lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
malowanie auta do sportu - masa oczek na lakierze
Autor Wiadomość
plastek
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 60
Skąd: Węgrów
Wysłany: 01-07-2016, 22:07   malowanie auta do sportu - masa oczek na lakierze

Witajcie. Pacjent to subaru STi i malowanie całego środka + klatki. Robiłem takich aut juz kolo 10sztuk i dziś pojawił się problem który mnie załamał do końca.

Auto zapodkładowane epoksydem 365 tam gdzie byly gołe rury i przecierki , na drugi dzień pomalowałem front klatki czarnym sprayem a reszte mialem umalować na niebiesko poliuretanem. No i zaczał się meksyk. Tysiace oczek doslownie wszedzie , mimo że na podkładzie mialem może z 10sztuk na cale auto co było normalne.

-Filtr CKD f1000 2 letni - spuszczam wodę czesto , ale raz na pare dni potrafi przy obdmuchiwaniu walić mgłą wody ( jednego dnia susza , innego coś leci )
- miałem spuścic wodę ale zapiekł się korek w spreżarce i podnosilem ją a potem ustawilem w normalna pozycje - może dlatego zaczeło pluć wodą lub olejem? bo zassało ją skadś czy cos?

Teoria jest taka że przy malowaniu podkładem wszystko było ok. Ale potem przycieralem i obdmuchiwałem całe auto i bardzo mozliwe ze wtedy kompresor zaczał pluć i zatłuścił mi całe autoo . I nawet na podkładzie robią sie oczka mimo ze na epoksydzie nic wczesniej nie było widać..
- furę przemywałem niestety benzyna ekstrakcyjna ale robilem to tyle razy i nigdy nie było problemów.
- po wymyciu sylikonem BARDZO dokłądnie zrobilem test i było OK . Ale musiałem nra prawde dobrze to wyczyscic zeby nie oczkowało w tym miejscu.

- dodawać jakiś antyslikon do lakieru?

Bardzo możliwe ze sprezarka popsuła sie w jeden dzien? PRzy malowaniu podkłądem i sprayem na czarno paru rurek wszystko super - a na drugi dzien oczko na kazdym elemencie jakby ktoś mi plakiem auto wypsiukał.

Oczka są do samego podkładu , W bagazniku nalałem wiecej lakieru to w ogole był meksyk , jakby lakier miał się rozpłynać na boki.

Chce zamówić filtr CKD m1000 odolejacz zmatowić + wyrównać te dołki po oleju\wodzie + antyslikon. Jak myślicie , uda się?

Podsumowując :
-filtr odwadniacz CKD f1000 + chiński kompresor maktek
-malowanie podkładem OK , potem malowanie sprayem paru elementów OK
- obdmuchiwanie , przycieranie calosci potem odtłuszczanie ekstrakcyjna
- malowanie poliuretanem i tysiace oczek wszedzie praktycznie
- malowanie innym lakierem - troche mniej ale były
- malowanie sprayem obok rurek które malowalem na poczatku ( ktore wyszly super ) i wali oczkami ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-07-2016, 16:44   

Przyczyn moze byc multum, zacznij od spuszczenia wody w kompresorze, i przeczysc waz w srodku który uzywasz do lakierowania antyslikonem. Uzywasz sciereczek do odtluszczenia elementu czy jaka starsza szmata przemywasz? Jak nalewasz na sciereczke antysilikonu to dotykasz scierka gwintu czy nalewasz nie dotykajac?
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 02-07-2016, 18:50   

Ja przelewam zmywacz silikonowy przez sitko 125 mikronow.
Więc gwintu nie dotykam.
Na gwincie są części stałe silikonu i to one powodują oczka.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-07-2016, 19:40   

bardziej mi chodzi, ze plastek nie ma zraszacza tylko bezposrednio leje na szmatke.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
s-t-a
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Wawa
Wysłany: 03-07-2016, 19:40   

Plastek,
Pokaż na zdjęciu jak wyglądają te kraterki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
plastek
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 60
Skąd: Węgrów
Wysłany: 06-07-2016, 22:16   

bagażnik , tam gdzie lakier wygląda jakbym go malował na wylany olej




i tutaj widać oczka do podkładu



Zakupiłem antysylikon novol do tego zmywacz sylikonu + cała buda przelecona na wodę 400 + ludwik do wody . Do tego kupiłem odolejacz m1000 CKD w którym po całym dniu pracy nie zebrało się nic , tak jak i w odwadniaczu. Zobaczymy co wyjdzie ,bo jak znowu będzie to co było to się załamę.. Poliuretan jest pieruńsko twardy i praktycznie nie da się go przycierać a tam gdzie dałem grubo lakieru kratery są ogromne .. Dobrze ze pomalowałem tylko tył auta bo tak bym go przycierał chyba tydzień.

Pzdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
NOVOL rafman
Technik
NOVOL rafman

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 111
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Komorniki
Wysłany: 07-07-2016, 06:50   Tylko ostrożnie z antysilikonem!!

Witam!
Jestem mocno przekonany ,że przyczyną jest zanieczyszczone powietrze z kompresora.
Jeśli wali wodą to znaczy ,że jest też olej .Olej ma też temperaturę parowania i bardzo często jest wypychany z kompresora wężem ,gdzie tego ,,gołym okiem" nie widać, a benzyna ekstrakcyjna jest najgorszym zmywaczem na świecie.
Potrzebny jest profesjonalny zmywacz zawierający odpowiednie ,wolne rozcieńczalniki ,które spenetrują powierzchnię i wyrzucą na powierzchnię zabrudzenia ,które następnie ściągamy czystym!! czyściwem.

Antysilikon to często broń ostateczna i obosieczna. Jest to po prostu silikon ,który jest silniejszy od tych ,które najczęściej znajdują się na powierzchniach aut (kosmetyki itp).
Zmniejsza napięcie powierzchniowe pozwalając rozlać się lakierowi,ale może powodować zacieki i obniżenie połysku.Niekiedy nie ma jednak innego wyjścia. Bardzo trudno zastosować go miejscowo ,gdyż roznosi się po całej powierzchni wraz z mgłą lakierniczą.

Życzę powodzenia, bo sytuacja ze zdjęć wygląda nieciekawie.Raz tylko miałem taki problem z Mercedesem ,który był zakonserwowany teflonowym preparatem.
Pozdrawiam
Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
plastek
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 60
Skąd: Węgrów
Wysłany: 08-07-2016, 22:00   

z tym że malowałem już ok 10 aut i nigdy nie miałem takiego przypadku.. Tutaj podczas malowania podkłądem nitektorych partii auta było ok. Dziwne że podkład OK a po 2 dwóch dniach kompresor nagle zaczał pluć MASAKRYCZNIE bo bagażnik wygladał jakbym malował na rozlany olej...

Antysylikon + zmywacz sylikonowy + woda z ludwikiem i udało sie umalować auto. Niestety bagażnik mimo przycierania , a jednak bardzo cieżko jest przytrzeć poliuretan , ma sporo oczek po poprzednim malowaniu - w sensie dołków po oczkach bo malowało się juz normalnie. Na całym aucie miałem może 10 kropek . które udalo się i tak zalać po kilku warstwach.
filtry m1000 i f1000 CKD są zamontowane pośrodku węża i zbieraja dosłownie 2-3krople na cały dzień pracy kompresora.. Ale z drugiej strony jak odłączam przewód od montażownicy do opon to wydmuchuje masę pary wodnej . OD tamtej pory pomalowałem też dwa kpl felg ale robione starą metodą czyli woda + ludwik + czyszczenie benzyna i zero oczek , a na subaru była jakaś porażka... Bardzo możliwe że "hamburgery" upalały auto bez tapicerki ( były naklejki pod podsufitką , więc ktoś ją sciagał ) i psiukały auto plakiem - a efekt widać.


Dzięki wszystkim za pomoc
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 09-07-2016, 09:34   

Przeczytaj skład ludwika może są tam pochodne ropy co dla chemii samochodowej nie jest zbyt wskazane.Podkład mógł być zanieczyszczony np. w kubku w którym go rozrabiałeś mogły być pochodne silikonu i inne które wchodzą w reakcje z chemia do lakierowania.

Oczka to oznaka źle odtłuszczonej powierzchni,a zważony/zleżały/zwietrzały/za długi czas odstanie przed lakierowaniem/powodem może być jakieś zanieczyszczenie w kubku.

Odtłuszczaj wszystko porządnie kubki nitrem a blachę czyściwem i zmywaczem sylikonowym dobrej jakości i znanej marki.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne