lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi S6 C4 blacharka, zmiana koloru
Autor Wiadomość
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 08-10-2015, 11:06   Audi S6 C4 blacharka, zmiana koloru

Witam Wszystkich,



Przymierzam sie do zmiany koloru w moim Audi S6 C4 Avant.

Auto ogólnie jest w fatalnym stanie blacharskim oraz lakierniczym.

Poniżej foty podglądowe..












Kolor zieleń Ragussa LY6P.

Do wymiany mam poszycie boczne lewy tył.
Aktualnie w samochodzie zdemnotowane jest wszystko prócz deski rozdzielczej oraz podsufitki.. Kazdy element w samochodzie jest do poprawy i dlatego tez podjąłem decyzje o zmianie koloru..

Samochód chcę polakierować na kolor Sepang Blue LY5Q/E9.


I moje pytania :

1 Jaki podkład użyć najlepiej pod ten lakier ?
Niebieski pod kolor czy czarny lub szary ?

2 Czy komore silnika moge polakierowac w innym czasie ? Z racji tego że nie mam mozliwości wyciągniecia silnika..

3 Jak lakierowac środek? Wszystko musze zmatowic ? czy tylko powierzchownie i potem przypruszyć lakierem ?

4 Czy przygotowując samochód do podkładu moge to robic pojedyńczo po jedym elemencie tzn. zderzak przód błotniki, drzwi, dach klapa, zderzak tył ?



P.S Tylko orientacyjnie jaki byłby koszt 'samego' położenia metaliku i klaru na całym aucie ?
Wszystkie elementy były by oczywiście przygotowane pod lakierowanie końcowe :)



Z góry dzięki za porady!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Giemza
Bywalec


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 34
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-10-2015, 17:11   

najpierw powiedz jakie masz doświadcznie w lakierowaniu oraz jaki masz sprzęt.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
barteek933
Wyjadacz


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 105
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 08-10-2015, 17:57   

sam nie przygotujesz tego dobrze
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 09-10-2015, 07:35   

Blacharka zajmie się mój kolega :)

Natomiast aktualnie sprzet jaki posiadam to :

Kompresor 300L sciągniety z niemiec dwutłokowy, marki nie podam bo z tabliczki informacyjnej da się odczytać tylko rok (1958) - 720l/min idzie jak złoto do tej pory ;)

Pistolety jakie posiadam:

DeVilbiss SLG 620 dysza 1.4 - do podkładu

DEVILBISS GTI PRO dysza 1.3 - do bazy oraz klaru

Oraz inne sprzęty jak np szlifierki oscylacyjne itp..

Garaż mam pojemny więc miejsca tez mam pod dostatkiem.

Staż jaki posiadam to 6 miesięcy z czego zrobiłem już kilkadziesiat elementów..
Nie malowałem jeszcze całego samochodu ale w końcu kiedys musi być ten pierwszy raz..
Wiadomo nie jestem jeszcze na tyle dobry ale cały czas się uczę ;)
Ogólnie zacząłem wszystko od polerki samochodów 3 lata temu..

Całość będę przygotowywał sam i myślę że dam rade mam chęci i całą zimę.
Lakier o ile się uda położe dopiero późna wiosną także czasu mam dużo.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 09-10-2015, 07:50   

Nie baw się w pojedyńcze elementy bo się zapłaczesz. Jedź po całości dopóki jest zapał. Jak już zaczniesz przygotowywać, to wszystko po kolei żeby jak najszybciej zapodkładować. Co do wnętrza to matowanie włókniną i baza może być baza z utwardzaczem. Ja swoje s6 malowałem rok i jeszcze mi maska została. Najlepiej wszystko na raz robić.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 09-10-2015, 08:25   

Dzięki!

Właśnie tak chcę robić jednak trochę tego jest z uwagi na to że dużo elementów jest skorodowanych...

A podkład brać pod kolor czyli niebieski czy czarny brać ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 09-10-2015, 08:46   

polok777 napisał/a:
A podkład
jesli wybrales kolor oraz producenta lakieru,to popros sprzedawce o podanie vs podkladu pod ten kolor ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 09-10-2015, 10:38   

:glupek: Nie pomysłałem...

A co myslice o komorze silnika ?

Myślałem żeby ja pomalowac na czarno..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 03-06-2016, 08:34   

I się udało :






















Niestety później nie miałem już czasu na robienie zdjęć ale wyszło to tak:


















































Lakierowanie rozłożyliśmy na dwa dni.
1 - rama auta+ klapa+ zderzaki + maska + środki drzwi
2 - drzwi + błotniki + listwy + listewki klamki i resztę pierdółek ;)


Całość dla lepszego efektu przykryliśmy baza czarna dobrze kryjąca
później baza LY6P Raguss. Co do Klaru to Zdecydowałem się na HS'a i nie żałuję ;)

Całość od jednego producenta (Valspar) z uwagi na to że nie chciałem mieszać (a to z tego a to z tamtego).

Chciałem lakierować w komorze lecz niestety nie udało się załatwić.. Ale jak dla mnie i tak wyszło za##biście ;)

Na masce zacząłem już delikatnie szlifować śmietki ale nie dokończyłem tego bo już mi się nie chciało... W końcu sobota była:P

Teraz całość jest już zmatowana p1500-P2000 pozostało tylko p2500, trizact3000 i polerować całość.

Zastanawiam się jeszcze nad użyciem trizacta 6000 choć nie wiem czy jest sens..
Czy zakończenie 3000 wystarczy w zupełności ?


Pozdro,
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Donkamilosek
Bywalec


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 47
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: qwerty
Wysłany: 03-06-2016, 10:29   

No i git gratuluję
polok777 napisał/a:
Czy zakończenie 3000 wystarczy w zupełności ?

Tak powinno być OK, ale ja bym nie używał P1500
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MarcinGSI
Guru



Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 457
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 03-06-2016, 20:44   

Gratuluję,tez radze nie używać 1500.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
polok777
Użytkownik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Istebna
Wysłany: 03-06-2016, 22:28   

P1500 użyłem do zmatowania wtracen i śmieci ;)
No i paru zlewek :P
Jutro całość przejdę jeszcze trizactem 3000 i wypoleruje :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
telander
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 01-09-2016, 10:22   

Rewelacyjny efekt. Szczerze mówiąc to trochę miałem wątpliwości czy to dobrze wyjdzie, ale jednak się udało :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne