lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2016, 18:53   Piaskowanie - Dysza Venturiego

Cześć ekipa

Stosował ktoś z Was dysze Venturiego do piaskowania / hydropiaskowania itd itp?
Teoria mówi, że przyspiesza ona ścierniwo 3-krotnie. Teoria mowi też, że praca jest wydajniejsza o około 30%.
Rozmawialem natomiast z dwoma praktykami i mówią, że ni cholery nie czuli różnicy - Dysza venturiego za 600zł nie przyspiesza im w praktyce ani troche roboty względem zwyklej walcowej za 80zł
A jak wygląda to u Was? testowaliście te tematy?

Dzieki
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 08-02-2016, 19:26   

Witam, ja aktualnie piaskuje na dyszy Venturiego. Wcześniej piaskowałem na zwykłej walcowej. Co mogę powiedzieć to to, że 30 % to przesada- max 10 %. Jeśli chodzi o szerokość piaskowanego elementu to Vent dużo lepsza nie wybiera tak materiału w przeciwieństwie do walcówki. Jeśli masz słabą sprężarkę to różnica nie jest zauważalna porównując te dwie dysze. Jeśl i chodzi o żywotność to Venturi bije na łeb walcówkę. Kiedyś liczyłem koszty obydwu dysz i okazało się że zużyłem 4 walcówki zanim zużyłem Venturi , koszt wyszedł podobny ale po każdej zużytej walcówce jechałem po nową- jeśli tak policzyć koszt zakupu dysz + koszty jazd po nowe dysze to Ventiri kosztuje mniej. Jest jeszcze kwestia z jakich materiałów są zrobione dysze. Tą co teraz mam wystarcza w zupełności na 700 godzin piaskowania, a strumień piasku jest taki sam przez cały okres użytkowania. Nie wiem jak się zachowują te dysze przy hydropiaskowaniu ale myślę że pewnie to samo ;) Dodam jeszcze że przy podkładowaniu czyszczonej powierzchni mam wrażenie że jesj struktura jest o wiele lepsza niż w przypadku gdy stosowałem walcówki a ilośc materiału jakby była mniejsza- takie jest moje wrażenie.
 
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 punkt(y):
Chino
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2016, 12:00   

Dzieki za odpowiedź, odnośnie stopów i ich trwałości to conieco wiem.
Czyli jednak warto.
A na jakiej wielkosci dyszy przy jakim kompresorze zasuwasz?
5,3m3 powinno z zapasem styknać do venturiego 8mm?

Mój sprzet w teorii przy hydropiaskownaiu obsluguje walcowe, przy suchym - venturiego. Musze to rozkminic, pewnie chodzi o oprawke czy tą złączkę do wody :) Chcial bym i jendym i drugim lecieć na tej samej dyszy.

[ Dodano: 09-02-2016, 12:42 ]
Ciekawi mnie tez czy jest róznica w praktyce między opcją, gdzie jest przyłącze, które dodaje osłone do strumienia ścierniwa a drugą opcja gdzie dysza miesza ścierniwo z wodą (nie mylić ze ścierniwem, ktore niesione jest już z wodą ze zbiornika jak w SBS).
Ktoś coś?
Ta co miesza to chyba jest walcowa, nie venturiego? a ta druga daje mozliwosc przykręcenia dyszy ze zwęzką?

WBA_with_RTC.jpg
Plik ściągnięto 206 raz(y) 42,53 KB

WBA_with_UTC.jpg
Plik ściągnięto 222 raz(y) 35,02 KB

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12-02-2016, 16:16   

Ja śmigam na kompresorze Atlas Copco Xas97 wydajności 5,3 m3- zajebisty sprzęt. Jeśli chodzi o dyszę to mam średnię 8mm i chodzi mi na połowie obrotów sprężarka. Próbowałem z dyszą 10mm ale trochę sprężarki mi szkoda- chodzi na wysokich obrotach , większe zużycie paliwa a jeśli chodzi o wydajność piaskowania to jest większa niż przy 8 mm . Sumując koszty paliwa do wykonanej pracy na tych dwóch dyszach to wychodzi podobnie, wolę robić na 8mm bo przynajmniej sprężarka nie zużywa się tak szybko. Nie widzialem w mojej okolicy żeby ktoś stosował hydropiaskowanie, mam nadzieję że na wiosnę będę pierwszy :)
Ostatnio przeglądałem nowe piaskarki na allegro i jest koleś z Kielc który sprzedaje Hydropiaskarkę na której piaskujesz suchym ścierniwem , z wodą (hydropiaskowanie) a to wszystko robi jedną dyszą. Tą piaskarką także szkiełkuje orzaz soduje- wszystko na jednej dyszy.. Z tego co wiem to jest konstruktorem piaskarek, sam piaskuje i sprzedaje piaskarki tu masz link: http://www.allegromat.pl/aukcja182509

Warto by było zapytać ;)

Jeśli chodzi o różnicę między tymi dwoma opcjami które podałeś to nie wydaje mi się że jest jakaś różnica, chyba że taka która powoduję szybsze zużycie dyszy.
Ostatnio zmieniony przez unek 13-02-2016, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2016, 18:10   

Dzieki za pomoc. p. Michala z Kielc znam, jego sprzęt również, i to dobrze :)
Kompresor też taki bede kupował.Albo XAS90 albo XAS97. Oba mają chyba 5,3m - Twoj też ma agregat?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12-02-2016, 19:09   

Nie posiadam agregatu w swoim.Różnica jest w wydajnościach : XAS90 posiada 5,2m3 a XAS97 5,3m3. Jeśli mogę doradzić to na twoim miejscu wybrał bym Xas 97 gdyż posiadają wydażone silniki. taką opinie słyszałem w serwisie Atlasa skąd brałem swój kompresor.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2016, 22:00   

0,1m3 to zadna juz róznica a jednak w cenie różnica bywa spora :)
Jak oglądam ogłszenia to 97 ogolnie chyba nowsze są :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-02-2016, 12:30   

Są droższe ale i są także praktycznie bezawaryjne- wymiana filtrów i olei to podstawa a sprzętem będziesz długi czas pracował. To 0,1m3 to jest tyle co hełm do piaskowania zabieże. Ja swój mam z 2007 roku w nowej budzie , jest bardziej wyciszony. widziałem XAS90 gdy szukałem kompresora dla siebie to powiem ci silnik miał spore wycieki leje czarne i chodził duuużo głośniej od mojego 97 ( tego co teraz posiadam) Miałem na początku kupić tańszą sprężarkę i trochę starszą ala w serwisie Atlasa odradzili mi taką opcję gdyż za rok będę albo remontował silnik albo sprężarkę. wybierałem z pośród dwóch Atlas Xas97 lub Ingersoll Rand 7/51 (tańszy od atlasa) ingersoll także super sprzęt wydajność 5m3 jest dużo tańszy niż atlas ale jest także wydarzony pod względem silnikowym jak i sprężarki. Nie posiadali w tym czasie ingersolla to wziełem Atlasa, ale nie żałuje :) Jak dla mnie to wchodzą w grę tylko te dwa kompresory :nono:
Zauważyłem że posiadasz super lakiery bezbarwne i dużą wiedzę odnośnie lakierowania , materiałów, efektów. Będę chciał coś wypróbować z HOK-a gdyż nigdy nie robiłęm tymi produktami a mniemam że stosowanie, postępowanie z tymi produktami jest inne niż ,, normalne'' lakiery , pytam bo na wiosnę kończę budować lakiernie (pomieszczenie zaadaptowane) i będę miał sporo roboty. Więc będę cię prosił o jakieś fachowe porady, dobór materiałów itp. :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2016, 16:23   

Ano właśnie, dzieki za informacje. Ja wylatuje teraz na 2 tygodnie. Wracam i dopinam zakup kompresora. Chce obejrzec kilka wlasnie atlas copco i ingersolli. Wybiore najlepszy i już - mieszczący sie oczywiscie w jakims sensownym budżecie.

Odnośnie lakierów House Of Kolor - jasne, zapraszam do współpracy :)
Fajnie, ze w małopolski jesteś - ciagle szukamy partnerów na południu kraju. Tam mamy większośc kupujacych lakiery a nie mamy kogo polecić do malowania :)

[ Dodano: 15-02-2016, 17:54 ]
p.s. Jak chcę ruszyc z dyszą venturiego 8mm to 4,1m3 za mało będzie? Jak uważasz?
Dużo większy wybór jest tych Ingersollow 7/41 :)
Ogólnie hełmu prawie nie używam. Po to właśnie byla mi technologia bezpyłowa, soda i szkło zeby nie musiec ubierać sie jak kosmonauta :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16-02-2016, 17:33   

Powiem ci że będzie mało. teoretycznie będzie ok ale sprężarka będzie dostawała bardziej w dupe, będzie pracowała na wysokich obrotach. sodowanie jak i szkiełkowanie nie jest tak wydajne jak piaskowanie więc zanim wyczyścisz powierzchnie np drzwi sodą czy szkiełkiem to piaskiem zrobisz drugie tyle lub więcej. kompresor pracuje na wysokich obrotach , zużywa ci więcej paliwa, szybciej zużywa się olej silnikowy, sprężarkowy, poziom hałasu jest dość duży - aż żal słuchać takiej maszyny. W IR 7/51 silnik będzie ci cichutko pracował utrzymasz wydajność pracy na stałym poziomie, zmniejszysz zużycie paliwa itp, no i aż miło słyszeć pracę sprężarki ;)
Sam koszt szkiełkowania czy sodowania jest dość wysoki , więc myśle ze także będziesz piaskował :) są elementy karoseri samochodów i nie tylko które spokojnie przepiaskujesz a tym samym zmniejszają ci się koszty w stosunku do sody i szkła ( kilka razy). Oczywiście dobór piasku - jego gradacja a także ciśnienie robocze przy piaskowaniu karoserii jest bardzo ważne.
IR7/41 sa trochę tańsze w porównaniu do 7/51 których jest mniej , gdyż są dużo lepszymi sprężarkami i ludzie jeśli ja zmieniają to głównie z powodu większego zapotrzebowania na powietrze :nono: Szukaj 7/51 albo XAS97 ;) Według mnie jeśli chodzi o wydajność ok 5m3 to w grę wchodzą tylko te dwie sprężarki z których będziesz zadowolony.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2016, 21:21   

OK dzieki. Uświadczasz mnie ciągle w moim przekonaniu :)
Jasne, ze i piasek bedzie grany niestety. Wiem jakie są realia.
Wszystkiego już po trochu próbowalem :)
W sumie dobry granulat szklany odpowiednio podany też ładnie rwie.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-02-2016, 10:13   

Zgadzam się z tobą , ale te cholerne koszty zmuszają nas do piachu. Sam mam ok 500 kg granulatu szklanego ale trzymam go dla siebie ewentualnie dla ,,dobrego'' klienta ;) a tak to piach , ewentualnie korund ( w zależności po jakiej cenie go kupie) Tak czy siak i tak będziemy wyglądać jak kosmici z tymi hełmami- nie ma rady :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2016, 13:04   

Do szkła nie potrzebny hełm. Dobra maska, słuchawy i jazda :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Giemza
Bywalec


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 34
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2016, 17:16   

Panowie widzę że robicie tematy piaskowania i mam pytanie. Jak wypowiecie się na temat tych zestawów allegrowych, roboty bym troche miał bo w mojej okolicy nikt nie piaskuje. Warte są zachodu czy więcej będzie przeklinania jak roboty? Teoretycznie okres gwarancji to 5 lat,tylko czy aby napewno bo mogą powiedzieć że dana część nie podlega gwarancji.

http://olx.pl/oferta/komp...html#742ab2d7ac
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 21-02-2016, 18:09   

Na sprężarkę nikt ci nie da gwarancji 5 lat- przy zakupie nowej sprężarki gwarancja wynosi max 2 lata przy pełnym serwisie w firmie gdzie kupujesz sprężarkę. 5 lat gwarancji dostaniesz na piaskarkę a raczej na zbiornik. W żadnym wypadku nie masz gwarancji na np: dyszę , przewody, zawory itp - to są elementy zużywalne . Na sprężarkę dostaniesz co najwyżej gwarancję rozruchową na ok 30 dni. Taka wydajność sprężarki teoretycznie starczy na 8mm dyszę , a w praktyce na 6,5mm. Poszukaj sprężarki o której pisałem z Chino do tego dam ci namiar na fajną nową kompletną piaskarkę. Będziesz miał sprzęt 1 klasa i będziesz bardzo zadowolony ( w tych samych pieniądzach) ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2016, 21:41   

Hejka, to ponownie ja.
Mam do kupienia teraz Ingersolla 7/41 w świetnym stanie, dobry rocznik. Aż glupio go nie brać.
Co myślisz o tych Venturich teraz?
6,5mm celować i nie więcej? Czy i t zamęczy mi ten kompresor?
Wolę jednak jego wziąć. W sobotęmiałem kupić niby fajnego 5,5m3 ale sie okazał takim shitem, że przekonalem sie do zakupu mniejszego ale w lepszym stanie ;)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-03-2016, 10:50   

Na dyszę 6,5 mm styknie - nie będzie przeciążony teoretycznie jego wydajność powinna starczyć do dyszy 8 mm , ale jego praca nie była by już taka różowa . Fajny kompresorek , żywotny- oczywiście trzeba o niego dbać a na pewno ci się odwdzięczy (jak kobity) ;) Co do dysz Venturiego to nie ma lepszych dysz, super się nimi robi konstrukcje stalowe jak i karoserię samochodów. Co do karoserii trzeba trochę wprawy w piaskowaniu oraz wyobraźni :nono: bo można narobić sobie sporo kłopotu. No i strumień ścierniwa zdziera farbę , rdzę itp, dość szeroko co nie powoduje wysokiego ryzyka uszkodzenia blachy w porównaniu do choćby dysz walcowych gdzie strumień jest dość wąski oraz strasznie nagrzewa blachę- jeśli chodzi o konstrukcje to nie ma to większego znaczenia.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2016, 11:53   

No i dziekuje. Takiej odpowiedzi potrzebowałem. Znacząca bedzie różnica miedzy venturim 6,5 a 8mm? Nie mam jakoś wyobrażenia tego.
Przy czyszczeniu w osłonie wodnej już chyba znacznie trudniej uszkodzic blachę. Tymbardziej, że starać sie bede uzywac jak najwiecej sody i szkła (ale to juz ustalilismy, ze wiekszosc klientow stać conajwyzej na piach albo na szczotke drucianą :P )
A z ciekawosci - jakich ciśnień używasz do czyszczenia karoserii stalowych, aluminium, cegły, kamienia?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-03-2016, 12:04   

Przy dyszy 8 mm sprężarka będzie pracowała na wysokich obrotach co będzie powodowało zwiększone pobieranie paliwa szybsze zużycie oleju sprężarkowego , silnikowego, problemie utrzymania ciśnienia potrzebnego do efektywnej pracy piaskarki nie mówiąc już o głośnej pracy sprężarki. Nic nie jest robione na stałą pracę na najwyższych obrotach - owszem można ale nie all the time. Musi mieć sprężarka zapas produkowanego przez nią powietrza co prowadzi także do jej długowieczności.
Jeśli chodzi o osłonę wodną to widziałem speców :glupek: co powyginali drzwi , maskę i dach - więc jest to jak najbardziej możliwe ;) nie samym przegrzaniem blachy co nieodpowiednie ustawienie sprzęty , dyszy pd kątem , odległości obrabianego materiału.
Co do materiałów z jakimi pracuje ( karoseria, konstrukcje stalowe, maszyny, kamień cegła aluminium, drewno ) to powiem ci że bardzo ważnych jest tu wiele kwestii np: ciśnienie robocze, kąt operownia dyszą , ścierniwo, doległość dyszy od materiału, rodzaj dyszy. A co tam podpowiem ci choć takich informacji nikt jeszcze nie udzielał- tajemnieca ;)
* karoseria samochodu- ciśnienie niskie , tak żeby można było zdzierać materiał, dysza kąt 45 stopni , odległość od materiału ok 25-40 cm ( w zależności czy piaskujesz np. słupek czy drzwi) ścierniwo max 1 mm
* aluminium : ciśnienie ok 5-6 bar , odległość podobna jak wyżej kąt 45-80 stopni , ścierniwo jak najdrobniejsze- miękki materiał i szybko można narobić sobie kłopotu, dysza oczywiście Venturi tak samo w powyższym punkcie- nie wyobrażam sobie inaczej
* konstrukcje , maszyny, kamień ,cegła: ja to robię na ciśnieniu 7 bar czasem wyższym , odległość pozwalająca na efektywną pracę , bo wiadomo większych szkód raczej nie zrobimy chociaż .... :) ścierniwo może być nawet 2 mm lub większe w zależności na co ci pozwoli sprężarka i dysza. Ja konstrukcję stalowe jadę ścierniwem 2 mm i więcej
* drzewo- to już różnie : ścierniwo 0,5-2 mm, ciśnienie 7 bar, dysza - czasem tu się przydaję zwykła walcowa gdzie trzeba w danym punkcie postarzeć np deskę czy chcemy mieć bardziej widoczny słój.

jak widzisz zależności jest tutaj bardzo dużo , to wymaga praktyki, wiedzy o materiałach, samych obrabianych rzeczach np piaskujesz felgi aluminiowe więc utrzymanie kąta 45 stopni nie jest możliwe. Wynika to z kształtów felg. Wszystkie powyższe info są taką podstawą a jak ją wykorzystasz to pokaże ci obrabiany materiał ;) Takich info nie znajdziesz nigdzie więc pewnie mi się oberwie że choć trochę naświetliłem temat. Ale co tam ....... :)
polecam ci raczej dyszę 6,5 mm do pracy bo jest naprawdę to IR 7/41 najbardziej odpowiednie a robota także nią ucieka. Ja mam dysze 6, 5 mm 8 mm 10 mm i najczęściej robię 8 mm z racji tego ze mam mocną sprężarkę która nie odczuwa pracy. 10 mm używam przy dużych elementach gdzie potrzeba jest wypiaskowania w krótkim czasie. Dyszę 6,5 mm używam do piaskowania felg, karoserii także, gdzie jest potrzeba bardziej precyzyjnego oczyszczania.
Muszisz mi napisać jak już kupisz 7/41 odnośnie pracy nim :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2016, 13:54   

Dziękuję Ci serdecznie :) Zdam relacje co i jak :)
A o ciśnienia itd pytałem, gdyż jednak przy 5bar piaskarka ciagnie znacznie mniej powietrza niż przy 7 bar :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-03-2016, 18:14   

Zgadza się ale ja wolę 7 bar bo mogę sobie na to pozwolić :plaża: a praca jest przyjemniejsza i szybsza. Ale sam zobaczysz że przy piaskowaniu np podwozia wkręcisz ją na 6-7 bar. Oczywiście jakaś fotorelacja z zakupu by się zdała tutaj ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2016, 10:41   

Hydropiaskarke juz mam, dysze venturi 6,5 mam :)
Z kompresorem nie jest tak wesoło jak myslalem. W poniedzialek sie wyjaśni - zdam relacje :)
Felgi aluminiowe można smialo piaskowac nie duzym piachem na cisnieniu 6-7bar bez wiekszych obaw, ze sie cos wyszczerbi albo pofaluje? Czy tu tez wazne jest jakies wzgledne zachowanie katów i odległości :) ?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-03-2016, 11:59   

Zakładam że hydropiaskarkę nabyłeś u Pana Michała ;)
Z felgami to spoko ciśnienie ok 6-7 bez obaw, ale radził bym ci nabyć piasek kwarcowy o gradacji do 1 mm z uwagi na to że jak byś użył piasku większej gradacji to powierzchnia felgi będzie bardziej chropowata i do wyrównania później tych dołków w feldze po piachu- one są nieduże będziesz musiał użyć więcej podkładu do wypełnienia tych dołków. Jak użyjesz piachu do 1 mm to powierzchnia będzie gładka. Jeśli chodzi o kąty to ciężko na felgach utrzymać kąt ze względu na różne kształty felg, zagłębienia, wypuklenia itp. Felga ma to do siebie że równych płaszczyzn na feldze nie ma i jak nawet nie utrzymasz kątów to to jest to za mała powierzchnie żeby cokolwiek zobaczyć ;) Ja na alusy zakładam dyszę 6,5 mm i przykręcam ilość materiału bo to jest bardziej precyzyjna robota a 5 minut więcej jak mi to zajmie nie robi różnicy a trochę ścierniwa zaoszczędzamy no i pracujemy precyzyjnie.
Także chcę teraz kupić hydropiaskarke już nawet dzwoniłem do Michała tylko muszę pierwsze sprzedać swoją :)
Załóż też sobie sterowanie pneumatyczne , to jest super sprawa , a kosztuje u Pana Michała niewiele ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2016, 13:06   

Tak, dokladnie od Michała kupiłem. Różne tematy obmyślałem i padło na to.
Mam pneumatyczne, mam venturiego, mam wode. Wszystko mam :) Finalnie troche wiecej wyszła niż miała ale na ten moment jestem zadowolony choć jeszcze stoi na lawecie.
Twoja pomoc jest nieoceniona. Dziekuje.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 18-03-2016, 12:33   

No to super, teraz ogarnij temat sprężarki i do pracy ;) A tak z ciekawości jak mogę spytać jaką kwotę zapłaciłeś za hydropiaskarką oraz za sterowanie ? Taką jak na jego aukcji czy udało ci się ,,trochę'' urwać z ceny :) Ja już piaskarkę na której robię także od niego kupiłem, i nie ukrywam że jak teraz będę kupował to liczę na rabat ;) Tylko chce się dowiedzieć czy jest on do ruszenia z ceną czy nie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2016, 19:42   

No wlasnie wiecej zaplacilem. Bo hełm nie nalezy do zestawu z allegro. Do tego sterowanie było sporo drozsze bo to z aukcji jest do normalnej piaskarki a do hydropiaskarki dochodzi jeszcze dysza wodna czyli kolejne 600zł itd itp. Wiec tak naprawde zaskoczony zostałem ceną, bo zapłacilem sporo wiecej niż mialem :P
Ano do pracy. Czekają w kolejce 3 karoserie, 3 komplety felg .. ule :P Rzucili sie wszyscy jak sie dowiedzieli a jeszcze nigdzie nie rozgłaszałem. Jednak siedząc bardzo mocno w klimacie aut zabytkowych cos czuje, ze będzie zleceń...
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2016, 18:58   

piotr10 napisał/a:
Oczywiście jakaś fotorelacja z zakupu by się zdała tutaj ;)

O w morde. Ależ mialem przejscia :) Głównie z tym kompresorem.
Laweta ogarnieta fajna ;) po drodze zgarnąłem hydropiaskarke i zatachalem do domu



Ale to co sie działo z zakupem kompresora to szok. Oglądałem sporo - nie znam sie na nich ale to co widzialem to takie padaki. Śruby nie dzialaly, silniki lały dosłownie strumieniai, przewody syczały równo. Jednego upatrzylem w koncu - mial mi sprzedajacy przywieźć nastepnego dnia a tu jeb. dzwoni, ze ostatnia godzina roboty i cos strzeliło. Kilka dni czekania i wkurzania sie.. bo serwis to serwis tamto. Okazalo sie ze prosta wymiana sprzęgła wyeliminowała calkiem urządzenie, ktore po wizycie w serwisie juz w ogole nie działa :)
No to stwierdzilem, że co sie bede rzucał. Biorę kase i jade oglądac kolejnego. Nie drogi, brzydki, bez kwitu ale działa co najwazniejsze. CompAir C42 :) Jest git. Nic nie leje, ładnie dmucha. Tylko jakiegos manuala muszę dorwać bo juz wymacałem wszystkie modele.. oprócz tego :) I tyle, co tu opowiadać. Niestety świeta to nie moge sie pobawić za bardzo :)
Ale mam juz w kolejnce 3 amerykanskie karoserie (i 3 kolejne zainteresowane), kilka kompletów felg, ule i troche chodników :)
Soda czeka, szkło czeka, piach też leżakuje :) Jako urozmaicenie działalności, troche zabawy połączonej z destrukcją a nie cos co ma mnie wyżywic - myśle, ze bedzie fajnie :)





_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-03-2016, 22:27   

A już miałem pytać co ze sprzętem :) Soda oczywiście na karoserie. Reklama już jest , sprzęt jest , chęci są - i o to chodzi. Ja też zamówiłem sobie u Michała cały zestaw z hydropiaskarką , sterowaniem, hełmem niestety odbiór prawdopodobnie w drugim tygodniu po świętach. Cena niestety za sprzęt poszła w górę- spóźniłem się trzy dni :angry: Gdzie nabyłeś sodę oraz jak teraz wygląda cenowo?
No to ładne miałeś jaja z tymi kompami , ja akurat nabyłem swój w serwisie Atlasa Copco ;) ma już 2200 godzin przerobione a wygląda jak nówka :) Teraz twój CompAir będzie dmuchał jak wściekły z dyszą 6,5 mm , tylko powymieniaj sobie na początku oleje filtry oraz sprawdź czy ci nie idzie razem z powietrzem olej ,a raczej jego mgła. Przyłóż rękę najlepiej z chusteczką higieniczną do wylotu powietrza - oczywiście jak sprężarka jest rozgrzana- powiedzmy po 5-10 minutach pracy. Jeśli będziesz widział że chusteczka jest tłusta to musisz wymienić separator, a jeśli jest czysto to do pracy. Czego ci o tym mówie? bo jak zaczniesz sodować np karoserie to olej na karoserii nie za bardzo pasuje ;) ale o tym wiesz. Jak będziesz sodować to daj znać ile kg lub ton :) zejdzie na całą karoserie- powinno mniej niż piasku jeśli jest dobra soda. No i musisz poćwiczyć żeby piaskować szybko , wydajnie i jak najmniejszą ilością zużytego ścierniwa.
Ja swoją piaskarkę sprzedałem w środę i zostałem z niczym :angry: ale jeszcze chwile ;)
A tak z ciekawości zapytam, sprowadzasz auta z USA ? Szukałem niedawno starą Corveete Stingray i niestety nic ciekawego nie znalazłem , a chodzi mi o kompletny samochód sprawny do renowacji.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 08:45   

Sodę z Rewy brałem. Jeszcze nie testowałem ale za kilka dni zdam relacje. Taką większą wziąłem, mocniej skrawną bo soda to sama w sobie jest słabiutka :) ok 2200 za tonę wyszła.
2200 mth to jak nowy niemal ;)
Oleje i filtry są nie przepracowane. Myślę, ze sie nie napracował. Koleżka, od którego go kupilem zanabył go pół roku temu na dofinansowanie z UP ale w ogóle mu robota nie szła i sprzedaje sprzet i się przebranżowuje. Oleje i filtry nowe wrzucał. Test wczoraj robiłem - najmniejszych śladów oleju na wylocie. Czy zimna czy ciepła. Ma 2800mth to zaraz czeka mnie zmiana rozrządu.
Dam znać ile idzie ale czemu mówisz, ze sody mniej pójdzie? Przeciez ona sporo słabsza jest niż szkło a co dopiero piach, wiec siłą rzeczy powinno się robic nią dłużej i wiecej stuffu powinno się zużywac.
Ano ćwiczeń będzie sporo. Dzisija juz pierwsza robota zarobkowa leci ale prosta. Tak wiec juz nie moge sie doczekać :) Zdam relacje. Ciekawe co mi sie zapcha, co zepsuje itd :D

No to masz teraz 2 tygodnie odpoczynku :)
Gadaj z Bujalem o imporcie. Mów, że od Artura z Chrome N paint jesteś. Naprawdę godny zaufania importer, juz wieeeele samochodów nam ciągnął
http://www.bujal78.pl/

[ Dodano: 29-03-2016, 10:44 ]
p.s. a tak przy okazji - jak fele aluminiowe piaskujesz - mówisz, że przykręcas znieco ścierniwo. To jak przykladowo normalnie pracuje się na karoserii na 1 1/4 obrotu to jak mocno przykręcasz w praktyce :) ?? Ile ścierniwa idzie na komplet felg (+/- ) ?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-03-2016, 11:42   

No to się tobie też udało kupić sprzęcior z niewielkim przebiegiem ;) Byłem jakieś 1,5 roku temu na pokazie SodaBlast System gdzie gość właśnie sodował karoserie golfa II :) używał sody o większej gradacji. Powiem ci że szło lepiej niż piaskiem, zadałem mu pytanie dlaczego tak się dzieje to mi tłumaczył że jak ziarno piasku uderza w karoserie to się odbija i pozostawia mniejszej szerokości krater niż w przypadku sody , która to nie powoduje odbicia ziarna tylko ulega tak jakby wybuchowi ,tzn ziarno np o gradacji 1 mm rozbija się o powierzchnie karoseri w calości niż w przypadku piachu. Byłem pod wrażeniem pracy sodą lecz mój zapał ostygł gdy przedstawiono mi cenę za urządzenie- a było to ok 50 tyś. - więc boli :) Pytałem gdzie mogę kupić sama sodę której używają ale niestety odparł że ta soda jest dostępna tylko dla klientów którzy zakupili u nich sprzęt :killer: Nie wiem czy była to jakaś specjalna soda na pokazy że darła jak cholera czy rzeczywiście taka jest. Jej zużycie było o 1/3 mniejsze od piachu. I ciekawi mnie niezmiernie jak ci się będzie sodowało.
Co do felg to przykręć do 1 obrotu i będzie ok . Ilosć ścierniwa to jest różnie i zależy od :
- wielkości felgi
- ilości warstw lakieru na feldze
-jak felga była malowana proszkowo to ilość ścierniwa X3 a cena za piaskowanie x2 - cięzko idzie po proszku bo jest cholernie twardy że piach cięzko się go łapie
-granulacji piachu.
- wzoru felgi
Ja przy piachu do 1mm felga ,,15'' zużyje średnio ok 100 kg piachu na cztery felgi piaskowane w całości w średnim stanie ,ale czasem pójdzie mi 75 kg w zależności od felg - spróbuj mnie pobić ;) :)
Jedyne co ci się może zapchać to tylko kieszeń ;) i tego ci życzę. Czekam na relacje.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 12:28   

A w Soda Blast też byłem. Najtansze urządzenie kosztuje ok 60 tys netto. A komplet z przyczepką najtanszy ok 140 netto. A na pokazach cwnaiaki używją tej HD Anti Rust cośtam cośtam. To jest wredne sodziszcze o bardoz dużej skrawności. Normalna soda do typowych zastosowan jest dużo mniej "agresywna". Ale tez lepsza powierzchnie zostawia i kosztuje sporo mniej. Ta HD cośtam kosztuje 3100zł za tone czy coś. Rewa tez ma jakąś dużą HD i tez dość drogo, ja zamówiłem taką spora ale ciut mniejszą i sporo tańszą. Tak w teorii soda robi mikrowybuchy ale w marketingu to robi robote, w praktyce soda nie zedrze mocnej rdzy tka jak piach i jest wolniejsza w oczyszczaniu. Ale tak, pokazy SBS robią duze wrażenie, nawet na mojej żonie :)
Ale gadałem z chłopakami w USA co używaja SBS i Dustless Blastera i nawet tymi urzadzeniami czyszczenie samochodu to 7-9h - nie 1 godz jakna filmikach reklamowych :D

Zdam relacje :)
Myślisz, ze moge oblecieć je piachem jako tako (mam dośc gruby) i na koniec szkłem (mam go z 50kg w tej chwili :P )
Dzieki
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-03-2016, 15:59   

Jak masz blisko do Castoramy to tam możesz kupić piasek kwarcowy nazywa się dekoracyjny firmy Kreisel. wychodzi coś 7 zł za 25 kg ostatnio jak byłem w Krakowie przelotem i miałem sporo felg to kupiłem sobie tonę i mam na felgi aluminiowe, a do piaskowania pozostałego to mam grubszy piach.
Tak mi się wydawało że ta soda z SBS to musi być chwyt reklamowy , bo aż za szybko szło a gość dość wprawnie wywijał się z moich pytań lub obracał kota ogonem . Co do usuwania korozji to soda nie poradzi sobie tak dobrze jak piach ;) i tylko tym można wyczyścić stal. Soda tylko do usuwania powłoki lakierniczej.
Wszędzie tylko marketing i reklama - bez przyczyny reklama nazwana jest dźwignią handlu :)
Lepiej przeleć felgi samym piachem a szkiełko zostaw do czegoś innego bo jest drogie i gdy poczujesz o co chodzi w piaskowaniu to szkiełkiem wtedy będziesz śmigać ;) Bo nauka na czymś drogim jest nieopłacalna- to tak jak byś na pierwsze lakierowanie w swoim życiu używał HOK-a :) Przelecisz piachem i będziesz widział jaka jest struktura i co najwyżej polecisz jeszcze jedną warstwą podkładu, bo ciężko powiedzieć mi jaki masz piach skoro go nie widzialem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 20:24   

Ooo 7zł za 25kg to dobra cena. Dzieki!
Mam jeszcze od Michała sporo gratisowego piachu, wlasnie sie na nim bawiłem.
Uf, zamęczyłem sie juz dzisiaj, najpeirw okazalo sie, ze kompresor stroi fochy i nie lubi dzialać bez paliwa :D
Poćwiczylem na Oldsie



Piach na mokro - paskudne błoto, Na sucho - wiadomo..
Soda na mokro spoko ale syfi, soda na sucho - niesamowita chmura :D
Szkło najfajniejsze, strzela troche jak piach ale czyści świetnie i nie syfi.
ALe przyznam, ze ta spora soda z Rewy jest kozakiem. Czyści naprawde swietnie, aż byłem w szoku. A powierzchnia milusia jak pupcia niemowlaka.

Syf po sodzie dośc zdrowy a to tylko niecały błotnik :D



Fele w HOK też oskrobane, dwie na razie bo wzór najgorszy z możlliwych sobie wybrałem i wielkie dziady :D



25kg granulatu szklanego zniknęło w oczach aż po dupie nie zdąrzylem sie podrapać :P Piach idzie OK poza błotem ale jednak za gruby. Będęje gładził i kończył dwie kolejne sodą jutro.
Naprawdę ją polecam. Drogi stuff ale jak tylko bedzie na to klient - będzie git. Byle jeszcze sprzątaczke zatrudnić :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-03-2016, 22:10   

No to mnie zainteresowałeś tą sodą :) Na błotnik ile ci tej sody wyszło? Testowałeś wszystko w każdy możliwy sposób ;) Sąsiedzi zadowoleni ?jak ja u siebie zaczełem piaskować na początku to od razu z ryjem wyskoczyli :killer: ale za dwa dni przyszli żebym im wypiaskował podwozie samochodu i zakonserwował - od tej pory :piwosz: :)
skiełkowanie super rzecz i tak się zastanawiam teraz nad kupnem piaskarki kabinowej o poj ok 500 l, może większa w której będę tylko szkiełkował. Fele super jest w nich potęga. Daj znać ile na te fele sody poszło. Ale przyznasz że sprzęt robi robote ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2016, 07:20   

WIesz co .. pierwszye psikanie robilęm na tym błotniku i mimo ustawien zalecanych 50kg piachu zniknęło w kilka sekund, z wodą tez mialem walkę. Dzisiaj dopiero przyjdzie mi 100l zbiornik a wiaderko znikało albo w 15s albo w minutę. Pojecia nie mam czemu, ciągle tak smao ustawialem.
Skończe te fele i opierdziele Oldsa do końca sodą,licząc ile idzie na błotnik, maske (choć maski szkoda bo walnąłem tam z 40 warstw HOKa :D )
Moi sąsiedzi są spoko, juz wiele zniesli ze mną i dawnymi imprezami :killer:
Kilka dni nikogo nie zamęczy. Choć wszystko jednak w oslonie wodnej robie bo chmurzysko idzie straszne bez wody.

Pytanko - slyszaleś o tym, ze alu felg się nie soduje? Kolega mi wczoraj tlumaczył, ze później gazuje i same problemy. DObrze, ze sody prawie nie uzylem na te felgi jeszcze :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30-03-2016, 10:47   

Problemy będą jeśli po sodowaniu nie umyjesz ich karcherem dość mocno, potem odtłuszczasz i pędzlujesz :) zawsze po sodowaniu powinno się zmyć sodę- samo odmuchanie nie wystarczy. Kiedyś gość przyniosł mi wysodowane felgi do lakierowania i do dnia dzisiejszego nic się z nimi nie dzieje a robiłem to 4 lata temu.
Zmniejsz pobieranie wody tak żeby tylko mgiełka wody szła. Spróbuj zmniejszyć ilość ścierniwa bo za duże pewnie masz, musisz wyczuć ustawienia tak żeby ilość ścierniwa i robota była zadawalająca. Ja w swojej piaskarce miałem inny zawór dozujący ścierniwo więc ustawienie które ci podałem może nie spisać się w twojej piaskarce.
Ustaw ją tak żeby przy pełnej zasypanej piaskarce piachem ( około 100 kg ) ścierniwa starczyło ci na 15-20 minut pracy. Dla sody także będziesz musiał jeszcze bardziej skręcić zawór niż przy piachu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2016, 13:21   

Ok felgi skonczone. MA SA KRA! Zagłębiłem sie bardziej w temat i tam były dwa proszkowe malowania no i te nasze 12 warstw HOKa.
HOK złaził ładnie, pierwszy od góry proch jakoś tam złazil ale to co bylo na samym spodzie to masakra!
Miales racje, 3 razy wiecej, 3 razy dłuzej.
Poszło niemal 300kg piachu i szkła :D Siedzialem przy tym kilka godzin. W sumie samo paliwo wyszło z 75zł na te felgi. Ale nauka dobra.
Ścierniwo mocno zmniejszylem i juz mniej szło ale jak musialem 5cm2 czyscic przez minutę to i tak i tak zużywalem wszystkeigo dużo.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30-03-2016, 14:11   

Felgi to śliski temat :) proszkowa to jest cholerstwo i teraz widzisz jak się można łatwo przejechać na felgach - ja też kiedyś powiedziałem gościowi cenę za wypiaskowanie felg z góry, ale jak przyszło co do czego to więcej mnie kosztowało paliwo i piach niż to co powiedziałem :glupek: tak jak u ciebie była proszkowa. Teraz wstępnie się umawiam na kwotę bo nie wiadomo co jest pod spodem. Dobrze że masz na czym ćwiczyć . Teraz czas na auto :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2016, 17:28   

Ano w sobote chyba oblecę sodą całego Oldsa :)
Pytanie mam jeszcze jedno - czyściłeś felgi chromowane albo jakieś chromy? Mam kilka kompletów do oczyszczenia. Szprychy, walce itd. Wszystko w chromie. Starym i odłażącym oczywiscie. Pytanie czy idzie to rwać jakoś ..

Ciekawi mnie jeszcze ta dysza. Ona ma ewidentnie zwężkę w środku ale nikt nigdzie nie podaje czy to venturi czy tak tylko sie zwęża. W sumie tej do piaskowania na sucho Venturiego RTC 6,5 jeszcze nie użylem :D

Dysza wodna.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 79,94 KB

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 31-03-2016, 16:55   

Felg chromowanych nie czyściłem, ale czyściłem zderzaki chromowane od Warszawy M20 były zniszczone . Szło szybko a robiłem to piaskiem. Ta dysza na 100 % jest Venturi. Ma tylko trochę mniejsze rozszerzenie na końcu w porównaniu do RTC Venturi i jest nieco krótsza . Załóż tą dysze do piaskowania na sucho i przeleć normalnie fele ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne