektóre kompresory są fabrycznie w nia wyposażone. Mój nie ;)
Zrobiona została dla mnie na zamówienie z przemysłowego intercoolera Nissens, rama, mocowania wyspawane pod moje zamówienie, wentylatory od dostawczego mercedesa (chyba od klimy bo wysoko obrotowe).
Co mogę o tym powiedzieć - schładza super. Węże za chłodnicą są po prostu zimne. Tak jak teraz to nie podpinam wentylatorów ale jak się zrobi trochę cieplej to będę to robil, bo różnica ogromna.

Chłodnica zakończona jest separatorem cyklonowym o przepuście około 7200l. Ale tak naprawdę zauważyłem ostatnio, że to za mało. Chłodnica mocno skrapla wodę sama w sobie i zauważyłem (np po nocy jak dmuchnę z chłodnicy), że separator nie wyłapuje wszystkiego, nei jest w stanie zatrzymać bardzo dużej ilości wody pod bardzo dużym ciśnieniem. Oczywiście w trakcie pracy swoje wyciąga i działa to OK. Ale chcąc jeszcze bardziej usprawnić sodowanie będę kupował niebawem duży 50l filtr koalescencjny. W takim wypadku układ będzie taki - kompresor - chłodnica - cyklon - filtr koalescencyjny - odwadniacz w piaskarce 10um - odwadniacz 5um.
Taki zestaw myślę, że super odseparuje cały kondensat, wychłodzi powietrze itd.

WIadomo, że dobry, dobrze wpięty osuszacz ziębniczy jest świetnym pomysłem ale ja dużo pracuję na wyjeździe, stąd planuję obsługiwać sprzęt, który nie potrzebuje 230V czy wręcz siły.
Tak naprawde chłodnica + filtr koalescencyjny to sprzęt kosztujacy znacznie więcej niż nie jeden dobry, wystarczający osuszacz ziębniczy :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pit35 
Użytkownik
pit35


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 08-03-2017, 22:44   

Ok . Ja dopiero zaczynam moją przygodę z ,,piaskowaniem" i jestem zielony jak szczypior w tym temacie . Mam piaskarkę i kupiłem niedawno kompresor 4,4m3 ( poprzedni był zbyt mały) . Teraz zastanawiam się nad kupnem hydropiaskarki - z Kielc oczywiście ;) i ewentualnie osuszacz ziębniczy - szczególnie przy sodzie. Z racji tego że raczkuje dopiero w tym temacie napewno nie raz zrobię jakąś głupotę . Ale na błędach człowiek najszybciej się uczy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2017, 13:06   

Ano dokładnie, na własnym doświadczeniu się nauczysz. A na moim powiem Ci tyle, że na sode nie ma w Polsce klienta ;) Wszystkim szkoda kasy i tyle .. to samo z pracą na mokro. Nawet chłopaki w USA sie sobie dziwią, ze mają takie fajne sprzety do bezpyłowej pracy a i tak wszyscy na sucho pracują :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 15-03-2017, 21:39   

Panowie, mam pytanie co do piasku.
Aktualnie kupuję go w frakcji 0,5-1,2 i czasem mieszam z 1,2-2,0 żeby powstał mix. Pracuje mi się dość dobrze jednak wydaje mi się, że jest on trochę mało wydajny.
Opis na stronie dostawcy:
Cytat:
Oferowany piasek charakteryzuje się wysoką zawartością kwarcu – od 96% do powyżej 99% w przypadku piasku formierskieo. W procesie produkcyjnym następuje jego uszlachetnianie poprzez płukanie oraz sortowanie. Kolejnym etapem jest suszenie i pakowanie.
Udokumentowane złoże „X” zawiera piasek naturalny, średnioziarnisty, równoziarnisty, o barwie jasnoszarej z żółtym odcieniem. Głównym składnikiem piasku jest kwarc (powyżej 96%). Kwarc jest bezbarwny, głównie przeświecający, rzadziej przezroczysty lub nieprzezroczysty. Ziarna piasku są izometryczne, bardzo dobrze obtoczone i zaokrąglone, o gładkich i równych powierzchniach.

Oferowany przez nas piasek może być stosowany m.in. do betonów cementowych konstrukcyjnych oraz ibroprasowanych, produkcji galanterii betonowej, betonów asfaltowych, mieszanek bitumicznych i nawierzchni, zapraw murarskich gipsowych lub gipsowo-wapiennych, podbudowy dróg, chodników itd.


Czy jest to coś warte ? czy lepiej poszukać czegoś innego?
Od Michała przy kupnie maszyny dostałem mix, ale ziarna miały ostrzejsze krawędzie i piasek miał ciemniejszą barwę.

Ogólnie to chciałem w tym roku pobawić się korundem i polgritem, ale to już inny temat.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2017, 17:55   

rbs911 napisał/a:
Panowie, mam pytanie co do piasku.

A nie szkoda Ci czasu, nerwów i zdrowia na piasek?
Potwornie pyli, wolno czyści, do samochodów sie nie nadaje (w dzisiejszych czasach, gdy są dużo lepsze materiały). DO tego te krzemionki, potworny bałagan oraz częsta zmiana szybek w hełmie.
Do tego takim 1,2-2,0 to tylko jakies konstrukcje czy inne betoniaki ruszysz.
Ja nie lubie pracować na takich frakcjach. To, ze piach jest nie wydajny to jedno a w tak dużych frakcjach znacznie rzadziej na jednostke czasu uderza ziarenko i nie doczyszcza drobnych porów itd.
Testowałeś taki 1mm dekoracyjny z OBI czy Mrówy i porównywałes z tym, na którym pracujesz?
Tak, ten od Michała był dosc gruby i ostry. Ale nadal polgrit szybciej czyści i zostawia ładniejszą, bielszą, czystszą powierzchnię ;)
Jak chcesz ten co Michał używa to p prostu zadzwoń do niego i zgarnij kontakt do dostawcy. Od tam gdzieś ze swoich rejonów to bierze.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-03-2017, 14:14   

Cześć Panowie, od dłuższego czasu śledzę temat i dzięki niemu kupiłem piaskarkę od Michała z Kielc :) Byłem już praktycznie o włos od zakupu innej, pewnie gorszej ;)

Pracuję na tym sprzęcie dopiero miesiąc w połączeniu z Compair C38. Wiatru trochę mało, ale kompresor w super stanie i puki co musi zarabiać na mocniejszy ;)

Oczywiście mam problem z wilgocią, w sumie nic nowego :P Mam zamiar zakupić odwadniacz koalescencyjny 50l (pewnie taki sam, o jakim pisze Chino ;) ) Sam odwadniacz będzie w stanie wyłapać większość wilgoci, żeby pozwolić na bezproblemową pracę na szlace i szkle? Dziś zajrzałem do piaskarki i znalazłem w niej zbrylone kilkanaście kg szkła a od ostatniego szkiełkowania przerobiłem dobre 1,5t szlaki :glupek:

Inna kwestia, która mnie nurtuje to czyszczenie felg. Klientom mówię, że absolutnie nie piaskuję, a jedynie szkiełkuję i tu jest problem, bo cena odstrasza. Oczywiście konkurencja namiętnie piaskuje i ma niższe ceny :( Próbowałem na starej feldze szlaki do 1mm i jest tragedia. Robią się takie małe zadziory i powierzchnia jest bardzo szorstka. Istnieje jakaś alternatywa dla szkiełkowania, która da podobne efekty, przy niższych kosztach materiału? Piasek kwarcowy? Mam sporo piasku szklarskiego do 0,5mm, ale wiem jak to pyli i syfi i nawet nie chce mi się tego próbować ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
Forumator
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 298
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-03-2017, 19:19   

Piasek kwarcowy do 1mm jest ok. Zostawia ładną powierzchnię bez zadziorów - jedyny minus to to że pyli. Mnie to nie przeszkadza choć używam rożnych ścierniw. Spróbuj tym szklarskim piaskiem porobić felgi będziesz widział wielką rożnicę jeśli chodzi o powierzchnie - tylko trochę dlużej będziesz piaskował. Piach musisz mieć naprawdę suchy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2017, 21:11   

grzesiekkk napisał/a:
Pracuję na tym sprzęcie dopiero miesiąc w połączeniu z Compair C38. Wiatru trochę mało, ale kompresor w super stanie i puki co musi zarabiać na mocniejszy ;)

Cześć,
A na jakiej dyszy pracujesz?

grzesiekkk napisał/a:
Oczywiście mam problem z wilgocią, w sumie nic nowego :P Mam zamiar zakupić odwadniacz koalescencyjny 50l (pewnie taki sam, o jakim pisze Chino ;) ) Sam odwadniacz będzie w stanie wyłapać większość wilgoci, żeby pozwolić na bezproblemową pracę na szlace i szkle? Dziś zajrzałem do piaskarki i znalazłem w niej zbrylone kilkanaście kg szkła a od ostatniego szkiełkowania przerobiłem dobre 1,5t szlaki :glupek:

Bardzo normalne problemy masz. Czysta fizyka. kompresor co dmucha 5m3/min wali powietrzem ok 90 stopni celsjusza. Przy 7 bar na godzine wydmuchuje 23l wody w postaci pary wodnej itd. Daje nam to dobry baniak wody, ktory idzie w strone piaskarki.
I teraz walka zeby to wychłodzić, później skroplić, później odseparować.
Sporo się z tym nawalczyłem. Oczywiście fajnym wyjściem jest kompresor co ma od razu wbudowaną chłodnicę końcową i separator. Ogrom wody na tym etapie już zabiera. A jak nie masz takiego urządzenia? No to najpierw schładza CI wąż i później separują odwadniacze na piaskarce. Dla mnie to nie wystarczało (pierwotnie - bo kompresor troche puszczał oleju :P ale juz go wyremontowałem). Dlatego skonstruowałem sobie chłodnicę koncową. Jest dużo większa niż te w kompresorach. Nią wychładzam ile wlezie. Teraz jeszcze uskuteczniam separacje za chłodnicą. Filtr koalescencyjny to fajna rzecz. po pierwsze jest małym zbiornikiem, po drugie bardzo skutecznym separatorem wszystkeigo co ma powyżej 10um. Tylko powiem CI jedno - jak nie wychłodzisz wystarczająco po drodze powietrza to filtr koalescencyjny może Ci nie wyjąć wystarczajacej ilosci wody.
Jak się używa większych scierniw to tam rybka ale jak ja pracuje na mega drobnej sodzie albo dosłownie pyłku szklanym to zaklejać potraf w cholerę. Uwierz mi, ze zdobywajac dotychczasową wiedze tyle juz wyskrobywałem towaru ze scianek piaskarki, ze szok ;)

Oczywiście najskuteczniejsze byłoby użycie dużego 1000l zbiornika, odpowiednich cyklonów i separatora ziębniczego ale do tego trzeba mieć juz miejsce, warunki i pracować tylko stacjonarnie ;)

grzesiekkk napisał/a:
Inna kwestia, która mnie nurtuje to czyszczenie felg. Klientom mówię, że absolutnie nie piaskuję[...]

Tutaj Ci wiele nie pomogę, gdyż ja w ogóle nie piaskuje. A jak coś piaskuje to polgritem. Słuchaj, jakiej użyłeś frakcji? Taka 0,2-0,5 nie ostawia żadnych zadziorów a bardzo ładną powierzchnię. A nadal kosztuje tyle co dobry kwarcowy, czyści szybciej, mniej pyli itd. Ja tam nie widze żadnych plusów piachu - jedyne co to ostatnio użyłem go do wypaiskowania deski elewacyjnej bo polgrit za mocno mi się w nią wbijał :)
A tak to podpisuję się pod wszystkim co Piotr pisze, bardzo dużo wiedzy od niego czerpałem i cały czas czerpię :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-03-2017, 21:54   

piotr10, spróbuję z tym kwarcem ;) Z suszeniem problemu nie ma, bo mam szklarnię :) Kilka słonecznych dni i z błota robi wiór :) Choć nie jestem do niego przekonany. Kilka aut kiedyś wypiaskowałem i pamiętam jak to kurzyło. Choć przyznać muszę, że drobne szkło jest chyba jeszcze gorsze w kwestii robienia bałaganu. Dlatego do szkiełkowania felg, ram rowerowych itp wyspawałem kabinę 900l :)

Chino, dysza venturii 6,5mm.
Twoje patenty na chłodzenie już wcześniej podziwiałem ;) Wiadomo, że im zimniejsze powietrze, tym mniej wilgotne. Zastanawiam się na ile poradzi sobie sam odwadniacz koalescencyjny. Pozostanie mi sprawdzenie na własnej skórze ;)

Chłodnicę w przyszłości mam zamiar mieć, wybiorę się na dniach do speców od chłodnic, może i mi wystrugają podobną do Twojej ;)

Co do "piaskowania" mamy podobne zdanie ;) Puki co wszystko robię szlaką. Piasku nawet worka nie kupiłem. Ten, który dostałem w gratisie wala się po garażu :glupek:

Jeśli chodzi o felgi - sprawdzałem szlakę 0,2-1mm i 0,2-1,4mm. Najdrobniejszej jeszcze nie kupiłem i to był błąd. Zamówię na dniach i wypróbuje.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2017, 22:03   

1,4 to zdecydowanie za dużo. Baa 1,4 to ja nawet konstrukcji stalowych nie lubie piaskować. DO delikatnych rzeczy własnie ten malutki 0,2-0,5 jest fajny. Tylko uważaj bo ja juz 3 transporty polgritu w tej frakcji dostałem, które sam musiałem sobie dosuszać :P
No to zdaj relacje jak Ci koalescencyjny zda egzamin.
W tym osuszaniu też trzeba znać umiar. Nie problem dać za kompresorem chłodnice, a niącyklon za nią koalescencyjny za nim 3 odwadniacze 10,5, 2um. Tylko problemw tym, że z wychodzącego z kompresora 8bar na piaskarce nagle zrobi się z tego 4 bar :D

Pisałeś jeszcze o tym zaklejającym się świństwie na ściankach. Przy pylnych frakcjach często się zawiesza ścierniwo. Po to będę u siebie montował wibrator turbinowy ;)
I z piaskarki za 12 tys powoli robi się sprzet za 25 tys :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-03-2017, 22:45   

Tą 1,4 to puki co naczepę od ciężarówki piaskowałem i dach drewniany, ale tu akurat postarzenie było pożądane ;) Resztę 1mm lecę.
Suszenie to nie problem, z resztą ponad 2 tony zapasów muszę dosuszyć, bo zawilgotniała w blaszaku :angry:

Ostatnio jak mi się ścierniwo zawieszało, to kolega robił za wibrator i trząsł piaskarką. :D A jak ją zostawię na pace w odpalonym transicie to żaden wibrator nie potrzebny ;]

Opory przepływu niestety są nie do przeskoczenia. Im więcej urządzeń po drodze, tym większe spadki ciśnienia. Najwyżej do grubszych robót na max ciśnieniu trzeba ograniczyć osuszanie.

Zastanawiam się właśnie czy na chłodnicę nie nadałby się intercooler z ciężarówki. Przepływ ma teoretycznie znacznie większy. Zastanawiam się czy wytrzyma ciągłe 7bar.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2017, 09:49   

Jak dla mnie suszenie jest problemem .. zeby taką ilosć dokladnie dosuszyć :)
Tak, też ostatnio jak kolede dałem piaskować to stałem w lublinku i trzepałem co chwilę piaskarką :D

Co do oporów - ano tak jak mówisz. Dlatego też mam dwa zestawy wkładów do odwadniaczy. Jak robie fury na ok 4,5-5bar to wkladam 10 i 5 um. A jak robie np konstrukcje to wkladam 20 i 10um. Jest jakaś różnica :)

Moja chłodnica zrobiona jest z przemyslowego rdzenia intercoolera Nissens, obsadzona na dorobionej ramie itd.
Te ciężarówkowe sa chyba za małe i nie pozwolą Ci na taki przepływ. Tak mi sie bynajmniej wydaje...
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-03-2017, 16:25   

Contracor to sobie w kulki leci...
Czas oczekiwania na filtr 8 tygodni! :glupek:

Dzwoniłem do firmy zajmującej się chłodnicami. Mogą zrobić praktycznie dowolnego wymiaru. Mają specjalne rdzenie do ciśnienia 20 bar :) Koszt podobny do filtra, a zrobią to w 2 tygodnie max.

Chino, możesz zdradzić wymiary swojej chłodnicy? Wstępnie rozmawiałem o 600x600x90mm, zastanawiam się czy to nie za mało.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2017, 21:15   

60x60x9 to już kawał rdzenia. W sumie coś podobne do mojego tylko ja mam chyba około 7cm grubość.
Filtr można kupić też tutaj:

https://www.esska-tech.pl...id=202413150100

I w sumie brutto z transportem tyle co netto z contracora ..
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-03-2017, 19:41   

Chłodnica zmówiona za tydzień-dwa będzie gotowa :)
Muszę jeszcze do kompletu kupić cyklona i na razie musi wystarczyć ;)

Dziś trochę szkiełkowałem. 0-0,5mm zawieszało się niesamowicie. Jutro pogonię kogoś do potrząsanie piaskarką ;) Zaskoczyło mnie za to 0,3-0,8mm to akurat szło bez problemów ;)

Nie wiem jak wy, ale ja akurat nie lubię szkiełkować. Pyli i włazi wszędzie to cholerstwo. Muszę się zmobilizować i kabinę dokończyć, żeby w zamkniętym to robić ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2017, 21:54   

0,3-0,8 to już spora frakcja wiec wiesz ;)
Co do cyklonu - tak jak już pisałem - mi ten cyklon nie do końca zdaje egzamin. Napewno swoje wyłapuje ale coś czuje, ze jak filtr koalescencyjny dam to najlepsze co będę mógł zrobic to po prostu go zhandlować.
A szkielkować bardzo lubię :) Włazi? A sodowałeś :D ?? Sodowanie bez maski to piekna rzecz, w 2 min tak oczyszcza nozdrza, że przez rok katar nie chwyci :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
Forumator
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 298
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-03-2017, 22:46   

Chino czy wyczuwasz tu nowy interes z oczyszczaniem nosów ? :) Kabinówkę już masz - to gościa zamykasz wewnątrz na 2 minuty i jedziesz sodą, a jak chce co innego czyścić to koniecznie korund o frakcji powyżej 1 mm :buhaha:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2017, 19:03   

Dobry patent. Ale nie dla kogoś z krzywą przegrodą jak ja. Jak jak zaczynam kichac po sodzie w piatek tak kończę koło poniedzialku :D

Dzisiaj jak kolega za mnie piaskował to przyjrzałem się jak działaja autospusty. Dobra rzecz, sprawdza się :)

Zobaczcie jak szybko woda się zbiera. Nie podpinałem chłodnicy by móc na max ciśnieniu pracować. Pewnie od pustego do momentu wystrzelenia cały odwadniacz zbierał się z 2 min Nie dłużej :)
Pierwszy odwadniacz (ten na filmiku) 20um, drugi 10um

https://www.youtube.com/watch?v=7AbvnFnNcUg

A żeby ferrari mi nie zalało to na szybko skonstruowalem profesjonalny odpływ :D

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-03-2017, 20:17   

Chino napisał/a:
0,3-0,8 to już spora frakcja wiec wiesz ;)


Lakier proszkowy z alu ładnie ściągało, ale moim znaniem zbyt szorstką powierzchnię zostawia. Po 0,5 znacznie gładsza jest :)

Chino napisał/a:

Co do cyklonu - tak jak już pisałem - mi ten cyklon nie do końca zdaje egzamin. Napewno swoje wyłapuje ale coś czuje, ze jak filtr koalescencyjny dam to najlepsze co będę mógł zrobic to po prostu go zhandlować.


No to teraz mi namieszałeś w głowie :O Miałem zamiar kupić cyklona i zamontować za chłodnicą. Ale skoro nie za bardzo sobie radzi, to może mini koalescencyjny?
Coś tego typu: http://www.hedkompresory....y-airpol-fp335p
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2017, 20:23   

Teraz pracowałem 2 dni bez chłodnicy (a wiec i bez cyklona) i jednak zauważalnie wiecej idzie wody na odwadniacze. WIęc musi coś działać. Choć tak jak mówię - wg. mnie nie ma wydajności 5m3/min.
Tego airpola nie skmentuje co wstawiłeś bo nie mam o nim bladego pojęcia. Pytanie czy Ci nie zblokuje za mocno ciśnienia ;) ?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-03-2017, 22:11   

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji o oporach przepływu. Myślę, że spadek ciśnienia max 0,1-0,2 bara ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2017, 06:39   

Jeśli tylko tyle to bomba ;)
Moja chłodnica zrobiona z intercoolera (który nie powinien mieć zbt wielkich oporów) wraz z cyklonem kradnie blisko 1 bar :P
Dobrze, że Compair pompuje wg danych stałe 8 bar i na tyle jest ustawiony, nie 7 bar jak pokazują tabelki dla więksosci kompresorów. Mogę sobie to zrekompensować :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-04-2017, 17:35   

Rozmawiałem z człowiekiem z firmy, której osuszacz podlinkowałem. Powiedział, że na dobrą sprawę żaden mini odwadniacz/osuszacz nie da rady przy piaskowaniu. Tylko koalescencyjny dużej pojemności.

Przyglądałem się sprzętom SBS i wygląda na to, że ten duży zbiornik obok oczyszczarki to właśnie odwadniacz koalescencyjny ;) Nie pozostaje chyba nić innego jak zainwestować w zestaw chłodnica + koalescencyjny.

Chino, będziesz zamawiał contracora z Niemiec?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2017, 21:20   

Tak, dokładnie tym jest ta bańka w SBS
Tak będę, już mam temat dogadany tylko muszę rozeznać się w wydatkach.

Ciekawe czy ten 50l faktyczną wydajnośc ma do 20m3/min. Czy sie okaże zaraz, że tak jest w teorii a w praktyce przy 4m3 już mu będzie brakować ;)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-04-2017, 10:30   

To może razem zmówimy? Wysyłka dwóch wychodzi tyle co jednego :) Będziemy po 3 stówki do przodu ;)
Pytałem znajomego, który zajmuje się spedycją za ile załatwiłby transport i mówiłem, że 150 eur to minimum, więc ich cena jest bardzo uczciwa.

[ Dodano: 05-04-2017, 19:50 ]
Wczoraj dotarł polgrit połówka, a dziś były testy.
Spory bak motocykla w oryginalnym lakierze i aluminiowe uchwyty podstopnic.
Wyszło ekstra, powierzchnia blachy dużo gładsza niż po 1mm, a elementy aluminiowe gładsze niż po szkle 0,8 :D

Jutro poszukam felgi alu na testy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2017, 19:17   

CO do filtra to dogadani ;)

Połówka czyli 0,2-0,5? I jak? suchy przyjechał? Ja juz 3 razy go bralem, ani razu nie był suchy i pylący przy zasypywaniu.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-04-2017, 20:26   

Dokładnie 0,2-0,5. Kilka worków tylko zużyłem i na moje oko suchy jak trzeba. 1mm mi szlag trafił, bo zalało w garażu i jutro wiozę tonę do szklarni :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 07-04-2017, 09:54   

Ja mam w swoim Ingersoll 7/41 chłodnicę i jest ok. Te auto odwadniacze też przymierzam się kupić. Super sprawa
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2017, 10:19   

Masz chłodnice sprężonego powietrza w 7/41 ? Hm nie widziałem jeszce takiego ingersolla ale pewnie możliwe, ze montowali w nich jak ktoś chciał :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 12-04-2017, 06:51   

jakaś tam chłodnica jest z tyłu kompresora. układ wskazywałby, że powietrze jest w jakimś stponiu chłodzone ale mogę się mylić :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2017, 07:07   

To takie z lewej?
Ciekawe bo wygląda jak chłodniczka oleju ale w takim razie ta z prawej co by chłodzila :D ??

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2017, 17:42   

Panowie mistrzowie. A może ma ktoś pomysł na odpylenie pomieszczenia?
Kombinuję jak to zrobic dobrze a nie wydając 50 000zł ;)
Oglądam różne typy wentylatorów, czytam ich dane techniczne ale tak naprawdę to takie 150m3/min nie wiele mi mówi poza tym, że moje pomieszczenie ma 70m3/min

Np takie są wentylatory:

http://allegro.pl/mobilny...6761615027.html

Albo takie:

http://allegro.pl/wyciag-...6785428518.html

I wiele innych. Sam nie wiem co o tym myśleć. DOtychczas hałas i bałągan mi nie przeszkadzał ale teraz będe chciał szczelnie zamknać sie w warsztacie, kompresor również chowac w garażu obok :) Przyda sie jednak jakoś odprowadzać ten pył :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986 
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-04-2017, 18:27   

Poszuka taki 11 kw to będzie ok :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2017, 21:44   

Tja...
A jakieś lepsze pomysły ;) ??
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-04-2017, 21:37   

Wracając tematu alternatywy dla szkiełkowania. Zrobiłem już kilka kompletów alufelg szlaką 0,5 mm i muszę przyznać, że jest bardzo dobrze. Na jednym komplecie na próbę wypiaskowałem środki na prawie maksymalnym ciśnieniu a mimo to powierzchnia idealna :)
Widziałem też komplet felg zrobionych przez konkurencję :killer: Wyglądały jakby były kamieniowane a nie piaskowane :glupek: Może szlaką 1,4 mm dało by się je podobnie zepsuć :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2017, 09:44   

Tak jest, Polgrit to bardzo fajne ścierniwo. Byle odpowiednio dobrac frakcję pod daną robótkę. Ja zawsze staram się jechać na jak najmniejszych frakcjach.

A ja testowałem wczoraj nowy filtr koalescencyjny :) Teraz sprzęt już mam niemal kompletny. Będę jeszcze fajniejsza dyszą organizowal niebawem, specjalną latareczkę do piaskowania itd.
Wracajac do filtra. Po wpięciu chlodnicy i filtra koalescencyjnego w koncu sie fajnie soduje. Nic sie nie podwiesza. Wydmuchalem cały zbiornik sody, otworzyłem go a tam ani śladu sody. Więc naprawde suchutko już mam. Przy tym mimo iz to tylko 50l zbiornik to chyba fajnie wyrównuje ciśnienie, mniejsze spadki ciśnienia odczuwam

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pit35 
Użytkownik
pit35


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 18-05-2017, 22:58   

Chino - widziałem że sprzedajesz kompresor? Zmieniasz branże czy zakupujesz nowy?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2017, 20:18   

Rzucam to w cholerę ;)
Oczywiście żartuję. Za dużo czasu i kasy poszło w to wszystko a na dodatek lubię to ...
Mimo iż w tym roku 90% klientów chce mnie wykiwać (nie wiem o co chodzi, w zeszłym tego nie było :P ) to firma jakoś się rozwija choc pracy czasami nie ma a czasami jest jej za dużo :)

Kompresor sprzedaję, gdyż chcę kupić nówkę, zarejestrowaną na 750kg itd itp tak by móc bez stresu się przemieszczać, by ze spalania urwać tego litra itd itp.
Ten spróbuję sprzedać a jak sie nei sprzeda przez kilka miesiecy to może zostanie jako awaryjny. Niebawem będę go odmalowywał w jakieś proste malowanie House Of Kolor.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 06-06-2017, 09:56   

Siema,
Czym szkiełkujecie elementy typu silnik od motoru np. WSK ? Od razu w grę wchodzą mikrokulki czy grantulatem najpierw. Po szkiełkowaniu granulatem zostaje taka matowa powierzchnia bardziej pod lakierowanie.

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne