lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2017, 14:53   

Jak elementy sa ladne to od razu kulkuje, jak nie sa za specjalne (czyli 99% silnikow polskich motocykli, samochodow itd) to najpierw lekko drobnym granulatem albo srutem w kabinie a pozniej kulka 200-400 albo jak ma bardziej blyszczace to 600-800. Niebawem bede testowal kulki ceramiczne ale drogie z nich dziady.



_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-06-2017, 19:43   

Szkiełkowanie granulatem jest dobre na początek przed kulkami. Choć ja sam ostatnio wszystko piaskuję delikatnie, żeby zdjąć syf i ewentualną śniedź, zawsze to taniej :D
Ale jednak zagapię od Artura i będę śrutował. Będzie jeszcze taniej i wygodniej.
Później mikro kulki i tutaj najbardziej podobają mi się 200-400 ;) po 400-600 wychodzi mi dziwna struktura.
Co ciekawe ostatnio na testy wziąłem 1,5kg różnych gradacji i katowałem je w kabinie kilkanaście razy :) Dziś szkiełkowałem zaciski i te zjechane kulki nadal dają fają lekko satynową powierzchnię :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2017, 22:38   

A Artur chyba przestanie śrutować :P Zsypie śrut z kabiny i chyba kulkami ceramicznymi zasypie. Kabina prawie wcale na siebie nie pracuje, klienci nie zwożą mi takich wlasnie gratów idealnie pasujących do kabiny Robię albo jakieś wielkie elementy albo całe karoserie albo ewentualnie meble :P I kabina stoi mało używana, wiec chociaż do robienia silników, nierdzewki itd zasypię ją kulką ;)

Kompresor sprzedany, chodzil ostatnio naprawde bdb po wszystkich naprawach ale u mnie już czas iść dalej :) Niebawem pochwalę się zakupem.







[ Dodano: 10-06-2017, 21:02 ]
Panowie mistrzowie. Wiecie jak wyciągnąć ten filterek z hełmu RES-3 ?
Do hełmu idzie zdecydowanie za mało powietrza, regulacja nic nie daje ale z wężyka doprowadzającego leci jak szalone, więc obstawiam, że to cholerstwo sie przytkało.
Da sie to jakos wyklręcic, wyczyścic? albo ... wypierdzielić :) ??

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2017, 22:40   

Filterek powinien wypaść sam, jak odkręcisz wąż ;)
Miałem ostatnio ten sam problem, na dodatek pluło mi wodą, bo się nazbierało w wężu i nie była w stanie wyciec, bo szybkozłączka ją blokowała. Filterek był zaklejony praktycznie na amen.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2017, 20:56   

Ale jak tam Grzesiu się ten wąż wykręca? :) Nie mam go przy sobie wiec nie zerkne ale jak widziałem to jakoś nie miałem pomysłu na prosty demontaż.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-06-2017, 11:08   

Na hełmie masz gwint, jak dobrze pamiętam pod gumową osłonką węża. Mnie to potrafi się samo rozkręcić, jak się węże poplączą :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2017, 19:55   

Tak zgadza sie. Troche nagimastykowywałem sie zeby tam sie w ogole dostać. Bez rozparcelowania tej czarnej gumowej oslonki nie mogłem finalnie, skręcone tez było mocno. Ale juz filterek wyszorowany i tak - był zabity syfem "po same uszy"
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 20-06-2017, 21:30   

Panowie napiszę jeszcze w sprawie nadawania efektu "polerowania" mikrokulkami. Ostatnio klient zostawił u mnie takie oto worki. Nadaje się do szkiełkowania? Podobno używał ich do malowania pasów.


Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2017, 09:00   

Oczywiscie, że nada się :) Trochę te frakcje rozbieżne bo od 125 to hmm.. blisko pyłku.
Zrób próbę na jakimś gładkim najlepiej nierdzewnym elemencie i sprawdź jak to wyjdzie. Ja osobiście zawsze trzymam się bardziej zawężonych frakcji np 600-800 lub 300-400 bo wtedy wiem jaką powierzchnie dokładnie osiagnę.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 22-06-2017, 19:47   

Chino, myślałem że to jakieś kulki specjalne. Okazało się jednak, że idealnie się nadały. Klient odebrał silnik od WSK i był zadowolony z rezultatu. Jednakże 600-800 na pewno dałoby lepszy efekt. Będą kolejne rzeczy będę testował :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2017, 21:40   

Pokaż mi tu lepiej fotke ;)
Osobiście właśnie preferuję większe kulki. Niestety nie każdy materiał nadaje się na kulkowanie. Tj nadaje się każdy ale nie z każdego idzie wyciągnąć coś mega :) Własnie często zjeżdżają do mnie elementy rometów, WSM, SHL itd i poprostu są tak zmęczone, ze nawet kulkowanie ich nie ratuje :)
Co innego nowa nierdzewka :D












A właśnie! Tak swoją drogą - ktos kiedys mierzył chropowatość stali po takim szkiełkowaniu kulką?
Miałem zapytanie ofertowe właśnie o konstrukcje i koniecznie chcieli znać "Ra" po kulkowaniu. A ja jedynie co to mogłem improwizować na poziomie 1,35 - tylko dlatego, że tak mi się wydawałio :)
Chcieli mieć poniżej 11 i napewno mieli tyle. Ale ile dokładnie? :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 24-06-2017, 20:21   

Niestety fotek nie zdążyłem zrobić bo od razu blok został odebrany. Jeszcze mam dostać parę robótek od tego Pana więc zdjęcia na pewno się pojawią. Fajna i nieuciążliwa praca z tymi mikrokulkami. Łatwe do zebrania i wykorzystania ponownie :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 513
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2017, 21:07   

Tylko usługa droga na tyle, że ludziom się odechciewa ;) Ale mikrokulka mimo zbierania w jakimś stopniu - droga jest jak diabli wiec nie może być tanio :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne