lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 15:28
a co ze ''zwykłym'' akrylem
Autor Wiadomość
koval700 
Użytkownik


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-08-2010, 20:37   a co ze ''zwykłym'' akrylem

Studiując to forum nie mogę się oprzeć wrażeniu,że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak?
Ale ja nie o tym.
Wziąłem się wczoraj za podmalowanie tylnej klapy w Focusie.Dolny pas.Zwykłym akrylem .Położyłem jedną warstwę, odczekałem 15 min( źle czy dobrze?) i dałem drugą warstwę a że jakoś nie miała ona zadowalającego wyglądu to rozkręciłem trochę ilość materiału na dyszy i lekko wkurzony dałem więcej tego lakieru i............ ludzie opadniętej szczęki dziś jeszcze nie mogę nastawić!!! Na pistolecie JA -6111- świeżo zakupionym zresztą i dziadowskim własnej roboty kompresorze wylałem takie lustro jakiego w fabryce ten samochód nie widział.Sąsiedzi przychodzili się uczesać tak odbijało.Gasić je będę musiał bo reszta samochodu spłonie ze wstydu.
Pytacie, więc w czym problem? A no w tym ,że jako lakiernik bez zbytniego doświadczenia wiem ,że był to po prostu przypadek a ja chcialbym powtórzyć go świadomie i stąd prośba o podpowiedź jak dobrze polożyć zwykly akryl tak na lusterko wlaśnie.
Ile warstw, ile odczekać między warstwami ,czy pierwszą tylko zapylić a w następnych dołożyć materiału itd,itp. Oczywiście wiem ,wiem najważniejsze doświadczenie i własne wyczucie ale chciałbym poznać zasady. Więc jeśli ktoś łaskaw to dzięki z góry.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2638
Punkty: 23/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-08-2010, 21:25   

koval700 napisał/a:
wylałem takie lustro jakiego w fabryce ten samochód nie widział
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę :)

koval700 napisał/a:
Pytacie, więc w czym problem? A no w tym ,że jako lakiernik bez zbytniego doświadczenia wiem ,że był to po prostu przypadek a ja chcialbym powtórzyć go świadomie i stąd prośba o podpowiedź jak dobrze polożyć zwykly akryl tak na lusterko wlaśnie.
Ile warstw, ile odczekać między warstwami ,czy pierwszą tylko zapylić a w następnych dołożyć materiału itd,itp.
na te pytania odpowiedzą Ci w mieszalni w której bierzesz lakier -> zapytaj. Skąd my mamy wiedzieć czym lakierujesz, na jakich utwardzaczach z jakimi rozpuszczalnikami, z jakim ciśnieniem, w jakiej temp itd....

koval700 napisał/a:
że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak?
bo to chodzi o to że pokazywane są raczej dobre w miarę młode auta które powinno sie właśnie robić w ten sposob bo tak są tez zrobione w fabryce. A nie stera parchy z którymi nie ma sie co pier...ć i leci sie z akrylem :)
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
koval700 
Użytkownik


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-08-2010, 21:56   

To_mas napisał/a:
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę

........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią.
To_mas napisał/a:
na te pytania odpowiedzą Ci w mieszalni w której bierzesz lakier

tak też myślałem ,że guzik się dowiem ale za wysiłek dzięki.
To_mas napisał/a:
bo to chodzi o to że pokazywane są raczej dobre w miarę młode auta które powinno sie właśnie robić w ten sposob bo tak są tez zrobione w fabryce. A nie stera parchy z którymi nie ma sie co pier...ć i leci sie z akrylem

... no popatrz a ja myślalem ,że na początek to i akrylem nie wstyd
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
robi 
Stały Bywalec


Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Punkty: 1/11
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22-08-2010, 22:18   

Ja jak maluje akrylem to pierwsza warstwa cienka tylko na łaty od podkładu żeby się równał kolor a później jeszcze jedna pół wylana i trzecia wylewka. Choć czasem daje na łaty dwie cienkie jak widzę że kiepsko kryje. Ciśnienie daję troszkę mniejsze przy cienkich warstwach a później takie jak do bezbarwnego a to zależy od pistoletu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg 
Maniak forum



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 734
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie

Wysłany: 22-08-2010, 23:05   

koval700 napisał/a:
To_mas napisał/a:
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę

........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią.

chodziło To_mas`owi że większość oryginalnych powłok ma jakąś strukturę a nie na gładko- jeżeli na elementach przyległych jest struktura a Ty zrobisz na lustro pomiędzy nimi to od razu będzie widać, że lakierowane ;) A nie o to tutaj chodzi :nono:
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Rudiger 
Użytkownik


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 15
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-08-2010, 09:00   

Koval, ja też lakieruję amatorsko i tylko zwykłym akrylem. Kładę 2-3 warstwy. Pierwsza lekko kryjąca, czekam ze 2-3 minuty (oczywiście jak jest chłodno to dłużej, może 5 minut) i jadę z następną, cienką ale w pełni kryjącą. jeśli widzę że jest za cienko i się nie rozleje to od razu za 2 daję 3-cią.
Po chwili lakier powinien się ładnie rozlać. Dużo zależy od gęstości lakieru, jak rozrobisz zbyt gęsty to będzie "skórka pomarańczy" i po robocie. Lakieruję pistoletem HVLP ale to jakaś podróbka, ciśnienie ok 2,5atm. Jak na amatrokę wychodzi nieźle ;)
Efekty takiego malowania masz w galerii
http://www.lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2502

Ale jeśli chodzi o współczesną motoryzację to tak jak przedmówcy pisali - tylko lakiery dwuwarstowe i wskazana struktura. Ale tym się akurat nie zajmowałem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas 
Fanatyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2638
Punkty: 23/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 23-08-2010, 09:52   

Greg napisał/a:
koval700 napisał/a:
To_mas napisał/a:
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę

........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią.

chodziło To_mas`owi że większość oryginalnych powłok ma jakąś strukturę a nie na gładko- jeżeli na elementach przyległych jest struktura a Ty zrobisz na lustro pomiędzy nimi to od razu będzie widać, że lakierowane A nie o to tutaj chodzi


no dokładnie :)
_________________

-Diagnostyka VAG (TDI/1.8T)
gg 6794125

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2322
Punkty: 27/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-08-2010, 11:39   

Cytat:
a co ze ''zwykłym'' akrylem
koval700 napisał/a:
Studiując to forum nie mogę się oprzeć wrażeniu,że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak?
po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma.
koval700 napisał/a:
Wziąłem się wczoraj za podmalowanie tylnej klapy w Focusie
a sprawdziłeś czy cały jest w akrylu?
potem się zdziwisz jak ci skreduje klapa i będzie się różnić od reszty .
zazwyczaj wszystkie auta są w bezbarwnym ,
czasami firmowe trafiają się w akrylu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax 
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3663
Punkty: 66/43
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23-08-2010, 17:11   

A ja wam sie przyznam ze bezbarwny to umiem rozlewać Ale solid to za cholere. Nie idzie mi. A jak sie już uda to sie zleje gdzieś.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
koval700 
Użytkownik


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-08-2010, 20:00   

Cytat:
Rudiger

Dzięki przynajmniej za naświetlenie tematu.O takie wskazówki mi chodziło.No i faktycznie super Ci ten Junaczek wyszedł!!!
baqo napisał/a:
po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma.

bo akurat taki mam na stanie po wcześniejszych podmalowaniach .
baqo napisał/a:
a sprawdziłeś czy cały jest w akrylu?
potem się zdziwisz jak ci skreduje klapa i będzie się różnić od reszty .
zazwyczaj wszystkie auta są w bezbarwnym ,

Jeżeli dobrze rozumiem, to akryl położony na bezbarwny może się skredować? - prosiłbym o wyjaśnienie bo to ważne.
robi napisał/a:
pół wylana i trzecia wylewka

.... i niech ktoś mi w końcu wyjaśni co to jest warstwa półwylana i całkowicie wylana.Tylko po polsku i bez nerwów przypominam ,że to dział początkujacych :aniolek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2010, 20:29   

Cytat:
Jeżeli dobrze rozumiem, to akryl położony na bezbarwny może się skredować? - prosiłbym o wyjaśnienie bo to ważne.

Jezeli reszta auta bedzie w klarze a Ty dasz zwykły akryl na klape, to po jakims czasie ta klapa zacznie się mleczyc, kredowac, poprostu biała zacznie sie robic i jest podatna (nie jest odporna)na działanie deszczów, soli, promieni uv.

koval700 napisał/a:
i niech ktoś mi w końcu wyjaśni co to jest warstwa półwylana i całkowicie wylana.


Półwylana to taka drobna kasza, matowa , cienka, łapiąca tylko przyczepnosc dla następnej warstwy pełne.
Ostatnio zmieniony przez mkautos 23-08-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
baqo 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2322
Punkty: 27/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-08-2010, 20:44   

koval700, potrzyj białą szmatką z pastą klapę co lakierowałeś i w innym miejscu znowu białą, czystą stary lakier na aucie ,np dach ,drzwi,wnęka . napisz co się dzieje .
koval700 napisał/a:
baqo napisał/a:
po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma.

bo akurat taki mam na stanie po wcześniejszych podmalowaniach .
jak masz to możesz go wymalowywać . ja nie posiadam w ogóle akrylu ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Ryba 
Fanatyk
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1110
Punkty: 18/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-08-2010, 21:46   

Akryl ma słaby połysk, w porównaniu do bazy + klar ... ostatnio akryl dyny (zwykły nie 420) na czerwonym A4 z 1995, po malowaniu niczym nie różnił się od reszty auta, a wóz nie nowy przecież ... niby dobrze, ale jak bym tym zrobił całościówkę z takim efektem to idę pod pociąg ;)
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
koval700 
Użytkownik


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-08-2010, 21:48   

... no dobra ,sam akryl od bezbarwnego potrafię i wiem jak odróżnić już choćby dlatego ,że z wykształcenia jestem chemikiem- tak na marginesie nieraz niezły mam ubaw ,gdy czasem ktoś zaczyna posługiwać się chemiczną nomenklaturą ale i przyznać muszę ,że nie brakuje tu ludzi ,którzy nieźle sobie z tym radzą , zresztą większy ubaw pewnie wszyscy mają gdy ja pytam o rzeczy oczywiste :)
Więc owszem reszta blach jest w bezbarwnym .A podmalowania robię akrylem ,bo taki mam pod ręką,bo się uczę i patrzę jak mi wychodzi,bo bezbarwnym jeszcze nie robiłem itd itp. wiem ,że nie fachowo ale będę na razie z tym żył.
I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia? :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-08-2010, 22:03   

koval700 napisał/a:
I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia?

Można położy ale tylko w ciągu ok 24 godz od nałożenia akrylu.Powód?? akryl nie może stracić aktywności chemicznej, mówiąc krótko nie może do końca wyschnąć.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
koval700 
Użytkownik


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-08-2010, 22:12   

wsio paniatno - jak mawiali starożytni Amerykanie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit 
Ekspert



Pomógł: 14 razy
Wiek: 53
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2117
Punkty: 27/24
Wysłany: 24-08-2010, 13:58   

maniek napisał/a:
koval700 napisał/a:
I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia?

Można położy ale tylko w ciągu ok 24 godz od nałożenia akrylu.Powód?? akryl nie może stracić aktywności chemicznej, mówiąc krótko nie może do końca wyschnąć.

Sic!metodą m/m zgadza się.Ale po zmatowaniu można kłaść klar bez względu na czas po jakim był kładziopny
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne