lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
Autor Wiadomość
patrykx11
Użytkownik


Wiek: 27
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Sdlce
Wysłany: 24-11-2015, 09:48   polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic

Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 24-11-2015, 10:54   

patrykx11,Kolego jaką masz temperaturę w pomieszczeniu gdzie lakierujesz?W jakich proporcjach masz rozcieńczoną tą bazę według karty tech.producenta?Jaki rozcieńczalnik masz do rozcieńczania bazy myślę że nie jakiś uniwersalny badziew firmy"X"?

Co do twoich zapytań:

Podkład obrabiamy według wskazówek producenta czyli karty technicznej,znajdziesz ją w necie lub na stronie producenta.Moim skromnym zdaniem powinieneś skończyć na gradacji 800,a zacząć od 600 z grubsza.
Gradacje których użyłeś do matowania podkładu powinny być użyte pod cieniowanie.

Co do zacieku na bazie zacznij od 1000,1500,2000.Ja bym nawet pominął to 1500 i od razu 2000.Po całym zabiegu przetrzyj miejsce zacieku ściereczką antystatyczną i psikasz bazą pierwsza lekko pryśnięta tak zwana wypruszka,następne normalnie i wypyłka na koniec żeby się ładnie zrównało z całością,po 15 min.ściereczka antystatyczna i możesz kłaść bezbarwny,tylko ostrożnie z tym psikaniem żebyś znowu zlewek nie porobił :) .

Aha jaką dyszę masz w pistolecie i co to za gun?

Co do krycia bazy jakie masz widmo podkładu jaki kolor?Pod czarny powinien być ciemnoszary a nawet i czarny.

Aha jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem takim podstawowym to daj sobie spokój przygotuj elementy i zawieś do lakiernika :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2015, 19:46   Re: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic

patrykx11 napisał/a:
Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..


Pewnie piach ci wpadl pod papierem lub wiadro miales uwalone, zacieki sciagnij p 800-1200 ( na klocku) reszte elementu przetrzyj na sucho szarym skoczem. Najpier przyprusz miejsca gdzie byly zacieki, jak juz pokryjes to na koncu przypruszyc caly element (jezeli nie cieniujesz)
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
patrykx11
Użytkownik


Wiek: 27
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Sdlce
Wysłany: 24-11-2015, 21:28   

Witam
Panowie bardzo dziękuje za szybką pomoc
Bazę zmatowiłem p1000 p2500 i na koniec p3000
musze malowac cały błotnik tylni bazą na ile warstw najlepiej?
myślałem nad pierwsza wypruszką i pozniej rozlać baze.
Przyznam się ze pierwszy raz porobiły mi się zacieki na bazie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 24-11-2015, 21:39   

Nierób takimi małymi gradacjami bo ci wszystko spłynie a co najgorsze odpadnie przy piewszym myciu karcherem :) .
Co do warstw to nie wiem niema reguły przeważnie na dwie pełne a może być i na trzy pełne zrób sobie natrysk prubny.Weż kawałek blachy psiknij podkładem którego użyłeś pod naprawiany element i wtedy zobaczysz czy pasuje czy nie i czy pokryło ładnie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
patrykx11
Użytkownik


Wiek: 27
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Sdlce
Wysłany: 24-11-2015, 22:46   

Teraz juz podkladu nie ma bo jest przykryty baza ktora zmatowilem :) pomaluje jutro na 2 pelne warstwy i zobacze co bd. Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp ta baza jest bardzo hukowa...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 24-11-2015, 23:17   

patrykx11 napisał/a:
Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp


ok
ale 1500 w zupełności wystarczy ,obawiam się że 3000 może być "strzałem w kolano"
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
barteek933
Wyjadacz


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 105
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 25-11-2015, 11:10   

jak pruszysz bazą zamiast dać 2 pełne warstwy to i widać ryski. po papierze p600 a później p800 nie widać już żadnych rysek po lakierowaniu bazą a później bezbarwnym. jak masz jakieś srebro to daj 1200 na koniec i nie ma prawa nic widać. Chyba że narobiłeś rys piachem
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
patrykx11
Użytkownik


Wiek: 27
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Sdlce
Wysłany: 25-11-2015, 23:24   

Cześć auto jednak zmatowałem p1000 dla świętego spokoju. :)
jutro mam nadzieje ze uda mi sie polakierować bo jest za zimno w garażu 3stopnie tylko..
Auto czeka już oklejone ;) dziękuje wam za bardzo szybką i fachową pomoc :nono:
Mam pytanie gdzieniegdzi widać podkład najpierw go delikatnie przypruszę a następnie 2 pełne warstwy bazy i bezbarwny tylko kiedy mi to odparuje w takiej temp..
możliwe że wcześniej zacieki na bazie zrobiłem dlatego że za zimno było
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 26-11-2015, 21:40   

Temperatura to podstawa ja nawet mimo że lakieruje w kabinie to przed lakierowaniem bazę i bezbarwny kładę na grzejnik żeby miały te 20 stopni bo inaczej nie da się lakierować ! !!!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne